ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84
УХВАЛА
"16" січня 2025 р. Справа № 924/795/21
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Заярнюка І.В. за участю секретаря судового засідання Виноградова Б.С., розглянувши матеріали заяви про зміну способу та порядку виконання наказу суду по справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ШЕПЕТІВКАЦУКОР" Хмельницька обл.,
м. Шепетівка
до Шепетівської міської ради Хмельницька обл., місто Шепетівка,
про стягнення 552 273,90 грн.
Представники учасників справи не приймали участі
В судовому засіданні оголошено вступну і резолютивну частини ухвали відповідно до ст. 240 ГПК України.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 09.12.2021 року позов задоволено.
Стягнуто з Шепетівської міської ради м. Шепетівка, на користь ПАТ "Шепетівський цукровий комбінат" м. Шепетівка, 490 635,32 грн. безпідставно збережених коштів земельного податку, 45 629,08 грн. інфляційних втрат,16 009,50 грн. проценти річних, 8 284,11 грн. судового збору.
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 28.02.2022р. вказане рішення залишено без змін.
На виконання рішення від 09.12.2021р. Господарського суду Хмельницької області 10.01.2022р. видано відповідний судовий наказ про стягнення з Шепетівської міської ради м. Шепетівка, на користь ПАТ "Шепетівський цукровий комбінат" м. Шепетівка, 490 635,32 грн. безпідставно збережених коштів земельного податку, 45 629,08 грн. інфляційних втрат, 16 009,50 грн. проценти річних, 8 284,11 грн. судового збору.
Ухвалою 05.03.2024р. замінено стягувача при виконанні наказів про примусове виконання рішення по справі № 924/795/21 від 10.01.2022р. - приватного акціонерного товариства "Шепетівський цукровий комбінат" м. Шепетівка на його правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЕПЕТІВКАЦУКОР" (30403, Хмельницька область, м. Шепетівка, Старокостянтинівське шосе, 3, код ЄДРПОУ 00373391).
Ухвалою від 29.11.2024р. виправлено допущену у резолютивній частині рішення у справі №924/795/21 від 09.12.2021р. та наказі від 10.01.2022р. описку: замість "Ідентифікаційний код Шепетівської міської ради 74175421" зазначити "Ідентифікаційний код Шепетівської міської ради 34175421".
20.12.2024р. від ТОВ "ШЕПЕТІВКАЦУКОР", м. Шепетівка надійшла заява про зміну способу та порядку виконання наказу від 10.01.2022р. про справі №924/795/21. В якій просить суд, змінити спосіб та порядок виконання наказу господарського суду Хмельницької області від 10.01.2022р. у справі № 924/795/21, а саме: "Стягнути з Шепетівської міської ради (Ідентифікаційний код: 34175421, 30405, Хмельницька обл., місто Шепетівка, вул. Соборності, будинок 4) через Виконавчий комітет Шепетівської міської ради (ідентифікаційний код: 04060789, 30405, Хмельницька обл., місто Шепетівка, вул. Соборності, будинок 4) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ШЕПЕТІВКАЦУКОР" (30403, Хмельницька область, м. Шепетівка, Старокостянтинівське шосе, 3, код ЄДРПОУ 00373391) 490 635,32 грн. безпідставно збережених коштів земельного податку, 45 629,08 грн. інфляційних втрат, 16 009,50 грн. проценти річних, 8 284,11 грн. судового збору.
Ухвалою суду призначено судове засідання для розгляду заяви про зміну способу та порядку виконання судового наказу у даній справі.
15.01.2025р. на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про проведення судового засідання без участі представника Шепетівської міської ради. Вимоги викладені у вказаній заяві позивача не підтримує та просить відмовити в їх задоволені.
Крім цього, 16.01.2025р. представником позивача подано заву про проведення судового засіданні без участі представника ТОВ "ШЕПЕТІВКАЦУКОР".
Учасники справи були належним чином повідомлені про розгляд справи. Ухвала суду від 30.12.2024р. була надіслана до їх електронних кабінетів.
Дослідивши подану позивачем заяву (вх.№05-08/3799/24 від 20.12.2024р.) про зміну способу та порядку виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 10.01.2022р. у справі №924/795/21 та матеріали справи, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. ч. 1, 2, 3 ст. 331 ГПК України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" (Виконання рішень іншими органами та установами), рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, рішення про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з такої посади, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Листом №02-06-10/1472 від 11.12.2024р. Шепетівське управління Державної казначейської служби України Хмельницької області повернуло наказ стягувачу без виконання та повідомило про те, що в Шепетвському управлінні Казначейства рахунки для Шепетівської міської ради (боржника) код ЄДРПОУ 34175421 в 2024р. не відкривалися, мережа розпорядників та одержувачів коштів в 2024р. на Шепетівську міську раду не надавалась, що унеможливлює виконання наказу суду у справі №924/795/21.
Як зазначено у п. 7.5. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України", якщо у відповідача відсутні кошти на рахунку в банку або коли їх не вистачає для покриття заборгованості, господарський суд може змінити спосіб виконання рішення і видати наказ про звернення стягнення на його майно. Також, не виключається право господарського суду з метою захисту порушених відповідачем майнових прав позивача зазначити у виданому ним наказі й конкретне майно відповідача, на яке слід звернути стягнення, якщо в розпорядженні суду є достовірні дані про його наявність у відповідача, обрати найбільш ефективний та справедливий спосіб виконання судового рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно з абз. 5, 10 ст. 1 вказаного Закону, представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
Виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 16 зазначеного Закону, органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Статтею 1 Бюджетного кодексу України (абз. 34) визначено, що місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування.
Водночас, ст. 22 цього Кодексу (абз. 3 ч. 2) до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Отже, Виконавчий комітет Шепетівської міської ради (код ЄДРПОУ 04060789) є власником майна, у тому числі й доходів місцевих бюджетів, інших коштів тощо.
Відповідно до ст. ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
За приписами ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" (ч.ч. 2, 3), судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом.
Здійснюючи контроль за виконанням судового рішення суд зазначає, що як вбачається з досліджених судом обставин та законодавства, фінансові ресурси, власником яких виступає боржник Шепетівська міська рада, закріплено за виконавчим органом - виконавчим комітетом Шепетівської міської ради, який і є розпорядником коштів бюджету міської ради.
Зважаючи на наведене, обов`язковість виконання рішення суду, суд вважає, що заявником обрано правильний та ефективний спосіб для захисту права стягувача на стягнення заборгованості з рахунків виконавчого органу ради.
Керуючись ст.ст. 232-234, 255, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
Змінити спосіб та порядок виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 10.01.2022р. у справі №924/795/21.
Стягнути з Шепетівської міської ради (Ідентифікаційний код: 34175421, Хмельницька обл., місто Шепетівка, вул. Соборності, будинок 4) через Виконавчий комітет Шепетівської міської ради (Ідентифікаційний код: 04060789, Хмельницька обл., місто Шепетівка, вул. Соборності, будинок 4) на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЕПЕТІВКАЦУКОР" (30403, Хмельницька область, м. Шепетівка, Старокостянтинівське шосе, 3, код ЄДРПОУ 00373391) 490 635,32 грн. (чотириста дев`яносто тисяч шістсот тридцять п`ять гривень 32 коп.) безпідставно збережених коштів земельного податку, 45 629,08 грн. (сорок п`ять тисяч шістсот двадцять дев`ять гривень 08 коп.) інфляційних втрат, 16 009,50 грн. (шістнадцять тисяч дев`ять гривень 50 коп.) проценти річних, 8 284,11 грн. (вісім тисяч двісті вісімдесят чотири гривні 11 коп.) судового збору.
Відповідно до ч. 2 ст. 235 ГПУ України ухвала набрала законної сили після її підписання суддею та підлягає оскарженню.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду з дня складення повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 17.01.2025р.
СуддяІ.В. Заярнюк
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124484625 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші процесуальні питання |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Заярнюк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні