Ухвала
від 24.01.2025 по справі 569/16023/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/16023/24

1-кс/569/724/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2025 року м. Рівне

Рівненський міський суд в особі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , з участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , підозрюваної ОСОБА_5 , захисника підозрюваної адвоката ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду суду клопотанян прокурора відділу Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження застосування покладених на підозрювану обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, відносно ОСОБА_5 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України,-

В С Т А Н О В И В :

Прокурор, у рамках кримінального провадження № 42023180000000110 від 21.12.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 354, ч. 3 ст. 358, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України, звернувся до суду із вказаним клопотанням.

Своє клопотання обґрунтовує тим, що законом України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» від 06.10.2005 №2961-IV зі змінами та доповненнями (далі - Закон №2961) визначено основні засади створення правових, соціально-економічних, організаційних умов для усунення або компенсації наслідків, спричинених стійким порушенням здоров`я, функціонування системи підтримання особами з інвалідністю фізичного, психічного, соціального благополуччя, сприяння їм у досягненні соціальної та матеріальної незалежності.

Відповідно до ст. 1 Закону №2961 особа з інвалідністю - повнолітня особа зі стійким обмеженням життєдіяльності, якій у порядку, визначеному законодавством, встановлено інвалідність; інвалідність - міра втрати здоров`я у зв`язку із захворюванням, травмою (її наслідками) або вродженими вадами, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження життєдіяльності особи, внаслідок чого держава зобов`язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист.

Згідно ст. 7 цього Закону медико-соціальна експертиза осіб з обмеженнями повсякденного функціонування та осіб з інвалідністю проводиться медико-соціальними експертними. Особа з обмеженнями повсякденного функціонування направляється для проходження медико-соціальної експертизи з метою підтвердження стійкого обмеження життєдіяльності та встановлення статусу "особа з інвалідністю" або "дитина з інвалідністю" у разі виявлення мультидисциплінарною реабілітаційною командою ознак стійкого обмеження життєдіяльності, що зазначається в індивідуальному реабілітаційному плані.

Постановою Кабінету Міністрів України №1317 від 03.12.2009 зі змінами та доповненнями затверджено Положення про медико-соціальну експертизу (далі - Положення №1317).

У відповідності до п. 3 Положення медико-соціальна експертиза проводиться особам, що звертаються для встановлення інвалідності, за направленням лікувально-профілактичного закладу охорони здоров`я після проведення діагностичних, лікувальних і реабілітаційних заходів за наявності відомостей, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, які спричиняють обмеження життєдіяльності.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України №189 від 09.04.2008 за змінами та доповненнями затверджено Порядок організації експертизи тимчасової втрати працездатності (далі - Порядок №189).

Цей Порядок визначає повноваження та роботу лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я (далі - ЛКК) за результатом здійснення експертизи тимчасової непрацездатності лікуючим лікарем закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності та фізичної особи - підприємця, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Відповідно до п. 2 розділу І Порядку №189 експертиза тимчасової непрацездатності - це комплексна оцінка порушень функціонального стану організму та інших причин, якими вона обумовлена, що визначають факт тимчасової втрати працездатності, установлення строку непрацездатності, визначення клінічного та трудового прогнозу відповідно до встановленого діагнозу.

Пунктами 1, 2 розділу ІІ Порядку №189 передбачено, що під час здійснення експертизи тимчасової непрацездатності лікуючий лікар суб`єкта господарювання на підставі даних всебічного медичного обстеження пацієнта, ураховуючи ступінь функціональних порушень органів та систем, характер та перебіг патологічного процесу, умови праці:

1) приймає рішення про формування (видачу) документів про тимчасову непрацездатність;

2) здійснює комплексну оцінку порушень функціонального стану організму та інших причин, якими вона обумовлена, що визначають факт тимчасової втрати працездатності, установлення строку непрацездатності, визначення клінічного та трудового прогнозу відповідно до встановленого діагнозу;

3) представляє пацієнта ЛКК у складних випадках, якщо непрацездатність пацієнта триває 30 і більше днів, для вирішення питання про направлення такого пацієнта на медико-соціальну експертну комісію (далі - МСЕК) на огляд або консультацію, а у випадку наявності ознак стійкої втрати працездатності - незалежно від тривалості хвороби, відповідно до Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 року № 1317.

У разі наявності в пацієнта стійкого чи необоротного характеру захворювання, а також у разі безперервної тимчасової непрацездатності, що засвідчена медичними висновками, не пізніше ніж через 120 днів (а у випадках, коли випадок тимчасової непрацездатності переривався, то не пізніше, ніж через 156 днів) із дня її настання чи у зв`язку з одним і тим самим захворюванням, а у разі захворювання на туберкульоз - протягом 10 місяців з дня настання непрацездатності, лікуючий лікар суб`єкта господарювання ініціює питання перед ЛКК щодо направлення хворого на МСЕК шляхом заповнення форми первинної облікової документації № 088/0 «Направлення на медико-соціально-експертну комісію (МСЕК)» відповідно до вимог Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 088/о «Направлення на медико-соціально-експертну комісію (МСЕК)», затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 695/21008.

Пунктами 1, 3 розділу ІІІ Порядку №189 визначено, що при лікувально-профілактичних закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, утворюються ЛКК.

До основних завдань ЛКК належить:

1) видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність особи, відповідно до вимог пункту 4 розділу IV цього Порядку;

2) здійснення направлення хворих на огляд та обстеження до МСЕК для встановлення інвалідності;

3) надання до МСЕК документів хворого, направленого на огляд та обстеження;

6) участь у встановленому порядку у засіданнях МСЕК.

Таким чином, встановлення інвалідності, як процес медичного констатування та юридичного закріплення наявності втрати здоров`я у зв`язку із захворюванням, травмою (її наслідками) або вродженими вадами, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження життєдіяльності особи, внаслідок чого держава зобов`язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист, передбачає проходження пацієнтом низки процедурних етапів:

- консультація, медичні огляди та обстеження у лікуючого лікаря;

- медичні огляди та обстеження профільних медичних спеціалістів за направленням лікаря;

- ініціювання лікуючим лікарем перед ЛКК лікувального закладу проведення засідання з розгляду медичних документів пацієнта та огляді самого пацієнта (за необхідності);

- медичний огляд, вивчення документів ЛКК лікувального закладу;

- направлення ЛКК лікувального закладу на МСЕК;

- медичний огляд, вивчення документів МСЕК;

- прийняття МСЕК рішення про встановлення конкретної групи інвалідності.

Названі етапи є логічно послідовними та взаємодоповнюючими, а кожен із суб`єктів, який має безпосередній стосунок до їх реалізації, виконує та здійснює контроль (керує) за певною ділянкою роботи, наслідком якої є створення конкретного медичного документа (групи документів), який має юридичне значення та створює передумови для проходження наступного етапу.

Таким чином, відповідно до п.п. «а, ґ» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до ст. 369-2 КК України члени медико-соціальної експертної комісії є особами уповноваженими на виконання функцій держави.

16 грудня 2023 року у ОСОБА_7 виник злочинний умисел на отримання від ОСОБА_8 грошових коштів за здійснення впливу на прийняття рішення особами, уповноваженими на виконання функцій держави членів Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю.

Так, ОСОБА_7 , діючи умисно та протиправно, усвідомлюючи суспільно небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, з корисливих мотивів для себе та третіх осіб, з метою реалізації свого злочинного умислу, 16 грудня 2023 року, перебуваючи у м. Рівне поблизу ЖК «На Щасливому», дізналась від ОСОБА_8 про необхідність виготовлення для нього групи інвалідності та повідомила останньому, що за грошову винагороду здійснить вплив на прийняття рішення особами, уповноваженими на виконання функцій держави, зокрема членів Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю.

В подальшому ОСОБА_7 , реалізуючи свої злочинні наміри щодо одержання неправомірної вигоди та здійснення впливу на членів Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії залучила до протиправної діяльності ОСОБА_5 та ОСОБА_3 .

Згідно плану злочинної діяльності, роль ОСОБА_7 полягала у отриманні неправомірної вигоди від ОСОБА_8 з метою подальшого передання грошових коштів для ОСОБА_5 та ОСОБА_3 , а останніх у їх одержанні для організації виготовлення фіктивних медичних документів і проходження фіктивного лікування ОСОБА_8 , а також здійснення вплину на посадових осіб Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю.

ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_3 за попередньою змовою організовували виготовлення фіктивних медичних документів, проходження фіктивного лікування відносно ОСОБА_8 , а також надання отриманої неправомірної вигоди від ОСОБА_8 для посадових осіб медичних закладів за видачу фіктивних медичних документів та надання неправомірної вигоди для посадових осіб Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю.

ОСОБА_7 , ОСОБА_5 та ОСОБА_3 мали єдиний намір щодо отримання неправомірної вигоди від ОСОБА_8 для здійснення впливу на прийняття рішення особами, уповноваженими на виконання функцій держави, зокрема членів Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю.

Так, відповідно до розробленого злочинного плану, в період з січня 2024 року по серпень 2024 року, ОСОБА_7 , за організації ОСОБА_5 та ОСОБА_3 виготовили фіктивні медичні документи та здійснили організацію проходження фіктивного медичного лікування відносно ОСОБА_8 зокрема у КП «Рівненської обласної клінічної лікарні ім. Ю.Семенюка» РОР, Обласний центр неврології КП «Рівненської обласної клінічної лікарні ім. Ю.Семенюка» РОР, приймально-діагностичному відділенні КНП «Центральна міська лікарня» РМР, кардіологічний центр КП «Рівненської обласної клінічної лікарні ім. Ю.Семенюка» РОР, відділення судинної неврології КНП «Центральна міська лікарня» РМР, КП «Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» РОР, Центр надання допомоги населенню, постраждалому внаслідок аварії на ЧАЕС та муковісцидозу», КП «Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» РОР, КНП «Центр первинної медико санітарної допомоги «Центральний» Рівненської міської ради, КП «Рівненський обласний центр психічного здоров`я населення» РОР, для подальшого визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю на медико-соціальної експертної комісії.

Зокрема, відповідно до розробленого плану злочинної діяльності, з метою отримання від ОСОБА_8 неправомірної вигоди, ОСОБА_9 25.12.2023 близько 11 год. 00 хв. за попередньою домовленістю зустрілася із ОСОБА_8 на території АЗС «ОККО», що у м. Рівне по вул. В. Червонія, 18 та повідомила про необхідність надання медичної картки, копій особистих та медичних документів, а також повідомила ОСОБА_8 про попередній механізм фіктивного лікування з метою визнання його особою з інвалідністю та висловила вимогу про необхідність надання неправомірної вигоди у розмірі 15000 доларів США, для здійснення впливу на лікарів з метою отримання фіктивних документів та посадових осіб медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю. Також, в ході вказаної зустрічі ОСОБА_9 вказала ОСОБА_8 про необхідність надання першої частини неправомірної вигоди у сумі 4000 доларів США.

Надалі, 03.01.2024 близько 12 год. 30 хв., ОСОБА_8 попередньо домовившись з ОСОБА_7 , прибув до приміщення кафе «Craft Sushi and Pizza», що за адресою: м. Рівне, вул. Захисників Маріуполя, 87А, та в ході зустрічі остання повідомила про можливість встановлення фіктивної групи інвалідності по психіатрії, кардіології та неврології, зокрема повідомила ОСОБА_8 про виготовлення фіктивного МРТ, організацію виготовлення якого, передачу неправомірної вигоди особам які його виготовляли, здійснювала ОСОБА_5 та ОСОБА_3 . У ході вказаної зустрічі ОСОБА_7 одержала від останнього першу частину раніше обумовленої неправомірної вигоди у розмірі 4000 доларів США, що за офіційним курсом Національного Банку України становило 152336 гривень.

В подальшому, ОСОБА_7 , перебуваючи у м. Рівне, точного часу та місця досудовим розслідування не встановлено, передала для ОСОБА_5 отриману від ОСОБА_8 неправомірну вигоду для подальшого оформлення фіктивних медичних документів, проходження фіктивного лікування в медичних закладах міста Рівного відносно ОСОБА_8 та подальшого здійснення впливу.

В подальшому, ОСОБА_5 , перебуваючи у м. Рівне, точного часу та місця досудовим розслідування не встановлено, передала для ОСОБА_7 фіктивні медичні документи ОСОБА_8 , зокрема знімок головного мозку та дослідження магнітно резонансної томографії, підписане лікарем приймально-діагностичного відділення КНП «Центральна міська лікарня» Рівненської міської ради ОСОБА_10 .

Реалізуючи свої злочинні наміри та відповідно до розробленого злочинного плану, 29.01.2024 о 15 годині 45 хвилин ОСОБА_7 за попередньою домовленістю зустрілася із ОСОБА_8 у приміщенні кафе «Craft Sushi and Pizza», що знаходиться за адресою: м. Рівне, вул. Захисників Маріуполя, 87А, та передала йому, отриманий раніше від ОСОБА_5 фіктивний знімок головного мозку та дослідження магнітно резонансної томографії, підписане лікарем ОСОБА_10 , та вказала про необхідність надання другої частини неправомірної вигоди у розмірі 7 000 доларів США за продовження реалізації механізму по визнанню ОСОБА_8 особою з інвалідністю та проходження фіктивного лікування.

В подальшому, ОСОБА_5 , перебуваючи у м. Рівне, точного часу та місця досудовим розслідування не встановлено, відповідно до відведеної злочинної ролі, передала для ОСОБА_7 фіктивні медичні документи ОСОБА_8 , зокрема доплерехокардіоскопію з кольоровим картуванням підписане лікарем поліклініки КП «Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» Рівненської обласної ради ОСОБА_11 , епікризу № 167/107, підписаного лікарем ОСОБА_12 та завідуючим консультаційно діагностичного центру вказаного закладу ОСОБА_13 , а також копію дослідження ЕКГ.

Надалі, реалізуючи свої злочинні плани, 16.02.2024 близько 11 год. 00 хв. ОСОБА_7 за попередньою домовленістю зустрілася із ОСОБА_8 у приміщенні кафе «Своя пекарня», що за адресою: м. Рівне, вул. Захисників Маріуполя, 89 та передала йому, отриманий раніше від ОСОБА_5 вищезазначені фіктивні медичні документи. В ході зустрічі ОСОБА_7 повідомила ОСОБА_8 про встановлений останньому фіктивний діагноз - запалення півкуль головного мозку та вказала про необхідність надання другої частини неправомірної вигоди у розмірі 7 000 доларів США що за офіційним курсом Національного Банку України становило 265 639 гривень та одержала від останнього вказану неправомірну вигоду, за продовження реалізації механізму проходження фіктивного лікування та впливу на членів медико-соціальної експертної комісії щодо прийняття рішення по визнанню ОСОБА_8 особою з інвалідністю.

Реалізовуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_7 , за організації ОСОБА_5 та ОСОБА_3 фіктивно виготовили медичні документи щодо проходження ОСОБА_8 медичного лікування та ОСОБА_7 28.03.2024 надіслала повідомлення на мессенджер «Viber» ОСОБА_8 фото фіктивного медичного епікризу КНП «Центральна міська лікарня» РМР №к.4343 із зазначенням фіктивного діагнозу «Гостра вертебро-базилярна недостатність з вираженим цефалгічним, вестибуло-атактичним та астено-вегетативним синдромами. ХС. Атеросклеротичний кардіосклероз. Екстрасистолічна аритмія. Гіпертонічна хвороба ІІ ст., 2 ст. за рівнем АТ, ризик III. Ішемічна, гіпертензивна кардіоміопатія. СН ІІ-А ст. із збереженою систолічною функцією лівого шлуночка» із зазначенням фіктивного періоду проходження стаціонарного лікування з 29.02.2024 до 11.03.2024.

У подальшому, ОСОБА_8 15.04.2024 близько 08 год. 30 хв., за вказівкою ОСОБА_7 , за організації ОСОБА_5 та ОСОБА_3 прибув до КП «Рівненського обласного спеціалізованого диспансеру радіаційного захисту населення», що за адресою м. Рівне, вул. Чорновола, 79, де останньому в каб. 14 передали два фіктивні медичні епікризи вказаного закладу для підпису.

Надалі, ОСОБА_7 реалізуючи свої злочинні плани щодо виготовлення для ОСОБА_8 фіктивних медичних документів за організації ОСОБА_5 та ОСОБА_3 , 30.04.2024 близько 11 год. 00 хв. перебуваючи поблизу ЖК «Північна фортеця» по вул. В. Червонія, у м. Рівне, за попередньою домовленістю зустрілася із ОСОБА_8 , в ході чого передала останньому фіктивні медичні документи, які ОСОБА_7 попередньо отримала в невстановлений час та невстановленому досудовим розслідуванням місці від ОСОБА_5 , а саме епікриз №620/430 виданого КП «Рівненський обласний диспансер радіаційного захисту населення» із зазначенням фіктивного діагнозу «ДЕ ІІ (другого) ст., змішаного генезу з розсіяною неврологічною симптоматикою, вираженою вегето-судинною дисфункцією, стійким цефалгічним, помірним кохлео-вестибулярним, астено-невротичним синдромом. IXС. Атеросклеротичний кардіосклероз. Стенокардія напруги ІІ ФК. СН ІІ А ст. зі збереженою систолічною функцією лівого шлуночка. Гіпертонічна хвороба ІІ ст., ІІ ступеня, ризик ІІІ. Ішемічна, гіпертонічна КМП.» із зазначенням фіктивного періоду проходження стаціонарного лікування з 04.04.2024 до 10.04.2024.

Надалі, реалізуючи свої злочинні плани, 21.06.2024 ОСОБА_7 зателефонувала до ОСОБА_8 та повідомила про необхідність надання неправомірної вигоди у розмірі 400 доларів США для виготовлення фіктивних медичних документів у КП «Рівненської обласної клінічної лікарні ім. Ю.Семенюка» РОР.

Надалі, 25.06.2024 о 17 годині 20 хвилин за попередньою домовленістю, ОСОБА_8 зустрівся із ОСОБА_7 у приміщенні центру продажу ЖК «Північна фортеця», що у м. Рівне, поблизу вул. В. Червонія, де остання отримала від ОСОБА_8 третю частину раніше обумовленої неправомірної вигоди у розмірі 400 доларів США, що за офіційним курсом Національного Банку України становило 16 220 гривень. В ході зустрічі ОСОБА_7 обговорила з ОСОБА_8 надання іншої частини неправомірної вигоди, зокрема після засідання МСЕК.

28.06.2024 близько 09 год. 50 хв. за вказівкою ОСОБА_7 , ОСОБА_8 прибув до реєстратури Рівненської обласної клінічної лікарні, де до нього зателефонувала ОСОБА_3 , з якою він у подальшому зустрівся у неврологічному відділенні, та де остання отримала від ОСОБА_8 копії фіктивно виготовлених епікризів та МРТ та попрямувала в ординаторську, до лікаря Обласного центру неврології КП «Рівненської обласної клінічної лікарні ім. Ю.Семенюка» Рівненської обласної ради ОСОБА_14 . В такий спосіб, ОСОБА_3 організувала виготовлення лікарем ОСОБА_14 відповідного епікризу.

02.08.2024 ОСОБА_7 повідомила ОСОБА_8 про готовність усіх необхідних документів із метою проходження лікарсько-консультативної комісії та в подальшому прийняття рішення членами Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії щодо визнання ОСОБА_8 особою з інвалідністю та про необхідність надання збільшеної суми неправомірної вигоди, а саме в розмірі 5 300 доларів США, та пригрозила, що у разі не надання неправомірної вигоди, відповідна група інвалідності, за їх сприяння не буде визначена.

В подальшому, 29.08.2024 приблизно о 09 годині, ОСОБА_8 перебуваючи поблизу супермаркету «Novus» по вул. В. Червонія, у м. Рівне, зустрівся з ОСОБА_5 та ОСОБА_3 , в ході чого, останні вказали про проходження ОСОБА_8 лікарсько-консультаційної комісії та погодження направлення матеріалів на розгляд медико-соціальної експертизи.

20.09.2024 о 8 годині 30 хвилин ОСОБА_8 перебуваючи поблизу супермаркету «Novus» по вул. В. Червонія, у м. Рівне зустрівся з ОСОБА_3 та ОСОБА_5 та останні надали настанови щодо правил та порядку проходження засідання медико-соціальної експертизи, а після його проходження та отримання документів решту суми обумовленої неправомірної вигоди надати їм за здійснення впливу.

25.09.2024 ОСОБА_8 пройшов комісію в Рівненській міжрайонній спеціалізованій кардіологічній медико-соціальної експертної комісії та отримав довідку до акту огляду МСЕК із визначенням 3 групи інвалідності та індивідуальну програму реабілітації інваліда № 948/24.

03.10.2024 близько 8 год. 30 хв. ОСОБА_8 перебуваючи поблизу супермаркету «Novus» по вул. В. Червонія, у м. Рівне в автомобілі марки «Volvo XC90» д.н.з в якому знаходились ОСОБА_3 та ОСОБА_5 , в ході чого ОСОБА_3 , з відома ОСОБА_5 одержала неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів в сумі 5300 доларів США що за офіційним курсом Національного Банку України становило 218 731 гривень, які поклала до власної жіночої сумки.

Враховуючи викладене, ОСОБА_7 за попередньою змовою із ОСОБА_5 та ОСОБА_3 одержали неправомірну вигоду від ОСОБА_8 на загальну суму 16 700 доларів США що за офіційним курсом Національного Банку України становило 652 926 гривень за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, а саме на голову та членів, які перебувають у складі Рівненської міжрайонної спеціалізованої кардіологічної медико-соціальної експертної комісії, які відповідно до п.п. «а, ґ» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до ст. 369-2 КК України є особами, уповноваженими на виконання функцій держави, щодо встановлення останньому 3-ї групи інвалідності.

03.10.2024 ОСОБА_5 затримано в порядку ст. 208 КПК України за підозрою у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України.

03.10.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України.

04.10.2024 ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою в ДУ «Рівненський слідчий ізолятор» до 12 год. 10 хв. 01.12.2024, із визначенням застави в розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 242 240 гривень, яку сплачено 07.10.2024 та останню звільнено з-під варти, а також покладено обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, до 01.12.2024.

Ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду від 29.11.2024 підозрюваній ОСОБА_5 продовжено вищевказаний запобіжний захід до 27.01.2025.

Причетність ОСОБА_5 до вчинення вищевказаного злочину підтверджується зібраними під час досудового розслідування матеріалами та доказами, а саме:

-заявою про вчинення злочину ОСОБА_8 ;

-протоколами допиту свідка ОСОБА_8 ;

- протоколами за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії зняття інформації з електронних комунікаційних мереж;

- протоколами за результатами проведення контролю за вчиненням злочину та відомостями, які містяться в них;

- протоколами огляду та ідентифікації грошових коштів;

-протоколами огляду особи та вручення їй грошових для здійснення контролю за вчиненням злочину;

-протоколами за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії аудіо, відео контролю особи;

-протоколами обшуку від 03.10.2024;

-іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

За таких умов, з точки зору достатності та взаємозв`язку обставин справи слід зазначити, що наявні у провадженні докази, передбачені параграфами 3-5зсвідчать про обґрунтованість підозри підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, оскільки об`єктивно зв`язують його з ними, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний, міг вчинити дані правопорушення.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового слідства встановлено наявність ризиків, передбачених у п. п. 1, 3, 4, 5 ч.1 ст.177 КПК України, і в обґрунтування продовження запобіжного заходу щодо ОСОБА_5 покладається необхідність запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а також вчиняти інші кримінальні правопорушення.

Покликаючись на наведене, прокурор вказує на необхідність продовження строку дії обов`язків, покладених на підозрювану ОСОБА_5 .

Беручи до уваги вищевказане, а також те, що строк дії ухвали слідчого судді Рівненського міського суду від 29.11.2024 та покладених обов`язків закінчується 27.01.2025, а ризи передбачені п. п. 1, 3, 4, 5 ч.1 ст.177 КПК України не зменшилися, виникла необхідність у вирішенні питання про продовження строку дії покладених на підозрювану ОСОБА_5 обов`язків, визначених ч. 5 ст. 194 КПК України.

Прокурор та слідчий в судовому засіданні повністю підтримали клопотання та просили його задоволити з підстав викладених у ньому.

Підозрювана та її захисник в судовому засіданні не заперечували щодо задоволення клопотання прокурора.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши клопотання та надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що № 42023180000000110 від 21.12.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 354, ч. 3 ст. 358, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України.

У рамкахвказаного кримінальногопровадження 03.10.2024 ОСОБА_5 затримано в порядку ст. 208 КПК України за підозрою у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України.

03.10.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 369-2 КК України.

04.10.2024 ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою в ДУ «Рівненський слідчий ізолятор» до 12 год. 10 хв. 01.12.2024, із визначенням застави в розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 242 240 гривень, яку сплачено 07.10.2024 та останню звільнено з-під варти, а також покладено обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, до 01.12.2024.

Ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду від 29.11.2024 підозрюваній ОСОБА_5 продовжено вищевказаний запобіжний захід до 27.01.2025.

Сукупність матеріалів на даному етапі кримінального провадження до моменту з`ясування істини у ньому є достатньою для висновку про обґрунтованість оголошеної підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованому кримінальному правопорушенні відповідає критеріям, сформованих у практиці Європейського суду з прав людини, зокрема, позиції у рішенні від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», якою відзначено, що термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення; а також позиції у рішенні від 30 серпня 1990 року у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства», якою відзначено, що вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення.

Так, у зв`язку із покаранням, яке загрожує підозрюваній за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України, та усвідомлення ОСОБА_5 , що їїпротиправну діяльністьвикрито,- дає підстави вважати, що остання може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності, а тому лише продовження застосування обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, забезпечить виконання підозрюваним покладених на неї процесуальних обов`язків.

ОСОБА_5 займалася злочинною діяльністю протягом тривалого часу, а вчинення злочинів є основним джерелом доходу для неї.

Ризик незаконного впливу на свідків у цьому ж кримінальному провадженні підтверджується тим, що судом будуть братися до уваги лише показання, дані лише під час судового розгляду і є всі підстави вважати, що у випадку застосування до останньої іншого запобіжного заходу, ОСОБА_5 буде чинитибудь-якийвплив насвідків длязміни показівостанніх,або відмовивід дачіних.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що ризики передбачені п.п. 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, які існували на момент застосування відносно ОСОБА_5 , запобіжного заходу не зменшилися та є актуальними, оскільки необхідно виконати значну кількість слідчих (розшукових) та процесуальних дій, а також проведення судових експертиз.

У зв`язку із чим строк досудового розслідування продовжено ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду від 24.01.2025 до шести місяців, а саме до 03.04.2025 включно.

Відповідно до ч. 6 ст. 194 КПК України, обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому ст. 199 КПК України. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Прокурор звертаючись із клопотанням про продовження дії покладених на ОСОБА_5 обов`язків, передбаченихч. 5 ст. 194 КПК України,та при розгляді в судовому засіданні такого клопотання довів про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні останньою кримінального правопорушення, передбаченого. 2 ст. 28, ч. 3 ст.369-2КК України, наявність достатніх даних, що існують заявлені прокурором ризики переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а також вчиняти інші кримінальні правопорушення.

Враховуючи вищевикладене те, що ризики, передбачені ч. 1ст. 177 КПК Українине зникли, підстав для скасування або зміни запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваної ОСОБА_5 не вбачається, тому для забезпечення належної процесуальної її поведінки, суд вважає, клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.177,182,194,196,395 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Продовжити відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованій та фактично проживаючій за адресою АДРЕСА_1 , обов`язки, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, стороком на 60 днів, а саме:

- прибувати за викликом до слідчого, прокурора та суду;

- не відлучатись із населеного пункту, в якому вона зареєстрована, проживає, без дозволу слідчого або прокурора.

- повідомляти слідчого, або прокурора про зміну місця свого проживання;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право виїзд з України і в`їзд в Україну.

Встановити строк дії ухвали до 25.03.2025.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.01.2025
Оприлюднено30.01.2025
Номер документу124757381
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків

Судовий реєстр по справі —569/16023/24

Ухвала від 30.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 30.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 30.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 30.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 28.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 28.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 29.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 29.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 29.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 24.01.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні