Ухвала
від 12.11.2024 по справі 802/2255/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

12 листопада 2024 р.Справа № 802/2255/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Томчука А.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Товстун Н.М.,

заявника: ОСОБА_1 ,

позивача: не з`явився,

відповідача: ОСОБА_2 ,

державного виконавця: не з`явився,

третя особа: не з`явився;

розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження у справі

за позовом: Керівника Бершадської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Гайсинської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Чечельницька селищна рада Чечельницького району Вінницької області

до: ОСОБА_2

про: про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Керівника Бершадської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Гайсинської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Чечельницька селищна рада Чечельницького району Вінницької області до ОСОБА_2 про про стягнення податкового боргу.

Рішенням від 22.01.2018 задоволено адміністративний позов.

20.03.2018 виписано виконавчий лист № 802/2255/17-а.

20.09.2024 Керівник Гайсинської окружної прокуратури звернувся в суд із заявою про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа № 802/2255/17-а, що виданий Вінницьким окружним адміністративним судом 20.03.2018, а саме стягувача на Головне управління ДПС у Вінницькій області. Мотивуючи таку заяву прокурор вказує, що 12.04.2018 державним виконавцем відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 802/2255/17-а про стягнення з ОСОБА_2 податковий борг зі сплати орендної плати за землю з фізичних осіб у розмірі 310987,89 грн. Під час виконання згаданого виконавчого листа неодноразово змінювався орган примусового виконання рішення суду. На даний час заходи із примусового виконання виконавчого листа № 802/2255/17-а здійснюються Збаразьким відділом ДВС у Тернопільському районі Тернопільської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ). При цьому прокурор вказує, що на даний час така юридична особа як Гайсинська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області припинена. Разом з тим на даний час з метою забезпечення виконання судового рішення у цій справі виникла необхідність заміни стягувача на Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ ВП 44069150).

Ухвалою від 24.09.2024 заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 03.10.2024.

Ухвалою від 03.10.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, розгляд заяви відкладено на 29.10.2024.

21.10.2024 від державного виконавця до суду надійшло клопотання про розгляд заяви за його відсутності.

Також 23.10.2024 представник ГУ ДПС у Вінницькій області звернувся в суд із заявою про розгляд заяви без його участі.

29.10.2024 судове засідання не відбулось, наступна дата розгляду заяви визначена на 12.11.2024.

Представник податкового органу, державний виконавець в судове засідання не з`явились, матеріали справи містять заяви останніх про розгляд клопотання за їх відсутності.

Суд враховуючи положення частини 2 статті 379 КАС України визнав за можливе провести розгляд заяви за даної явки сторін.

В судовому засіданні 12.11.2024 представник заявника підтримав подану заяву та просив суд її задовольнити, наголошуючи на необхідності примусового виконання рішення суду, що набуло законної сили.

Відповідач не висловила заперечень по суті питання, порушеного прокурором у заяві про заміну сторони виконавчого провадження за виконавчим листом № 802/2255/17-а.

Вирішуючи по суті заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходить з такого.

Рішенням від 22.01.2018 задоволено адміністративний позов. Вирішено стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний податковий номер АДРЕСА_1 ) податковий борг зі сплати орендної плати за землю з фізичних осіб у розмірі 310987,89 грн на р/р 33210812700671, код платежу 18010600, смт. Чечельник, ГУ ДКСУ у Вінницькій області, код ЄДРПОУ 39470287, МФО 802015.

20.03.2018 виписано виконавчий лист № 802/2255/17-а.

За приписами статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до статті 1 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон від 02.06.2016 № 1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з частинами 1, 2, 5 статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.

Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Судом встановлено, що стягувачем за виконавчим листом від 20.03.2018 № 802/2255/17-а є Держава.

Разом з тим постановою старшого державного виконавця Центрального відділу ДВС міста Вінниця ГТУЮ у Вінницькій області за заявою виконувача обов`язків керівника Бершадської місцевої прокуратури радника юстиції ОСОБА_3 12.04.2018 відкрито виконавче провадження № 56164912 з виконання виконавчого листа від 20.03.2018 № 802/2255/17-а.

Згідно інформації про виконавче провадження № 56164912 наразі таке перебуває на виконанні у Збаразькому відділі ДВС у Тернопільському районі Тернопільської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ).

За змістом частини 1 статті 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

З наведеного слідує, що заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можливе на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи, так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили.

Частиною першою статті 379 КАС України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

За змістом частини 4 статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Таким чином, необхідною умовою заміни сторони у виконавчому листі є саме належне правонаступництво.

Процесуальне правонаступництво виникає внаслідок певних життєвих обставин (юридичних фактів). Такими юридичними фактами, які обумовлюють виникнення процесуального правонаступництва є: смерть фізичної особи; оголошення у встановленому законом порядку особи померлою; ліквідація або реорганізація юридичної особи (злиття, приєднання, поділ, перетворення). Таким чином, процесуальне правонаступництво являє собою заміщення сторони, що вибула з процесу, її процесуальним правонаступником, відтак таке правонаступництво завжди пов`язане із зміною суб`єктного складу учасників адміністративного процесу.

Заміна сторони відбувається у разі вибуття однієї зі сторін та полягає у вступі на її місце її правонаступника. У даному випадку визначальною умовою є саме факт правонаступництва, тобто передача прав та обов`язків (адміністративної компетенції) однієї особи іншій.

Варто зауважити, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Відтак коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Наведене узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а.

Згідно з частиною 5 статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником. Для правонаступників усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Судом встановлено, що позивачем у цій справі є Гайсинська об`єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 39469566), яка відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 припинена в результаті реорганізації шляхом приєднання до ГУ ДФС у Вінницькій області та Головне управління ДФС у Вінницькій області.

Надалі Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 18.12.2018 № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", згідно з якою Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками усіх прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності, а Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції, зокрема, у сфері реалізації державної податкової політики.

Згідно з наказами Державної податкової служби України № 14 від 12.07.2019 та № 7 від 29.08.2019 розпочало роботу Головне управління ДПС у Вінницькій області, яке відповідно до затвердженого Положення вважається правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Вінницькій області.

Разом з тим постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Держаної податкової служби" вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Головне управління ДПС у Вінницькій області.

Наказом ДПС України від 30.09.2020 № 529 утворено територіальні органи як відокремлені підрозділи ДПС, зокрема, Головне управління ДПС у Вінницькій області як відокремлений підрозділ ДПС України.

Відповідно до наказу ДПС України від 24.12.2020 № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" з 01.01.2021 розпочали роботу територіальні органи ДПС, утворені як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови № 893.

Крім того, наказ Держаної податкової служби України від 12.11.2020 № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" передбачає, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.

Отже, на сьогодні функції та повноваження Головного управління ДПС у Вінницькій області як юридичної особи здійснюються Головним управлінням ДПС у Вінницькій області як відокремленим підрозділом Державної податкової служби України.

Відтак, оскільки усі права та обов`язки позивача у справі перейшли до Головного управління ДПС у Вінницькій області як відокремленого підрозділу (код ЄДРПОУ ВП 44069150), а спірні правовідносини допускають правонаступництво, суд доходить висновку про необхідність заміни у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 802/2255/17-а, що виданий Вінницьким окружним адміністративним судом 20.03.2018, сторони виконавчого провадження (стягувача) на Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ ВП 44069150).

Керуючись ст.ст. 248, 256, 379 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Заяву керівника Гайсинської окружної прокуратури про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

Замінити у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 802/2255/17-а, що виданий Вінницьким окружним адміністративним судом 20.03.2018, сторону виконавчого провадження (стягувача) на Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ ВП 44069150).

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

СуддяТомчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123172342
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2255/17-а

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 22.01.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні