ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
30 грудня 2024 року
м. Черкаси справа № 925/1240/21
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого - судді Костянтина ДОВГАНЯ, розглянувши клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро»,
УСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Черкаської області від 20.05.2022 р. по справі №925/1240/21, товариство з обмеженою відповідальністю "Седна-Агро" (18002, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 266, код ЄДРПОУ 33143734) визнано банкрутом та введено ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого Левченка Василя Миколайовича (Свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1276 від 11 липня 2013 р.).
До суду через систему «Електронний суд» від ОСОБА_1 надійшло клопотання в якому він просить зобов`язати державний орган з питань банкрутства провести аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро», щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.
Клопотання обґрунтоване тим, що відповідно до звітів ліквідатора про хід ліквідаційної процедури ТОВ «Седна-Агро», ним було проведено лише аналіз фінансово-господарського стану банкрута
Згідно ст. 1 КУзПБ, учасники у справі про банкрутство (неплатоспроможність) - сторони, арбітражний керуючий, державний орган з питань банкрутства, інші учасники справи про банкрутство, щодо прав або обов`язків яких існує спір, а також у випадках, передбачених цим Кодексом, Фонд державного майна України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника.
З матеріалів справи вбачається, що заявник не є кредитором боржника та його не було залучено до участі у справі.
Крім того відповідно до ч. 1 ст. 3 КУзПБ, державний орган з питань банкрутства, зокрема, встановлює порядок проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства і організовує проведення такого аналізу при відкритті провадження у справах про банкрутство державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків; складає на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 12 КУзПБ, арбітражний керуючий зобов`язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.
За змістом ч. 3 ст. 44 КУзПБ, розпорядник майна зобов`язаний, зокрема, проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника; виявляти (за наявності) ознаки фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.
В силу ч. 1 ст. 61 КУзПБ, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, серед іншого, такі повноваження: аналізує фінансовий стан банкрута.
Пунктами 1-4 Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неплатоспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.09.2020 р. № 3105/5, передбачено, що аналіз фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Аналіз) проводиться згідно з Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19 січня 2006 року № 14 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26 жовтня 2010 року № 1361) (далі - Методичні рекомендації).
Арбітражний керуючий, призначений судом розпорядником майна, проводить Аналіз до проведення перших зборів кредиторів та подає результати Аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.
Міністерство юстиції України організовує проведення Аналізу щодо державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, шляхом його здійснення структурним підрозділом Мін`юсту, який забезпечує реалізацію повноважень державного органу з питань банкрутства (далі - структурний підрозділ), або міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України (далі - територіальні органи) за дорученням Мін`юсту.
Проведення Аналізу державним органом з питань банкрутства не звільняє арбітражного керуючого від обов`язку проведення Аналізу того самого суб`єкта господарювання.
Міністерство юстиції України складає висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Висновки) шляхом їх підготовки структурним підрозділом або територіальним органом за дорученням Мін`юсту.
Структурний підрозділ або територіальний орган проводить Аналіз або складає Висновки на запити господарського суду, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство, прокуратури чи іншого органу, який здійснює кримінальне провадження, інших уповноважених органів, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення у випадку фіктивного банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, а також уповноваженого органу управління державним майном у разі запиту щодо державного підприємства або підприємства, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків (далі - суб`єкт запиту).
Господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, може своєю ухвалою зобов`язати державний орган з питань банкрутства провести Аналіз або скласти Висновки.
Отже, аналізуючи наведені норми законодавства, суд дійшов висновку, що проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання в процедурі банкрутства покладається на Міністерство юстиції України виключно з підстав належності підприємств до категорії державних або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків.
Разом з цим, як свідчать матеріали справи № 925/1240/21, Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро» не є державним підприємством або підприємством у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків.
Враховуючи викладене суд вважає за необхідне повернути клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 р. про зобов`язання державного органу з питань банкрутства провести аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро», щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства без розгляду.
Повертаючи без розгляду клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 р. суд враховує, що його подано не учасником провадження у справі №925/1240/211 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро».
Керуючись ст. ст. 1,2,9,12,61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.236-241 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
Повернути без розгляду клопотання ОСОБА_1 від 24.12.2024 р. про зобов`язання державного органу з питань банкрутства провести аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро», щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Седна-Агро».
Ухвала суду набрала законної сили 30 грудня 2024 року.
Суддя Костянтин ДОВГАНЬ
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2024 |
Оприлюднено | 02.01.2025 |
Номер документу | 124185735 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні