Категорія №2.16
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 жовтня 2010 року Справа № 2а-4957/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.
та
представників сторін:
від позивача - директор Цукур В.А. ( контракт від 01.01.2010)
адвокат ОСОБА_2 (угода пр о надання правової допомоги
від 15.07.2010 б/н, свідоцтво про пра во на зайняття
адвокатською діяльністю в ід 07.06.2007 № 855)
від відповідача - начальник відділу к онтролю цін на ринку
монопольних утворень Сев остьянова О.Л.
(довіреність від 20.10.2010 № 34-03-02/5898)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Старобільського районного комунального підприємства
«Старобільський районний земельно-інформаційний цент р»
до Державної інспекції з ко нтролю за цінами в Луганські й області
про визнання неправомірни м та скасування рішення від 10 червня 2010 року № 192
про застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін,
ВСТАНОВИВ:
22 червня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Старобільськог о районного комунального під приємства «Старобільський р айонний земельно-інформацій ний центр» до Державної інсп екції з контролю за цінами в Л уганській області, в якому по зивач просить визнати неправ омірним та скасувати рішення від 10 червня 2010 року № 192 про заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни цін.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що Дер жавною інспекцією з контролю за цінами в Луганській облас ті у період з 02 червня 2010 року по 07 червня 2010 року на Старобільс ькому районному комунальном у підприємстві «Старобільсь кий районний земельно-інформ аційний центр» проводилась п ланова перевірка з питання д отримання землевпорядними п ідприємствами дисципліни ці н при формуванні, встановлен ні та застосуванні тарифів (п лати) на землевпорядні робот и із землеустрою та земельно -кадастрові роботи, роботи та послуги, пов`язані з оформлен ням документів, в тому числі я кі посвідчують право власнос ті на земельні ділянки при пе редачі їх безоплатно у власн ість громадянам України. За р езультатами перевірки склад ено акт від 07 червня 2010 року № 291.
В акті відповідач зазначив , що у період з 01.07.2009 по 31.05.2010 необґр унтовано нарахована сума за послуги за рахунок стягнення вартості послуг з виготовле ння документів, які посвідчу ють право власності на земел ьну ділянку, при передачі без оплатно земельних ділянок у власність громадянам Україн и відповідно до статті 121 Земе льного Кодексу України, у роз мірі від 417,50 грн. до 584,50 грн., тобто понад встановлений гранични й розмір 153,00 грн., в порушення За кону України «Про захист кон ституційних прав громадян на землю» складає 160929,50 грн. та під лягає поверненню споживачам , загальна сума необґрунтова но одержаної виручки склала - 96572,50 грн.
Необґрунтовано одержана п ідприємством сума виручки у період з 01.07.2009 по 31.05.2010 складає 96572,50 грн. та підлягає вилученню у д оход відповідного бюджету із застосуванням штрафних санк цій згідно Закону України «П ро ціни та ціноутворення». Ві дповідно до рішення від 10 черв ня 2010 року № 192 про застосування економічних санкцій за пору шення державної дисципліни ц ін штраф складає 193145,00 грн.
Рішення Державної інспекц ії з контролю за цінами в Луга нській області, на думку пози вача, є протиправним та підля гає скасуванню з таких підст ав: по-перше, зазначене рішенн я було отримано підприємство м поштою лише 15 червня 2010 року і виносилось без участі предс тавника позивача; по-друге, до розрахунку вартості робіт з надання документа, який посв ідчує право власності на зем ельну ділянку включено варті сть робіт із землеустрою щод о виготовлення документа яки й посвідчує право власності на земельну ділянку, вартіст ь виконання польових інженер но-геодезичних робіт, наклад ні витрати, плата за введення земельно-кадастрової інформ ації на магнітні носії та вар тість проведення державної з емлевпорядної експертизи; по -третє, відповідно до статті 1 Закону України «Про землеуст рій» до виконання робіт із зе млеустрою не відноситься вик онання польових інженерно-ге одезичних робіт, накладні ви трати, плата за введення земе льно-кадастрової інформації на магнітні носії, проведенн я державної землевпорядної е кспертизи. Як видно із коштор ису підприємства на проведен ня розрахунку вартості робіт по виготовленню технічної д окументації, що посвідчують право власності на земельну ділянку, затверджену 01.05.2008, варт ість робіт із землеустрою що до виготовлення документа, я кий посвідчує право власност і на земельну ділянку склада є саме 153,00 грн., тобто вартість р обіт відповідає вимогам Нака зу Держкомзему України від 12 с ерпня 2004 року № 264 «Про затвердж ення граничних розмірів плат и з виконання землевпорядних робіт, Закону України від 20 сі чня 2005 року № 2375 «Про захист конс титуційних прав громадян на землю»; вчетверте, згідно Нак азу від 15 червня 2001 року № 97/28/124 Дер жавного комітету України по земельних ресурсах, Міністер ства фінансів України, Мініс терства економіки України «П ро затвердження розмірів опл ати земельно-кадастрових роб іт та послуг» вартість земел ьно-кадастрових робіт та пос луг визначається на основі і ндексів визначення кошторис ної вартості проектних та ви шукувальних робіт калькуляц ійним (по елементним) методом та вартості людино-дня. Крім т ого, зазначеним Наказом від 15 червня 2001 року № 97/28/124 встановлен о, що розміри оплати земельно -кадастрових робіт та послуг не враховують витрати, які ви значаються в конкретних умов ах додатково згідно з угодою на проведення робіт, зокрема , унесення в проектну і вишуку вальну продукцію доповнень, пов' язаних зі зміною видани х замовником завдань або тех нічних умов, розробку проект них рішень у двох і більше вар іантах, експертизу проектної та вишукувальної документац ії тощо. Пунктом 6 Наказу від 15 ч ервня 2001 року № 97/28/124 встановлено , що використання розмірів оп лати земельно-кадастрових ро біт та послуг не виключає зас тосування недержавними підп риємцями та організаціями, з а домовленістю сторін, догов ірних розцінок на виготовлен ня проектної та вишукувально ї продукції та надання послу г.
На підставі вищевикладено го позивач вважає, що Старобі льське районне комунальне пі дприємство «Старобільський районний земельно-інформаці йний центр» діяло на підстав і законів і фінансових поруш ень не допускало, оскільки за виконання робіт не передбач ених статтею 1 Закону України «Про землеустрій» бралась о плата згідно до затвердженог о кошторису на підставі укла дених між організацією та за мовником договорів.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Державна інспекція з контр олю за цінами в Луганській об ласті позовні вимоги не визн ала, про що подала запереченн я на адміністративний позов від 19 липня 2010 року № 34-03-03, в яких у задоволенні позовних вимог Старобільському районному к омунальному підприємству «С таробільський районний земе льно-інформаційний центр» пр осить відмовити (арк. справи 68 -70). Заперечуючи проти позовни х вимог, відповідач зазначив таке.
Суть порушення, за яке засто совані економічні санкції, п олягає в наступному - позив ачем порушено порядок застос ування цін (тарифів), а саме: у п еріод з 01.07.2009 по 31.05.2010 необґрунтов ано стягувалась вартість за послуги щодо виготовлення до кумента, який посвідчує прав о власності на земельну діля нку, при передачі безоплатно земельних ділянок у власніс ть громадянам України відпов ідно до статті 121 Земельного к одексу України, у розмірі від 417,50 грн. до 584,50 грн. при граничном у рівні вартості робіт 153,00 грн. Внаслідок цього підприємств ом необґрунтовано одержана в иручка. Ці дії призвели до пор ушення вимог статті 1 Закону У країни від 20 січня 2005 року № 2375-IV « Про захист конституційних пр ав громадян на землю».
Закон України від 20 січня 2005 р оку № 2375-IV «Про захист конститу ційних прав громадян на земл ю» визначає фінансові засади щодо реалізації громадянами України прав власності на зе млю відповідно до статті 14 Кон ституції України. Закон Укра їни від 20 січня 2005 року № 2375-IV «Про захист конституційних прав громадян на землю» є Законом спеціальної дії, яким впоряд ковано плату, яку мають сплач увати громадяни України у ви падках безоплатної приватиз ації ними земельних ділянок. Відповідно до частини 2 статт і 1 Закону України від 20 січня 20 05 року № 2375-IV «Про захист констит уційних прав громадян на зем лю» вартість робіт із землеу строю щодо виготовлення доку мента, який посвідчує право в ласності на земельну ділянку , при передачі безоплатно зем ельних ділянок у власність г ромадянам України відповідн о до статті 121 Земельного коде ксу України, крім випадків, ви значених частиною першою ціє ї статті, не може перевищуват и дев'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, - 153,00 грн.
Законом України від 20 січня 2005 року № 2375-IV «Про захист консти туційних прав громадян на зе млю» вартість робіт із земле устрою щодо виготовлення док умента, який посвідчує право власності на земельну ділян ку, чітко розмежовується як п о видах робіт, так і по їх гран ичній ціні. Стягнення вартос ті робіт із землеустрою, пов' язаних з виготовленням докум ента, що посвідчує право влас ності на земельну ділянку, по над встановлені розміри, на д умку відповідача, є порушенн ям вищезазначених норм Закон у України від 20 січня 2005 року № 23 75-IV «Про захист конституційни х прав громадян на землю».
У запереченнях проти позов у відповідач зазначив, що, на й ого думку, роботи із землеуст рою щодо виготовлення докуме нтації, яка посвідчує право в ласності на земельні ділянки , є взаємопов' язаними, допов нюють одна одну, виконуються в комплексі та передбачають як польові вимірювання, так і обробку теодолітного ходу т а вирахування координат пово ротних точок меж ділянок та л інійні проміри між точками п о межах земельної ділянки, ос кільки всі ці дані наносятьс я на кадастровий план земель ної ділянки, який є завершаль ним в переліку технічної док ументації із землеустрою щод о складання документів, які п освідчують право на земельну ділянку, а тому рішення про за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін від 10 червня 2010 р оку № 192 прийнято в межах повно важень та відповідно до вимо г діючого законодавства.
У судовому засіданні предс тавник відповідача проти поз овних вимог заперечував, над ав пояснення, аналогічні вик ладеним у запереченнях на ад міністративний позов від 19 ли пня 2010 року № 34-03-03.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п рийшов до висновку, що позов п ідлягає задоволенню повніст ю з таких підстав.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти , прийняті відповідним орган ом на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, передбачен і Конституцією та законами У країни, та принципом рівност і усіх учасників адміністрат ивного процесу перед законом і судом, відповідно до якого у сі учасники адміністративно го процесу є рівними перед за коном і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.
Законом України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» визначено правові та організаційні засади, осн овні принципи і порядок здій снення державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності, повноваження органів державного нагляду ( контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та відпові дальність суб' єктів господ арювання під час здійснення державного нагляду (контролю ). Дія цього Закону поширюєтьс я на відносини, пов' язані зі здійсненням державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності.
Відповідно до частини 1 стат ті 1 Закону України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» державним наглядо м (контролем) є діяльність упо вноважених законом централь них органів виконавчої влади , їх територіальних органів, о рганів місцевого самоврядув ання, інших органів (далі - орг ани державного нагляду (конт ролю)) в межах повноважень, пер едбачених законом, щодо вияв лення та запобігання порушен ням вимог законодавства суб' єктами господарювання та заб езпечення інтересів суспіль ства, зокрема належної якост і продукції, робіт та послуг, п рийнятного рівня небезпеки д ля населення, навколишнього природного середовища.
Згідно із статтею 12 Закону У країни від 03 грудня 1990 року № 507-Х ІІ «Про ціни та ціноутворенн я» координацію роботи по зді йсненню політики цін, провед ення економічного аналізу рі вня та динаміки цін і вжиття з аходів щодо регулювання цін і тарифів здійснюється відпо відними державними органами управління України та їх стр уктурними підрозділами.
Цей Закон поширюється на всі підприємства й організа ції незалежно від форм власн ості, підпорядкованості і ме тодів організації праці та в иробництва.
В народному господарстві з астосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи. Т ак, стаття 8 Закону України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про цін и та ціноутворення» передбач ено, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється ш ляхом встановлення:
- державних фіксованих цін ( тарифів);
- граничних рівнів цін (тари фів) або граничних відхилень від державних фіксованих ці н і тарифів.
Державний контроль за ціна ми відповідно до статті 13 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни та ціноутвор ення» здійснюється при встан овленні і застосуванні держа вних фіксованих та регульова них цін і тарифів. При цьому ко нтролюється правомірність ї х застосування та додержання вимог законодавства про зах ист економічної конкуренції .
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни.
Згідно з Положенням про Дер жавну інспекцію з контролю з а цінами, затвердженим поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами є урядовим органом, щ о діє у системі Мінекономіки , відповідальний перед Кабін етом Міністрів України, підз вітний та підконтрольний Мін істрові економіки.
Основними завданнями Держ авної інспекції з контролю з а цінами є:
- організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляд у за дотриманням центральним и та місцевими органами вико навчої влади, Радою міністрі в Автономної Республіки Крим , суб' єктами господарювання вимог щодо формування, встан овлення та застосування цін (тарифів);
- проведення цінових спосте режень на споживчому та това рних ринках.
Державна інспекція з контр олю за цінами відповідно до п окладених на неї завдань, сер ед іншого:
- у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержан ня порядку формування, встан овлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічн ого обґрунтування;
- надає за результатами пере вірок органів виконавчої вла ди, суб' єктів господарюванн я обов' язкові для виконання приписи щодо усунення поруш ень порядку формування, вста новлення та застосування цін і тарифів;
- вживає відповідно до закон одавства заходів за порушенн я суб' єктами господарюванн я порядку формування, встано влення і застосування цін і т арифів, а також невиконання в имог органів державного конт ролю за цінами;
- застосовує відповідно до з аконодавства адміністратив но-господарські санкції за п орушення порядку формування , встановлення та застосуван ня цін (тарифів).
Відповідно до підпунктів 5 т а 12 пункту 5 Положення про Держ авну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 13 грудня 2000 року № 1819, Дер жавна інспекція з контролю з а цінами має право приймати в ідповідно до законодавства р ішення про застосування адмі ністративно-господарських с анкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів) та звертатись до суду з позовам и про стягнення до бюджету су м у разі застосування відпов ідних адміністративно-госпо дарських санкцій, зобов' яза ння вчинити певні дії або утр иматися від їх вчинення.
Абзацом першим пункту 6 Поло ження про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, передбачено, що нач альники державних інспекцій з контролю за цінами та їх зас тупники від імені органів де ржавного контролю за цінами приймають рішення про вилуче ння до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано оде ржаної суб' єктом господарю вання виручки у результаті п орушення державної дисциплі ни цін та штрафу у двократном у її розмірі, а також розгляда ють справи про адміністратив ні правопорушення і накладаю ть адміністративні стягненн я.
Державна інспекція з контр олю за цінами має територіал ьні органи - державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі, які становлять єдину си стему органів державного кон тролю за цінами і мають права , передбачені пунктами 5, 6 цьог о Положення, відповідно до аб зацу першого пункту 11 Положен ня про Державну інспекцію з к онтролю за цінами, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 13 грудня 2000 року № 1819.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 грудня 1990 року № 507-ХІІ «Про ціни і ціноутворе ння» та пункту 1.3. Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03 грудня 2001 року № 298/519 та з ареєстрованої в Міністерств і юстиції України 18 грудня 2001 р оку за № 1047/6238, необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню і зараховується в дохід ві дповідного бюджету із застос уванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки за належн істю.
Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що підстав ою для застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін є одер жання суб' єктами господарю вання необґрунтованої вируч ки в результаті порушення ни ми чинного в періоді, що перев іряється, порядку встановлен ня та застосування цін і тари фів, які регулюються уповнов аженими органами відповідно до вимог законодавства.
Порушеннями порядку встан овлення і застосування цін, з а які накладаються економічн і санкції, є, зокрема:
- нарахування непередбачен их законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються ;
- застосування вільних цін ( тарифів) на продукцію (послуг и, роботи) за умови запровадже ння для них режиму державног о регулювання;
- застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи ) з рентабельністю, рівень яко ї перевищує встановлений від повідно до законодавства гра ничний;
- застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов' язкового декл арування їх зміни;
- завищення або заниження ро зміру передбачених законода вством податків та обов' язк ових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невклю чення в структуру ціни, що рег улюється;
- включення в структуру регу льованих цін (тарифів) не пере дбачених законодавством вит рат або витрат понад установ лені розміри;
- включення у вартість проду кції та послуг, ціни (тарифи) н а які регулюються, фактично н е виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робі т);
- застосування торговельни х і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад уста новлений граничний розмір;
- застосування цін (тарифів) суб' єктами господарювання за види послуг (робіт), які не п ередбачені визначеними норм ативно-правовими актами, що в становлюють для них відповід ні переліки платних послуг;
- застосування цін і тарифів з порушенням інших запровад жених методів регулювання.
Пунктом 2.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що необґру нтовано одержана суб' єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вил ученню в дохід бюджету, обчис люється:
- при порушенні порядку вста новлення і застосування цін (тарифів), що регулюються упов новаженими органами, - як різн иця між фактичною виручкою в ід реалізації продукції (пос луг, робіт) та її вартістю за ц інами і тарифами, сформовани ми згідно з вимогами законод авства;
- при неправомірному застос уванні вільних цін замість ф іксованих або регульованих ( декларованих) - як різниця між фактичною виручкою від реал ізації продукції (послуг, роб іт) і вартістю від реалізації продукції (послуг, робіт) за ц інами, які повинні застосову ватись згідно з вимогами зак онодавства;
- при неправомірному застос уванні цін (тарифів) суб' єкт ами господарювання за види п ослуг (робіт), які не передбаче ні визначеними нормативно-пр авовими актами, що встановлю ють для них відповідні перел іки платних послуг, - уся сума незаконно стягнутих коштів;
- при включенні у вартість п родукції та послуг, ціни на як і регулюються, фактично не ви конаних послуг (робіт) або вик онаних не в повному обсязі - я к різниця між одержаною виру чкою від реалізації і вартіс тю продукції та послуг, визна ченою відповідно до норматив ів, з урахуванням фактичних о бсягів виконання.
Пунктом 3.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03 грудня 2001 року № 298/519 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що Державн а інспекція з контролю за цін ами та державні інспекції з к онтролю за цінами в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилуч ення сум економічних та фіна нсових (штрафних) санкцій у по рядку, передбаченому законод авством.
Підставою для прийняття рі шень про вилучення сум еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій є акти перевірок, я кі складаються посадовими ос обами органів державного кон тролю за цінами.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом у судовому засіданні, з 02 черв ня 2010 року по 07 червня 2010 року на п ідставі наказу від 12 травня 2010 року № 396-Н відповідно до посві дчення від 12 травня 2010 року № 291 г оловним державним інспектор ом з контролю за цінами у Стар обільському районі проведен о планову перевірку Старобіл ьського районного комунальн ого підприємства «Старобіль ський районний земельно-інфо рмаційний центр» з питання д отримання дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (плати ) на землевпорядні роботи із з емлеустрою та земельно-кадас трові роботи, роботи та послу ги, пов' язані з формуванням документів, у тому числі, які посвідчують право власності на земельні ділянки при пере дачі їх безоплатно у власніс ть громадянам України (арк. сп рави 71, 72).
За результатами планової п еревірки Старобільського ра йонного комунального підпри ємства «Старобільський райо нний земельно-інформаційний центр» Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганс ькій області складено акт ві д 07 червня 2010 року № 291 (арк. справи 9-22).
Перевіркою дотримання Ста робільським районним комуна льним підприємством «Староб ільський районний земельно-і нформаційний центр» застосу вання затверджених цін (тари фів) на платні послуги встано влено, що Старобільським рай онним комунальним підприємс твом «Старобільський районн ий земельно-інформаційний це нтр» у період з 01 січня 2009 року п о 31 травня 2010 року при виконанн і робіт із землеустрою щодо в иготовлення документів, що п освідчують право власності н а земельні ділянки при перед ачі безоплатно земельних діл янок у власність громадянам України, допущено завищення вартості послуг за рахунок н еобґрунтованого стягнення в артості виконання польових і нженерно-геодезичних робіт, накладних витрат, вартості п ослуг за внесення земельно-к адастрової інформації на маг нітні носії, вартості провед ення державної землевпорядн ої експертизи. Фактично стяг увалась вартість робіт в сум і від 417,50 грн. до 584,50 грн., замість о бґрунтованого розміру 153,00 грн . - 459,00 грн. (арк. справи 18).
Загальна сума необґрунтов ано отриманої Старобільськи м районним комунальним підпр иємством «Старобільський ра йонний земельно-інформаційн ий центр» виручки за період з 01 січня 2009 року по 31 травня 2010 рок у внаслідок стягнення вартос ті послуг з виготовлення док ументів, що посвідчують прав о власності на земельну діля нку, у завищеному розмірі від 417,50 грн. до 584,50 грн. при граничном у розмірі від 153,00 грн. до 459,00 грн., с клала 160929,50 грн., в тому числі за п еріод з 01 липня 2009 року по 31 трав ня 2010 року склала 96572,50 грн. (арк. сп рави 19).
На підставі акта перевірки від 07 червня 2010 року № 291 Державн ою інспекцією з контролю за ц інами в Луганській області п рийнято рішення від 10 червня 2 010 року № 192, яким до Старобільсь кого районного комунального підприємства «Старобільськ ий районний земельно-інформа ційний центр» за порушення д ержавної дисципліни цін заст осовані економічні санкції у вигляді вилучення необґрунт овано одержаної виручки в су мі 96572,50 грн. та штрафу в с умі 193145,00 грн. (арк. справи 8).
Постановою Державної інсп екції з контролю за цінами в Л уганській області від 15 червн я 2010 року № 128 директора Старобі льського районного комуналь ного підприємства «Старобіл ьський районний земельно-інф ормаційний центр» Цукура В ' ячеслава Анатолійовича за порушення державної дисц ипліни цін притягнуто до адм іністративної відповідальн ості та накладено адміністра тивне стягнення у вигляді шт рафу в сумі 85,00 грн. (арк. справи 6 4).
Постановою Старобільськог о районного суду Луганської області від 16 вересня 2010 року у адміністративній справі № 2а -2478/2010р. за позовом Цукура В' я чеслава Анатолійовича до Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Луганській обла сті про скасування рішення щ одо накладення адміністрати вного стягнення від 15 червня 2 010 року № 128, адміністративний п озов задоволено повністю, ви знано неправомірною та скасо вано постанову Державної інс пекції з контролю за цінами в Луганській області від 15 черв ня 2010 року № 128 про притягнення Цукура В' ячеслава Анатолій овича до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в сумі 85,00 грн. (арк. справ и 95-97).
Старобільським районним с удом Луганської області в по станові від 16 вересня 2010 року у адміністративній справі № 2а -2478/2010р. зазначено, що для вигото влення технічної документац ії із землеустрою щодо склад ання документів, що посвідчу ють право власності на земел ьну ділянку, необхідною скла довою являються польові, інж енерно-геодезичні роботи, ув едення земельно-кадастрової документації на магнітні но сії, проведення державної зе млевпорядної експертизи, нак ладні витрати (метрологічне забезпечення, транспортні ви трати, витрати на відрядженн я за межі міста Старобільськ ), але вищевказаний перелік не входить до вказаних у статті 1 Закону України від 22 травня 20 03 року № 858-IV «Про землеустрій» - «види робіт із землеустрою - о бстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картог рафічні, проектні та проектн о-вишукувальні роботи, що вик онуються з метою складання д окументації із землеустрою» і ці роботи не входять у варті сть робіт по виготовленню те хнічної документації - 153,00 гр н. Згідно з частиною 3 статті 26, пункту «б» частини 1 статті 28, п ункту «в» частини 2 статті 28 За кону України «Про землеустрі й», пунктів 5, 6 Наказу Державно го комітету України по земел ьних ресурсах, Міністерства фінансів України, Міністерст ва економіки України від 15 чер вня 2001 року № 97/298/124 «Про затвердж ення розмірів оплати земельн о-кадастрових робіт та послу г», за виконання робіт, не пере дбачених статтею 1 Закону Укр аїни «Про землеустрій», брал ась оплата згідно до затверд женого кошторису на підставі укладених між організацією та замовником договорів (арк . справи 96 зворотній бік).
Приймаючи до уваги наведен е, Старобільський районний с уд Луганської області в пост анові від 16 вересня 2010 року у ад міністративній справі № 2а-2478/20 10р. зазначив, що позивачем не б уло допущено порушення держа вної дисципліни цін, зазначе ного в постанові про накладе ння адміністративного стягн ення від 15 червня 2010 року № 128 - у період з 01 липня 2009 року по 31 тра вня 2010 року необґрунтовано ст ягувалась вартість за послуг и щодо виготовлення документ а, який посвідчує право власн ості на земельну ділянку, при передачі безоплатно земельн их ділянок у власність грома дянам України відповідно до статті 121 Земельного кодексу У країни, у розмірі від 417,50 грн. до 584,50 грн., замість обґрунтовано го розміру 153,00 грн., внаслідок ч ого підприємством необґрунт овано одержана виручка.
У відповідності із частино ю 2 статті 1712 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и постанова Старобільського районного суду Луганської о бласті від 16 вересня 2010 року у а дміністративній справі № 2а-247 8/2010р. є остаточною, оскарженню не підлягає і набрала законн ої сили.
Згідно із частиною 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України постано ва або ухвала суду, яка набрал а законної сили, є обов'язково ю для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонасту пників, а також для всіх орган ів, підприємств, установ та ор ганізацій, посадових чи служ бових осіб, інших фізичних ос іб і підлягає виконанню на вс ій території України.
Частиною 1 статті 72 Кодексу а дміністративного судочинст ва України регламентовано, щ о обставини, встановлені суд овим рішенням в адміністрати вній, цивільній або господар ській справі, що набрало зако нної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких б еруть участь ті самі особи аб о особа, щодо якої встановлен о ці обставини.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи серед іншого керує ться принципом верховенства права, відповідно до якого зо крема людина, її права та своб оди визнаються найвищими цін ностями та визначають зміст і спрямованість діяльності д ержави. Суд застосовує принц ип верховенства права з урах уванням судової практики Євр опейського Суду з прав людин и.
Згідно зі статтею 8 Конститу ції України в Україні визнає ться і діє принцип верховенс тва права. Конституція Украї ни має найвищу юридичну силу . Закони та інші нормативно-пр авові акти приймаються на ос нові Конституції України і п овинні відповідати їй.
Чинні міжнародні договори , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни, відповідно до статті 9 Кон ституції України є частиною національного законодавств а України.
Конвенція про захист прав л юдини і основоположних свобо д, яку ратифіковано Законом У країни від 17 липня 1997 року № 475/97-В Р «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і осно воположних свобод 1950 року, Пер шого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції», є нормо ю конституційного характеру , яка встановлює права та своб оди особи, зобов' язання дер жави щодо їх реалізації. Як но рма міжнародного права Украї ни Конвенція є ієрархічно ви щою за норми національного з аконодавства. Відповідно при застосуванні Законів Україн и та Конвенції пріоритет має віддаватися останній. Конве нція є нормативно-правовим а ктом, який може застосовуват ися безпосередньо суб' єкта ми правозастосовчої діяльно сті без додаткової імплемент ації її положень у національ не законодавство. Вона стави ть відповідні вимоги до наці ональних нормативних актів т а впливає на практику застос ування законодавства. Її зас тосування ґрунтується на суд овій практиці Європейського суду з прав людини, який уточн ює зміст конкретних прав та с вобод, закріплених у Конвенц ії, шляхом динамічного тлума чення її норм з метою якнайеф ективнішого захисту прав люд ини.
Згідно із статтею 17 Закону У країни від 23 лютого 2006 року № 3477-IV «Про виконання рішень та зас тосування практики Європейс ького суду з прав людини» суд и застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права (відпов ідно до статті 1 у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: Конвенція - Конвенц ія про захист прав людини і ос новоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обо в'язковість яких надано Верх овною Радою України; практик а Суду - практика Європейсько го суду з прав людини та Європ ейської комісії з прав людин и).
Відповідно до параграфа 72 р ішення Європейського суду з прав людини від 25липня 2002 року (рішення чинне з 06 листопада 2002 року) у справі «Совтрансавто -Холдінг» проти України» у бу дь-якому спорі рішення суду, я ке вступило в законну силу, не може бути поставлено під сум нів (аналогічний висновок ма ється також і в рішенні Суду п о справі «Брумареску проти Р умунії», параграф 61).
Враховуючи вищевикладене, суд не може ставити під сумні в постанову Старобільського районного суду Луганської о бласті від 16 вересня 2010 року у а дміністративній справі № 2а-247 8/2010р., яка набрала законної сил и.
Статтею 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 858-IV «Про земле устрій» визначений вичерпни й перелік робіт із землеустр ою: обстежувальні, вишукувал ьні, топографо-геодезичні, ка ртографічні, проектні та про ектно-вишукувальні роботи, щ о виконуються з метою склада ння документації із землеуст рою.
Документація із землеустр ою - затверджені в установлен ому порядку текстові та граф ічні матеріали, якими регулю ється використання та охорон а земель державної, комуналь ної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, автор ського нагляду за виконанням проектів тощо (стаття 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 85 8-IV «Про землеустрій»).
Згідно зі статтею 25 Закону У країни від 22 травня 2003 року № 858-IV «Про землеустрій» одними з в идів документації із землеус трою є технічна документація із землеустрою щодо встанов лення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та тех нічна документація із землеу строю щодо складання докумен тів, що посвідчують право на з емельну ділянку.
Статтею 56 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 858-IV «Про земл еустрій» визначений вичерпн ий перелік технічної докумен тації із землеустрою щодо ск ладання документів, що посві дчують право на земельну діл янку, крім поділу та об'єднанн я земельних ділянок, який вкл ючає:
а) пояснювальну записку;
б) технічне завдання на скла дання документів, що посвідч ують право на земельну ділян ку;
в) копії заяв фізичних або к лопотання юридичних осіб;
г) матеріали польових геоде зичних робіт і план земельно ї ділянки, складений за резул ьтатами кадастрової зйомки;
ґ) рішення органу виконавчо ї влади чи органу місцевого с амоврядування про надання аб о передачу земельної ділянки у власність або надання в кор истування, у тому числі на умо вах оренди;
д) акт прийомки-передачі меж ових знаків на зберігання;
е) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, с анітарно-захисних зон і зон о собливого режиму використан ня земель за їх наявності;
є) кадастровий план земельн ої ділянки;
ж) перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні зе мельні сервітути.
Отже, роботи із землеустрою щодо виготовлення документі в, які посвідчують право влас ності на земельні ділянки, є в заємопов'язаними та такими, щ о доповнюють одна одну, викон уються в комплексі, передбач ають як польові вимірювання, так і обробку теодолітного х оду та вирахування координат поворотних точок меж діляно к та лінійні проміри між точк ами по межах земельної ділян ки, оскільки всі ці дані нанос яться на кадастровий план зе мельної ділянки, який відпов ідно до припису статті 56 Закон у України від 22 травня 2003 року № 858-IV «Про землеустрій» є заверш альним в переліку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, я кі посвідчують право на земе льну ділянку.
На виконання пункту 2 постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 01 листопада 2000 року № 1619 «П ро затвердження Порядку вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг на пла тній основі державними орган ами земельних ресурсів» Держ авний комітет України по зем ельних ресурсах, Міністерств о фінансів України та Мініст ерство економіки України нак азом від 15 червня 2001 року № 97/298/124, я кий зареєстрований в Міністе рстві юстиції України 10 липня 2001 року за № 579/5770, затвердили Роз міри оплати земельно-кадастр ових робіт та послуг.
Розміри оплати земельно-ка дастрових робіт та послуг є н ормативно-правовим актом у р озумінні статті 117 Конституці ї України та підлягає застос уванню відповідно до частини 3 статті 9 КАС України.
Пунктом 5 вищезазначеного н ормативно-правового акта рег ламентовано, що розміри опла ти земельно-кадастрових робі т та послуг не враховують вит рати, які визначаються в конк ретних умовах додатково згід но з угодою на проведення роб іт, на:
- унесення в проектну і вишу кувальну продукцію доповнен ь, пов'язаних зі зміною видани х замовником завдань або тех нічних умов;
- розробку проектних рішень у двох та більше варіантах;
- участь організації-викона вця в розробці завдання на пр оектування або в складанні т ехнічних умов;
- оформлення технічних завд ань на виконання інженерних вишукувань;
- транспортування до об'єкта роботи і у зворотному напрям ку спеціальної техніки, обла днання та інструментів, що не обхідні для виконання обстеж увальних і вишукувальних роб іт;
- будівельні матеріали, що п отрібні для виготовлення меж ових знаків, ремонту пунктів геодезичної мережі й аналог ічних потреб;
- оренду транспортних засоб ів особливого призначення; у тримання спеціального вишук увального обладнання; будівн ицтво тимчасових інженерних споруд, виробничих й інших пр иміщень; вирубування і викор човування лісу; відновлення (рекультивацію) природних ре сурсів, пошкоджених під час в иконання проектних і вишукув альних робіт;
- експертизу проектної та ви шукувальної документації;
- витрати на метрологічне за безпечення єдності та точнос ті вимірювань;
- витрати на відрядження.
Як вбачається з кошторису н а проведення розрахунку варт ості робіт по виготовленню т ехнічної документації із зем леустрою щодо складання доку ментів, що посвідчують право власності на земельну ділян ку громадянам по Старобільсь кому району, затвердженого 01 т равня 2008 року (арк. справи 24), до р озрахунку вартості робіт із землеустрою включено:
- вартість робіт по виготовл енню технічної документації із землеустрою щодо складан ня документів, що посвідчуют ь право власності на земельн у ділянку - 153,00 грн.;
- вартість робіт по уведенню земельно-кадастрової інформ ації на магнітні носії - 17,00 гр н.;
- вартість робіт по підбору координат пунктів полігоном етрії - 24,00 грн.;
- вартість робіт по проклада нню теодолітних ходів 1 катег орії складності, протяжністю 0,5 км - 70,98 грн.;
- вартість робіт по теодоліт ній зйомці (зйомка контурів) М 1:500 - 15,99 грн.;
- метрологічне забезпеченн я - 58,26 грн.;
- транспортні витрати - 41,76 г рн.;
- витрати на відрядження - 16,50 грн.
Оскільки Розміри оплати зе мельно-кадастрових робіт та послуг не враховують витрати на метрологічне забезпеченн я єдності та точності вимірю вань, витрати на відрядження та витрати та транспортуван ня, суд вважає безпідставним висновок відповідача про за вищення позивачем вартості р обіт по виготовленню технічн ої документації із землеустр ою щодо виготовлення докумен та, який посвідчує право влас ності на земельну ділянку, пр и передачі безоплатно земель них ділянок у власність гром адянам України відповідно до статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок необґрун тованого стягнення вартості накладних витрат.
Також безпідставним є висн овок відповідача про те, що по слуга з внесення земельно-ка дастрової інформації на магн ітні носії є нав' язливою і н епередбаченою законодавств ом, оскільки уведення земель но-кадастрової інформації на магнітні носії та розмір опл ати за цю послугу - 17,00 грн., пер едбачені Розмірами оплати зе мельно-кадастрових робіт та послуг та ця послуга кваліфі кується як надання консульта цій і довідок (таблиця 6.1 номер за порядком 21).
Правомірним є висновок від повідача про стягнення позив ачем плати за проведення дер жавної експертизи у розмірі 20,00 грн. при фактичному ненадан ні зазначеної послуги.
Як вбачається з розрахунку вартості робіт по виготовле нню технічної документації і з землеустрою щодо складання документів, що посвідчують п раво власності на земельну д ілянку громадянам по Старобі льському району (арк. справи 25 ), до розрахунку вартості робі т із землеустрою включена ва ртість проведення державної землевпорядної експертизи у розмірі 20,00 грн., яка позивачем за період з 01 січня 2009 року по 31 т равня 2010 року не надавалась.
Суд критично оцінює додани й позивачем наказ від 01 жовтня 2008 року № 8, кошторис на проведе ння розрахунку вартості робі т по виготовленню технічної документації із землеустрою щодо складання документів, щ о посвідчують право власност і на земельну ділянку громад янам по Старобільському райо ну Луганської області, та роз рахунок вартості робіт по ви готовленню технічної докуме нтації із землеустрою щодо с кладання документів, що посв ідчують право власності на з емельну ділянку громадянам п о Старобільському району Луг анської області (арк. справи 10 7, 108, 109), оскільки при проведенні перевірки, при розгляді Стар обільським районним судом Лу ганської області адміністра тивної справи № 2а-2478/2010р. та до п озовної заяви в Луганський о кружний адміністративний су д надавались інші документи - кошторис та розрахунок, що бу ли затверджені 01 травня 2008 року .
В ході судового розгляду сп рави судом встановлено, що ва ртість необґрунтовано отрим аної виручки відповідачем ро зраховувалась шляхом віднім ання від затвердженої вартос ті робіт із землеустрою (напр иклад, 417,50 грн.) 153,00 грн. Сума, яка б ула отримана в наслідок відн імання, кваліфікувалась відп овідачем як необґрунтовано о держана виручка.
Враховуючи, що до вартості р обіт по виготовленню технічн ої документації із землеустр ою щодо виготовлення докумен та, який посвідчує право влас ності на земельну ділянку, пр и передачі безоплатно земель них ділянок у власність гром адянам України відповідно до статті 121 Земельного кодексу України, у відповідності із Р озмірами оплати земельно-кад астрових робіт та послуг не в ходять витрати на метрологіч не забезпечення єдності та т очності вимірювань, витрати на відрядження, витрати на тр анспортування та внесення зе мельно-кадастрової інформац ії на магнітні носії, суд прий шов до висновку про протипра вність оскаржуваного рішенн я та необхідність його скасу вання повністю з огляду на та ке.
Встановивши невідповідніс ть частини рішення суб' єкта владних повноважень вимогам чинного законодавства, при у мові, що цю частину може бути і дентифіковано (виокремлено, названо) та, що без неї оскаржу ване рішення в іншій частині (частинах) не втрачає свою ціл існість, значення. Зокрема, ча стково протиправним можна ви знати якусь частину (пункт, ре чення) рішення або рішення в ч астині нарахування певної су ми як основного платежу, так і штрафних (фінансових) санкці й.
Суд перевіряє обґрунтован ість рішення контролюючого о ргану, зокрема, й у частині роз рахунків, а тому рішення підл ягає визнанню протиправним п овністю, оскільки суд не може самостійно нараховувати час тину штрафних (фінансових) са нкцій.
Тобто, суд не може підміняти державний орган, рішення яко го оскаржується, приймаючи з амість рішення, яке визнаєть ся протиправним, інше рішенн я, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчи ли про вирішення питань, які н алежать до компетенції таког о суб' єкта владних повноваж ень.
Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 20 жовтня 2010 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ск ладення постанови у повному обсязі відкладено до 25 жовтня 2010 року, про що згідно вимог ча стини 2 статті 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни повідомлено після прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови у суд овому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 72, 87, 94, 105, 158-163, 167, 255 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Держав ної інспекції контролю за ці нами в Луганській області ві д 10 червня 2010 року № 192 про застос ування до Старобільського ра йонного комунального підпри ємства «Старобільський райо нний земельно-інформаційний центр» (ідентифікаційний ко д 32280426) економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін в сумі 289717,50 грн. (двісті ві сімдесят дев' ять тисяч сімс от сімнадцять гривень п' ятд есят копійок).
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Старо більського районного комуна льного підприємства «Староб ільський районний земельно-і нформаційний центр» (ідентиф ікаційний код 32280426, місцезнахо дження: 92700, Луганська область, Старобільський район, м. Стар обільськ, вул. Трудова, буд. 8) су дові витрати зі сплати судов ого збору в сумі 3,40 грн. (три гри вні сорок копійок).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 25 жовтня 2010 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2010 |
Оприлюднено | 19.11.2010 |
Номер документу | 12291272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні