Постанова
від 17.10.2024 по справі 906/763/23
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33601 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2024 року Справа № 906/763/23

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Тимошенко О.М., суддя Крейбух О.Г. , суддя Миханюк М.В.

секретар судового засідання Юзефович Д.О.

за участю представників сторін:

від позивача: Кімак З.К.

від відповідача: представник не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради на рішення Господарського суду Житомирської області від 18.06.2024 (суддя Кравець С.Г., повний текст складено 27.06.2024) у справі № 906/763/23

за позовом Комунального підприємства "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради

до Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради

про стягнення 116 970,32 грн

ВСТАНОВИВ:

На розгляді Господарського суду Житомирської області перебувала позовна заява Комунального підприємства "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради до Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради з вимогою про стягнення 116 970,32 грн боргу.

Підставою звернення позивача до суду стало неналежне виконання відповідачем зобов`язань за договором № 768 на постачання теплової енергії від 11.09.2017.

Відповідач проти позовних вимог заперечував, зазначаючи про те, що послуги теплопостачання він не отримував, а розрахунок заборгованості здійснено всупереч існуючих методик та не відповідає діючому законодавству.

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 18.06.2024 позов задоволено частково. Стягнуто з Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради на користь Комунального підприємства "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради 106 947,03 грн основного боргу та 2 454,01 грн витрат по сплаті судового збору. В частині стягнення з Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради боргу в сумі 10 023,29 грн відмовлено. Стягнуто з Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради на користь Комунального підприємства "Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації" Житомирської обласної ради 859,00 грн витрат понесених, на виготовлення копій інвентаризаційної справи.

Судове рішення мотивоване тим, що теплопостачання споживачам будинку за адресою м. Житомир, вул. Троянівська, 18 здійснюється відповідно до площ, узгоджених з власниками квартир та нежитлових приміщень в цьому будинку та на умовах погоджених у відповідних договорах. Відтак, відповідач зобов`язаний брати участь у витратах на утримання будинку пропорційно займаній площі приміщення незважаючи на відсутність системи централізованого опалення у його нежитловому приміщенні.

Разом з цим, з урахуванням всіх встановлених обставин, суд вказав на помилковість первинних розрахунків позивача, в результаті чого останнім було проведено помісячний перерахунок нарахувань теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення за спірний період (жовтень 2021 року - березень 2023 року), відтак заборгованість відповідача становить 105 871,11 грн; заборгованість за абонентське обслуговування за спірний період (жовтень 2021 року по березень 2023 року) становить 1 075,92 грн.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач звернувся до Північно-західного апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Житомирської області від 18.06.2024 у справі № 906/763/23 скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Аргументуючи доводи апеляційної скарги вважає, що в розумінні ст. 634 ЦК України, між сторонами у справі не виникло правовідносин на підставі договору приєднання, оскільки договір приєднання буде вважається укладеним за наявності активних дій особи, що приєднується, які (дії) свідчать про її волевиявлення на це, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 21.01.2020 у справі № 925/358/19. Всупереч цьому, позивачем не було надано належних та допустимих доказів, що безумовно підтверджували б факт вчинення відповідачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір приєднання, зокрема, підписаної заяви-приєднання та/або доказів на підтвердження факту оплати рахунку за надану послугу. Як наслідок, підстави вважати, що укладений між сторонами договір № 768 на постачання теплової енергії 11.09.2017 втратив чинність відсутні.

Відсутні також підстави вважати відповідача кінцевим отримувачем теплової енергії, яка проходить через транзитні трубопроводи в належних йому нежитлових приміщеннях до квартир (приміщень) споживачів теплової енергії. При цьому вказує, що позивачем не надано до матеріалів справи доказів надання відповідачу та отримання ним послуги теплопостачання як такої.

Вказує, що системний аналіз правових норм, які регулюють відносини у сфері надання житлово-комунальних послуг та їх оплати, у сукупності дає підстави для висновку, що оплата за житлово-комунальні послуги здійснюється виключно на договірних засадах, які відповідають типовому договору і не можуть містити інших оплачуваних додаткових умов, як от - оплата втрат теплової енергії існуючими трубопроводами системи централізованого опалення у багатоквартирному будинку мешканцями квартир з індивідуальними (автономними) системами опалення, крім оплати послуги централізованого опалення місць загального користування будинку. Вважає, що КП "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради вимагає сплати від КП "Аптека "Міжлікарняна" Житомирської обласної ради неіснуючого боргу - за тепловіддачу ізольованих транзитних стояків, розміщених у його нежитловому приміщенні, за відсутності фактичного споживання послуги теплопостачання відповідачем.

Окрім того, звертає увагу суду на неправомірність та некоректність розрахунку позивача, що нівелює відповідність його ознакам допустимості та достовірності доказів, проте було залишено без врахування судом першої інстанції.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 15.08.2024 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради на рішення Господарського суду Житомирської області від 18.06.2024 у справі № 906/763/23; апеляційну скаргу ухвалено розглянути без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 03.09.2024, за клопотанням Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради, апеляційну скаргу постановлено розглянути із повідомленням (викликом) сторін.

Від позивача надійшли письмові пояснення (по суті - відзив на апеляційну скаргу), в яких не погоджується із доводами апелянта та вважає ухвалене рішення Господарського суду Житомирської області у справі № 906/763/23 законним та обґрунтованим, таким, що ухвалене на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, підтверджених доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом належним чином.

Від представників сторін також надійшли додаткові письмові пояснення у справі.

В судовому засіданні присутній представник позивача підтримав доводи, викладені у поданих ним процесуальних документах та надав усні пояснення.

Представник апелянта в судове засідання не з`явився. У поданій заяві про розгляд справи без його участі підтримує доводи апеляційної скарзі та просить задоволити.

За умовами ч. 12 ст. 270 ГПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи, що всі учасники справи належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи та явка сторін обов`язковою не визнавалась, суд дійшов висновку про відсутність перешкод для розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.

Дослідивши матеріали справи № 906/763/23 та проаналізувавши наявні докази, суд встановив наступне.

Між Комунальним підприємством "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради (позивач/виконавець) та Комунальним підприємством "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради (відповідач/споживач) укладено договір про постачання теплової енергії № 1819 від 11.09.2017, за умовами якого позивач як виконавець зобов`язується своєчасно та відповідної якості постачати теплову енергію, а споживач зобов`язується своєчасно проводити її оплату за встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором (п.1.1 договору).

Відповідно до п. 2.1 договору, тарифи на теплову енергію на дату укладання договору становлять: для другої групи споживачів: 1435,21 без ПДВ гривень за одну Гкал.

У разі зміни тарифів та порядку розрахунків нові тарифи і порядок розрахунків є обов`язковим для Сторін з моменту введення їх в дію.

В пункті 2.4 договору наведена характеристика об`єктів споживача теплової енергії по вул. Троянівська, 18 та по вул. Лесі Українки, 38; всього 593,4 кв.м.

Згідно п.3.1 договору, розрахунковим періодом є календарний місяць.

1) споживачі - госпрозрахункові підприємства, організації проводять попередню оплату до 20 числа поточного місяця у розмірі 50% від очікуваних нарахувань. Решту суми нарахувань споживач оплачує до 20 числа місяця наступного за розрахунковим.

2) споживачі - бюджетні установи проводять оплату до 20 числа місяця наступного за розрахунковим, платіжними документами, які виписуються Виконавцем.

3) споживачі - бюджетні установи можуть проводити попередню оплату до 25 числа поточного місяця у розмірі 50%, або 100% від очікуваного споживання наступного місяця.

Відповідно до п.3.2 договору, теплова енергія оплачується безготівково на розрахунковий рахунок виконавця.

Відповідно до п.11.1 договору, цей договір укладається на один рік і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання. Договір може бути розірваний за зверненням споживача лише після закінчення опалювального періоду. Строк позовної давності за даним договором становить п`ять років.

Договір підписано представниками сторін та їх підписи скріплено печатками підприємств.

01.05.2021 набрав чинності Закон України від 03.12.2020 № 1060-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг. Згідно з цим Законом внесено низку змін до Законів України що регулюють житлово-комунальні відносини, в тому числі і до Закону України "Про житлово-комунальні послуги", зокрема до пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону.

Пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

Згідно з позовними вимогами, з урахуванням заяви № 6277/10 від 21.09.2023 про зміну підстав позову, позивач зазначав, що 01.10.2021 на виконання вимог Закону України "Про житлово-комунальні послуги", 01.10.2021 Комунальне підприємство "Житомиртеплокомуненерго" ЖМР на офіційному сайті опублікувало типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, який відповідає типовому індивідуальному договору про надання послуги з постачання теплової енергії, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830. У визначений нормативними актами строк співвласниками житлового будинку за адресою вул. Троянівська, буд. 18 у місті Житомирі, не прийнято рішення про вибір моделі договірних відносин з надавачем послуг з постачання теплової Комунальним підприємством "Житомиртеплокомуненерго" ЖМР.

Відтак вказував, що типовий індивідуальний договір між позивачем та відповідачем є укладеним з 01.11.2021 через відсутність рішення про вибір моделі договірних відносин та спливу 30-деного строку з моменту опублікування позивачем відповідно до вимог Закону України "Про житлово-комунальні послуги" індивідуального договору про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що є публічним договором приєднання. У зв`язку з наданням послуг щодо опалення місць загального користування, допоміжних приміщень та функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будинку і їх несплатою відповідачем, а також несплатою абонентського обслуговування, виник борг у сумі 116 970,32 грн.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначав, що до позову не долучено доказів використання жодної Гкал теплової енергії, тобто відповідач вважає, що послуги теплопостачання він не отримував. Зауважував, що до загальної площі будинку за адресою м. Житомир, вул. Троянівська 18 відноситься вбудоване нежитлове приміщення площею 338,20 кв.м., власником якого є ТОВ "Фірма "Рада", що збільшує площу вбудованих приміщень 516,7 + 338,20 = 854,9 кв.м, що дорівнює збільшенню на 39% від загальної площі вбудованих приміщень.

Звертав увагу суду, що тариф на теплову енергію для споживача визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Вважає, що технологічні (неминучі) втрати тепла транзитними трубопроводами закладені у тариф і оплачуються споживачами під час оплати послуги з централізованого опалення, а не окремо від неї. Транзитні трубопроводи в приміщеннях, які не опалюються системою центрального опалення повинні бути ізольовані, при відсутності ізоляції на транзитних стояках центрального опалення, теплопостачаюча організація має здійснювати нарахування за втрати тепла відповідно до встановленої у Методиці розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг (далі - Методика), затвердженої наказом Мінрегіонбуду № 315 від 22.11.2018 за № 1502/32954 формули. При цьому вказував, що розрахунок заборгованості здійснено всупереч існуючих методик і він повністю не відповідає діючому законодавству, а відтак позовні вимоги є такими що не підлягають задоволенню.

У поясненнях позивача № 1963/10 від 15.05.2025 зазначено, що загальна площа квартири визначається як сума площ її приміщення, вбудованих шаф, а також лоджій, балконів, веранд, терас і холодних комор. Вказано, що загальна площа квартир по вул. Троянівській, 18 в місті Житомирі становить 2962,7 кв.м, опалювальна площа - 2816,52 кв.м; різниця 146,18 кв.м це площа лоджій, балконів, веранд, терас. Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, крім нежитлового приміщення відповідача 516,7 кв.м за адресою: м. Житомир, вул. Троянівська, 18 виявлено вбудоване нежитлове приміщення площею 338,20 кв.м., власником якого с ТОВ "Фірма "Рада", тому загальна площа нежитлових приміщень за вказаною вище адресою складає - 854,9 кв.м ( 516,7 кв.м + 338,20, кв.м). Комунальним підприємством "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради було проведено помісячний перерахунок заборгованості за спірний період, враховуючи площу приміщення відповідача 516,7 кв.м та вбудоване нежитлове приміщення площею 338,20 кв.м. Нарахування обсягів та вартості наданих послуг здійснено згідно Методики, у зв`язку з чим позивач просив задовольнити позовні вимоги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши додержання судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, Північно-західний апеляційний господарський суд зазначає таке.

Пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлено, що до житлово-комунальних послуг належать послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 6 цього Закону виконавцями комунальних послуг з постачання теплової енергії є теплопостачальна організація.

Частинами 1, 2 статті 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).

У частині 1 статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлено, що за рішенням співвласників багатоквартирного будинку, прийнятим відповідно до закону, з виконавцем відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) укладається договір про надання комунальних послуг, а саме:

1) індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, що укладається кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно, за умови що співвласники прийняли рішення про вибір відповідної моделі організації договірних відносин та дійшли згоди з виконавцем комунальної послуги щодо розміру плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку;

2) колективний договір, що укладається від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою;

3) договір про надання комунальних послуг з колективним споживачем, що укладається з об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об`єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір.

Співвласники багатоквартирного будинку (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, визначених цією частиною, за кожним видом комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії).

У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.

Згідно із частиною 7 статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до дати обрання співвласниками багатоквартирного будинку однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою цієї статті, та/або досягнення згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається публічний договір приєднання відповідно до вимог частини п`ятої статті 13 цього Закону.

За приписами ч. 5 ст. 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.

Відповідно до абз. 2 п. 3 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про житлово-комунальні послуги" договори про надання комунальних послуг, у тому числі із співвласниками багатоквартирних будинків, які не прийняли рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, мають бути укладені виконавцями відповідних комунальних послуг протягом двох місяців з дня набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про затвердження типових публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги протягом строку, визначеного в пункті 4 цього розділу, між виконавцем та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги відповідно до частини сьомої статті 14 цього Закону.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, аналіз наведених приписів приводить до висновку про те, що за відсутності волевиявлення співвласників багатоквартирних будинків щодо прийняття рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг ініціатива щодо його укладення надається безпосередньо виконавцям таких послуг. (Правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 18.11.2021 у справі № 908/3233/20).

Постановою Кабінету Міністрів України № 830 від 21.08.2019 затверджено Правила надання послуги з постачання теплової енергії та Типові договори про надання послуги з постачання теплової енергії.

Постановами Кабінету Міністрів України № 1022 від 08.09.2021 та № 1023 від 08.09.2021 внесено зміни до Правил надання послуги з постачання теплової енергії, Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових форм договорів, відповідно до яких згідно із Законом України "Про житлово-комунальні послуги" договори за новими правилами мають бути укладені виконавцями відповідних комунальних послуг протягом двох місяців з дня набрання чинності зазначених постанов.

Відповідно до Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 830 від 21.08.2019 (в редакції постанови КМУ № 1022 від 08.09.2021) ці Правила регулюють відносини між суб`єктом господарювання, що провадить господарську діяльність з постачання теплової енергії (далі - виконавець), та індивідуальним і колективним споживачем (далі - споживач), який отримує або має намір отримати послугу з постачання теплової енергії (далі - послуга), та визначають вимоги до якості послуги, одиниці вимірювання обсягу спожитої споживачем теплової енергії, порядок оплати.

Відповідно до п. 13 цих Правил надання послуги здійснюється виключно на договірних засадах.

Послуга надається споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Згідно з п. 5 Типового договору виконавець зобов`язується надавати споживачу послугу відповідної якості та в обсязі відповідно до теплового навантаження будинку, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надану послугу в строки і на умовах, що визначені цим договором.

Обсяг спожитої споживачем послуги визначається як частина обсягу теплової енергії, спожитої у будинку для потреб опалення, визначеної та розподіленої згідно з вимогами Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", та складається з: обсягу теплової енергії на опалення приміщення споживача безпосередньо; частини обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку; та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення.

Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем.

Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуги.

З урахуванням системного аналізу вище наведених норм чинного законодавства типовий індивідуальний договір між позивачем та відповідачем є укладеним з 01.11.2021 через відсутність рішення про вибір моделі договірних відносин та спливу 30-деного строку з моменту опублікування позивачем відповідно до вимог Закону України "Про житлово-комунальні послуги" індивідуального договору про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що є публічним договором приєднання.

Цей договір є публічним договором приєднання, який встановлює порядок та умови надання послуги з постачання теплової енергії для потреб опалення або на індивідуальний тепловий пункт для потреб опалення та приготування гарячої води (далі - послуга) індивідуальному споживачу (далі - споживач). Цей договір укладається сторонами з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України (п. 1 договору).

Даний договір є публічним договором приєднання, який набирає чинності через 30 днів з моменту розміщення на веб-сайті Виконавця: www.tke.org.ua (п. 2 договору).

Фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання Виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток), сплата рахунка за надану послуги, факт отримання послуги (п. 4 договору).

Встановлено, що Комунальне підприємство "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради є власником приміщення загальною площею 516,7 кв.м., яка знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Троянівська, 18, що підвереджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 356998965 від 04.12.2023. Будинок за адресою м. Житомир, вул. Троянівська, 18, в якому розташоване приміщення відповідача, у опалювальний період був підключений до теплопостачання, що підтверджується рішеннями виконавчого комітету Житомирської міської ради про початок та закінчення опалювального сезону 2021-2023 років; показниками будинкового теплового лічильника по вулиці Троянівській, 18 у місті Житомирі; актом перевірки лічильника теплової енергії системи від 01.10.2021, 14.06.2022, 10.10.2023.

Наведене підтверджує факт отримання відповідачем послуг у спірному періоді, що, в свою чергу, свідчить про приєднання відповідача до умов публічного договору (акцептування договору).

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення).

За приписами частини 1 статті 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.

Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" передбачено, що співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.

Відповідно до частини 2 статті 382 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.

Отже, співвласники квартир повинні брати участь у витратах на утримання будинку пропорційно займаній площі житла, а відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання не є підставою для звільнення мешканців від такої участі. (Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 22.12.2020 у справі № 311/3489/18).

Комунальне підприємство "Аптека "Міжлікарняна" Житомирської обласної ради є співвласником спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку по вул. Троянівській, 18 в місті Житомирі, а тому має брати участь у витратах на утримання будинку пропорційно займаній площі нежитлового приміщення.

Управлінням житлового господарства Житомирської міської ради надана інформація щодо загальної площі квартир по вул. Троянівській, 18 в місті Житомирі - 2962,7 кв.м, однак опалювальна площа складає 2816,52 кв.м (згідно реєстру опалювальних площ квартир будинку по вул. Троянівській, 18 в місті Житомирі).

Відповідно до пункту 2 розділу Загальних положень Правил надання послуги з надання послуги з постачання теплової енергії, опалювана площа (об`єм) приміщення - загальна площа (об`єм) приміщення без урахування площі лоджій, балконів, терас.

Згідно із наказом Держбуду України "Про затвердження інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна" від 24.05.2001 № 127 загальна площа квартири визначається як сума площ її приміщення, вбудованих шаф, а також лоджій, балконів, веранд, терас і холодних комор.

Отже загальна площа квартир по вул. Троянівській, 18 в місті Житомирі - 2962,7 кв.м, опалювальна площа - 2816,52 кв.м, а різниця 146,18 кв.м - площа лоджій, балконів, веранд, терас, які не включаються до опалювальної площі приміщень.

Апелянт посилається на використання позивачем при здійсненні розрахунків площ квартир, які не відповідають площам, зазначеним у інформації, яка надана КП "Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації" ЖОР, а саме вказує, що до загальної площі будинку за адресою м.Житомир, вул.Троянівська 18 відноситься вбудоване нежитлове приміщення площею 338,20 кв.м., власником якого є ТОВ "Фірма "Рада", що збільшує площу вбудованих приміщень 516,7 + 338,20 = 854,9 кв.м, що дорівнює збільшенню на 39% від загальної площі вбудованих приміщень.

Стверджує, що судом першої інстанції не взято до уваги лист Управлінням житлового господарства Житомирської міської ради № 44/10 від 04.01.2024, яким підтверджено що всі приміщення (вбудовані та квартири) підключені до системи централізованого опалення.

Однак, з матеріалів справи вбачається, що на момент перевірки 09.11.2022 в приміщенні Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради за адресою м. Житомир, вул. Троянівська, 18 централізоване опалення в приміщенні відсутнє; стояки заізольовано, що підтверджується Актом контрольної перевірки попередньо відключеного опалення від 09.11.2022.

Також встановлено, що крім нежитлового приміщення відповідача площею 516,7 кв.м, розташованого за адресою: м. Житомир, вул. Троянівська, 18, знаходиться вбудоване нежитлове приміщення площею 338,20 кв.м., власником якого є ТОВ "Фірма "Рада", тому загальна площа нежитлових приміщень за вказаною вище адресою складає - 854,9 кв.м (516,7 кв.м + 338,20, кв.м), що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 356998965 від 04.12.2023. У приміщенні ВАТ "Фірми "Рада", яке займає частину приміщення цокольного поверху за адресою м. Житомир, вул. Троянівська, 18, також відсутнє централізоване опалення приміщення, що вбачається з Акту обстеження від 29.01.2024.

Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 315 від 22.11.2018 (далі - Методика № 315) встановлено порядок визначення обсягів спожитої у будівлі теплової енергії на опалення житлових та нежитлових приміщень, які є самостійними об`єктами нерухомого майна, опалення місць загального користування, гаряче водопостачання (у разі обліку теплової енергії у гарячій воді), забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції); обсягів холодної, гарячої води, витраченої на загальнобудинкові потреби; обсягів холодної та гарячої води, спожитої споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку; порядок розподілу обсягів спожитих комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання (далі - комунальні послуги), визначає вимоги до приладів-розподілювачів теплової енергії, поправкові коефіцієнти для розподілу обсягу спожитої теплової енергії між окремими споживачами у будівлях, оснащених вузлами комерційного обліку теплової енергії та/або гарячої, та/або холодної води, де налічуються два та більше споживачів.

За умовами пункту 1 Методики № 315, визначення обсягу теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування (МЗК) та допоміжних приміщень (QМЗК), здійснюється відповідно до розділу III Методики. Розподіл цього обсягу здійснюється серед споживачів за категоріями приміщень згідно з додатком 1 до Методики пропорційно до їх загальних/опалюваних площ/об`ємів.

Згідно з п.12 розділу IV Методики № 315, обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку, розподіляється між усіма власниками (співвласниками) приміщень будівлі/будинку (включаючи приміщення з індивідуальним опаленням та окремі приміщення з транзитними мережами опалення) пропорційно до загальних/опалюваних площ/об`ємів їх житлових/нежитлових приміщень.

У пункті 8 розділу 4 Методики № 315 передбачено, що обсяг теплової енергії, витрачений на загально будинкові потреби у опалювальному сезоні 2022-2023 рр. складає: для 1 - 5-поверхової будівлі - 25%, для 6-10- поверхової будівлі - 20%, для будівлі/будинку вище 10 поверхів - 15%. Застосовується також і корегуючий коефіцієнт, який враховує співвідношення площ відключених і підключених до централізованого теплопостачання квартир.

Даний відсоток місць загального користування розподіляється на всі квартири, нежитлові приміщення багатоквартирного будинку в пропорційному відношенні відповідно до опалювальних площ.

Обсяг споживання теплової енергії на загальнобудинкові потреби (Qопз.б.п) опалення визначається за формулою:

Qопз.б.п= zвідкл* Qз.б.поп.проект (25),

де: Qз.б.поп.проект - визначений розрахунково, спрощено або відповідно до проекту обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку, Гкал;

zвідкл - коефіцієнт, що враховує площу приміщень з індивідуальним опаленням у будівлі/будинку та розраховується за формулою: zвідкл=1+ Sвідкл/Sоп.буд (26),

де: Sвідкл - опалювальна площа приміщень з індивідуальним опаленням у будівлі/будинку, м-2;

Sоп.буд - загальна опалювальна площа будівлі/будинку, м-2.

Обсяг спожитої теплової енергії на опалення приміщення з індивідуальним опаленням або окремого приміщення з транзитними мережами опалення, через яке прокладені транзитні трубопроводи внутрішньобудинкової системи опалення (Qвідкл.і), розраховується за формулою:

Qвідкл.і=0,86*10-6* qвтр.транз * lтранз* mопал.розр

де: 0,86 * 10-6 - перевідний коефіцієнт одиниць вимірювання фізичних величин,Вт*год у Гкал;

qвтр.транз = 7 Вт/м - питомі теплові втрати ізольованих трубопроводів, які прокладаються в шахтах, каналах, штрабах, Вт/м; питомі теплові втрати трубопроводів, ізоляція на ділянках яких відсутня або порушена, збільшуються на 100 %; можуть застосовуватись питомі теплові втрати відповідно до проекту відокремлення (відключення) приміщення (за його наявності) або за результатами розрахунку організації, яка має на це відповідний дозвіл;

lтранз - довжина всіх транзитних трубопроводів у приміщенні з індивідуальним опаленням або окремому приміщенні з транзитними мережами опалення, м;

mопал.розр - фактична кількість годин надання послуги з постачання теплової енергії у розрахунковому періоді, годин.

При цьому, згідно п.14 типового договору, обсяг спожитої у будинку послуги визначається як обсяг теплової енергії, спожитої в будинку за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку або розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг. Одиницею вимірювання обсягу спожитої послуги є гігакалорія (Гкал).

Зняття показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку теплової енергії здійснюється виконавцем щомісяця (п. 20 типового договору).

Нарахування за опалення на загальнобудинкові потреби на опалення та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення проведено на підставі ч. 6 статті 10 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", в якій визначено, що обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень будівлі, а також на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання, розподіляється відповідно до правил, встановлених цією статтею, також на власників (співвласників) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання та складається з:

1) частини обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку;

2) обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення (транзитні трубопроводи).

Пунктом 24 абз. 4 Правил № 830 визначено, обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень будівлі, а також на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання, розподіляється також на споживачів, приміщення яких обладнані індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання або відокремлені (відключені) від системи (мережі) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води.

Згідно з п. 32, 33 Правил № 830 плата за послугу розраховується виходячи з розміру встановленого тарифу та обсягу спожитої послуги, визначеного та розподіленого відповідно до законодавства.

Плата виконавцю за індивідуальним договором про надання послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем складається з: плати за послугу, визначеної відповідно до цих Правил та Методики розподілу, що розраховується виходячи з розміру затвердженого уповноваженим органом тарифу та обсягу її споживання; плати за абонентське обслуговування, визначеної виконавцем, розмір якої не може перевищувати граничного розміру, встановленого Кабінетом Міністрів України; плати за технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної послуги, що визначається окремим договором між виконавцем та співвласниками багатоквартирного будинку.

Плата за послугу, абонентське обслуговування та плата за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкової системи теплопостачання багатоквартирного будинку вноситься споживачем виконавцю щомісяця однієї сумою в порядку та розмірах, визначених договором.

Згідно із п. 34, 35 Правил № 830 рахунок на оплату спожитої послуги надається споживачу на безоплатній основі щомісяця відповідно до статті 8 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання".

Рахунки на оплату спожитої послуги формуються виконавцем або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, що здійснює розподіл обсягів послуг, на основі показань вузлів комерційного обліку з урахуванням показань вузлів розподільного обліку відповідно до Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" та надаються споживачу (його представнику) у строк не пізніше ніж за 10 календарних днів до граничного строку внесення плати за послуги, визначеного договором.

Розрахунковим періодом для оплати спожитої послуги є календарний місяць. Оплата послуги здійснюється не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом (граничний строк внесення плати за спожиту послугу), якщо інший порядок та строки не визначені договором. За бажанням споживача оплата послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.

Згідно з п. 38 Правил № 830 споживач не звільняється від оплати послуги у частині відшкодування витрат за частину обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції), у разі відключення (відокремлення) його квартири або нежитлового приміщення від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання).

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 08.10.2021 №1175 "Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послугу з постачання теплової енергії" № 1288 від 04.11.2021 встановлені наступні тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, зокрема: п.3.2.2 для потреб інших (крім населення) споживачів: тариф на послугу з постачання теплової енергії (відповідно п.1.2.2) - 4776,72 грн/Гкал (з ПДВ); п.3.2.2 для потреб інших (крім населення) споживачів: тариф на послугу з постачання теплової енергії (відповідно п.1.2.2) - 6580,62 грн/Гкал (з ПДВ).

Наказом КП "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради № 84-аг від 11.10.2021 було встановлено розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання послуг з постачання теплової енергії:

- при наявності вузлів комерційного обліку комерційного обліку теплової енергії в розмірі - 29,69 гривень в місяць на одного абонента з врахування ПДВ;

- при відсутності вузлів комерційного обліку теплової енергії в розмірі - 15,20 гривень в місяць на одного абонента з врахуванням ПДВ.

В подальшому, 03.10.2022 наказом КП "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради № 104/аг від 03.10.2022 було встановлено розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання послуг з постачання теплової енергії:

- при наявності вузлів комерційного обліку комерційного обліку теплової енергії в розмірі - 30,28 гривень в місяць на одного абонента з врахування ПДВ;

- при відсутності вузлів комерційного обліку теплової енергії в розмірі - 16,23 гривень в місяць на одного абонента з врахуванням ПДВ (т.1, а.с.58).

Загальна сума заборгованості за розрахунком позивача за період з жовтня 2021 року по березень 2023 року, згідно позовної заяви, становила 116 970,32 грн, однак, як було встановлено, нежитлове приміщення відповідача, що розташоване за адресою: м. Житомир, вул. Троянівська, 18 має площу 516,7 кв.м, а не 543,7 кв.м. Комунальним підприємством "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради на виконання вимог ухвали суду першої інстанції було проведено помісячний перерахунок нарахувань теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення за спірний період, враховуючи площу приміщення відповідача 516,7 кв.м та вбудоване нежитлове приміщення площею 338,20 кв.м., чим було спростовано доводи, що такий розрахунок позивачем проведено не було.

В матеріалах справи наявні Акти перевірки лічильника теплової енергії системи опалення за 01.10.2021, за 14.06.2022, за 10.10.2023 та довідки за опалюваньні сезони 2021- 2022, 2022-2023 (а.с.235-236), в яких відображені періоди та покази лічильника.

Розподіл обсягу теплової енергії, спожитої в будинку, згідно з вимогами Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" здійснює виконавець (п.25 типового договору).

Розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитої послуги є календарний місяць.

Плата за абонентське обслуговування нараховується щомісяця. У разі застосування двоставкових тарифів умовно-постійна частина тарифу нараховується щомісяця.

Початок і закінчення розрахункового періоду для розрахунку за платою за абонентське обслуговування завжди збігаються з початком і закінченням календарного місяця відповідно. (п. 35 Договору).

Згідно з перерахунком позивача за спірний період (жовтень 2021 року - березень 2023 року), заборгованість відповідача за теплову енергію на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсяг теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення становить 105 871,11 грн (за жовтень 2022 року 0,321437 Гкал - 2 115,25 грн; за листопад 2022 року 2,410342 Гкал - 15 861,55 грн; за грудень 2022 року 3,949907 Гкал - 25 992,84 грн; за січень 2023 року 3,435507 Гкал - 22 607,76 грн; за лютий 2023 року 3,396673 Гкал - 22 352,22 грн; за березень 2023 року 2,574452 Гкал - 16 941,49 грн); заборгованість за абонентське обслуговування за спірний період (жовтень 2021 року по березень 2023 року) становить 1 075,92 грн.

Як вбачається з актів перевірки лічильника від 01.10.2021, 14.06.2022, 10.10.2023, вони складались за участю представників КП "ВЖРЕП № 5", тобто не одноособово працівниками позивача і будь-яких зауважень представників КП "ВЖРЕП № 5", зокрема щодо несвоєчасності повірки лічильника дані акти не містять. Відтак, не встановлено обставин несвоєчасності повірки лічильника теплової енергії.

Окрім того, з розрахунку заборгованості вбачається, що заборгованість з відповідача стягується починаючи з жовтня 2021 року, однак за період з жовтня 2021 року по жовтень 2022 року відповідачу нараховувалось лише абонентське обслуговування.

У відповідності до Закону України "Про житлово - комунальні послуги", плата за абонентське обслуговування оплачується споживачами які отримують послуги теплопостачання та послуги гарячої води.

Плата за абонентське обслуговування платіж, який споживач сплачує виконавцю послуги для відшкодування витрат виконавця пов`язаних із здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами у багатоквартирному будинку та у випадках, визначених Законом, також і витрати на обслуговування лічильників теплової енергії та/або лічильників гарячої води у квартирах.

Підприємство розраховує розмір плати за абонентське обслуговування згідно прямих фактичних витрат. Відповідно до постанови КМУ від 21.08.2019 № 808 "Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування" для одного абонента платіж не може перевищувати 31,15 грн.

Розмір плати за абонентське обслуговування не залежить від кількості комунальних послуг, що надаються одним виконавцем абонентові, у рахунках на оплату послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води виставляється як окремий платіж. Нараховується у фіксованому розмірі на один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців у квартирі.

Враховуючи вищевикладене, відповідач зобов`язаний брати участь у витратах на утримання будинку пропорційно займаній плащі приміщення незважаючи на відсутність системи централізованого опалення у його нежитловому приміщенні.

Комунальним підприємством "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради проведено перерахунок заборгованості за спірний період у відповідності до Методики № 315 від 22.11.2018 та з урахуванням правильно застосованих вихідних даних, в тому числі площ приміщень по будинку за адресою: м. Житомир, вул. Троянівська, 18, з яких площа приміщення відповідача - 516,7 кв.м., площа приміщення споживача - ТДВ "Фірма "Рада" 338,20 кв.м., такий розрахунок суд визнає обґрунтованим.

В силу приписів ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 86 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних в справі доказів.

Наведені в апеляційній скарзі аргументи скаржника не можуть бути підставою для скасування оскаржуваного рішення, оскільки вони не спростовують обґрунтованих висновків господарського суду, правильність застосування норм матеріального права та не вказують на порушення норм процесуального права, що є обов`язковою підставою для скасування рішення.

Відповідно до ст. 276 ГПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Рішення Господарського суду Житомирської області від 18.06.2024 у справі № 906/763/23 відповідає матеріалам справи та ґрунтується на чинному законодавстві.

За результатами розгляду апеляційної скарги у справі № 906/763/23 витрати по сплаті судового збору, в порядку ст. 129 ГПК України, покладаються на апелянта.

Керуючись статтями 269, 270, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства "Аптека Міжлікарняна" Житомирської обласної ради залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Житомирської області від 18 червня 2024 року у справі № 906/763/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

Справу № 906/763/23 повернути Господарському суду Житомирської області.

Повний текст постанови складений "04" листопада 2024 р.

Головуючий суддя Тимошенко О.М.

Суддя Крейбух О.Г.

Суддя Миханюк М.В.

СудПівнічно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено07.11.2024
Номер документу122803700
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —906/763/23

Постанова від 17.10.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 03.09.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 15.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 02.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Гудак А.В.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 12.04.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 25.03.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 10.01.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні