Головуючий у 1 інстанції - Чернявська Т.І.
Суддя-доповідач - Дяченк о С.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 січня 2011 року справа №2а-4957/ 10/1270 < приміщення суду за а дресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26 >
зал судового засідання № 5 у приміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 2 6
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді: Дяченко С.П., суддів: Сіваченко І.В., Шиш ова О.О.
розглянувши в порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу Державної інспекці ї з контролю за цінами в Луган ській області на постанову Л уганського окружного адміні стративного суду від 20 жовтня 2010 року у справі № 2а-4957/10/1270 за позо вом Старобільського районно го комунального підприємств а «Старобільський районний з емельно-інформаційний центр » до Державної інспекції з ко нтролю за цінами в Луганські й області про визнання непра вомірним та скасування рішен ня від 10 червня 2010 року №192 про за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін
ВСТАНОВИЛА:
Позивач звернувся до суду з позивом до Державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області про визнання неправомірним та скасування рішення від 10.06.2010 року №192 про за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 20.10.2010 року у справі № 2а-4957/ 10/1270 адміністративний позов за доволений повністю.
Визнано протиправним та ск асовано рішення Державної ін спекції контролю за цінами в Луганській області від 10.06. 2010 р оку № 192 про застосування до Ст аробільського районного ком унального підприємства «Ста робільський районний земель но-інформаційний центр» екон омічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в с умі 289 717,50 грн.
Стягнуто з Державного бюдж ету України на користь Старо більського районного комуна льного підприємства «Староб ільський районний земельно-і нформаційний центр» судові витрати зі сплати судового з бору в сумі 3,40 грн.
Відповідач з постановою Л уганського окружного адміні стративного суду не погодивс я, подав апеляційну скаргу, посилаючись на те, що судом п ершої інстанції неправильн о застосовані норми матеріал ьного права. Просив постанов у суду першої інстанції скас увати та постановити нове рі шення, яким у задоволенні поз овних вимог, відмовити.
Особи, які беруть участь у с праві, у судове засідання не п рибули, незважаючи на те , що належним чином були повідом лені про дату, час і місце судо вого засідання. Відповідно д о п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апе ляційної інстанції розгляда є справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами.
Колегія суддів, переві ривши матеріали справи і обг оворивши доводи апеляційної скарги, встановила наступне .
Відповідно до ст. 13 Зако ну України «Про ціни та ціноу творення» державний контрол ь за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та рег ульованих цін і тарифів. При ц ьому контролюється правомір ність їх застосування та дод ержання вимог законодавства про захист економічної конк уренції. Контроль за додержа нням державної дисципліни ці н здійснюється органами, на я кі ці функції покладено Уряд ом України.
Таким урядовим органо м контролю є Державна інспек ція з контролю за цінами, яка д іє у складі Мінекономіки і пі дпорядковується йому (п.п. 1, 2 По ложення про Державну інспекц ію з контролю за цінами, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 13 груд ня 2000 року № 1819).
У відповідності до п. 11 П оложення про Державну інспек цію з контролю за цінами, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 13 гру дня 2000 року № 1819, Державна інспе кція з контролю за цінами має територіальні органи - держа вні інспекції з контролю за ц інами в Автономній Республіц і Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становля ть єдину систему органів дер жавного контролю за цінами і мають права, передбачені пун ктами 5, 6 цього Положення. Кері вники територіальних органі в призначаються на посаду та звільняються з посади Мініс тром економіки.
Законом України «Про ос новні засади державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності» Державні й інспекції з контролю з а цінами делеговане право проведення перевірок.
Таким чином, відповідач - Державна інспекція з контро лю за цінами в Луганській обл асті є суб' єктом владних по вноважень, який у даних право відносинах здійснює повнова ження з контролю за цінами, на даними їй вищенаведеними нор мативно-правовими актами.
Пунктом 5 Положення про Державну інспекцію з контро лю за цінами передбачені пра ва держцінінспекції, зокрема , проводити відповідно до зак онодавства перевірку бухгал терських книг, звітів, коштор исів, декларацій, показників , що відображаються у розраху нкових документах незалежно від способу подання інформа ції, пов'язаних з формуванням , встановленням та застосува нням цін (тарифів); знайомитис я з установчими документами та свідоцтвом про державну р еєстрацію; перевіряти у поса дових осіб, відповідальних з а формування, встановлення т а застосування цін (тарифів), д окументи, що посвідчують осо бу; проводити перевірку дост овірності даних, наведених у документах з питань порядку формування, встановлення та застосування державних фікс ованих та регульованих цін; в имагати відповідно до законо давства усунення виявлених п орушень порядку формування, встановлення та застосуванн я цін (тарифів), а також здійсн ення перерахунку вартості то варів, робіт і послуг, ціни (та рифи) на які сформовані, встан овлені та/або застосовані з п орушенням законодавства (якщ о фактичну оплату товарів, ро біт та послуг не проведено) дл я розрахунків із споживачами ; приймати відповідно до зако нодавства рішення про застос ування адміністративно-госп одарських санкцій за порушен ня порядку формування, встан овлення та застосування цін (тарифів).
Згідно статті 4 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення» Кабінет Міністрів Укра їни: забезпечує здійснення в республіці державної політи ки цін; визначає перелік прод укції, товарів і послуг, держа вні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затвердж уються відповідними органам и державного управління, крі м сфери телекомунікацій; виз начає повноваження органів д ержавного управління в галуз і встановлення і застосуванн я цін (тарифів), а також по конт ролю за цінами (тарифами).
Пунктом 1.4 Інструкції пр о порядок застосування еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами, затве рдженої наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України М іністерства фінансів Україн и № 298/519 від 03.12.2001 року, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 року за №1047/6238 проду бльовано вказані положення с т. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» № 507-ХІІ від 03.12.1 990 року.
Задовольняючи позовн і вимоги, суд першої інстанці ї правильно встановив фактич ні обставини справи, застосу вав норми матеріального і пр оцесуального права, виходяч и з наступного:
Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганс ькій області у період з 02.06.2010 ро ку по 07.06.2010 року проводилась пе ревірка у Старобільському р айонному комунальному підпр иємстві «Старобільський рай онний земельно-інформаційни й центр» з питання дотриманн я землевпорядними підприємс твами дисципліни цін при фор муванні, встановленні та зас тосуванні тарифів (плати) на з емлевпорядні роботи із земле устрою та земельно-кадастров і роботи, роботи та послуги, по в' язані з оформленням докум ентів, в тому числі, які посві дчують право власності на зе мельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність гр омадянам України у період з с ічня 2009 року по 2010 року. За резул ьтатами перевірки складено а кт від 07.06.2010 року № 291 та 10.06.2010 року прийнято рішення за №192, яким д о позивача застосовані еко номічні санкції у вигляді ви лучення необґрунтовано одер жаної виручки в сумі 96 572,50грн. та штрафу в сумі 193 145,00 грн. за поруш ення держаної дисципліни цін .
Постановою Державної і нспекції з контролю за цінам и в Луганській області від 15.06.2 010 року № 128 директора Старобіль ського районного комунально го підприємства «Старобільс ький районний земельно-інфор маційний центр» ОСОБА_1 за порушення державної дисципл іни цін притягнуто до адміні стративної відповідальност і та накладено адміністратив не стягнення у вигляді штраф у в сумі 85,00 грн.
Порушення Закону на ду мку апелянта полягає в тому , що позивач з 01.07.2009 року по 31.05.2009 року необгрунтовано стягув ав вартість за послуги щодо виготовлення документа, що п освідчує право власності на земельну ділянку, при переда чі безоплатно земельних діля нок у власність громадян Укр аїни відповідно до ст. 121 Земе льного кодексу України у роз мірі 417,50 грн. до 584,50 грн. при грани чному рівні вартості робіт- 153 грн.
Про те, з таким висновко м відповідача колегія суддів погодитись не може з огляду н а наступне :
Наказом Державного к омітету України по земельних ресурсах, Міністерства фіна нсів України, Міністерства е кономіки та з питань європей ської інтеграції України від 24.12.2001 р. № 213/593/319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 10.01.2002 р. за № 19/6307, були внесені змі ни в Розміри оплати земельно -кадастрових робіт та послуг від 15.06.2001 р. № 97/298/124, відповідно до я ких розміри оплати земельно- кадастрових робіт та послуг застосовуються всіма викона вцями робіт (державні органи земельних ресурсів, інститу ти, організації, підприємств а, експедиції, госпрозрахунк ові групи, підприємницькі ст руктури тощо) незалежно від ф орм власності та відомчої на лежності на всій території У країни (п.1).
Статтею 56 Закону Україн и «Про землеустрій» від 22.05.2003 р оку № 858-IV визначений вичерпний перелік технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документів, що посвідч ують право на земельну ділян ку, крім поділу та об'єднання з емельних ділянок, який включ ає:
а) пояснювальну записку;
б) технічне завдання на скла дання документів, що посвідч ують право на земельну ділян ку;
в) копії заяв фізичних або к лопотання юридичних осіб;
г) матеріали польових геоде зичних робіт і план земельно ї ділянки, складений за резул ьтатами кадастрової зйомки;
ґ) рішення органу виконавчо ї влади чи органу місцевого с амоврядування про надання аб о передачу земельної ділянки у власність або надання в кор истування, у тому числі на умо вах оренди;
д) акт прийомки-передачі меж ових знаків на зберігання;
е) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, с анітарно-захисних зон і зон о собливого режиму використан ня земель за їх наявності;
є) кадастровий план земельн ої ділянки;
ж) перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні зе мельні сервітути.
Таким чином, роботи із з емлеустрою щодо виготовленн я документів, які посвідчуют ь право власності на земельн і ділянки, є взаємопов'язаним и та такими, що доповнюють одн а одну, виконуються в комплек сі, передбачають як польові в имірювання, так і обробку тео долітного ходу та вирахуванн я координат поворотних точок меж ділянок та лінійні промі ри між точками по межах земел ьної ділянки, оскільки всі ці дані наносяться на кадастро вий план земельної ділянки, я кий відповідно до припису ст атті 56 Закону України «Про зем леустрій» є завершальним в п ереліку технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документів, які посвід чують право на земельну діля нку.
На виконання пункту 2 п останови Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 року № 1619 «Про з атвердження Порядку виконан ня земельно-кадастрових робі т та надання послуг на платні й основі державними органами земельних ресурсів» Державн ий комітет України по земель них ресурсах, Міністерство ф інансів України та Міністерс тво економіки України наказо м від 15.06. 2001 року № 97/298/124, який зареє стрований в Міністерстві юст иції України 10.07.2001 року за № 579/5770, з атвердили розміри оплати зем ельно-кадастрових робіт та п ослуг.
Розміри оплати земель но-кадастрових робіт та посл уг є нормативно-правовим акт ом у розумінні статті 117 Конст итуції України та підлягає з астосуванню відповідно до ча стини 3 статті 9 КАС України.
Пунктом 5 вищезазначен ого нормативно-правового акт а регламентовано, що розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуг не враховуют ь витрати, які визначаються в конкретних умовах додатково згідно з угодою на проведенн я робіт, на: унесення в проектн у і вишукувальну продукцію д оповнень, пов'язаних зі зміно ю виданих замовником завдань або технічних умов; розробку проектних рішень у двох та бі льше варіантах; участь орган ізації-виконавця в розробці завдання на проектування або в складанні технічних умов; о формлення технічних завдань на виконання інженерних виш укувань; транспортування до об'єкта роботи і у зворотному напрямку спеціальної технік и, обладнання та інструменті в, що необхідні для виконання обстежувальних і вишукуваль них робіт; будівельні матері али, що потрібні для виготовл ення межових знаків, ремонту пунктів геодезичної мережі й аналогічних потреб; оренду транспортних засобів особли вого призначення; утримання спеціального вишукувальног о обладнання; будівництво ти мчасових інженерних споруд, виробничих й інших приміщень ; вирубування і викорчовуван ня лісу; відновлення (рекульт ивацію) природних ресурсів, п ошкоджених під час виконання проектних і вишукувальних р обіт; експертизу проектної т а вишукувальної документаці ї; витрати на метрологічне за безпечення єдності та точнос ті вимірювань; витрати на від рядження.
Як вбачається з коштори су на проведення розрахунку вартості робіт по виготовлен ню технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують п раво власності на земельну д ілянку громадянам по Старобі льському району, затверджено го 01 .05. 2008 року до розрахунку вар тості робіт із землеустрою в ключено: вартість робіт по ви готовленню технічної докуме нтації із землеустрою щодо с кладання документів, що посв ідчують право власності на з емельну ділянку - 153,00 грн.; вар тість робіт по уведенню земе льно-кадастрової інформації на магнітні носії - 17,00 грн.; ва ртість робіт по підбору коор динат пунктів полігонометрі ї - 24,00 грн.; вартість робіт по п рокладанню теодолітних ході в 1 категорії складності, прот яжністю 0,5 км - 70,98 грн.; вартіст ь робіт по теодолітній зйомц і (зйомка контурів) М1:500 - 15,99 грн .; метрологічне забезпечення - 58,26 грн.; транспортні витрат и - 41,76 грн.; витрати на відрядж ення - 16,50 грн.
Оскільки розміри оплат и земельно-кадастрових робіт та послуг не враховують витр ати на метрологічне забезпеч ення єдності та точності вим ірювань, витрати на відрядже ння та витрати та транспорту вання, колегія суддів погодж ується з позицією суду першо ї інстанції щодо безпідставн ості висновку відповідача п ро завищення позивачем варто сті робіт по виготовленню те хнічної документації із земл еустрою щодо виготовлення до кумента, який посвідчує прав о власності на земельну діля нку, при передачі безоплатно земельних ділянок у власніс ть громадянам України відпов ідно до статті 121 Земельного к одексу України, за рахунок не обґрунтованого стягнення ва ртості накладних витрат; вис новку відповідача про те, що послуга з внесення земельн о-кадастрової інформації на магнітні носії є нав' язливо ю і непередбаченою законодав ством, оскільки уведення зем ельно-кадастрової інформаці ї на магнітні носії та розмір оплати за цю послугу - 17,00 грн ., передбачені розмірами опла ти земельно-кадастрових робі т та послуг та ця послуга квал іфікується як надання консул ьтацій і довідок (таблиця 6.1 но мер за порядком 21).
Натомість, суд першої інстанції об»єктивно визнав правомірним висновок відпо відача про безпідставне стя гнення позивачем плати за пр оведення державної експерти зи у розмірі 20,00 грн. при фактич ному ненаданні зазначеної по слуги.
Як вбачається з розрах унку вартості робіт по вигот овленню технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документів, що посвідч ують право власності на земе льну ділянку громадянам по С таробільському району (арк. с прави 25), до розрахунку вартос ті робіт із землеустрою вклю чена вартість проведення дер жавної землевпорядної експе ртизи у розмірі 20,00 грн., яка поз ивачем за період з 01.01.2009 року по 31.05.2010 року, не надавалась.
У розумінні частини 1 ст атті 72 Кодексу адміністратив ного судочинства України обс тавини, встановлені судовим рішенням в адміністративній , цивільній або господарські й справі, що набрало законної сили, не доказуються при розг ляді інших
Відтак, колегія суддів враховує, що постановою Стар обільського районного суду Л уганської області від 16.09.2010 рок у у адміністративній справі № 2а-2478/2010 р. позов ОСОБА_1 до Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті про скасування рішення що до накладення адміністратив ного стягнення від 15.06.2010 року № 128, задоволено. Визнано неправ омірною та скасовано постано ву Державної інспекції з кон тролю за цінами в Луганській області від 15.06.2010 року № 128 про пр итягнення ОСОБА_1 до адмін істративної відповідальнос ті у вигляді штрафу в сумі 85,00 г рн. У відповідності із частин ою 2 статті 171-2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни постанова Старобільськог о районного суду Луганської області від 16.09.2010 року у адмініс тративній справі № 2а-2478/2010 р. є ос таточною, яка набрала законн ої сили.
З огляду на наведене, ко легія суддів дійшла висновку , що судом першої інстанції пр авильно встановлені обстави ни справи та постанова прийн ята з дотриманням норм матер іального, процесуального пра ва, доводи апеляційної скарг и не спростовують висновків суду першої інстанції, тому п ідстав для задоволення апеля ційної скарги та скасування постанови суду, не вбачаєтьс я.
Керуючись статтями 184, 195, 19 6, п.1 ч. 1ст. 198, 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, 206, 211, 212, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія судд ів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Луганській області - за лишити без задоволення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 20 жовтня 2010 року у справі № 2а-4957/10/1270 за позовом Старобільс ького районного комунальног о підприємства «Старобільсь кий районний земельно-інформ аційний центр» до Державної інспекції з контролю за ціна ми в Луганській області про в изнання неправомірним та ска сування рішення від 10 червня 2 010 року №192 про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п' ять днів після направлення її копії особам , які беруть участь в справі, т а може бути оскаржена безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України протяго м двадцяти днів після набран ня законної сили судовим ріш енням суду апеляційної інста нції.
Головуючий: С.П. Дячен ко
Судді: І.В. Сіваче нко
О.О. Шишо в
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2011 |
Оприлюднено | 10.01.2011 |
Номер документу | 13368176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Дяченко С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні