Ухвала
від 18.12.2024 по справі 382/699/18
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд Київської області

Справа № 382/699/18

Провадження №4-с/382/6/24

У Х В А Л А

18 грудня 2024 року Яготинський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді Кисіль О.А.

за участю секретаря Заряда А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу ОСОБА_1 на бездіяльність старшого державного виконавця Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександра Васильовича,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Яготинського районного суду Київської області з скаргою на бездіяльність старшого державного виконавця Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександра Васильовича.

Відповідно до вимог скарги просить визнати неправомірними дії старшого державного виконавця служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександра Васильовича щодо складання розрахунку боржника по аліментах в межах виконавчого провадження №56628146. Зобов`язати старшого державного виконавця служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександра Васильовича провести розрахунок заборгованості за вищевказаним виконавчим листом.

Скаргу обгрунтовано тим, що ОСОБА_1 є боржник за виконавчим листом № 382/699/18 від 07 червня 2018 року Яготинського районного суду Київської області про стягнення із нього ідентифікаційний код НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Тараща Київської області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 на користь ОСОБА_2 , аліменти на утримання малолітнього сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та на утримання малолітньої доньки ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірі по 1/4 частині всіх видів доходу відповідача, на кожну дитину, але не менше, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи з 10 травня 2018 року і до досягнення дітьми повноліття.

30 липня 2024 року він отримав розрахунок заборгованості боржника по аліментах від 30 липня 2024 року без номера складеного старшим державним виконавцем Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юсттиції (м. Київ) Сидоренко Олександром Володимировичем. Сукупний розмір заборгованості згідно цієї довідки складає 77337,59 грн. Довідка складена з грубим порушенням норм чинного законодавства, наведена сума заборгованості не відповідає дійсності.

ОСОБА_1 офіційно оформлений фізичною особою-підприємцем з 01.01.2017 по 24.10.2018 та отримував дохід. Але довідка складена виходячи із середньостатистичної заробітної плати в даній місцевості, а не згідно із моїм фактичним доходом. А з 24.10.2018 року та по 22 липня 2019 року, він влаштувався інспектором служби безпеки в ТОВ ЮКА і мав сплатити аліменти в розмірі 1/2 частки від його заробітку, а не із середньостатистичної заробітної плати в даній місцевості.

В розрахунку заборгованості при визначенні розміру заборгованості, не знайшло відображення отримання (не отримання) мною доходу та заборгованість була нарахована, виходячи 13 середньої заробітної плати працівника для даної місцевості, незважаючи на наявність інформації про його дохід.

Згідно з підпунктом 16 пункту 1 Переліку видів доходів ЯКІ враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя. Дітей, батьків, інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 року № 146 утримання аліментів з працівників провадиться з усіх видів заробітку 1 додаткової винагороди як за основною роботою, так і за роботою за сумісництвом, в тому числі з доходів від підприємницької діяльності.

Пунктом 13 цього Переліку передбачено, що утримання аліментів провадиться з суми заробітку (доходу), що належить особі, яка сплачує аліменти, після утримання з цього заробітку (доходу) податків.

Фізичні особи суб`єкти підприємницької діяльності, які працюють за загальною системою оподаткування, повинні сплачувати аліменти із свого чистого доходу (тобто з різниці між валовим доходом (виручкою у грошовій та натуральній формі) і документально підтвердженими витратами, безпосередньо пов`язаними з його одержанням), зменшеного на суму сплаченого податку з доходів фізичних осіб.

Об`єктом оподаткування є чистий оподаткований дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій 1 не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов`язаними з господарською діяльністю такою фізичною особою - підприємця.

Для фізичної особи підприємця, зареєстрованого як платник податну на додану вартість не включається до витрат і доходу суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг)

До переліку витрат, безпосередньо пов`язаних з отримання доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно нормами податкового кодексу для юридичних осіб.

У відповідності до Національного положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №73 від 07.02 2013 року, доходи - збільшення економічних вигод у вигляді надходження активів або зменшення зобов`язань, які призводять до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників).

Враховуючи вищенаведене, вважаю, що фізичні особи суб`єкти підприємницької діяльності, які працюють за загальною системою оподаткування, повинні сплачувати аліменти із свого чистого доходу (тобто з різниці між валовим доходом (виручкою у грошовій та натуральній формі) і документально підтвердженими витратами, безпосередньо пов`язаними з його одержанням), зменшеного на суму сплаченого податку з доходів фізичних осіб.

Сума його чистого доходу від здійснення підприємницької діяльності за вказаний період є значно меншою, ніж 50% від прожиткового мінімум ДЛЯ дітей віком від б до 18 років.

А тому, є вірним у період з 10.05.2018 року по 24.10.2018 року, коли частка його доходу складала менше, ніж 50% від прожиткового мінімум для дітей віком від 6 до 18 років, стягувати з його аліменти у розмірі саме 50% від прожиткового мінімуму щомісяця на кожну дитину, згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік».

А з 24.10.2018 року та по 22 липня 2019 року, так як він влаштувався інспектором служби безпеки в ТОВ ЮКА мав сплатити аліменти в розмірі частки від його заробітку.

Окрім того, за березень 2019 року ОСОБА_1 на зараховано утриману з нього суму на погашення заборгованості по аліментах в розмірі 2 583 грн 86 коп. згідно звіту про здійснення відрахувань на виплати ТОВ ЮКА (вихідний № 52 від 19 04 2019 року) . Надалі ОСОБА_1 перебував на обліку в Київському обласному центрі зайнятості, в зв`язку з чим державним виконавцем було винесено постанову про звернення стягнення на заробітну плату серпня 2019 року, однак йому нараховувалась заборгованість не з його доходу, а не зрозуміло з чого.

З 23 серпня 2019 року він влаштувався на посаду адміністратора в службі безпеки та транспорту в товаристві з обмеженою відповідальністю СІТІ МОДУЛЬ.

Однак, за серпень 2019 року ОСОБА_1 не зараховано утриману з нього суму на погашення заборгованості по аліментах в розмірі 861 грн 87 коп., за вересень 2019 року - 1 642 грн 54 коп., за жовтень 2019 року - 2 698 грн 83 коп. згідно відповіді на вимогу державного виконавця (вихідний № 13/11 від 13 листопада 2019 року).

Окрім того, в лютому 2020 року ОСОБА_1 не зараховано утриману з нього суму на погашення заборгованості по аліментах в розмірі 4 733 грн 50 коп., які надійшли до ДВС Яготинського РУЮ згідно розпорядження № 56628146 та не зараховано утриману з його суму на погашення заборгованості по аліментах в розмірі 100 грн (розпорядження № 56628146).

28 лютого 2020 року ОСОБА_1 припинив трудові відносини з вищевказаним товариством.

11 березня 2020 року він влаштувався на посаду адміністратора в службі безпеки та транспорту в товаристві з обмеженою відповідальністю СІТІ МОДУЛЬ.

01 квітня 2020 року він припинив трудові відносини вищевказаним товариством.

З 16 серпня 2021 року влаштувався на посаду інспектора СБ та ПО в товаристві з обмеженою відповідальністю ЮКА.

03 травня 2023 року я припинив трудові відносини з вищевказаним товариством.

Щодо неправомірності нарахувань розміру аліментів із середньостатистичної заробітної плати в даній місцевості за період з травня 2020 року по серпень 2021 року.

Вказана середня заробітна плата за своєю правовою природою не є доходом, з якого необхідно відраховувати той чи інший податок та здійснювати стягнення обов`язкових платежів, а являється лише статистичною інформацією, яка використовується в передбачених законом випадках, оскільки являє собою узагальнений макроекономічний показник, що обчислюється як середнє арифметичне значення заробітних плат певної групи працівників.

Оскільки розмір середньомісячної заробітної плати, встановлений управлінням статистики є лише статистичними даними, а не доходом отриманим боржником, що унеможливлює утримання з нього податку, обов`язкових зборів та платежів, убачається, що державний виконавець прийшов до помилкового висновку про необхідність обраховувати податок та інші обов`язкові платежі при обчисленні щомісячного розміру заборгованості по аліментам не працюючого боржника, тобто з середньостатистичної заробітної плати.

Таким чином, можна дійти до висновку, що державним виконавцем неправомірно було нарахована заборгованість за сплату, аліментів боржником, виходячи із середньостатистичної заробітної плати в даній місцевості та з урахуванням всіх вищевказаних недоліків розрахунку, тому вважаю, що необхідно визнати неправомірними дії державного виконавця з нарахування заборгованості по аліментах від 30 липня 2024 року та скасувати розрахунки заборгованості по аліментах.

Згідно роз`яснень п.4 постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 26.12.2003 року "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження", учасник виконавчого провадження (особа, залучена до проведення виконавчих дій), який звернувся до суду із скаргою, заявою (поданням), бере участь у їх розгляді як заявник, а інші учасники цього провадження, прав і обов`язків яких безпосередньо стосується зазначене звернення, - як заінтересовані особи.

Ухвалою судді Яготинського районного суду Київської області від 13.08.2024 року каргу ОСОБА_1 на бездіяльність старшого державного виконавця Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександра Васильовича щодо складання розрахунку боржника по аліментах в межах виконавчого провадження №56628146, залишено без руху.

27.08.2024 року від ОСОБА_1 на адресу суду надійшло клопотання про усунення недоліків у скарзі.

Ухвалою судді Яготинського районного суду Київської області від 28.08.2024 року відкрито провадження за скаргою та призначено до судового засідання.

Ухвалою судді Яготинського районного суду Київської області від 23.09.2024 року витребувано з Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), копію виконавчого провадження за виконавчим листом №382/699/18 від 07 червня 2018 року Яготинського районного суду Київської області про стягнення з ОСОБА_1 РНОКПП: НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , уродженця м. Тараща, Київської області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 на користь ОСОБА_2 , аліменти на утримання малолітнього сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та на утримання малолітньої доньки ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірі 1/4 частині всіх видів доходу відповідача, на кожну дитину, але не менше ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи з 10 травня 2018 року і до досягнення дітьми повноліття.

25.09.2024 року на адресу суду від старшого державного виконавця надійшли заперечення на скаргу.

Заперечення обгрунтовано тим, що 02 червня 2016 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про виконавче провадження » № 1404-VIII який набрав чинності 05 жовтня 2016 року крім статей 8,9 та положень, що стосується діяльності приватних виконавців, які введені в дію 05.01.2017 року

Рішення, постановлене іменем України конкретизовано, характер стягнення та суть виконання пред`явлена до примусового виконання є повністю зрозумілою та підлягає виконанню, оскільки примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.

19.06.2018 державним виконавцем за заявою стягувача винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з примусового виконанню, виконавчого листа № 382/699/18 від 07.06.2018 Яготинського районного суду Київської області про стягнути із ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь ОСОБА_2 , аліменти на утримання малолітнього сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та на утримання малолітньої доньки ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірі по 1/4 частині всіх видів доходу відповідача, на кожну дитину, але не менше, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи з 10.05.2018 року і до досягнення дітьми повноліття та за вих.5806 повідомлено сторони.

Державний виконавець є представником влади і здійснює примусове виконання судових рішень, постановлених іменем України, та рішень інщих органів (посадових осіб), виконання яких покладено на державну виконавчу службу у порядку, передбаченому законом.

В процесі виконання та дотримуючись вимог ст. 18,19,71 Закону України «Про виконавче провадження» державним виконавцем проведено дії та вжито заходів для забезпечення виконання рішення суду в частині стягнення аліментів.

Вільний та безоплатний доступ до інформації -автоматизованої системи виконавчого провадження забезпечує Міністерство юстиції України у мережі Інтернет на своєму офіційному веб-сайті з можливістю перегляду, пошуку, копіювання та роздрукування інформації, на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, без обмежень та цілодобово.

Частиною першою ст..18 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до статті 18, виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право, зокрема накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку, накладати арешт на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банку, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках/платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість; коштів на рахунках із спеціальним режимом використання та інших рахунках у звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах. А також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання, грошей; здійснювати: реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням. Здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.

Під час виконання рішень виконавець має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти у тому числі конфіденційної, яка міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.

Відповідно д ч.1 ст. 24 Закону України «Про виконавче провадження" виконавчі дії провадяться державним виконавцем за місцем проживання, перебування, роботи боржника або за місцезнаходженням його майна. Право вибору місця відкриття, виконавчого провадження між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії щодо виконання рішення на території, на яку поширюються їхні функції, належить стягувачу.

Виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України.

Державним виконавцем обчислюється розмір, заборгованості зі сплати аліментів та складається відповідний розрахунок заборгованості зі сплати аліментів за формою (додаток 15) на підставі на підставі відомостей, отриманих із звіту про здійснені відрахування та виплати; квитанцій (або їх копій) про перерахування аліментів, наданих стягувачем чи боржником: заяв та (або) розписок стягувача; інформації про середню заробітну плату працівника для цієї місцевості: інших документів, що відображають отримання боржником доходу або сплату ним аліментів.

Державним виконавцем Яготинського відділу державної виконавчої служби Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) зроблено розрахунок заборгованості зі сплати аліментів згідно відомостей які містяться у матеріалах виконавчого провадження.

Враховуючи вищевикладене просив відмовити у задоволенні позовних вимог зазначених у скарзі за відсутності предмету спору у повному обсязі.

Скаржник в судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, відповідно до вимог ч.8 ст.128 ЦПК України.

Заінтересована особа ОСОБА_2 у судове засідання не з`явилася, про день та час розгляду справи повідомлена належним чином, відповідно до вимог ч.8 ст.128 ЦПК України.

Представник зацікавленої особи старший державний виконавець Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександр Васильович в судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до ст. 450 ЦПК України, неявка стягувача, боржника, державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місця розгляду справи, не перешкоджає її розгляду.

У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у відповідність до положень ч. 2 ст. 247 ЦПК України, судом не здійснювалося.

Судом встановлено, що згідно розрахунку заборгованості боржника по аліментах від 30 липня 2024 року без номера складеного старшим державним виконавцем Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Сидоренко Олександром Володимировичем. Сукупний розмір заборгованості згідно цієї довідки складає 77337,59 грн. (а.с.8-12, том №1).

ОСОБА_1 є боржник за виконавчим листом виданим згідно рішення Яготинського районного суду Київської області № 382/699/18 від 07 червня 2018 року Яготинського районного суду Київської області про стягнення із нього ідентифікаційний код 2759419973, ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Тараща Київської області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 на користь ОСОБА_2 , аліменти на утримання малолітнього сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та на утримання малолітньої доньки ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірі по 1/4 частині всіх видів доходу відповідача, на кожну дитину, але не менше, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи з 10 травня 2018 року і до досягнення дітьми повноліття.

19.06.2018 державним виконавцем за заявою стягувача винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання, виконавчого листа № 382/699/18 від 07.06.2018 Яготинського районного суду Київської області .

ОСОБА_1 офіційно оформлений фізичною особою-підприємцем з 01.01.2017 по 24.10.2018 та отримував дохід. З 24.10.2018 року та по 22 липня 2019 року, він влаштувався інспектором служби безпеки в ТОВ ЮКА і мав сплатити аліменти в розмірі 1/2 частки від його заробітку. З 24.10.2018 року та по 22 липня 2019 року, божник влаштувався інспектором служби безпеки в ТОВ ЮКА мав сплатити аліменти в розмірі частки від його заробітку. З 23 серпня 2019 року ОСОБА_1 влаштувався на посаду адміністратора в службі безпеки та транспорту в товаристві з обмеженою відповідальністю СІТІ МОДУЛЬ. 28 лютого 2020 року ОСОБА_1 припинив трудові відносини з вищевказаним товариством. 11 березня 2020 року він влаштувався на посаду адміністратора в службі безпеки та транспорту в товаристві з обмеженою відповідальністю СІТІ МОДУЛЬ. 01 квітня 2020 року ОСОБА_1 припинив трудові відносини вищевказаним товариством. З 16 серпня 2021 року влаштувався на посаду інспектора СБ та ПО в товаристві з обмеженою відповідальністю ЮКА. 03 травня 2023 року ОСОБА_1 припинив трудові відносини з вищевказаним товариством. (а.с.43-129, том №1, а.с..135-250, том №1, а.с. 1-89, том №2). Таким чином з виконавчого провадження вбачається, що дані в розрахунках заборгованості складені на протязі виконання даного виконавчого листа не відповідають розрахунку заборгованості складеному 30.07.2024 року, в тому числі не в повній мірі відповідають дані щодо сплати аліментів починаючи з 2018 року, що тягне за собою невірні розрахунки заборгованості, з врахуванням періодів коли боржник працював.

Згідно ст.71 Закону України «Про виконавче провадження» порядок стягнення аліментів визначається законом.

Виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України.

Індексація розміру аліментів, визначеного у твердій грошовій сумі, проводиться, якщо інше не передбачено у виконавчому документі чи у договорі між батьками про сплату аліментів на дитину, виконавцем у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Індексація розміру аліментів проводиться щороку, починаючи з другого року після визначення розміру аліментів.

У разі самостійного надіслання стягувачем виконавчого документа безпосередньо підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю чи фізичній особі, зазначеним у частині першій статті 7 цього Закону, індексація розміру аліментів, визначеного у твердій грошовій сумі, проводиться, якщо інше не передбачено у виконавчому документі чи у договорі між батьками про сплату аліментів на дитину, відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".

За наявності заборгованості із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці, стягнення може бути звернено на майно боржника. Звернення стягнення на заробітну плату не перешкоджає зверненню стягнення на майно боржника, якщо існує непогашена заборгованість, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці.

Визначення суми заборгованості із сплати аліментів, присуджених як частка від заробітку (доходу), визначається виконавцем у порядку, встановленому Сімейним кодексом України.

Виконавець зобов`язаний обчислювати розмір заборгованості із сплати аліментів щомісяця, а також проводити індексацію розміру аліментів відповідно до частини першої цієї статті. Виконавець зобов`язаний повідомити про розрахунок заборгованості стягувачу і боржнику у разі: 1) надходження виконавчого документа на виконання від стягувача; 2) подання заяви стягувачем або боржником; 3) надіслання постанови на підприємство, в установу, організацію, до фізичної особи - підприємця, фізичної особи, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи; 4) надіслання виконавчого документа за належністю до іншого органу державної виконавчої служби; 5) закінчення виконавчого провадження. У разі виїзду боржника на постійне проживання до держави, з якою Україна не уклала договорів про надання правової допомоги, за рішенням суду до виїзду боржника за кордон стягнення аліментів здійснюється за весь період до досягнення дитиною повноліття. У разі стягнення аліментів як частки заробітку (доходу) боржника на підприємстві, в установі, організації, фізичної особи, фізичної особи - підприємця відрахування здійснюються з фактичного заробітку (доходу) на підставі постанови виконавця.

Якщо стягнути аліменти в зазначеному розмірі неможливо, підприємство, установа, організація, фізична особа - підприємець, фізична особа, які проводили відрахування, нараховують боржнику заборгованість із сплати аліментів.

Після закінчення строку, передбаченого законом для стягнення аліментів, за відсутності заборгованості із сплати аліментів підприємство, установа, організація, фізична особа - підприємець, фізична особа, які проводили відрахування, повертають виконавцю постанову про стягнення аліментів з відміткою про перерахування в повному обсязі стягувачу присуджених йому сум аліментів. Якщо відраховані з боржника суми аліментів не були перераховані стягувачу, виконавець письмово повідомляє стягувачу про розмір заборгованості, що утворилася, та роз`яснює йому права на звернення з позовом до підприємства, установи, організації, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи, якщо така заборгованість утворилася з їхньої вини.

Спори щодо розміру заборгованості із сплати аліментів вирішуються судом за заявою заінтересованої особи у порядку, встановленому законом.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за чотири місяці, державний виконавець виносить вмотивовані постанови: 1) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві виїзду за межі України - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі; 2) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві керування транспортними засобами - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі; 3) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною та охолощеною зброєю, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі; 4) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві полювання - до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі.

Якщо аліменти сплачуються на утримання дитини з інвалідністю, дитини, яка хворіє на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, постанови, зазначені у пунктах 1-4 цієї частини, виносяться державним виконавцем за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці.

Постанови, зазначені у пунктах 1-4 цієї частини, надсилаються сторонам для відома не пізніше наступного робочого дня з дня їх винесення.

Постанови, зазначені у пунктах 1-4 цієї частини, направляються до виконання відповідними органами після закінчення строку, визначеного частиною п`ятою статті 74 цього Закону, для оскарження рішення, дії виконавця, якщо рішення, дії виконавця не були оскаржені.

У разі оскарження рішення, дії виконавця, постанови, зазначені у пунктах 1-4 цієї частини, якщо їх не скасовано, підлягають виконанню відповідними органами після розгляду справи відповідним судом.

Тимчасове обмеження боржника у праві керувати транспортними засобами не може бути застосовано в разі: 1) якщо встановлення такого обмеження позбавляє боржника основного законного джерела засобів для існування; 2) використання боржником транспортного засобу у зв`язку з інвалідністю чи перебуванням на утриманні боржника особи з інвалідністю I, II групи, визнаної в установленому порядку, або дитини з інвалідністю; 3) проходження боржником строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період або якщо боржник проходить військову службу та виконує бойові завдання військової служби у бойовій обстановці чи в районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях; 4) розстрочення або відстрочення сплати заборгованості за аліментами у порядку, встановленому законом.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці, виконавець роз`яснює стягувачу право на звернення до органів досудового розслідування із заявою (повідомленням) про вчинене кримінальне правопорушення боржником, що полягає в ухиленні від сплати аліментів.

У разі наявності в діях боржника ознак адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 183-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, державний виконавець складає протокол про адміністративне правопорушення та надсилає його для розгляду до суду за місцезнаходженням органу державної виконавчої служби.

Довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем на вимогу стягувача протягом трьох робочих днів у випадках, встановлених законом.

Довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів дійсна протягом одного місяця з дня її видачі.

Форма довідки встановлюється Міністерством юстиції України.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 20 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за два роки, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 30 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три роки, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 50 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

У подальшому постанова про накладення штрафу у розмірі, визначеному абзацом першим цієї частини, виноситься виконавцем у разі збільшення розміру заборгованості боржника на суму, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік.

Суми штрафів, передбачених цією частиною, стягуються з боржника у порядку, передбаченому цим Законом, і перераховуються стягувачу.

З урахуванням викладеного вище, та того, що розрахунок заборгованості по даному виконавчому провадженню не відповідає тим даним, що містяться у виконавчому провадженні, тому скрага підлягає до часткового задоволенню.

Керуючись ст. ст.247, 258-259, 265, 268, 354 ЦПК України, Законом України «Про виконавче провадження», суд

УХВАЛИВ:

Скаргу ОСОБА_1 на бездіяльність старшого державного виконавця Яготинського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Сидоренко Олександра Васильовича, задовольнити частково.

Зобов`язати державного виконавця, що здійснює виконання виконавчого провадження № 56628146 здійснити перерахунок заборгованості за виконавчим листом № 382/699/18 від 07.06.2018 року.

В решті вимог відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 15 днів з дня проголошення повної ухвали.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги усіма учасниками справи, після проголошення повної ухвали 30 грудня 2024 року, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст ухвали виготовлено 30 грудня 2024 року.

Суддя Кисіль О.А.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124152754
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —382/699/18

Ухвала від 18.12.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 18.12.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 03.10.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 23.09.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 28.08.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 22.08.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Нарольський М. М.

Ухвала від 13.08.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 08.07.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Нарольський М. М.

Ухвала від 09.05.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

Ухвала від 09.05.2024

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні