Справа № 420/16235/23
УХВАЛА
04 лютого 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши матеріали звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
I. Зміст заяви та позиція сторін.
07.11.2024 через систему Електронний суд до суду надійшов звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 1412.2023 року по справі № 420/16235/23, яким повідомляє, що селищна рада в межах компетенції та у спосіб, визначений чинними нормативно-правовими актами, сприяє та вживає усіх можливих заходів, спрямованих на фактичне будівництво дорожнього покриття по вул. Пивоварній у селищі Таїрове, за встановленими державними будівельними нормами. Так, 29.12.2023 року між Таїровською селищною радою та ФОП ОСОБА_1 було підписано додаткову угоду на продовження строку дії договору №01-1108/23 від 11.08.2023р. стосовно: «Виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту "Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси M-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області"» (ДК 021:2015 71240000-2 "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги")». Відповідно до умов вказаного договору ФОП ОСОБА_1 виконана топографічна зйомка території в М1:500, виконані геологічні вишукування, при цьому через ненадання повних вихідних даних та невирішеними земельними питаннями строк дії договору №01¬1108/23 від 11.08.2023 р. до 31.12.2024 року було продовжено. Управлінням містобудування, архітектури та землеустрою Таїровської селищної ради були підготовлені проекти рішення на пленарне засідання сесії селищної ради 24.07.2024 та 17.09.2024 року про викуп земельних ділянок розташованих в районі вул. Пивоварна, селище Таїрове Одеського району Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, але рішення на вказаних засіданнях сесії не були прийняті, оскільки за підсумками голосування за дане питання не була набрана необхідна кількість голосів. При цьому, Таїровським селищним головою було підтримано дане питання та своїм ухвальним голосом селищний голова сприяє виконанню рішення суду від 03.04.2023 у даній справі.
14.11.2024 р. до суду надійшли заперечення на звіт, в яких позивач просить встановити новий строк для подачі звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року у справі № 420/16235/23, задовольнити клопотання представника ТОВ Агротранссервісбуд адвоката Драгун А.С. про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень, накласти на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 штраф у сумі 40 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 121 120,00 грн., стягнути половину суми штрафу на користь ТОВ Агротранссервісбуд, оскільки Таїровською селищною радою не вчинено жодних реальних дій, спрямованих на виконання рішення у справі № 420/16235/23, а перелік заходів, наведений у поданому звіті зводиться до виконання дій, спрямованих на виконання рішення в іншій справі № 420/155/23 за позовом ОСОБА_3 , яке стосується однієї вулиці - Пивоварної, проте будівництва іншої ділянки дороги, що також належним чином не виконується. При цьому, позивач вважає не вірним ототожнення селищною радою рішень у справі № 420/155/23 та у справі № 420/16235/23 та призводить до того, що фактично селищною радою повністю ігнорується виконання рішення у справі за позовом ТОВ Агротранссервісбуд. У зв`язку з тим, що селищною радою фактично не було наведено жодних доказів на підтвердження виконання рішення у справі № 420/16235/23 позивач вважає поданий звіт від 07.11.2024 року таким, що не підтверджує виконання судового рішення. Окремо звертає увагу, що звіт про виконання рішення було подано селищною радою з пропуском процесуального строку, більш того, до звіту не було долучено клопотання про поновлення строку з зазначенням поважних причин його пропуску, що в сукупності з раніше наведеними обставинами свідчить про неприйнятність поданого звіту Таїровської селищної ради.
II. Процесуальні дії суду.
Ухвалою від 11.11.2024 року призначено до розгляду вказаний звіт Таїровської селищної ради в порядку письмового провадження та запропоновано ТОВ Агротранссервісбуд протягом п`яти днів з моменту отримання даної ухвали надати суду пояснення з вказаного питання.
IІІ. Обставини, встановлені судом, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2023 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, яка полягає у не вчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт Таїрове, Овідіопольського району Одеської області.
Зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Овідіопольського району Одеської області.
Ухвалою суду від 13.08.2024 року зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області подати протягом одного місяця з дати прийняття цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 по справі № 420/16235/23.
07.11.2024 до суду надійшов звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2023 року по справі № 420/16235/23, до якого додано договір №01-1108/23 від 11.08.2023р.; додаткова угода на продовження строку дії договору №01-1108/23 від 11.08.2023р.; рішення Таїровської селищної ради №804-VIII від 02.04.2024 року; протокол засіданні комісії по вилученню (викупу) земельних ділянок, розташованих в районі вул. Пивоварна селище Таїрове, Одеського району Одеської області від 24.06.2024; результати поіменного голосування щодо питання про викуп земельних ділянок розташованих в районі вул. Пивоварна 41-ї та 42-ї сесії Таїровської селищної ради, проект рішення Таїровської селищної ради «Про викуп (вилучення) земельних ділянок для суспільних потреб»; проект рішення Таїровської селищної ради «Про затвердження містобудівної документації «Детальний план території частини смт.Таїрове в межах масивів №№18-23 із розміщенням об`єктів житлової та громадської забудови, інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою території».
ІV. Норми права, які застосував суд.
Статтею 129-1 Конституції України проголошено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Частиною другою статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 №1402-VIII визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Положеннями статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно з статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Розгляд звіту про виконання судового рішення врегульовано статтею 382-1 КАС України, в редакції Закону № 4094-IX від 21.11.2024 р., який набрав чинності 19.12.2024 року, зокрема
- звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити:
1) найменування суду першої інстанції, до якого подається звіт;
2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) особи, яка подає звіт, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку та електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету;
3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб);
4) номер справи, в межах якої ухвалено відповідне судове рішення;
5) відомості про виконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, строк, порядок та спосіб його виконання;
6) у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення;
7) перелік документів та інших матеріалів, що додаються до звіту та підтверджують обставини, зазначені у ньому. (частина друга статті 382-2 КАС України).
- до звіту додаються:1) довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо звіт поданий представником і такі документи раніше не подавалися; 2) докази направлення копій звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу (частина третя статті 382-2 КАС України).
Питання щодо прийняття судом рішення за наслідками розгляду звіту про виконання судового рішення визначені статтею 382-3 КАС України, зокрема,
- за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу. (частина перша статті 382-3 КАС України)
- суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення. Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу. ( частина другої статті 382-3 КАС України).
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 21.11.2024 №4094-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль за виконанням судових рішень" передбачено, що справи у судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цим Законом, розглядаються з урахуванням особливостей, що діють після набрання чинності цим Законом.
V. Оцінка та висновок суду.
З аналізу зазначених норм КАС України слідує, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту.
При цьому, підставами для відмови у прийнятті звіту є якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення, а у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення.
Ознайомившись зі змістом Звіту Таїровської селищної ради про виконання судового рішення від 14.12.2023 р. у даній справі, яким зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Овідіопольського району Одеської області, а також доказами, наданими на підтвердження його виконання, судом встановлено підстави для відмови в його прийнятті.
Так, до вказано звіту не долучено докази направлення копії звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу (частини друга, третя статті 382-2 КАС України), тобто звіт подано без додержання вимог пункту 2 частини третьої статті 382-2 цього Кодексу.
Крім того, за вимогами частини 3 статті 382-2 КАС України звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити, серед іншого, відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення.
Так, серед наданих до вказано Звіту документів вбачається не прийняття на пленарних засіданнях сесії селищної ради 24.07.2024 та 17.09.2024 року проектів рішення Управління містобудування, архітектури та землеустрою Таїровської селищної ради з питань викупу земельних ділянок розташованих в районі вул. Пивоварна селище Таїрове, Одеського району Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені на засідання селищної ради.
При цьому, судом не встановлено у змісті вказаного Звіту, які заходи вжито та вживаються Таїровською селищною радою для їх усунення у зв`язку з тим, що частина депутатів утримались від його прийняття та інша взагалі не голосувала.
Також суд зауважує, що у разі невиконання судового рішення у звіті суб`єкт владних повноважень про виконання судового рішення має вказати орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування, з урахуванням того, що за позицією Таїровської селищної ради процедура будівництва дорожнього покриття є комплексною, має наслідком виділення значних видатків та передбачає тривалий проміжок часу.
Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову у прийнятті звіту про виконання рішення суду з підстав того, що звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу.
Щодо заяви представника ТОВ Агротранссервісбуд від 23.10.2024 року про встановлення нового строку для подачі звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року у справі № 420/16235/23 та накладення на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 штраф у сумі 40 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 121 120,00 грн., з урахуванням позиції представника позивача стосовно пропуску відповідачем строку для подачі звіту, наведеної в запереченнях на звіт від 14.11.2024 року, суд враховує наступне.
Як вже зазначалося судом ухвалою суду від 13.08.2024 року зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області подати протягом одного місяця з дати прийняття цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 по справі № 420/16235/23.
Примірник ухвали від 13.08.2024 року доставлено до електронного кабінету відповідача 13.08.2024 року, що підтверджується відповідною довідкою, наявною в матеріалах справи .
Таким чином, строк для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 по справі № 420/16235/23 сплив 13.09.2024.
Разом з тим, звіт про виконання рішення у справі № 420/16235/23 від Таїровської селищної ради надійшов через систему «Електронний суд» 07.11.2024 року, тобто поза межами встановленого ухвалою суду 13.08.2024 року місячного строку.
При цьому, від Таїровської селищної ради до суду не надходило клопотання про поновлення строку подання звіту з зазначенням поважності причин його пропуску, про що також було звернуто увагу суду в запереченнях ТОВ Агротранссервісбуд від 14.11.2024 року на звіт Таїровської селищної ради.
Крім того, Таїровська селищна рада не скористалась правом, передбаченим частиною 5 статті 382-3 КАС України, на подання до суду клопотання про зменшення розміру штрафу або звільнення від його сплати на підставі доказів, що підтверджують здійснення керівником такого суб`єкта владних повноважень дій, які спрямовані на виконання судового рішення та які, на переконання суду, на момент розгляду звіту є достатніми і вичерпними.
Згідно частини десятої статті 382-3 КАС України у разі неподання звіту у строк, встановлений судом, або у разі подання звіту з порушенням такого строку та за відсутності поважних причин, які унеможливили його вчасне подання, суд встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу, а також накладає штраф на керівника такого суб`єкта владних повноважень.
Згідно до ч.3 ст. 382-3 КАС України у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19.11.2024 року №4059-IX установлено з 1 січня 2025 року прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 3028,00 грн.
Враховуючи, подання Таїровською селищною радою Звіту про виконання рішення у справі № 420/16235/23 до суду з порушенням строку та за відсутності поважних причин, які унеможливили його вчасне подання, та з недотриманням вимог частин 2-3 статті 382-2 КАС України, суд керуючись вказаними нормами КАС України дійшов висновку про застосування до голови Таїровської селищної ради штрафу в розмірі 20 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 60 560,00 грн. ( 3028 х 20) та встановити новий строк подання звіту .
При цьому, суд не вбачає підстав для накладення на керівника суб`єкта владних повноважень відповідача штрафу у максимальному розмірі, передбаченому ч. 3 ст. 382-3 КАС України через необґрунтованість такої вимоги, заявленої представником ТОВ Агротранссервісбуд.
Згідно з ч. 4 ст. 382-3 КАС України половина суми штрафу стягується на користь заявника, інша половина - до Державного бюджету України.
Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про стягнення з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд штраф в сумі 30 280,00 грн. та штраф в сумі 30 280,00 грн. до Державного бюджету України, зобов`язати Таїровську селищну раду подати до суду у місячний строк з дати прийняття даної ухвали суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року у справі №420/16235/23.
При цьому суд попереджає відповідача, сплата штрафу не звільняє від обов`язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання.
Керуючись ст.ст. 241-245, 248, 256, 295, 382 КАС України, суд
ухвалив:
Відмовити в прийнятті звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 07.11.2024 року про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі №420/16235/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Накласти на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 60 560,00 грн.
Cтягнути з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд (вул. Пивоварна, буд. 11, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ:43257038) штраф в сумі 30 280,00 грн.
Cтягнути з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) до Державного бюджету України штраф в сумі 30 280,00 грн.
Зобов`язати Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області протягом 30 днів подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі №420/16235/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити, що звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має відповідати вимогам, встановленим частинами другою, третьою статті 382-2 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя В.А.Дубровна
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2025 |
Оприлюднено | 06.02.2025 |
Номер документу | 124914136 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні