Справа № 420/15131/23
УХВАЛА
04 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Білостоцького О.В.
При секретарі: Кузьменко В.П.
За участю сторін:
Представника заявника: ОСОБА_1
розглянувши у судовому засіданні заяву Виконавчого комітету Одеської міської ради про визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №420/15131/23 за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Одеської міської ради, Міської комісії з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, Комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації (м. Маріуполь) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року по справі №420/15131/23 було задоволено частково адміністративний позов ОСОБА_2 .
Визнано протиправним та скасовано рішення Міської комісії з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України №394 від 16.06.2023 року.
Зобов`язано Міську комісію з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України повторно розглянути заяву від 18.04.2023 року ОСОБА_2 щодо перерахунку грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України відповідно, та прийняти відповідне рішення у відповідності із процедурою, передбаченою чинним законодавством, та з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18.04.2024 року по справі №420/15131/23 апеляційну скаргу Міської комісії з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України було задоволено.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року скасовано.
Прийнято по справі нову постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Одеської міської ради, Міської комісії з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, Комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації (м. Маріуполь) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишено без задоволення.
Постановою Верховного Суду від 12.09.2024 року №420/15131/23 касаційну скаргу ОСОБА_2 було задоволено.
Скасовано постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18.04.2024 року, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року у справі №420/15131/23 залишено в силі.
18.09.2024 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі №420/15131/23.
Від представника Виконавчого комітету Одеської міської ради надійшла заява про визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню.
Суд встановив, що представником заявника в якості підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, зазначено те, що у виконавчому листі боржником вказаний Виконавчий комітет Одеської міської ради, водночас уповноваженим органом з прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації є інший орган, а саме - Міська комісія з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.
Також представником Виконавчого комітету Одеської міської ради в якості підстави для задоволення заяви про визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню, було зазначено про винесення Міською комісією з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України рішення №517 від 07.10.2024 року про здійснення перерахунку виплаченої не в повному обсязі грошової компенсації ОСОБА_2 .
Крім того, на думку представника заявника, у виконавчому документі невірно визначений предмет спору «виплату грошової компенсації (м. Маріуполь) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії», при цьому питання правомірності дій Комісії м. Маріуполя не були предметом судового розгляду.
Відповідно до ч.3 ст.374 КАС України, суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.
З метою вирішення заяви Виконавчого комітету Одеської міської ради у справі №420/15131/23 судом було призначено судове засідання на 04.11.2024 року.
Представник Виконавчого комітету Одеської міської ради у судовому засіданні підтримав у повному обсязі вимоги, зазначені в заяві від 21.10.2024 року про визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню. З урахуванням надання довіреності Виконавчого комітету Одеської міської ради №02.2-20/29 від 21.12.2023 року, як юридичної особи, представник заявника мав повноваження на представлення інтересів Міської комісії з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (далі - Міська комісія), утвореної рішенням виконавчого комітету без статусу юридичної особи, але він зазначив, що інтереси другого відповідача у справі (Міської комісії) він не представляє.
Позивач та його представник до судового засідання не з`явились, були повідомлені про дату та час судового засідання належним чином та своєчасно. Представником позивача в заяві від 29.10.2024 року, поданої на адресу Одеського окружного адміністративного суду, було зазначено, що жодна з умов, передбачених ст. 374 КАС України, для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, не настала. Питання виконання цього виконавчого листа і обов`язку, за яким він виданий, є предметом виконавчого провадження.
Від представника Комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації (м. Маріуполь) надійшла заява про проведення судового засідання без її участі.
Вирішуючи дану заяву, суд зазначає таке.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 374 КАС України, суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
При цьому, відповідно до правової позиції, викладеної у поставі Верховного Суду від 05.11.2020 у справі №752/2391/17, наведені в статті 374 КАС України підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, можна поділити на дві групи: матеріально-правові і процесуально-правові.
До матеріальних підстав відносяться випадки відсутності обов`язку боржника через його припинення, добровільне виконання боржником чи іншою особою.
Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема:
- видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню);
- коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню;
- видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі виконавчого листа;
- помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване;
- видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката;
- пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.
Під іншими причинами слід розуміти випадки, коли в апеляційному чи касаційному порядку або ж у зв`язку з нововиявленими обставинами скасовано чи змінено рішення суду, а виконавчий лист ще не виконаний.
Розглянувши матеріали заяви Виконавчого комітету Одеської міської ради про визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню, суд доходить висновку про відсутність підстав для її задоволення, оскільки заявником не було зазначено обставин та наведено доказів того, що виконавчий лист у справі було видано помилково або станом на момент його видачі у відповідача був відсутній обов`язок, визначений у зобов`язальній частині судового рішення.
Посилання представника Виконавчого комітету Одеської міської ради на наявність рішення Міської комісії №517 від 07.10.2024 року про здійснення перерахунку виплаченої не в повному обсязі грошової компенсації ОСОБА_2 не свідчить про добровільне виконання відповідачем свого обов`язку, визначеного судовим рішенням, оскільки було прийнято вже після відкриття 01.10.2024 року Відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) виконавчого провадження №76164061.
Крім того суд зазначає, що умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (далі - грошова компенсація) для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, регулюються Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №280 від 18.04.2018 року.
Згідно п.4 Порядку №280 за рішенням виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації утворюється комісія щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб про призначення грошової компенсації (далі - комісія).
До складу комісії входять представники виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій, на які покладено функції з питань ветеранської політики, з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, всеукраїнських громадських об`єднань ветеранів (за їх згодою).
У той же час, у виконавчому листі по справі №420/15131/23 в графі «вирішив/ухвалив» суд обґрунтовано та відповідно до резолютивної частини рішення зазначив: «Зобов`язати Міську комісію з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України повторно розглянути заяву від 18.04.2023 року ОСОБА_2 щодо перерахунку грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України відповідно, та прийняти відповідне рішення у відповідності із процедурою, передбаченою чинним законодавством, та з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні».
В графі виконавчого листа «найменування (для юридичних осіб) та прізвище, ім`я та по-батькові (для фізичних осіб) боржника» правомірно зазначено найменування виконавчого органу міської ради, його код ЄДРПОУ, адресу місцезнаходження, як органу, який є юридичною особою і за рішенням якого та при якому створено Міську комісію з розгляду заяв про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення внутрішньо переміщеним особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.
Що стосується помилкового зазначення предмету спору у виконавчому листі як «виплата грошової компенсації (м. Маріуполь) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії», то суд з цього приводу зазначає, що вищевказана обставина не відноситься до таких, що визначена ст. 374 КАС України як підстава для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Враховуючи вищенаведені обставини, представником заявника не доведено наявності підстав для визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню, а тому у суду відсутні підстави для задоволення заяви Виконавчого комітету Одеської міської ради.
На підставі викладеного, керуючись приписами ст.ст. 5-11, 43, 44, 57-59, 166, 167, 241, 243, 248, 256, 293-295, 370, 374 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Виконавчого комітету Одеської міської ради про визнання виконавчого листа по справі №420/15131/23 таким, що не підлягає виконанню - відмовити.
Ухвалу суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп. 15.5 п.15 ч.1 розділу VII Перехідних положень КАС України.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України.
Повний текст ухвали виготовлений та підписаний суддею 11 листопада 2024 року.
Суддя О.В. Білостоцький
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123122073 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні