Ухвала
від 30.12.2024 по справі 925/1240/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

30 грудня 2024 року

м. Черкаси справа № 925/1240/21

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого - судді Костянтина ДОВГАНЯ, розглянувши клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро»,

УСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Черкаської області від 20.05.2022 р. по справі №925/1240/21, товариство з обмеженою відповідальністю "Седна-Агро" (18002, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 266, код ЄДРПОУ 33143734) визнано банкрутом та введено ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого Левченка Василя Миколайовича (Свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1276 від 11 липня 2013 р.).

До суду через систему «Електронний суд» від ОСОБА_1 надійшло клопотання в якому він просить зобов`язати державний орган з питань банкрутства провести аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро», щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.

Клопотання обґрунтоване тим, що відповідно до звітів ліквідатора про хід ліквідаційної процедури ТОВ «Седна-Агро», ним було проведено лише аналіз фінансово-господарського стану банкрута

Згідно ст. 1 КУзПБ, учасники у справі про банкрутство (неплатоспроможність) - сторони, арбітражний керуючий, державний орган з питань банкрутства, інші учасники справи про банкрутство, щодо прав або обов`язків яких існує спір, а також у випадках, передбачених цим Кодексом, Фонд державного майна України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника.

З матеріалів справи вбачається, що заявник не є кредитором боржника та його не було залучено до участі у справі.

Крім того відповідно до ч. 1 ст. 3 КУзПБ, державний орган з питань банкрутства, зокрема, встановлює порядок проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства і організовує проведення такого аналізу при відкритті провадження у справах про банкрутство державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків; складає на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.

Згідно п. 3 ч. 2 ст. 12 КУзПБ, арбітражний керуючий зобов`язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.

За змістом ч. 3 ст. 44 КУзПБ, розпорядник майна зобов`язаний, зокрема, проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника; виявляти (за наявності) ознаки фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.

В силу ч. 1 ст. 61 КУзПБ, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, серед іншого, такі повноваження: аналізує фінансовий стан банкрута.

Пунктами 1-4 Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неплатоспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.09.2020 р. № 3105/5, передбачено, що аналіз фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Аналіз) проводиться згідно з Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19 січня 2006 року № 14 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26 жовтня 2010 року № 1361) (далі - Методичні рекомендації).

Арбітражний керуючий, призначений судом розпорядником майна, проводить Аналіз до проведення перших зборів кредиторів та подає результати Аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.

Міністерство юстиції України організовує проведення Аналізу щодо державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, шляхом його здійснення структурним підрозділом Мін`юсту, який забезпечує реалізацію повноважень державного органу з питань банкрутства (далі - структурний підрозділ), або міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України (далі - територіальні органи) за дорученням Мін`юсту.

Проведення Аналізу державним органом з питань банкрутства не звільняє арбітражного керуючого від обов`язку проведення Аналізу того самого суб`єкта господарювання.

Міністерство юстиції України складає висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Висновки) шляхом їх підготовки структурним підрозділом або територіальним органом за дорученням Мін`юсту.

Структурний підрозділ або територіальний орган проводить Аналіз або складає Висновки на запити господарського суду, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство, прокуратури чи іншого органу, який здійснює кримінальне провадження, інших уповноважених органів, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення у випадку фіктивного банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, а також уповноваженого органу управління державним майном у разі запиту щодо державного підприємства або підприємства, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків (далі - суб`єкт запиту).

Господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, може своєю ухвалою зобов`язати державний орган з питань банкрутства провести Аналіз або скласти Висновки.

Отже, аналізуючи наведені норми законодавства, суд дійшов висновку, що проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання в процедурі банкрутства покладається на Міністерство юстиції України виключно з підстав належності підприємств до категорії державних або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків.

Разом з цим, як свідчать матеріали справи № 925/1240/21, Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро» не є державним підприємством або підприємством у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків.

Враховуючи викладене суд вважає за необхідне повернути клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 р. про зобов`язання державного органу з питань банкрутства провести аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро», щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства без розгляду.

Повертаючи без розгляду клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 р. суд враховує, що його подано не учасником провадження у справі №925/1240/211 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро».

Керуючись ст. ст. 1,2,9,12,61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.236-241 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Повернути без розгляду клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 р. про зобов`язання державного органу з питань банкрутства провести аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро», щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро».

Ухвала суду набрала законної сили 30 грудня 2024 року.

Суддя Костянтин ДОВГАНЬ

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення30.12.2024
Оприлюднено02.01.2025
Номер документу124185735
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —925/1240/21

Ухвала від 16.01.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 16.01.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Ухвала від 16.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 09.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 06.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Дорошенко М.В.

Ухвала від 23.12.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Дорошенко М.В.

Ухвала від 06.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 01.01.2025

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні