Рішення
від 06.12.2024 по справі 140/11859/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2024 року ЛуцькСправа № 140/11859/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції у Волинській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції у Волинській області, відповідно до якого просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції у Волинській області щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 в повному обсязі частин грошового забезпечення у вигляді щомісячної премії за березень 2021 року, надбавки за службу у нічний час в період з 19.06.2016 по 14.01.2021, доплати згідно постанови КМУ від 29.04.2020 №375 за грудень 2020 року, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2021 роки, компенсації за невикористану відпустку за 2020-2021 роки;

2) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 премію: за березень 2021 року у розмірі 101,704% від граничного грошового забезпечення за посадою заступника начальника Іваничівського ВП Горохівського ВП ГУНП у Волинській області, що складає 7668,48 грн, з урахуванням виплачених сум, пропорційно відпрацьованому часу;

3) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 доплату згідно постанови КМУ від 29.04.2020 №375 в розмірі 50% від грошового забезпечення ОСОБА_1 , яке складає 16314 грн;

4) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 компенсацію (частину грошового забезпечення) за службу (роботу) в нічний час за період з 19 червня 2016 року по 14 січня 2021 року в розмірі денного грошового забезпечення за відпрацьовані періоди та доплати у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час;

5) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу на оздоровлення за лютий 2021 року в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року, що складає 16313,97 грн з врахуванням раніше виплачених сум;

6) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу для вирішення соціально побутових питань за лютий 2021 року в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року, що складає 16313,97 грн з врахуванням раніше виплачених сум;

7) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 компенсацію за:

-невикористану основну та додаткову відпустки за 2020 рік - в розмірі 22214,56 грн;

-додаткову відпустку за 2021 рік згідно ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в розмірі 8885,82 грн;

-за невикористану відпустку за 2021 рік в сумі 4442,91 грн з врахуванням раніше виплачених сум;

8) зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу при звільненні, встановлену ст. 9 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», в розмірі 50% від грошового забезпечення за березень 2021 року (69731,17 грн) за 24 календарних років вислуги, з врахуванням раніше виплачених сум, що складає 737228,88 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 , підполковник поліції, до 05.03.2021 проходив службу на посаді заступника начальника Іваничівського відділення поліції Горохівського відділу поліції ГУ НП у Волинській області. Наказом начальника ГУНП у Волинській області від 05.03.2021 №66 о/с позивача звільнено зі служби в поліції з 05.03.2021.

Вважає, що за час проходження служби а саме за період з травня 2016 року по 05 березня 2021 року йому всупереч ст.43 Конституції України, ч. 10 ст. 62, п.п.1,4 ч.1 ст.91, ч.1, ч.2 ст.94 Закону України «Про Національну поліцію», п.п. 4,7,11,12,13 розділу II Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам, вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженого наказом МВС від 06.04.2016 №260, пп.3 п.5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015 №988, постанови КМУ від 29.04.2020 №375 Деякі питання оплати праці (грошового забезпечення) окремих категорій працівників, військовослужбовців Національної гвардії та Державної прикордонної служби, посадових осіб Державної митної служби, осіб рядового та начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, поліцейських, які забезпечують життєдіяльність населення, на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та протягом 30 днів з дня його відміни, не було нараховано і виплачено різні види грошового забезпечення, а саме, надбавки поліцейським які виконують службові обов`язки в нічний час, премії, доплати згідно Постанови КМУ №375 від 29.04.2020, компенсації за невикористану відпустку, матеріальну допомогу на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань за 2020-2021 роки. Відтак просить суд зобов`язати відповідача нарахувати та виплатити у повному обсязі зазначене грошове забезпечення.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 04.11.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції у Волинській області в частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання Головного управління Національної поліції у Волинській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 компенсацію (частину грошового забезпечення) за службу (роботу) в нічний час за період з 19.06.2016 по 14.01.2021 в розмірі денного грошового забезпечення за відпрацьовані періоди та доплати у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час, одноразову грошову допомогу при звільненні, встановлену ст. 9 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», в розмірі 50% від грошового забезпечення за березень 2021 року (69731,17 грн) за 24 календарних років вислуги, з врахуванням раніше виплачених сум, що складає 737228,88 грн.

В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача позов не визнала та просить відмовити у його задоволенні. Вважає позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції у Волинській області необґрунтованими, а тому в задоволенні позову просить відмовити повністю.

У відповіді на відзив позивач просив задовольнити позов повністю, з підстав викладених у позовній заяві.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 в період із 26.11.2009 по 06.11.2015 проходив службу в органах внутрішніх справ, а з 07.11.2015 по 05.03.2021 - у Національній поліції України.

Відповідно до послужного списку ОСОБА_1 , зокрема, 05.09.2018 по 30.07.2020 перебував на посаді заступника начальника Іваничівського відділення поліції Горохівського відділу поліції ГУНП.

Наказом ГУНП від 29.07.2020 №227 о/с ОСОБА_1 звільнено з посади та призначено старшим інспектором черговим сектору реагування патрульної поліції №2 Нововолинського відділу поліції Володимир-Волинського відділу поліції ГУНП, з 30.07.2020.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року справі №140/11823/20, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 квітня 2021 року, визнано протиправним та скасовано наказ ГУНП від 29.07.2020 №227 о/с «По особовому складу» в частині звільнення ОСОБА_1 з посади. Поновлено на посаді з 30.07.2020.

На виконання вказаного рішення суду ГУНП видано наказ від 06.11.2020 №330 о/с, яким позивача поновлено на посаді з 30.07.2020.

Наказом ГУНП від 05.03.2021 №66 о/с підполковника поліції ОСОБА_1 , звільнено зі служби в поліції за пунктом 4 частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію» (у зв`язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів), з 05.03.2021.

В період проходження позивачем служби в органах НП виплата грошового забезпечення здійснювалася ГУНП, що не заперечується сторонами, проте позивач вважає, що окремі складові його заробітної плати, такі як премія, матеріальна допомога на оздоровлення і на вирішення соціально-побутових питань, додаткова доплата, згідно Постанови №375, компенсація за службу в нічний час в поліції з 01.05.2016 по 05.03.2021 включно в розмірі до 35% посадового окладу з розрахунку за кожну годину в нічний час, компенсація за невикористану відпустку в році звільнення, виплачувались йому у меншому розмірі або взагалі не були встановлені.

Правовідносини, пов`язані з проходженням та звільненням з публічної служби в органах поліції, з виплатою грошового забезпечення поліцейських регулюються приписами Закону України №580-VIII від 02.07.2015 «Про Національну поліцію», постановою КМ України №988 від 11.11.2015 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», наказом МВС України №260 від 06.04.2016 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» (всі перераховані акти в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин).

Відповідно до статті 94 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.

Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України.

За поліцейськими, які тимчасово проходять службу за межами України, зберігається виплата грошового забезпечення в національній валюті та виплачується винагорода в іноземній валюті за нормами і в порядку, що визначаються Кабінетом Міністрів України.

Поліцейські, відряджені до інших органів державної влади, установ, організацій та прикомандировані відповідно до цього Закону, отримують грошове забезпечення, враховуючи посадовий оклад за посадою, яку вони займають в органі, установі чи організації, до якої вони відряджені, а також інші види грошового забезпечення, визначені цим Законом.

Грошове забезпечення поліцейських індексується відповідно до закону.

Статтею 60 цього Закону встановлено, що проходження служби в поліції регулюється цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з п.1 постанови КМ України №988 від 11.11.2015 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення надано право здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби (пп.2 п.4 цієї постанови).

Відповідно до п.2 вказаної постанови порядок виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, затверджується Міністерством внутрішніх справ.

Наказом МВС України №260 від 06.04.2016 затверджені Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання.

Згідно з п.3 розділу І вказаного Порядку грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання.

До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення виплачується поліцейським, які призначені на штатні посади (зарахованих у розпорядження) в Національній поліції, та здобувачам ЗВО.

Відповідно до вимог п.п. 6, 7 розділу І цього Порядку підставою для виплати грошового забезпечення є наказ керівника (начальника) органу, закладу, установи Національної поліції (далі - орган поліції) про призначення на посаду поліцейського відповідно до номенклатури посад, наказ ректора ЗВО про зарахування на навчання або наказ про зарахування в розпорядження відповідного органу поліції та встановлення конкретного розміру окладів, надбавок, доплат.

Грошове забезпечення поліцейським виплачується за місцем проходження служби виключно в межах асигнувань, затверджених кошторисом органу поліції на грошове забезпечення.

Грошове забезпечення курсантам, ад`юнктам, докторантам, слухачам із числа середнього складу поліції, а також курсантам із числа молодшого складу поліції ЗВО виплачується за місцем проходження служби (навчання) виключно в межах асигнувань, затверджених кошторисом ЗВО.

В силу п.12 розділу ІІ вказаного Порядку керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та в межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції України.

У місяці виконання дисциплінарного стягнення поліцейського премія може не встановлюватися.

Розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення.

Рішення керівників органів поліції про преміювання оформлюється наказом, який видається до 25 числа кожного місяця, згідно із затвердженим положенням про преміювання та на підставі списків керівників структурних або відокремлених підрозділів органу поліції. Рішення керівників органів поліції про преміювання заступників керівника органу поліції, керівників структурних підрозділів та відокремлених структурних підрозділів здійснюється на підставі наказу.

Залежно від виконання показників преміювання (у тому числі успішного виконання службових обов`язків, допущення проступків, застосування до поліцейських дисциплінарного стягнення в установленому законодавством порядку), які можуть впливати на розмір премії, до наказу про преміювання за відповідний місяць можуть уноситися відповідні зміни та проводитися перерахунок премії на підставі мотивованого рапорта (звернення) керівника.

Нарахування премії проводиться у відсотках до грошового забезпечення, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер).

Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції.

Виплата премії проводиться щомісяця за поточний місяць разом з виплатою грошового забезпечення.

Наказом ГУ НП у Волинській обл. №1320 від 23.09.2020 затверджено Положення про преміювання поліцейських Головного управління Національної поліції України у Волинській області.

Відповідно до п.3 цього Положення преміювання визначається за результатами служби за місяць за такими показниками: 1) неухильне дотримання положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського; 2) професійність виконання своїх службових обов`язків відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва; 3) виконання заходів, передбачених планами роботи Національної поліції України, відповідного територіального органу та підпорядкованого йому структурного підрозділу; 4) виконавська дисципліна (виконання доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, керівництва Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції України та відповідного територіального органу); 5) своєчасність та якість підготовки наказів, довідкових, аналітичних та інших матеріалів, що стосуються діяльності Національної поліції України; 6) виявлення причин та умови, що сприяють учиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, ужиття в межах своєї компетенції заходів для їх усунення; 7) ужиття заходів, спрямованих на усунення загроз життю та здоров`ю фізичних осіб і публічної безпеки, що виникли внаслідок учинення кримінального, адміністративного правопорушення; 8) службова дисципліна.

Відповідно до п.4 вказаного Положення наказ про встановлення розміру премії поліцейським готується бухгалтерською службою спільно з підрозділом кадрового забезпечення на підставі поданих списків керівників структурних підрозділів та відділів відділень) поліції, терміном до 25-го числа місяця, за який установлюється премія. Після цього наказ подається до бухгалтерської служби органу для нарахування та виплати премії.

Залежно від виконання показників преміювання (у тому числі успішного виконання службових обов`язків, допущення проступків, застосування до поліцейських дисциплінарного стягнення в установленому законодавством порядку), які можуть впливати на розмір премії, до наказу про преміювання за відповідний місяць можуть уноситися відповідні зміни та проводитися перерахунок премії на підставі мотивованого рапорту керівника.

Окрім цього, відповідно до п.3 ч.2 ст.6 Дисциплінарного статуту Національної поліції України, затвердженого Законом України №2337-VIII від 15.03.2018, до поліцейських можуть застосовуватися певні види заохочень, зокрема, заохочення грошовою винагородою.

Системний аналіз наведених норм вказує на те, що поліцейський за час проходження служби може в одному періоді отримувати декілька премій: щомісячну премію, яка входить до складу щомісячного грошового забезпечення, та премію як певний вид заохочення.

У розглядуваному випадку спірне питання стосується саме щомісячної премії, яка входить до складу щомісячного грошового забезпечення.

Питання щодо преміювання ОСОБА_1 було предметом розгляду Восьмого апеляційного адміністративного суду у справі №140/6609/21.

Восьмим апеляційним адміністративним судом було встановлено, що рішення про преміювання позивача за період серпень-грудень 2020 року не приймалося або приймалося рішення про преміювання в розмірі 0% , при цьому рапорти безпосереднього керівника ОСОБА_1 про встановлення премії в розмірі 0% є відсутніми.

У вересні та жовтні 2020 року керівництвом Нововолинського ВП Володимир-Волинського РВП ГУ НП у Волинській області подавалися пропозиції щодо преміювання позивача у розмірі 100%.

19.01.2021 за вих. №149/52/2/01-2021 до УФЗБО ГУ НП у Волинській обл. були подані т.в.о. начальника ВПД №1 (сел.Іваничі) Володимир-Волинського РВП ГУ НП у Волинській обл. майором поліції С.Головенком пропозиції щодо преміювання в січні 2021 року заступника начальника Іваничівського ВП Горохівського ВП ГУ НП у Волинській обл. підполковника поліції ОСОБА_1 , в розмірі 100%.

Також 16.02.2021 за вих. №340/52/2/01-2021 були надані пропозиції щодо встановлення премії позивачу в розмірі 100 % та 12.03.2021р. за вих. №534/52/2/01-2021 подана пропозиція щодо встановлення премії за березень 2021 року в розмірі 50%.

Окремо рапорт щодо встановлення розміру премії заступнику начальника Іваничівського ВП Горохівського ВП ГУ НП у Волинській обл. підполковнику поліції ОСОБА_1 не готувався.

При цьому, у лютому 2021 року ОСОБА_1 установлена премія в розмірі 1%; за березень 2021 року - премія в розмірі 10,019%.

Відповідно до письмових пояснень відповідача рішення щодо преміювання ОСОБА_1 у період з листопада 2020 року по березень 2021 року приймалися начальником ГУ НП у Волинській області на підставі пропозицій безпосереднього керівника підрозділу, у якому проходив службу ОСОБА_1 у вказаний період часу. Вказані пропозиції долучались до другого екземпляру наказу ГУ НП в області про преміювання поліцейських та зберігались у бухгалтерській службі ГУ НП в області. Функції бухгалтерської служби в ГУ НП у Волинській області покладені на управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку. На даний час в ГУ НП у Волинській області наявний лише перший екземпляр наказу про преміювання поліцейських за період з листопада 2020 року по березень 2021 року. Другий екземпляр наказу разом із пропозиціями підрозділів про преміювання поліцейських знищений на підставі Акту №372/29/01-2022 від 04.03.2022 У зв`язку з цим, ГУ НП у Волинській області не має можливості надати пропозиції (списки) безпосереднього керівництва про преміювання ОСОБА_1 за період з листопада 2020 року по березень 2021 року, а також надати інформацію про те, які показники роботи були використані при встановленні премії ОСОБА_1 за цей період.

Згідно інформації про додаткові види грошового забезпечення за 2020 та 2021 роки, затв. начальника УФЗБО ГУ НП у Волинській області, за вересень-грудень 2020 року, січень 2021 року премія щомісячна позивачу не встановлювалася, а в лютому і березні 2021 року така становила відповідно 1 та 10,019 %.

Таким чином, відповідачем не спростовані доводи позивача про неправильний обрахунок щомісячної премії, яка входила до складу його щомісячного грошового забезпечення.

Обґрунтованість визначення в наказах відповідача №351 о/с від 24.11.2020, №382 о/с від 24.12.2020, №25 о/с від 25.01.2021, №52 о/с від 22.02.2021, №88 від 23.03.2021 премії у відповідному відсоткову розмірі (0 %; 1%; 10,0019%) не підтверджена документально.

Покликання відповідача на право керівника самостійно встановлювати розмір премії поліцейським супроводжується помилковим тлумаченням норм законодавства в цій частині.

Натомість, розмір щомісячної премії, яка входить до складу щомісячного грошового забезпечення, встановлюється за рішенням керівника відповідно до затверджених ним положень; виплата премії здійснюється за наказом керівника органу поліції, який видається до 25 числа кожного місяця на підставі списків начальників структурних підрозділів органу поліції, та відповідно до, в тому числі, особистого внеску поліцейського в загальні результати служби; премія виплачується в останній день місяця за поточний місяць разом з виплатою грошового забезпечення.

Водночас, механізм встановлення щомісячної премії є чітким та послідовним. Так, спочатку наказ про встановлення розміру премії поліцейським готується бухгалтерською службою спільно з підрозділом кадрового забезпечення на підставі поданих списків керівників структурних підрозділів та відділів (відділень) поліції, терміном до 25-го числа місяця, за який установлюється премія. Після цього наказ подається до бухгалтерської служби органу для нарахування та виплати премії.

До наказу про преміювання за відповідний місяць можуть уноситися відповідні зміни та проводитися перерахунок премії на підставі мотивованого рапорту керівника.

Таким чином, в разі включення поліцейського до поданих списків керівників структурних підрозділів та відділів (відділень) поліції зміна відповідного відсотку для преміювання може відбуватися лише на підставі мотивованого рапорту керівника такого поліцейського.

Докази дотримання такої процедури щодо ОСОБА_1 за спірні періоди 01.11.2020 - 05.03.2021 під час судового розгляду відповідачем не представлені.

25.01.2023 Восьмим апеляційним адміністративним судом було винесено рішення визнати протиправними та скасувати накази Головного управління Національної поліції у Волинській обл. №351 о/с від 24.11.2020, №382 о/с від 24.12.2020, №25 о/с від 25.01.2021, №52 о/с від 22.02.2021, №88 від 23.03.2021 в частині встановлення, нарахування і виплати ОСОБА_1 частини грошового забезпечення премії та зобов`язано Головне управління Національної поліції у Волинській області встановити, нарахувати і виплатити ОСОБА_1 премію, як частину грошового забезпечення, з 01.11.2020 по 05.03.2021 включно, відповідно до поданих списків керівників структурних підрозділів та відділів (відділень) поліції із пропозиціями щодо преміювання особового складу, із урахуванням виплачених сум.

На виконання зазначеного рішення Головним управлінням Національної поліції у Волинській області ОСОБА_1 були проведенні наступні нарахування, у листопаді 2020 року граничний розмір грошового забезпечення за займаною посадою ОСОБА_1 становив 16314 грн. Розмір посадового окладу у становив 3000 грн., оклад за спеціальним званням 2200 грн., надбавка за стаж служби 45% - 2340 грн., індексація 1069,94 грн. Сума премії для нарахування грошового забезпечення у максимальному розмірі, тобто у розмірі 100%, могла становити 7704,06 грн. Відповідно до пропозицій, поданих керівництвом Іваничівського ВП за листопад 2020 року, запропоновано установити премію у розмірі 70% від максимальної суми. Таким чином, на виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25 січня 2023 року, сума премії розрахована з урахуванням пропозицій керівництва Іваничівського ВП в розмірі 5392,61 грн., що становить 70% від суми 7704,06 грн. У відсотковому відношенні вказана сума премії становить 71,523% від суми посадового окладу, окладу за спеціальне звання, надбавки за стаж служби (3000+2200+2340=7540*71,523%=5392,61 грн). (лист ГУНП у Волинській області від 07.03.2023 №344/05/29-2023). Відповідно до розрахункового листа за лютий 2023 року премія за листопад 2020 року виплачена у повному розмірі 5392,61 грн.

Аналогічно була розрахована премія за грудень 2020 року, граничний розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за грудень 2020 року також становив 16314 грн. Відповідно до пропозицій, поданих керівництвом за грудень 2020 року, запропоновано установити премію у розмірі 100% від максимальної суми. У відсотковому відношенні вказана сума премії становить 101,704% від суми посадового окладу, окладу за спеціальне звання, надбавки за стаж служби. У грудні 2020 року розмір посадового окладу ОСОБА_1 становив 3000 грн, окладу за спеціальне звання 2200 грн, надбавки за стаж служби 2340 грн (3000+2200+2340=7540*101,704%=7668,48 грн). Відповідно до розрахункового листа за лютий 2023 року премія за грудень 2020 року виплачена у повному розмірі 7668,48 грн.

Відповідно до поданого списку на преміювання начальника відділу поліцейської діяльності №1 (сел. Іваничі) за березень 2021 року ОСОБА_1 було запропоновано установити премію в розмірі 50%. Станом на березень 2023 року граничний розмір грошового забезпечення за посадою у ОСОБА_1 становив 16314 грн на місяць.

У березні 2021 року розмір посадового окладу ОСОБА_1 становив 3000 грн., оклад за спеціальним званням 2200 грн., надбавка за стаж служби 45% - 2340 грн. та індексація 1218,99 грн. Ураховуючи вимоги постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.01.2023 по справі №140/6609/21, а також пропозиції керівництва ВПД №1 (сел.Іваничі), ОСОБА_1 за березень 2021 року була установлена премія з розрахунку 50% від граничної розміру, тобто у сумі 3777,51 грн. на місяць (7555,01*50%=3777,51 грн.). у відсотковому обчисленні ця сума становила 50,1% від суми посадового окладу, окладу за спеціальним званням на надбавки за стаж служби (3000+2200+2340)*50,1%=3777,51 грн.). Сума премії за період з 1 по 5 березня 2021 року відповідно становила 609,28 грн. (3777,51/31день*5 днів=609,28 грн.) Вказаний розмір був оголошений та затверджений у додатку №5 до наказу ГУНП у Волинській області від 24.02.2023 №840/с. На виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.01.2023 у справі №140/6609/21, у лютому 2023 року ОСОБА_1 проведено перерахунок та доплачено премію за березень 2021 року, що відображено у розрахунковому листі ОСОБА_1 за лютий 2023 року, а саме нараховано премію в розмірі 50,1%, та відповідно знято премію 10,019%, яка була раніше виплачена.

Таким чином, ГУНП у Волинській області виплачено ОСОБА_1 за листопад 2020 року, грудень 2020 року та березень 2021 року премію у повному розмірі.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ГУНП у Волинській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 доплату згідно із постановою КМУ від 29.04.2020 №375 в розмірі 50% від грошового забезпечення ОСОБА_1 за грудень 2020 року у розмірі вирахуваному позивачем суд зазначає наступне.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року №375 «Деякі питання оплати праці (грошового забезпечення) окремих категорій працівників, військовослужбовців Національної гвардії та Державної прикордонної служби, посадових осіб Державної митної служби, осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, поліцейських, які забезпечують життєдіяльність населення, на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2, та протягом 30 днів з дня його відміни» та наказу МВС України від 03.06.2020р. №431 «Про окремі питання організації оплати праці на період дії карантину» поліцейським, які забезпечували правопорядок і безпеку громадян та внаслідок виконання своїх обов`язків мали безпосередній контакт з населенням може установлюватись доплата у розмірі до 50 відсотків грошового забезпечення пропорційно до відпрацьованого часу в особливих умовах. Відповідно до пункту 3 наказу МВС України від 03.06.2020р. №431 «Про окремі питання організації оплати праці на період дії карантину» нарахування додаткової доплати здійснюється у відсотковому відношенні до заробітної плати (грошового забезпечення) з розрахунку всіх складових, у тому числі премії, за винятком виплат, що носять одноразовий та компенсаційний характер.

На виконання вказаних нормативних документів дорученням Національної поліції України від 25.06.2020 №7789/01/29-2020 керівників територіальних органів поліції було зобов`язано визначити персональний перелік поліцейських, які забезпечували правопорядок і безпеку громадян та внаслідок виконання своїх обов`язків мали безпосередній контакт з населенням, та встановити додаткову доплату в граничному розмірі до 50 відсотків грошового забезпечення пропорційно до відпрацьованого часу в особливих умовах.

Так, відповідно до матеріалів справи позивачу також здійснювалось нарахування та виплата вказаної доплати, що підтверджується розрахунковим листом за грудень 2020 року.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ГУНП у Волинській області нарахувати і виплатити позивачу компенсацію за невикористану відпустку в році звільнення в конкретній сумі, що вирахувана ОСОБА_1 , суд зазначає наступне.

ГУНП у Волинській області здійснено виплату позивачу компенсацію за невикористану відпустку в році звільнення у розмірі встановленому законодавством України, а саме за 7 днів невикористаної в році звільнення відпустки ОСОБА_1 виплачено 1935,59 грн, вказане підтверджується розрахунковим листом за березень 2021 року. А тому, вказана позовна вимога також не підлягає до задоволення.

Суд зазначає, що звертаючись до суду з зазначеним позовом позивач в окремих випадках не погоджується з нарахуваннями та виплатами грошового забезпечення на виконання рішень Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.02.2022 у справі №140/6609/21 та від 25.01.2023 у справі №140/6609/21.

Суд звертає увагу, що вирішення питань, пов`язаних з виконанням суб`єктом владних повноважень судового рішення, врегульовано у спосіб запровадження спеціального судового контролю, який не передбачає повторного звернення до суду із самостійним позовом.

У постановах від 17.04.2019 (справа №355/1648/15-а), від 12.05.2020 (справа №815/2252/16), від 16.12.2021 (справа №170/167/17) Верховний Суд дійшов висновку, що наявність у КАС України спеціальних норм, спрямованих на забезпечення належного виконання судового рішення, включає можливість застосування загального судового порядку захисту прав та інтересів стягувача шляхом подання позову. Судовий контроль за виконанням судового рішення здійснюється в порядку, передбаченому КАС України, який не передбачає можливості подання окремого позову, предметом якого є спонукання відповідача до виконання судового рішення. Отже, судове рішення виконується безпосередньо і для його виконання не вимагається ухвалення будь-яких інших, додаткових судових рішень.

Положеннями статті 382 КАС України визначаються спеціальні способи судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, до яких належать, зокрема, зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення, накладення штрафу за невиконання судового рішення тощо. Крім того, приписами частини першої статті 383 КАС України передбачено, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Отже, процесуальним законом встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду. Якщо позивач вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача на виконання судового рішення порушувалися його права, свободи чи інтереси, то він повинен був звертатися до суду в порядку статті 383 КАС України із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності відповідача (тобто в порядку судового контролю за виконанням рішення), а не пред`являти новий адміністративний позов. Аналогічна правова позиція неодноразово висвітлена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 16.01.2019 (справа №686/23317/13-а), від 20.02.2019 (справа №806/2143/15), від 31.01.2022 (справа №400/822/20), від 13.04.2022 (справа №826/15178/18).

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ГУНП у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу на оздоровлення за лютий 2021 року в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року, що складає 16313,97 грн з урахування виплачених сум, а також матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань за лютий 2021 року в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року, що складає 16313,97 грн з урахування виплачених сум, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 13 Розділу ІІ Порядку №260 поліцейським у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, один раз на рік може надаватись матеріальна допомога для оздоровлення, розмір якої повинен бути не менше їх посадового окладу та не більше місячного грошового забезпечення, та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, розмір якої не повинен перевищувати їх місячного грошового забезпечення.

Цим же пунктом передбачено, що для розрахунку матеріальної допомоги застосовується місячний розмір грошового забезпечення, нарахованого поліцейському за місяць, що передує місяцю, у якому приймається рішення про таку виплату.

Відповідно до цього ж пункту виплата поліцейським матеріальної допомоги для оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань здійснюється на підставі їх рапортів у розмірі, визначеному керівником органу поліції. Рішення про виплату та про розмір допомоги оголошується наказом.

Відповідач у відзиві стверджує, що у 2021 році матеріальна допомога ОСОБА_1 не виплачувалась у зв`язку з відсутністю асигнувань на вказані цілі.

В подальшому, постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.01.2023 у справі №140/6609/21, зокрема, зобов`язано Головне управління Національної поліції у Волинській області розглянути рапорти ОСОБА_1 про виплату йому матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань за 2021 рік, що подані ним в лютому 2021 року під час служби в поліції, із інформуванням в установленому порядку про результати їх розгляду.

На виконання постанови суду, рапорти ОСОБА_1 про виплату йому матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2021 рік, що подані ним в лютому 2021 року під час служби в поліції були розглянуті керівництвом ГУНП, а про прийняте рішення ОСОБА_1 був повідомлений листом від 15.02.2023 №244/05/29-2023, однак доказів фактичної виплати матеріали справи не містять.

Таким чином, ГУНП у Волинській області не здійснило виплату матеріальної допомоги на оздоровлення та на вирішення соціально-побутових питань за 2021 рік у порядку встановленому законодавством України.

Згідно частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

У зв`язку із звільненням позивача від сплати судового збору, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 257, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції у Волинській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 матеріальної допомоги на оздоровлення за 2021 рік в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань за 2021 рік в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року.

Зобов`язати Головне управління Національної поліції у Волинській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу на оздоровлення за 2021 рік в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року та матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань за 2021 рік в розмірі грошового забезпечення за січень 2021 року, з урахуванням раніше виплачених сум.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, від мови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ).

Відповідач: Головне управління Національної поліції у Волинській області (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, 11, ідентифікаційний код юридичної особи 40108604).

Суддя Ф.А. Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123579154
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —140/11859/24

Рішення від 06.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 22.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні