Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
вул. Сосновського,38 м. Коростень Коростенський район Житомирська область Україна 11500
Справа№ 279/6706/24 Провадження № 1-кс/279/1240/24
У Х В А Л А
31 жовтня 2024 року
Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №12024060490000674 від 24.10.2024 року за ст.366 ч.1 КК України про тимчасовий доступ до речей та документів,
ВС ТА НО ВИ В:
Слідчий звернувся з клопотанням про надання тимчасового доступу, в якому вказав, що протягом 2024 року посадові особи КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Ушомирської сільської ради, шляхом внесення неправдивих відомостей до офіційних документів здійснили їх підробку.
По даному факту 24 жовтня 2024 року СВ Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області були внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12024060490000674 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
В ході подальшого проведення досудового розслідування встановлено, що лікар-невропатолог КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Ушомирської сільської ради у невстановленому досудовим розслідуванням місці здійснила вхід до системи « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де в електронному робочому кабінеті лікаря вчинила умисні дії щодо несанкціонованої зміни інформації в автоматизованій системі Helsi, шляхом внесення в таку систему завідомо недостовірних відомостей щодо проходження лікування на денному стаціонарі та створення електронних листів непрацездатності стосовно пацієнта ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , яка в той час перебувала за кордоном, тим самим вчинив несанкціоновані дії із інформацією, яка обробляється електронною системою охорони здоров`я.
Наведене вище може свідчити про те, що в діях посадових осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого. ч.1 ст.366 КК України.
В ході проведення досудового розслідування виникла необхідність у встановленні особи лікаря, яким внесено несанкціонованої зміни інформації в автоматизованій системі Helsi, шляхом внесення в таку систему завідомо недостовірних відомостей щодо проходження лікування на денному стаціонарі та створення електронних листів непрацездатності стосовно гр. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , яка в той час перебувала за кордоном та підтвердження чи спростування факту звернень гр. ОСОБА_4 за медичною допомогою та проходження лікування на денному стаціонарі.
Згідно із діючим законодавством України, надання медичних послуг населенню здійснюють заклади охорони здоров`я всіх форм власності та фізичні особи-підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.
Відповідно до ст.24-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» в Україні діє електронна система охорони здоров`я, яка забезпечує виконання завдань та функцій у сфері охорони здоров`я, у тому числі щодо забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, автоматизації ведення обліку медичних послуг, управління медичною інформацією у сфері охорони здоров`я та діє відповідно до Постанови Кабінету міністрів України «Деякі питання електронної системи охорони здоров`я» від 25.04.2018 №411 (надалі - Постанова).
Так, відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 25.04.2019 №411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров`я» власником баз електронної медичної інформаційної системи є держава в особі ІНФОРМАЦІЯ_4 (надалі - НСЗУ), адміністратором центральної бази даних є ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Володільцем відомостей Реєстру медичних спеціалістів у сфері охорони здоров`я та Реєстру медичних висновків є МОЗ України. Розпорядником реєстру медичних спеціалістів, Реєстру суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я та Реєстру медичних висновків є НСЗУ.
Розпорядником інших реєстрів та володільцем їх відомостей та іншої інформації у центральній базі даних є НСЗУ, якщо інше не визначене законом.
Відповідно до пункту 14 Порядку створення, внесення, перегляд інформації та документів у центральній базі даних, внесення змін та доповнень до них здійснюється користувачами відповідно до прав доступу встановлених цим порядком та нормативно-правовими актами, що регулюють порядок ведення відповідних реєстрів. Відомості до електронної системи охорони здоров`я можуть вноситися у результаті електронної взаємодії з державними інформаційними ресурсами.
Персональні дані у реєстрах можуть оброблятися у цілях охорони здоров`я, встановлення медичного діагнозу, забезпечення лікування або надання медичних послуг, функціонування електронної системи охорони здоров`я.
Персональні дані, що стосуються здоров`я, можуть оброблятися за умови, що вони обробляються медичним працівником або іншою особою закладу охорони здоров`я чи фізичною особою-підприємцем, яка одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та її працівниками, на яких покладено обов`язки щодо забезпечення захисту персональних даних та поширюється дія законодавства про лікарську таємницю, працівниками НСЗУ, на яких покладено обов`язки щодо забезпечення захисту персональних даних (пункт 23 Порядку).
Метою отримання вказаної інформації є встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення.
Так, зазначену інформацію можливо отримати лише у порядку, передбаченому КПК України, а саме шляхом проведення тимчасового доступу до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю, та у інший спосіб отримати неможливо.
Інформація, яка знаходиться у НСЗУ сама по собі та в сукупності з іншими доказами має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному проваджені.
Вивчивши матеріали клопотання судом встановлено, що слідчим відділом Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області розслідується кримінальне провадження №12024060490000674 за ст.366 ч.1 КК України.
Так, згідно ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 КПК України.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.162 КПК України відомості, які можуть становити лікарську таємницю, відносяться до охоронюваної законом таємниці.
Дії, передбачені ст.159 КПК, є заходами забезпечення кримінального провадження, дозвіл на застосування яких надає слідчий суддя суду першої інстанції, при цьому відомості щодо таких дій не становлять державної таємниці.
За правиламист.93КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального про вадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження передбачено ст.159 КПК України, клопотання містить належне обгрунтування зв`язку між вимогами, заявленими в ньому, та обставинами вчиненого правопорушення.
За таких обставин суд заявлене клопотання визнає обгрунтованим і задовольняє.
Керуючись ст.ст.131, 132, 159, 160-165 КПК України,
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання задовольнити.
Надати групі слідчих слідчого відділення Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області, які здійснюють досудове розслідування кримінального провадження за №12024060490000674 від 24.10.2024 року, слідчому ОСОБА_3 , заступнику начальника слідчого відділення ОСОБА_5 , старшому слідчому ОСОБА_6 , слідчому СВ ОСОБА_7 тимчасовий доступ до інформації, що містять охоронювану законом таємницю, а саме: зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_6 , юридична адреса: АДРЕСА_1 виготовити із залученням спеціалістів та за допомогою технічних, програмно-технічних засобів, апаратно-програмних комплексів копії інформації, що міститься в інформаційних (автоматизованих) системах, електронних комунікаційних системах, інформаційно-комунікаційних системах, комп`ютерних системах, їх невід`ємних частинах інформації щодо звернень до надавачів медичних послуг в Україні протягом липня-серпня місяця 2024 року гр. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , (РНОКПП НОМЕР_1 ); якщо так, то зазначити коли саме та до якого саме надавача медичних послуг, яким чином та ким здійснено записи (прошу вказати ідентифікуючи ознаки пристрою та таке інше), із можливістю вилучення вказаної інформації.
Роз`яснити, що згідно ст.166 КПК України, в разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122722331 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Волкова Н. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні