РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2025 року справа № 340/5317/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ в Кіровоградській області, третя особа Головне управління Національної поліції в Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До суду з Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшли матеріали адміністративної справи за позовною заявою адвоката Усатенка В.Ю. в інтересах ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління Міністерства внутрішніх справ в Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Чміленка, 41), в якій просить:
-визнати протиправною бездіяльність УМВС України в Кіровоградській області щодо не проведення перерахунку та виплати грошового забезпечення позивачу з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі;
-зобов`язати Управління МВС України в Кіровоградській області нарахувати та виплати позивачу грошове забезпечення за період з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі з урахуванням індексу інфляції в період невиплати грошового забезпечення з 24.07.2002 року.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 13.02.2025 закрито провадження у адміністративній справі №340/5317/24 в частині позовних вимог щодо нарахування індексу інфляції з 24.07.2002 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що перебуваючи на службі в ОВС та виконанні завдань у злочинному середовищі, відповідачем протиправно невиплачено грошове забезпечення з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т в трьохкратному розмірі.
Відповідачем у встановлений судом строк подано відзив на позов в якому зазначені заперечення щодо задоволення позовних вимог, оскільки підстави для проведення перерахунку раніше виплаченого грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 24.07.2002 по 10.06.2003, на підставі ПКМУ №393 відсутні. Наголошено, що у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України, контрольно-наглядова справа, що могла б містити відомості, які б могли бути підставою для проведення службової перевірки відносно ОСОБА_1 була знищена згідно акту про знищення від 28.02.2022 №61/дск/19/рсо. Враховуючи викладене, у зв`язку із відсутністю документів, у тому числі нормативно-правових, які б підтверджували виконання певних завдань, що могли б бути підставою для проведення виплат, позивачеві повідомлено, що не має можливості надати інформацію, довідки, провести розрахунки, чи вчинити дії з цього приводу.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд зазначає таке.
ОСОБА_1 проходив службу в ОВС з 20.09.1999 по 24.10.2014, а саме в УМВС України в Кіровоградській області, звільнено наказом МВС України №2214 о/с, що узгоджується з послужним списком та даними трудової книжки.
31.10.2014 наказом ГУ МВС України в Донецькій області №387 о/с на підставі постанови КМУ від 17.07.1992 №393 позивачу визначена вислуга років у пільговому обчисленні 21 рік 06 місяців 12 днів.
04.12.2020 наказом ГУ МВС України в Донецькій області №21 о/с внесено зміни до наказу №387 о/с від 31.10.2014, згідно висновку ГУ НП в Кіровоградській області від 04.11.2020 №108/19-20 дск, а саме оголошено позивачу вислугу у 22 роки 10 місяців 07 днів у пільговому обчисленні на 24.10.2014.
Відповідно до Висновку службової перевірки ГУНП в Кіровоградській області, від 04.11.2020 № 108/19-20дск встановлено, що у період з 24.07.2002 по 10.06.2003 ОСОБА_1 виконував службові обов`язки, які підпадають під п. 3-А-4 постанови КМУ №393 від 17.07.1992, оскільки був залучений для виконання оперативного завдання з попередження вбивства як нелегальний співробітник відповідно до наказу заступника начальника - начальника кримінальної міліції УМВС України в Кіровоградській області №755т від 24.07.2002 для виконання завдань в злочинному середовищі.
При чому, Уравлінню фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУНП в Кіровоградській області ( ОСОБА_2 ) забезпечити проведення перерахунку грошового забезпечення ОСОБА_1 з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 20.05.1992 №256-04т «Про заходи щодо виконання Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» в трьохкратному розмірі.
Згідно виписки з рахунку вислуги років для призначення пенсії від 26.05.2023 наданої дериктором Департаменту пенсійних питань та соціального захисту МВС України, ОСОБА_1 період з 24.07.2002 по 10.06.2003 був зарахований до вислуги років на пільгових умовах з розрахунку один місяць служби за три місяці відповідно до абз. 4 п/п «а» п. 3 постанови КМУ від 17 липня 1992 р. №393.
Як встановлено, з довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2002 по 31.12.2003, наданої Управління Міністерства внутрішніх справ в Кіровоградській області, доплата відповідно до постанови КМУ від 20.05.1992 №256-04т в спірний період не виплачувалася.
На адвокатський запит щодо виплати грошового забезпечення, надійшов лист УМВС України в Кіровоградській області від 09.07.2024, у якому зазначено, що у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України, контрольно-наглядова справа, що могла б містити відомості, які б могли бути підставою для проведення службової перевірки відносно ОСОБА_1 була знищена згідно акту про знищення від 28.02.2022 №61/дек/19/рсо, висновок службової перевірки від 04.11.2020 №108/19-20дск знищено відповідно до акту знищення від 29.03.2022 №327/19-2022.
Не погоджуючись із зазначеними діяит, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Частиною 1 ст. 19 Закону України «Про міліцію» встановлено, що форми і розміри грошового утримання працівників міліції встановлюються Кабінетом Міністрів України і повинні забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування якісного особового складу міліції, диференційовано враховувати характер і умови роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності і компенсувати їх фізичні та інтелектуальні затрати.
Згідно ст. 5 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», оперативно-розшукова діяльність здійснюється оперативними підрозділами. Зокрема Міністерства внутрішніх справ України - кримінальною, транспортною та спеціальною міліцією, спеціальними підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю, забезпечення безпеки працівників суду, правоохоронних органів і учасників кримінального судочинства.
На працівників, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, поширюються гарантії правового і соціального захисту, передбачені законами України про ці органи. Працівникам, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, надаються додаткові пільги в питаннях соціально-побутового та фінансового забезпечення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. (ст. 12 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність»).
При чому, ст. 13 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» визначає, що особа, яка залучається до виконання завдань оперативно-розшукової діяльності, перебуває під захистом держави. Співробітництво особи з оперативним підрозділом зараховується до її загального трудового стажу в разі укладення з нею трудової угоди. Якщо у зв`язку з виконанням такою особою завдань оперативно-розшукової діяльності настала її інвалідність або смерть, на неї поширюються пільги, передбачені у таких випадках для працівників оперативних підрозділів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 затверджено Порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб.
Пунктом 1 Порядку № 393 встановлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.
За приписами підпункту "а" пункту 3 Порядку № 393 до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць служби за три місяці.
Як встановлено судом, і не заперечується сторонами ОСОБА_1 період з 24.07.2002 по 10.06.2003 був зарахований до вислуги років на пільгових умовах з розрахунку один місяць служби за три місяці відповідно до абз. 4 п/п «а» п. 3 постанови КМУ від 17 липня 1992 р. №393.
Однак, грошове забезпечення ОСОБА_1 за спірний період не включало доплати передбачуваної постановою КМУ від 20.05.1992 №256-04т.
Відповідно до ст 115 КЗпП України, заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі Закону України Про судовий збір з відповідача останній у відповідності до ст. 139 КАС України не стягується.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 19, 76, 77, 139, 241-246, 255 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Управління МВС України в Кіровоградській області щодо не проведення перерахунку та виплати грошового забезпечення ОСОБА_1 з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі.
Зобов`язати Управління МВС України в Кіровоградській області нарахувати та виплати ОСОБА_1 грошове забезпечення за період з 24.07.2002 по 10.06.2003 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.1992р. №256-04т Про заходи щодо виконання Закону України Про оперативно-розшукову діяльність в трьохкратному розмірі.
Копію рішення направити сторонам.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125170532 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні