ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № ф380/5084/22
У Х В А Л А
про прийняття справи до провадження
11 грудня 2024 року м. Львів
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Андрусів У. Б., перевіривши матеріали адміністративної справи за позовом керівника Галицької окружної прокуратури міста Львова до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Приватного акціонерного товариства «Львівський інструментальний завод», ЖК «Еко-Дім», ЖК «Avalon Light», ЖК «Greenville Park Lviv», про визнання протиправним та скасування рішення про затвердження детального плану територій,
в с т а н о в и л а :
керівник Галицької окружної прокуратури міста Львова (місцезнаходження: вул. Богомольця, буд. 9, м. Львів, 79005; ЄДРПОУ 02910031) пред`явив позов до Виконавчого комітету Львівської міської ради (місцезнаходження: пл. Ринок, буд. 1, м. Львів, 79008; ЄДРПОУ 26256622), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Приватного акціонерного товариства «Львівський інструментальний завод» (місцезнаходження: вул. Замарстинівська, буд. 170, м. Львів, 79058; ЄДРПОУ 00222290), ЖК «Еко-Дім» (місцезнаходження: вул. Бескидська, буд. 44, м. Львів, 79024; ЄДРПОУ 05393518), ЖК «Avalon Light» (місцезнаходження: вул. Гетьмана Мазепи, буд. 2Б, м. Львів, 79068; ЄДРПОУ 42646038), ЖК «Greenville Park Lviv» (місцезнаходження: вул. Замарстинівська, буд. 170, м. Львів, 79000; ЄДРПОУ 42385349), у якому, з урахування заяви про уточнення позовних вимог, просить суд визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №117 від 17.02.2017 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Замарстинівської, вул. Гетьмана І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської».
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 07.03.2023 у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.08.2023 апеляційну скаргу заступника керівника Львівської обласної прокуратури задоволено частково. Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 07.03.2023 скасовано та прийнято нову постанову, якою позов залишено без розгляду.
Постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 13.11.2024 касаційну скаргу заступника керівника Львівської обласної прокуратури задоволено частково. Рішення Львівського окружного адміністративного від 07.03.2023 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.08.2023 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Справа надійшла до Львівського окружного адміністративного суду 06.12.2024.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.12.2024 справу №380/5084/22 передано на розгляд головуючій судді Андрусів У. Б.
Частиною 2 ст. 241 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) унормовано, що процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.
Відповідно до вимог ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні. Виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень передбачено ст. 264, 265 КАС України.
За змістом п. 2 ч. 1 ст. 264 КАС України правила цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо законності та відповідності правовим актам вищої юридичної сили нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших суб`єктів владних повноважень.
Приписами ч. 8 ст. 264 КАС України регламентовано, що адміністративна справа щодо оскарження нормативно-правових актів вирішується за правилами загального позовного провадження.
У Законі України від 17.02.2011 №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено:
- детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території (п. 3 ч. 1 ст. 1);
- містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій (п. 7 ч. 1 ст. 1).
Крім того, аналіз положень ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» дозволяє констатувати, що детальний план території містить правові приписи нормативного характеру, які розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово.
Затверджуючи своїм рішенням містобудівну документацію щодо детального плану території міська рада формує обґрунтування щодо деталізації положень генерального плану міста, тобто здійснює нормативне регулювання відповідних відносин.
Визначальною умовою, що може слугувати критерієм загальності чи персоніфікованості суб`єктів впливу, є їх коло. Адже кількість як величина має відносний характер, може змінюватись і не є сталим показником регулятивного впливу юридичних актів. Під час визначення кола суб`єктів, правовий статус яких регламентує правовий акт, необхідно зважати лише на ті із них (фізична чи юридична особа, орган, організація, спільність людей тощо), для яких правовим актом установляюются права та обов`язки безпосередньо, щодо яких праворегуляторний вплив є прямим (а не усіх суб`єктів, для яких він може мати якесь юридичне значення).
Такий висновок корелюється з правовою позицією, викладеною у постановах Верховного Суду від 31.07.2019 у справі №466/1264/18, від 20.12.2019 у справі №520/14995/16-а, від 09.04.2020 у справі №807/150/16, від 28.09.2021 у справі №813/4167/17, від 02.02.2022 у справі №540/1378/20.
З огляду на наведене, суд зазначає, що рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 17.02.2017 №117 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Замарстинівської, вул. Гетьмана І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської», є нормативно-правовим актом.
Для оскарження нормативно-правових актів місцевого органу виконавчої влади передбачена інша процедура, ніж та, що передбачена для оскарження актів індивідуальної дії.
Так, приписами ч. 2-7 ст. 264 КАС України регламентовано, що право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності. У разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений. Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, а у випадку, визначеному частиною десятою цієї статті, - у строк, визначений судом. Якщо оголошення опубліковано своєчасно, вважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд справи. Скарги на судові рішення в цій справі заінтересованих осіб, якщо вони не брали участі у справі, залишаються без розгляду.
З метою дотримання зазначених нормативних приписів, суддя вважає за необхідне зобов`язати Виконавчий комітет Львівської міської ради опублікувати оголошення про оскарження в судовому порядку рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №117 від 17.02.2017 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Замарстинівської, вул. Гетьмана І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської» у виданні, в якому цей акт був офіційно оприлюднений, не пізніше ніж за сім днів до підготовчого засідання та надати суду відповідні докази.
За правилами ч. 8 ст. 264 КАС України адміністративна справа щодо оскарження нормативно-правових актів вирішується за правилами загального позовного провадження.
З урахуванням викладеного суддя дійшла висновку про прийняття справи №380/5084/22 до провадження та здійснення її розгляду за правилами загального позовного провадження.
Крім того, суддя звертає увагу сторін на те, що згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Відповідно до ч. 9 ст. 79 КАС України копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або є публічно доступними.
Керуючись ст. 77, 79, 241, 248, 256, 264 КАС України, суддя
п о с т а н о в и л а :
1. Прийняти до провадження адміністративну справу №380/5084/22 за позовом керівника Галицької окружної прокуратури міста Львова до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Приватного акціонерного товариства «Львівський інструментальний завод», ЖК «Еко-Дім», ЖК «Avalon Light», ЖК «Greenville Park Lviv», про визнання протиправним та скасування рішення про затвердження детального плану територій.
2. Справу розглядатиме суд у складі головуючої судді Андрусів Уляни Богданівни одноособово у порядку загального позовного провадження з урахуванням вимог, визначених ст. 264, 265 КАС України.
3. Призначити підготовче судове засідання на 10 січня 2025 року о 15:30 год., яке відбудеться у приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2, 2-й поверх, зал судових засідань №1).
4. Зобов`язати Виконавчий комітет Львівської міської ради не пізніше ніж за сім днів до дати призначеного підготовчого засідання опублікувати оголошення про розгляд адміністративної справи №380/5084/22 за позовом керівника Галицької окружної прокуратури міста Львова до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Приватного акціонерного товариства «Львівський інструментальний завод», ЖК «Еко-Дім», ЖК «Avalon Light», ЖК «Greenville Park Lviv», про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №117 від 17.02.2017 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Замарстинівської, вул. Гетьмана І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської» у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений, із зазначенням вимог позивача щодо оскарженого акта, реквізитів нормативно-правового акта, дати, часу і місця проведення підготовчого засідання.
5. Зобов`язати Виконавчий комітет Львівської міської ради надати суду докази опублікування відповідного оголошення.
6. Запропонувати учасникам справи надати суду письмові пояснення щодо предмету позову з урахуванням висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 13.11.2024.
7. Копію цієї ухвали надіслати сторонам.
8. Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному вебпорталі судової влади в Україні за адресою https://court.gov.ua/fair/sud1370/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяАндрусів Уляна Богданівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123754120 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Андрусів Уляна Богданівна
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Стародуб О.П.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні