Рішення
від 14.02.2025 по справі 340/5317/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2025 року справа № 340/5317/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ в Кіровоградській області, третя особа Головне управління Національної поліції в Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До суду з Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшли матеріали адміністративної справи за позовною заявою адвоката Усатенка В.Ю. в інтересах ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління Міністерства внутрішніх справ в Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Чміленка, 41), в якій просить:

-визнати протиправною бездіяльність УМВС України в Кіровоградській області щодо не проведення перерахунку та виплати грошового забезпечення позивачу з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі;

-зобов`язати Управління МВС України в Кіровоградській області нарахувати та виплати позивачу грошове забезпечення за період з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі з урахуванням індексу інфляції в період невиплати грошового забезпечення з 24.07.2002 року.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 13.02.2025 закрито провадження у адміністративній справі №340/5317/24 в частині позовних вимог щодо нарахування індексу інфляції з 24.07.2002 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що перебуваючи на службі в ОВС та виконанні завдань у злочинному середовищі, відповідачем протиправно невиплачено грошове забезпечення з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т в трьохкратному розмірі.

Відповідачем у встановлений судом строк подано відзив на позов в якому зазначені заперечення щодо задоволення позовних вимог, оскільки підстави для проведення перерахунку раніше виплаченого грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 24.07.2002 по 10.06.2003, на підставі ПКМУ №393 відсутні. Наголошено, що у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України, контрольно-наглядова справа, що могла б містити відомості, які б могли бути підставою для проведення службової перевірки відносно ОСОБА_1 була знищена згідно акту про знищення від 28.02.2022 №61/дск/19/рсо. Враховуючи викладене, у зв`язку із відсутністю документів, у тому числі нормативно-правових, які б підтверджували виконання певних завдань, що могли б бути підставою для проведення виплат, позивачеві повідомлено, що не має можливості надати інформацію, довідки, провести розрахунки, чи вчинити дії з цього приводу.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд зазначає таке.

ОСОБА_1 проходив службу в ОВС з 20.09.1999 по 24.10.2014, а саме в УМВС України в Кіровоградській області, звільнено наказом МВС України №2214 о/с, що узгоджується з послужним списком та даними трудової книжки.

31.10.2014 наказом ГУ МВС України в Донецькій області №387 о/с на підставі постанови КМУ від 17.07.1992 №393 позивачу визначена вислуга років у пільговому обчисленні 21 рік 06 місяців 12 днів.

04.12.2020 наказом ГУ МВС України в Донецькій області №21 о/с внесено зміни до наказу №387 о/с від 31.10.2014, згідно висновку ГУ НП в Кіровоградській області від 04.11.2020 №108/19-20 дск, а саме оголошено позивачу вислугу у 22 роки 10 місяців 07 днів у пільговому обчисленні на 24.10.2014.

Відповідно до Висновку службової перевірки ГУНП в Кіровоградській області, від 04.11.2020 № 108/19-20дск встановлено, що у період з 24.07.2002 по 10.06.2003 ОСОБА_1 виконував службові обов`язки, які підпадають під п. 3-А-4 постанови КМУ №393 від 17.07.1992, оскільки був залучений для виконання оперативного завдання з попередження вбивства як нелегальний співробітник відповідно до наказу заступника начальника - начальника кримінальної міліції УМВС України в Кіровоградській області №755т від 24.07.2002 для виконання завдань в злочинному середовищі.

При чому, Уравлінню фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУНП в Кіровоградській області ( ОСОБА_2 ) забезпечити проведення перерахунку грошового забезпечення ОСОБА_1 з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 20.05.1992 №256-04т «Про заходи щодо виконання Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» в трьохкратному розмірі.

Згідно виписки з рахунку вислуги років для призначення пенсії від 26.05.2023 наданої дериктором Департаменту пенсійних питань та соціального захисту МВС України, ОСОБА_1 період з 24.07.2002 по 10.06.2003 був зарахований до вислуги років на пільгових умовах з розрахунку один місяць служби за три місяці відповідно до абз. 4 п/п «а» п. 3 постанови КМУ від 17 липня 1992 р. №393.

Як встановлено, з довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2002 по 31.12.2003, наданої Управління Міністерства внутрішніх справ в Кіровоградській області, доплата відповідно до постанови КМУ від 20.05.1992 №256-04т в спірний період не виплачувалася.

На адвокатський запит щодо виплати грошового забезпечення, надійшов лист УМВС України в Кіровоградській області від 09.07.2024, у якому зазначено, що у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України, контрольно-наглядова справа, що могла б містити відомості, які б могли бути підставою для проведення службової перевірки відносно ОСОБА_1 була знищена згідно акту про знищення від 28.02.2022 №61/дек/19/рсо, висновок службової перевірки від 04.11.2020 №108/19-20дск знищено відповідно до акту знищення від 29.03.2022 №327/19-2022.

Не погоджуючись із зазначеними діяит, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Частиною 1 ст. 19 Закону України «Про міліцію» встановлено, що форми і розміри грошового утримання працівників міліції встановлюються Кабінетом Міністрів України і повинні забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування якісного особового складу міліції, диференційовано враховувати характер і умови роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності і компенсувати їх фізичні та інтелектуальні затрати.

Згідно ст. 5 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», оперативно-розшукова діяльність здійснюється оперативними підрозділами. Зокрема Міністерства внутрішніх справ України - кримінальною, транспортною та спеціальною міліцією, спеціальними підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю, забезпечення безпеки працівників суду, правоохоронних органів і учасників кримінального судочинства.

На працівників, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, поширюються гарантії правового і соціального захисту, передбачені законами України про ці органи. Працівникам, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, надаються додаткові пільги в питаннях соціально-побутового та фінансового забезпечення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. (ст. 12 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність»).

При чому, ст. 13 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» визначає, що особа, яка залучається до виконання завдань оперативно-розшукової діяльності, перебуває під захистом держави. Співробітництво особи з оперативним підрозділом зараховується до її загального трудового стажу в разі укладення з нею трудової угоди. Якщо у зв`язку з виконанням такою особою завдань оперативно-розшукової діяльності настала її інвалідність або смерть, на неї поширюються пільги, передбачені у таких випадках для працівників оперативних підрозділів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 затверджено Порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб.

Пунктом 1 Порядку № 393 встановлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

За приписами підпункту "а" пункту 3 Порядку № 393 до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць служби за три місяці.

Як встановлено судом, і не заперечується сторонами ОСОБА_1 період з 24.07.2002 по 10.06.2003 був зарахований до вислуги років на пільгових умовах з розрахунку один місяць служби за три місяці відповідно до абз. 4 п/п «а» п. 3 постанови КМУ від 17 липня 1992 р. №393.

Однак, грошове забезпечення ОСОБА_1 за спірний період не включало доплати передбачуваної постановою КМУ від 20.05.1992 №256-04т.

Відповідно до ст 115 КЗпП України, заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі Закону України Про судовий збір з відповідача останній у відповідності до ст. 139 КАС України не стягується.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 19, 76, 77, 139, 241-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Управління МВС України в Кіровоградській області щодо не проведення перерахунку та виплати грошового забезпечення ОСОБА_1 з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі.

Зобов`язати Управління МВС України в Кіровоградській області нарахувати та виплати ОСОБА_1 грошове забезпечення за період з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі.

Копію рішення направити сторонам.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.

Суддя Петро ПАЛАМАР

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125170532
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —340/5317/24

Рішення від 17.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Рішення від 14.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 13.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні