Ухвала
від 04.12.2024 по справі 1.380.2019.000810
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про зупинення провадження у справі

№ 1.380.2019.000810

04 грудня 2024 р.м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Карп`як О.О.,

секретар судового засідання Марисенко С.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю до Обслуговуючого кооперативу Вілла Варшава, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Варшава за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , Обслуговуючого кооперативу Пратері Парк, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про приведення самочинно збудованого об`єкта до попереднього стану,-

встановив:

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові до Обслуговуючого кооперативу Вілла Варшава, в якій позивач просить суд, привести самочинно збудований об`єкт: багатоквартирний житловий будинок, що розташований на АДРЕСА_1 до попереднього стану відповідно до поверхового плану та експлікації внутрішніх площ на будівлю за вищезгаданою адресою.

Ухвалою від 22.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

02.04.2019 в порядку письмового провадження судом розглянуто клопотання відповідача про залучення третіх осіб, та залучено до участі у справі якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , Обслуговуючий кооператив Пратер Парк, ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 .

Ухвалою від 20.06.2019 закрито провадження у справі № 1.380.2019.000810 за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові до Обслуговуючого кооперативу Вілла Варшава , за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , Обслуговуючого кооперативу Пратері Парк, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про приведення самочинно збудованого об`єкта до попереднього стану. Повернуто з Державного бюджету України на користь Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (79034, м. Львів, вул. Угорська, 7а; ЄДРПОУ 40181003) сплачений судовий збір на суму 1922 (одна тисяча дев`ятсот двадцять дві) грн. 00 коп.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.11.2019 апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові задоволено, скасовано ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 20.06.2019 року у справі №1.380.2019.000810, яка перешкоджає подальшому провадженню по справі та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою від 28.11.2019 року прийнято адміністративну справу № 1.380.2019.000810 до провадження, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою від 27.01.2020 року суд зупинив провадження у справі до перегляду ухвали від 20.06.2019 року у справі в порядку касаційного провадження.

Ухвалою від 26.03.2020 року суд поновив провадження у справі.

Ухвалою від 28.04.2021 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ОСББ Варшава.

Ухвалою від 22.09.2021 залучено до участі у справі в якості співвідповідача ОСББ Варшава.

28.04.2021 року представник відповідача, ОСББ Варшава, подав до суду клопотання про призначення судово-будівельної експертизи.

Ухвалою від 30.11.2021 клопотання представника відповідача про призначення експертизи - задоволено. Призначено в адміністративній справі № 1.380.2019.000810 судову будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставлено питання: 1.Чи наявні істотні порушення будівельних норм та правил, допущених під час реконструкції будівлі з розширенням за рахунок надбудови від житловий будинок на вул. Варшавська, 54 у м. Львові? 2. Чи будівля № 54 по вул. Варшавська у м. Львові відповідає конфігурації, розмірам, площі, поверховості, розміщенню та іншим умовам, передбаченим проектом Реконструкція будівлі з розширенням за рахунок надбудови під житловий будинок на вул. Варшавській, 54 у м. Львові? 3. Чи впливає допущене порушення у вигляді добудови двох поверхів у будівлі № 54 по вул. Варшавська у м. Львові під час виконання будівельних робіт з реконструкції будівлі з розширенням за рахунок надбудови під житловий будинок з врахуванням місцевих правил забудови, громадських і приватних інтересів на планування, забудову, благоустрій вулиці, на зручність утримання суміжних ділянок тощо? Якщо так, то вказати як саме. Проведення судової експертизи доручено експертам ТзОВ Судове експертно-розрахункове бюро (ТзОВ СЕРБ, м. Львів, вул. Варшавська, 133/2). Попереджено експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України. Оплату за проведення судової експертизи покладено на ОСББ "Варшава". Провадження у справі № 1.380.2019.000810 зупинено до одержання результатів судової експертизи.

12.09.2022 надійшов висновок експерта № 79/21 від 23.08.22.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 30.11.2021р., про призначення будівельно-технічної експертизи та зупинення провадження в адміністративній справі № 1.380.2019.000810 залишено без задоволення, а згадану ухвалу суду без змін.

Ухвалою від 10.01.2023 поновлено провадження у справі.

Представником позивача подано клопотання про призначення повторної експертизи, проведення якої просить доручити Київського науково дослідного інституту судових експертиз, що знаходиться за адресою:03680, м. Київ, вул. Смоленська,6. Клопотання обґрунтовує тим, що в судове засідання було викликано експерта Бочуляка Р.П. для надання пояснень з приводу висновків по результатах проведеної ним будівельно технічної експертизи у даній справі. Однак, на жодне з питань він не зміг надати відповіді в засіданні. Судовому експерту також було надано запитання щодо проведеної експертизи в письмовому вигляді. Після наданих експертом пояснень позивач вбачає законні підстави проведення повторної експертизи. Вказує на наявність цілого ряду обставин вважати висновок експерта суб`єктивним, протиправним, а запитання дослідженими не належним чином. Вважає, що судовий експерт мав здійснити дослідження проектної документації та здійснених будівельних робіт на відповідність саме до ДБН В2.2.-15-2005, а не державних будівельних норм, що є чинними на час проведення судової експертизи. Судовим експертом не взято до уваги ту обставину, що ані проектувальником ані замовником не було отримано вихідних даних на проектування. Тому вважає, що вищенаведені обставини викликають обґрунтовані сумніви щодо повноти дослідження та правильності висновків наданих за результатами проведення експертизи. Крім того, в експертному звіті не вказано чи відповідає об2єкт будівництва та проектна документація на будівництво даного об`єкта вимогам інших державних будівельних норм, а не лише ДБН А2.2-3:2014. Також вбачає можливу неправомірну вигоду експерта при наданні висновків щодо проведеної ним експертизи. Саме тому, з метою проведення незалежної експертизи, а також уникнення корупційних ризиків, просять доручити проведення будівельно технічної експертизи Київському науково дослідному інституту судових експертиз.

Ухвалою від 30.08.2023 клопотання представника позивача про призначення повторної експертизи задоволено частково. Призначено в адміністративній справі № 1.380.2019.000810 додаткову судову будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставлено питання: 1.Чи наявні істотні порушення будівельних норм та правил, допущених під час реконструкції будівлі з розширенням за рахунок надбудови над житловим будинком на вул. Варшавська, 54 у м. Львові? 2. Чи будівля № 54 по вул. Варшавська у м. Львові відповідає конфігурації, розмірам, площі, поверховості, розміщенню та іншим умовам, передбаченим проектом Реконструкція будівлі з розширенням за рахунок надбудови під житловий будинок на вул. Варшавській, 54 у м. Львові? 3. Чи впливає допущене порушення у вигляді добудови двох поверхів у будівлі № 54 по вул. Варшавська у м. Львові під час виконання будівельних робіт з реконструкції будівлі з розширенням за рахунок надбудови під житловий будинок з врахуванням місцевих правил забудови, громадських і приватних інтересів на планування, забудову, благоустрій вулиці, на зручність утримання суміжних ділянок тощо? Якщо так, то вказати як саме. Проведення судової експертизи доручити експертам Київського науково дослідного інституту судових експертиз, що знаходиться за адресою:03680, м. Київ, вул. Смоленська,6. Попереджено експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України. Оплату за проведення судової експертизи покладено на позивача Інспекцію державного архітектурно будівельного контролю (ЄДРПОУ 40181003). Провадження у справі № 1.380.2019.000810 зупинити до одержання результатів судової експертизи.

27.12.2023 року до суду надійшло клопотання експертів про надання додаткових документів.

Для вирішення клопотання експертів судом скеровано запити про повернення матеріалів справи до Київського науково - дослідного інституту судових експертиз.

28.08.2024 матеріали справи повернуто до суду.

Ухвалою від 17.09.2024 провадження в адміністративній справі №1.380.2019.000810 поновлено.

В клопотанні експертів від 27.12.2023, експертами Київського НДІСЕ, на підставі ст.68 КАС України, ст.13 Закону України Про судову експертизу, п.2.1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, заявлено клопотання щодо надання на дослідження додаткових матеріалів (оригіналів або належним чином завірених якісних копій), а саме:

-технічного завдання (завдання на проектування) на виготовлення проектної документації щодо реконструкції об`єкта досліджень, що знаходиться за адресою: вул. Варшавська, 54 у м. Львів;

-проектну документацію у повному обсязі в паперовому вигляді, яка розроблена та затверджена у встановленому законодавством порядку (із наявністю в ній в тому числі: містобудівних умов та обмежень, містобудівного розрахунку, архітектурно будівельної частини, технологічної частини, схеми генерального плану і транспорту, загальної пояснювальної записки, розділу з охорони навколишнього середовища) на реконструкцію об`єкта дослідження, що знаходиться за адресою: вул. Варшавська,54 у м. Львові;

-містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на якій проводились будівельні роботи з реконструкції об`єкта дослідження, що знаходиться за адресою: вул. Варшавська,54 у м. Львові;

-розроблений та затверджений у встановленому законодавством порядку Генеральний план м. Львів, із роз`ясненням щодо умовних позначень на генеральному плані (у кольоровому вигляді);

-повідомлення (дозвіл) про початок виконання підготовчих робіт на об`єкті дослідження по вул. Варшавській, 54 у м. Львові;

-повідомлення (дозвіл) про початок виконання будівельних робіт на об`єкті дослідження по вул. Варшавській, 54 у м. Львові.

Ухвалою від 12.11.2024 клопотання експерта задоволено. Витребувано у Обслуговуючого кооперативу Вілла Варшава та ОСББ Варшава належним чином завірені копії:

-технічного завдання (завдання на проектування) на виготовлення проектної документації щодо реконструкції об`єкта досліджень, що знаходиться за адресою: вул. Варшавська, 54 у м. Львів;

-проектну документацію у повному обсязі в паперовому вигляді, яка розроблена та затверджена у встановленому законодавством порядку (із наявністю в ній в тому числі: містобудівних умов та обмежень, містобудівного розрахунку, архітектурно будівельної частини, технологічної частини, схеми генерального плану і транспорту, загальної пояснювальної записки, розділу з охорони навколишнього середовища) на реконструкцію об`єкта дослідження, що знаходиться за адресою: вул. Варшавська,54 у м. Львові;

-містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на якій проводились будівельні роботи з реконструкції об`єкта дослідження, що знаходиться за адресою: вул. Варшавська,54 у м. Львові;

-повідомлення (дозвіл) про початок виконання підготовчих робіт на об`єкті дослідження по вул. Варшавській, 54 у м. Львові;

-повідомлення (дозвіл) про початок виконання будівельних робіт на об`єкті дослідження по вул. Варшавській, 54 у м. Львові.

Витребувано у позивача Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю належним чином завірені копії розробленого та затвердженого у встановленому законодавством порядку Генеральний план м. Львів, із роз`ясненням щодо умовних позначень на генеральному плані (у кольоровому вигляді).

На виконання ухвали суду від 12.11.2024 позивачем подано суду пояснювальну записку до зонінгу та генерального плану та зонінг з врахуванням детальних планів територій. Вказує, що генеральний план м. Львова неможливо надати в паперовому вигляді, оскільки він існує лише в цифровому вигляді ,а у разі друку є нечитабельним. Тому надано посилання на інтернет ресурс, де такий офіційно оприлюднений.

Від ОСББ «Варшава» надійшло пояснення, у якому відповідач зазначає, що витребувані судом документи у них відсутні, оскільки вони не виступали замовником реконструкції будівлі, а ОК «Вілла Варшава» жодні х перелічених документів не передавались. Окрім того, просили проводити розгляд справи без їх участі.

Від позивача надійшло клопотання про проведення судового засідання 04.12.2024 без їх участі, просили зупинити провадження у справі та направити матеріали справи для продовження проведення призначеної будівельно технічної експертизи.

Інші учасники справи в судове засідання не з`явились, причин неявки не повідомили, хоч були належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання.

Згідно ст.105 КАС України, матеріали, необхідні для проведення експертизи, експерту надає суд, якщо експертиза призначена судом, або учасник справи, якщо експертиза проводиться за його замовленням. При призначенні експертизи суд з урахуванням думки учасників справи визначає, які саме матеріали необхідні для проведення експертизи. Суд може також заслухати призначених судом експертів з цього питання. Копії матеріалів, що надаються експерту, можуть залишатися у матеріалах справи.

Експерт не має права з власної ініціативи збирати матеріали для проведення експертизи, розголошувати відомості, що стали йому відомі у зв`язку з проведенням експертизи, або повідомляти будь-кому, крім суду та учасника справи, на замовлення якого проводилася експертиза, про її результати.

При визначенні матеріалів, що надаються експерту чи експертній установі, суд у необхідних випадках вирішує питання про витребування відповідних матеріалів за правилами, визначеними цим Кодексом для витребування доказів.

Так, ухвалою від 30.08.2023 клопотання представника позивача про призначення повторної експертизи задоволено частково. Призначено в адміністративній справі № 1.380.2019.000810 додаткову судову будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставлено питання: 1.Чи наявні істотні порушення будівельних норм та правил, допущених під час реконструкції будівлі з розширенням за рахунок надбудови над житловим будинком на вул. Варшавська, 54 у м. Львові? 2. Чи будівля № 54 по вул. Варшавська у м. Львові відповідає конфігурації, розмірам, площі, поверховості, розміщенню та іншим умовам, передбаченим проектом Реконструкція будівлі з розширенням за рахунок надбудови під житловий будинок на вул. Варшавській, 54 у м. Львові? 3. Чи впливає допущене порушення у вигляді добудови двох поверхів у будівлі № 54 по вул. Варшавська у м. Львові під час виконання будівельних робіт з реконструкції будівлі з розширенням за рахунок надбудови під житловий будинок з врахуванням місцевих правил забудови, громадських і приватних інтересів на планування, забудову, благоустрій вулиці, на зручність утримання суміжних ділянок тощо? Якщо так, то вказати як саме. Проведення судової експертизи доручити експертам Київського науково дослідного інституту судових експертиз, що знаходиться за адресою:03680, м. Київ, вул. Смоленська,6. Попереджено експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України. Оплату за проведення судової експертизи покладено на позивача Інспекцію державного архітектурно будівельного контролю (ЄДРПОУ 40181003).

27.12.2023 року до суду надійшло клопотання експертів про надання додаткових документів.

Ухвалою від 12.11.2024 клопотання експерта задоволено.

Крім того, положеннями п. 4 ч. 2 ст. 236 КАС України визначено, що суд має право зупинити провадження у справі у разі призначення судом експертизи до одержання її результатів.

Враховуючи вище викладене, а також керуючись положеннями ст. 236 КАС України, на думку суду, наявні підстави для зупинення провадження у даній справі.

Керуючись статтями 102, 105, 111, 236, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

у х в а л и в:

Провадження у справі № 1.380.2019.000810 зупинити до одержання результатів судової експертизи.

Повторно зобов`язати відповідачів на вимогу експерта передати усі необхідні для проведення експертизи документи.

Для проведення призначеної ухвалою суду від 30.08.2023 у справі 1.380.2019.000810 додаткової судової будівельно-технічної експертизи, в розпорядження експертів Київського науково дослідного інституту судових експертиз скерувати матеріали справи 1.380.2019.000810.

Копію ухвали надіслати сторонам у справі.

Про поновлення провадження у справі, дату, час і місце наступного судового засідання сторони будуть повідомлені ухвалою суду.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 09.12.2024.

Суддя Карп`як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123653265
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000810

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Постанова від 14.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні