Ухвала
від 15.01.2025 по справі 755/684/25
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/684/25

Провадження №: 1-кс/755/167/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" січня 2025 р. м.Київ

Слідчий суддя Дніпровського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному проваджені №12024100040004105 від 08.12.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.358 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до суду в рамках кримінального провадження №12024100040004105 від 08.12.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.358 КК України з клопотанням про накладення арешту на майно, а саме: на об`єкт нерухомого майна - будівлі, об`єкт житлової нерухомості, загальною площею 551,2 кв.м, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1096216480000, яка на даний час зареєстрована за приватним підприємством «ІНФОРМАЦІЯ_1», код ЄДРПОУ НОМЕР_1, шляхом заборони розпорядження, в тому числі, заборони укладання будь-яких договорів купівлі-продажу, міни, дарування, іпотеки, застави.

Мотивуючи клопотання, прокурор посилається на те, що державним реєстратором комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «СПЕЦЖИТЛОФОН» ОСОБА_4 , 25.11.2016 року було прийнято рішення за індексним номером 32562673 (з відкриттям розділу) відповідно до якого за приватним підприємством «ІНФОРМАЦІЯ_1» зареєстровано право власності на нежитлову будівлю загальною площею 121 кв.м, яка розташована по АДРЕСА_1 .

Вказана реєстрація права власності відбулася на підставі довідки про показники об`єкта нерухомого майна від 17.11.2016 року, виданої ФОП ОСОБА_5 , відповідно до якої вказана нежитлова будівля побудована господарчим способом в травні 1992 року, а також технічного паспорта на громадський (виробничий) будинок (приміщення) нежитлову будівлю АДРЕСА_1 від 17.11.2016 року, інвентаризаційна справа №18112016/1, що також виданий ФОП ОСОБА_5 .

В подальшому, державним реєстратором відділу у Корецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, 11.03.2021 року на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розробленого 07.05.2020 року, товариством з обмеженою відповідальністю «Міська Бізнес Група», ОСОБА_6 , земельній ділянці площею 0,0186 га, розташованій за адресою: АДРЕСА_1 присвоєно кадастровий номер 8000000000:66:056:0001

Надалі, рішенням Київської міської ради від 07.10.2021 року №2799/2840 ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» передано в оренду на 10 років земельну ділянку площею 0,0186 га з кадастровим номером 8000000000:88:056:0001 для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі (магазину) на вул. Лагерній (Табірній), 46/48-В у Шевченківському районі міста Києва із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва у зв`язку із набуттям даним підприємством права власності на зазначений об`єкт нерухомого майна.

На виконання вказаного рішення, 28.12.2021 року між Київською міською радою та ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» укладено договір оренди земельної ділянки за №2845.

В подальшому, приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_7 , 24.12.2021 року було прийнято рішення за індексним номером 62591519, яким до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено зміни до об`єкту нерухомості по АДРЕСА_1 , а саме площу об`єкту змінено з 121 кв.м на 551,2 кв.м.

Підставою для внесення відповідних відомостей стала Довідка від 30.11.2021 року №211215-1021, видана ТОВ «АО «ГРОШ ЦЕНА», а також технічного паспорта на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами від 30.11.2021 року інвентаризаційна справа №211215-м1, що виданий ТОВ «АО «ГРОШ ЦЕНА».

Відповідно до цієї довідки загальна площа нежитлової будівлі збільшилася на 430,2 кв.м за рахунок перепланування без втручання в несучі зовнішні та внутрішні конструкції, уточнення лінійних розмірів та виправлення технічної помилки.

При цьому, в результаті нового самочинного будівництва та збільшення площі об`єкту нерухомості, ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1», без оформлення правовстановлюючих документів зайнято суміжну земельну ділянку площею 0,0279 га з кадастровим номером 8000000000:88:056:0019.

Таким чином, ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» здійснило самочинне будівництво нового об`єкту нерухомого майна площею 551,2 кв.м, без оформлення дозвільної документації на будівництво нерухомості, в тому числі зайнявши суміжну земельну ділянку.

Більш того, земельна ділянка на якій здійснено самочинне будівництво нежитлової будівлі надавалася ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» лише для експлуатації та обслуговування існуючого майна.

В подальшому, Київською міською радою 13.07.2023 прийнято рішення №7041/7082 про передачу вказаному приватному підприємству в оренду на 10 років земельної ділянки площею 0,0279 га (кадастровий номер 8000000000:88:056:0019) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по АДРЕСА_1 із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва у зв`язку з реєстрацією права власності на нерухоме майно площею 551,2 кв.м, яке в силу ст. 376 Цивільного кодексу України є самочинним.

На підставі вказаного рішення між Київрадою та ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» 06.10.2023 року укладено договір оренди земельної ділянки за №5376.

Разом з цим, у ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» завідомо не було підстав претендувати на отримання земельних ділянок комунальної форми власності на неконкурентних умовах, оскільки вказаний об`єкт є самочинним будівництвом, право власності на яке не виникло, адже для проведення державної реєстрації державному реєстратору були подані завідомо підроблені документи, а також з факту його державної реєстрації та за відсутності будь-якого права на будівництво будь-яких споруд.

В подальшому, рішенням Київської міської ради від 19.09.2024 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок (кадастрові номери 8000000000:88:056:0001, 8000000000:88:056:0019) по АДРЕСА_1 у місті Києві, які перебувають в користуванні ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1».

Крім того, рішенням надано дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0465 га, що підлягає продажу ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1».

Згідно з вказаною технічною документацією, внаслідок об`єднання зазначених земельних ділянок утворено нову земельну ділянку площею 0,0465 га (кадастровий номер 8000000000:88:056:0020).

На підставі даного рішення між Київрадою та ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» 07.11.2024 року було укладено договір №1208 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 28.12.2021 року №2845, а також розірвано за згодою сторін договір від 06.10.2023 року №5376 оренди земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:88:056:0019.

Отже, на теперішній час залишається чинним договір оренди від 28.12.2021, предметом якого є земельна ділянка площею 0,0465 га (кадастровий номер 8000000000:88:056:0020)

У подальшому, ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» звернулась до Київської міської ради з заявою про продаж вказаної земельної ділянки площею 0,0465 га з кадастровим номером 8000000000:88:056:0020 по АДРЕСА_1 .

Київською міською радою 12.12.2024 року прийнято рішення «Про продаж земельної ділянки на АДРЕСА_1 ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

На даний час, текст вказаного рішення на офіційному сайті Київської міської ради не опубліковано та договір купівлі-продажу земельної ділянки не зареєстровано.

Щодо самочинності будівництва об`єкту нерухомого майна на земельній ділянці комунальної власності та використання документа, що містить у собі недостовірну інформацію для реєстрації права власності

Так, відповідно до ст. ст. 316, 317 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власникові належать право володіння, користування та розпорядження своїм майном.

Нормами ст. ст. 90, 95, 102-1 Земельного кодексу України визначено, що право на будівництво нерухомого майна (забудову) мають власники земельних ділянок, землекористувачі та особи, які набули право користування чужою земельною ділянкою (суперфіцій) за договором із власником земельної ділянки або з інших передбачених законом підстав.

Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації (ч. 2 ст. 331 Цивільного кодексу України).

Не допускається набуття права власності на споруджені об`єкти нерухомого майна особою, яка не має права власності або іншого речового права на земельну ділянку, що передбачає можливість набуття права власності на будівлі, споруди, розташовані на відповідній ділянці. Виходячи з принципу єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди право власності на об`єкт нерухомого майна набуває той, хто має речове право на земельну ділянку

Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 16.02.2021 у справі № 910/2861/18, від 20.07.2022 у справі №923/196/20.

Згідно зі ст. 375 Цивільного кодексу України власник земельної ділянки набуває право власності на зведені ним будівлі, споруди та інше нерухоме майно.

За положеннями ч. 1 ст. 376 Цивільного кодексу України, самочинне будівництво визначається через сукупність ознак, що слугують умовами або підставами, за наявності яких об`єкт нерухомості вважається самочинним, а саме: якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети; об`єкт нерухомості збудовано без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, об`єкт нерухомості збудований з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Отже, наявність хоча б однієї з трьох зазначених у ч. 1 ст. 376 Цивільного кодексу України ознак свідчить про те, що об`єкт нерухомості є самочинним.

Частиною 2 ст. 376 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна не набуває право власності на нього.

Таким чином, реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, яка його здійснила, в силу наведених вище положень законодавства та приписів ч. 2 ст. 376 Цивільного кодексу України не змінює правового режиму такого будівництва як самочинного.

Аналогічні висновки викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 07.04.2020 у справі № 916/2791/13.

При цьому державна реєстрація речових прав на нерухоме майно здійснюється в порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (надалі - Закон).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обмежень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державна реєстрація права власності не породжує права власності, в силу державної реєстрації право власності не виникає, вона визначає лише момент, з якого право власності виникає, за наявності інших юридичних фактів, передбачених законом як необхідних для виникнення права власності.

За таких обставин державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності із фактом його державної реєстрації.

При дослідженні судом обставин існування в особи права власності, першочерговим є встановлення підстави, на якій особа набула це право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає.

Вказаної правової позиції дотримується Верховний Суд у своїх постановах, зокрема, від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18, від 07.10.2020 у справі № 920/728/18.

Підставами для реєстрації права власності є відповідні документи (свідоцтво про право власності, цивільно-правові угоди тощо), які встановлюють набуття особою відповідних прав на майно (ст. ст. 18, 19, 20, 21, 22, 26, 27 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що інститут реєстрації права власності - це за своєю суттю є підтвердження державою права власності на майно за відповідною особою - власником. При цьому держава наділена повноваженнями підтвердити таке право особи виключно у тому випадку, якщо вона набула майно у власність законно.

За матеріалами реєстраційної справи, об`єкт нерухомого майна побудовано господарчим способом у травні 1992 року.

Разом з цим, ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» створено 04.06.1992 та зареєстровано, як юридичну особу лише 19.10.1992, що підтверджує факт використання підроблених документів під час проведення державної реєстрації права власності.

Окрім того, КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації», яке до 01.01.2013 здійснювало державну реєстрацію права власності на об`єкти нерухомого майна на території міста Києва, листом від 19.12.2024 повідомило, що по АДРЕСА_1 об`єкти нерухомого майна на праві власності не зареєстровані.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Пунктом 1 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року №1127 (далі - Порядок №1127), передбачено, що він визначає підстави і процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до п.40 Порядку №1127 (в редакції на час проведення реєстрації) державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону та цим Порядок.

Згідно з п.41 Порядку №1127 (в редакції на час проведення реєстрації) для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подається, зокрема технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси та документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкту.

Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалась в Єдиному реєстрі документів.

У такому разі державний реєстратор із використанням наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у режимі реального часу отримує відомості з Єдиного реєстру документів про документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, та перевіряє відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в зазначеному Реєстрі.

Документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник у поданій заяві обов`язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.

Присвоєння поштових адрес в місті Києва визначено Положенням про реєстр адрес у місті Києві, затвердженим рішенням Київської міської ради від 22.05.2013 № 337/9394 «Про деякі питання реєстрів адрес, вулиць та інших поіменованих об`єктів у місті Києві» (далі-Положення).

Відповідно до п. 4.16 Положення присвоєння поштових адрес багатоквартирним житловим будинкам, домоволодінням, житловим будинкам садибного типу, індивідуальним дачним та садовим будинкам здійснюється розпорядженням відповідної районної в місті Києві державної адміністрації. Заявники подають заяву про присвоєння поштової адреси до дозвільного центру відповідної районної в місті Києві державної адміністрації.

Присвоєння поштових адрес іншим об`єктам нерухомого майна здійснюється наказом Департаменту містобудування та архітектури. Заявники подають заяву про присвоєння поштової адреси до Департаменту містобудування та архітектури через Міський дозвільний центр.

Таким чином, аналізуючи вище вказані норми законодавства, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав лише після перевірки наявності необхідних для цього документів та їх відповідності вимогам законодавства.

Проте, з реєстраційної справи на спірний об`єкт вбачається, що первинна державна реєстрація права власності на нерухоме майно відбулась на підставі довідки від 17.11.2016 та технічного паспорту від 17.11.2016 № 18112016/1, виданих ФОП ОСОБА_8 , згідно з якими об`єкт побудований господарчим способом у травні 1992 року.

Водночас, технічний паспорт є лише документом, яким оформлюється технічна інвентаризація об`єкта, та який свідчить про фактичний стан нерухомості (площу, поверховість тощо).

При цьому, технічний паспорт не є правовстановлюючим документом, а відтак не може слугувати самостійною підставою для здійснення державної реєстрації.

Довідка, яка надана ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» реєстратору, також не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який надає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості.

Крім того, зазначення в даній довідці недостовірної інформації про присвоєння об`єкту нерухомості адреси не є належним підтвердженням її присвоєння, оскільки вказана інформація надана неуповноваженим органом, а фізичною особою підприємцем ОСОБА_5 , який не уповноважений на здійснення відповідних дій.

Таким чином, будь-які відомості, а саме: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси в матеріалах вищевказаної реєстраційної справи відсутні.

При цьому, за інформацією Департаменту з питань архітектурно-будівельного контролю м. Києва листом від 16.12.2024 № 073-3734, останній не видавав, не реєстрував документів, що дають право на виконання підготовчих або будівельних робіт та не приймав об`єкти будівництва в експлуатацію по вул. Табірній (Лагерній), 46/48 у Шевченківському районі міста Києва.

Крім того, відповідно до інформації Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 16.12.2024 № 055-14177 поштова адреса нежитловій будівлі по АДРЕСА_1 присвоювалась.

Також, відповідно до інформації Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації від 16.12.2024 поштова адреса вказаному об`єкту нерухомості не присвоювалась та відповідні документи не надавалися.

Отже, реєстрація права власності за ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» здійснена з використанням документів, що містять у собі недостовірну інформацію та за відсутності обов`язкових документів визначених п. 41 Порядку № 1127 та у порушення вимог Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Таким чином, реєстрацію за ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» права власності на майно здійснено в обхід закону та надання державним органам документів, які містять у собі недостовірні дані та не відповідають вимогам законодавства.

Більш того, відповідно до протоколу огляду від 11.12.2024, проведеного в рамках кримінального провадження № 12024100040004105 від 08.12.2024 по АДРЕСА_1 знаходиться двоповерхова нежитлова будівля. Також з правої частини будівлі здійснюється будівництво додаткової частини вказаної будівлі. Станом на день проведення огляду побудовано два поверхи будівлі та продовжується здійснення будівельних робіт.

Крім того, з сайту Київської міської ради, встановлено, що до 2021 року остання не приймала рішень про передачу у власність чи користування будь-якій фізичній чи юридичній особі, у тому числі ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1», вказаної земельної ділянки, в тому числі і на час проведення реєстрації права власності, що свідчить про самочинне будівництво ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» нежитлової будівлі за вказаною адресою.

Таким чином, реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, яка його здійснила, у силу наведених вище положень законодавства та приписів ч.2 ст.376 Цивільного кодексу України не змінює правового режиму такого будівництва як самочинного.

Аналогічні висновки викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 07.04.2020 у справі № 916/2791/13.

Отже, ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» не набуло відповідно до законодавства право власності на самочинно збудований об`єкт нерухомого майна - нежитлову будівлю загальною площею 121 кв.м, площу якого збільшено до 551,2 кв.м, у визначеному законом порядку у зв`язку з відсутністю дозвільних документів на будівництво та відведення земельної ділянки до часу реєстрації цього майна у 2016 році.

За вказаним фактом було розпочато кримінальне провадження №12024100040004105 від 08.12.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.358 КК України, про що внесено відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Прокурор Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_3 , будучи належним чином повідомленим про час та місце судового розгляду, в судове засідання не з`явився. Разом з тим, в матеріалах клопотання міститься заява прокурора Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_3 про розгляд клопотання без його участі.

З урахуванням, викладених в клопотанні обставин кримінального правопорушення та наданих матеріалів стороною кримінального провадження, яка звернулась до суду з даним клопотанням, враховуючи поряд з цим наявність ризиків відчуження майна, що може призвести до втрати речових доказів у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає за можливе розглянути дане клопотання відповідно до положень ч.2 ст.172 КПК України без повідомлення осіб, зазначених у вказаній статті з метою забезпечення арешту майна.

Вивчивши клопотання, додані до нього документи, якими прокурор обґрунтовує доводи клопотання та витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подано до суду клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.

Так, відповідно до вимог ст.171 КПК України з клопотанням про арешт майна до слідчого судді, суду має право звернутись прокурор, слідчий за погодженням з прокурором, а з метою забезпечення цивільного позову - також цивільний позивач.

Відповідно до положень ч.2 ст.170 КПК України слідчий суддя або суд під час судового провадження накладає арешт на майно, якщо є достатні підстави вважати, що вони відповідають критеріям, зазначеним у частині другій статті 167 цього Кодексу.

Поряд з цим, відповідно до п.3 ч.2 ст.167 КПК України таким критеріям відповідає предмет кримінального правопорушення, зокрема як матеріальний предмет, у зв`язку з яким вчиняється кримінальне правопорушення.

Згідно положень ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Поряд з цим, відповідно до ст.98 КПК України таким критеріям відповідає майно, яке визнане у встановленому законом порядку речовим доказом.

Судом встановлено, що з сайту Київської міської ради, вбачається, що до 2021 року остання не приймала рішень про передачу у власність чи користування будь-якій фізичній чи юридичній особі, у тому числі ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1», вказаної земельної ділянки, в тому числі і на час проведення реєстрації права власності, що свідчить про самочинне будівництво ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» нежитлової будівлі за вказаною адресою.

Таким чином, реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, яка його здійснила, у силу наведених вище положень законодавства та приписів ч. 2 ст. 376 Цивільного кодексу України не змінює правового режиму такого будівництва як самочинного.

Отже, ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» не набуло відповідно до законодавства право власності на самочинно збудований об`єкт нерухомого майна - нежитлову будівлю загальною площею 121 кв.м, площу якого збільшено до 551,2 кв.м, у визначеному законом порядку у зв`язку з відсутністю дозвільних документів на будівництво та відведення земельної ділянки до часу реєстрації цього майна у 2016 році.

Постановою прокурора Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_3 від 08.12.2024 року об`єкт житлової нерухомості, загальною площею 551,2 кв.м, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1096216480000, яка на даний час зареєстрована за приватним підприємством «ІНФОРМАЦІЯ_1», код ЄДРПОУ НОМЕР_1, визнаний речовим доказом у вказаному кримінальному провадженні.

На підставі викладеного, з урахуванням мотивів клопотання прокурора про арешт майна та доданих до клопотання документів, слідчий суддя приходить до висновку, що прокурором доведено наявність достатніх підстав вважати, що мав місце факт вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.358 КК України та про необхідність накладення арешту на майно шляхом заборони відчуження та розпорядженням, що має значення речового доказу у даному кримінальному провадженні.

За таких обставин, керуючись вимогами ст.ст.131, 167, 170-172, 369, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному проваджені №12024100040004105 від 08.12.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.358 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на шляхом заборони відчуження, користування та розпорядження на наступне майно, що має значення речового доказу у даному кримінальному провадженні, а саме:

- об`єкт нерухомого майна - будівлі, об`єкт житлової нерухомості, загальною площею 551,2 кв.м, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1096216480000, яка на даний час зареєстрована за приватним підприємством «ІНФОРМАЦІЯ_1», код ЄДРПОУ НОМЕР_1, шляхом заборони відчуження, розпорядження, в тому числі, заборони укладання будь-яких договорів купівлі-продажу, міни, дарування, іпотеки, застави.

Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню.

Ухвалу про арешт майна через слідчого передати для негайного виконання уповноваженому на це органу.

Контроль за виконанням ухвали покласти на Дніпровську окружну прокуратуру міста Києва.

Копію ухвали надіслати слідчому, іншим заінтересованим особам.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя:

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено23.01.2025
Номер документу124527280
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —755/684/25

Ухвала від 21.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 21.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 20.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 14.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 15.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні