ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 жовтня 2010 року 13:00 № 2а-11932/10/2670
За позовом Державної податкової інспек ції у Шевченківському район і м. Києва
до відповідача Товариства з обмеженою в ідповідальністю «ІВК «Кашта н»
третя особа Шевче нківська районна у м. Ки єві державна адміністрація
про припинення державної реєст рації юридичної особи
Суддя Добрянська Я.І..
Секретар судового засідан ня Пономарьов Д.Г.
Представники:
від позивача: Капустін а А.А.(довіреність від 27.07.2010 р. №3944/9/10-114)
від відповідача: не з' явилися
третя особа не з' явили ся
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 05.10.2010 р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улася Державна податкова інс пекція у Шевченківському ра йоні м. Києва з позовом до ТОВ «ІВК «Каштан», третя особа Ше вченківська районна у м. Києв і державна адміністрація про припинення державної реєстр ації юридичної особи.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, просив припинити юридич ну особу ТОВ «ІВК «Каштан», ви знати недійсним запис про пр оведення державної реєстрац ії ТОВ «ІВК «Каштан»через по рушення закону, допущені при створенні юридичної особи, я кі не можна усунути, з моменту його внесення, визнати недій сним свідоцтво платника пода тку на додану вартість з моме нту його видачі.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначив, що в ідповідач має ознаки фіктив ного підприємства, а тому пра вочин у формі створення уста новчих документів та державн ої реєстрації відповідача є нікчемним.
На адресу відповідача, що за значена у витягу з Єдиного де ржавного реєстру, судом було надіслано листа разом із пов істкою та ухвалою про відкри ття провадження у справі, одн ак судова кореспонденція пов ернулась на адресу суду з від міткою «за зазначеною адресо ю не зареєстрована».
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру, або за адре сою, яка зазначена її предста вником, і це підтверджується підписом відповідної службо вої особи.
Згідно положень ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення по штового відправлення із пові сткою, яка не вручена адресат у з незалежних від суду причи н, вважається, що така повістк а вручена належним чином.
Законом України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців»передбачено право осіб на зміну свідоцтва про держа вну реєстрацію у зв' язку із змінами місцезнаходження ю ридичної особи.
Відповідно до ч.6 ст. 9 вищезаз наченого Закону заміна свід оцтва про державну реєстраці ю проводиться у разі, зокрема внесення змін до відомостей про юридичну особу, якщо ці зм іни пов'язані із зміною місце знаходження юридичної особи .
Таким чином, законодавство України передбачає обов' яз ок суб' єкта господарювання вносити зміни до відповідно го реєстру у разі зміни місце знаходження.
Однак відповідач не вносив зміни до ЄДРПОУ про зміну міс ця знаходження.
З огляду на положення ст.ст. 35, 128 КАС України та відповідні обставини, адміністративна справа розглядалась і вирішу валась без участі відповідач а.
Представник третьої особи у судове засідання не з' яви вся, подав заяву про розгляд с прави за відсутності предста вника.
Розглянувши подані сторон ою документи і матеріали, зас лухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «ІВК «Каштан»(ЄДРПОУ 34618645) зареєстроване Шевченків ською районною у м. Києві Держ авною адміністрацією та пере буває на обліку в ДПІ у Шевчен ківському районі м. Києва.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» передбачені обов' язки плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів), а саме пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні:
1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;
2) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів);
3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни;
4) допускати посадових осіб державних податкових органі в до обстеження приміщень, що використовуються для одержа ння доходів чи пов'язані з утр иманням об'єктів оподаткуван ня, а також для перевірок з пит ань обчислення і сплати пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів).
Керівники і відповідні пос адові особи юридичних осіб т а фізичні особи під час перев ірки, що проводиться державн ими податковими органами, зо бов'язані давати пояснення з питань оподаткування у випа дках, передбачених законами, виконувати вимоги державних податкових органів щодо усу нення виявлених порушень зак онів про оподаткування і під писати акт про проведення пе ревірки.
Обов'язок юридичної особи щ одо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припи няється із сплатою податку, з бору (обов'язкового платежу) а бо його скасуванням або спис анням податкової заборгован ості відповідно до Закону Ук раїни "Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом". У разі ліквідації юридичної особи заборгованість з податків і зборів (обов'язкових платежі в) сплачується у порядку, вста новленому законами України. У разі укладення мирової уго ди у процедурі провадження у справі про банкрутство забо ргованість з податків і збор ів (обов'язкових платежів) спл ачується у розмірах, визначе них мировою угодою, укладено ю у порядку, встановленому за конами України.
В статті 4 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” визначено поня ття державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення фа кту створення або припинення юридичної особи, засвідченн я факту набуття або позбавле ння статусу підприємця фізич ною особою, а також вчинення і нших реєстраційних дій, які п ередбачені цим Законом, шлях ом внесення відповідних запи сів до Єдиного державного ре єстру.
Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” підстава ми для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної ос оби, зокрема є: визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації через по рушення закону, допущені при створенні юридичної особи, я кі не можна усунути; провадже ння нею діяльності, що супере чить установчим документам, або такої, що заборонена зако ном; невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону; неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну; наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Згідно зі статтею 247 Господ арського кодексу України, у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи уста новчим документам, до нього м оже бути застосовано адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації цього суб'є кта та його ліквідації.
Як встановлює норма п. 6 ст. 58 Г осподарського кодексу Украї ни, суб'єкт господарюванн я ліквідується:
за ініціативою осіб, зазнач ених у частині першій цієї ст атті;
у зв'язку із закінченням стр оку, на який він створювався, ч и у разі досягнення мети, зара ди якої його було створено;
у разі визнання його в устан овленому порядку банкрутом, крім випадків, передбачених законом;
у разі скасування його держ авної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Відповідно до положень ч. 2 ст.. 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців»від 15.05.2003 р. № 755-IV, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є:
визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
невідповідність мінімальн ого розміру статутного фонду юридичної особи вимогам зак ону;
неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Представник позивача поси лається на порушення закону, допущені при створенні юрид ичної особи, які не можна усун ути, однак в судовому засідан ні не надав доказів, що підтве рджують дану обставину.
Позивач подав до суду копі ю декларації, подану відпові дачем до податкового органу за лютий 2010р.
Суд звертає увагу, що у від повідача наявний борг перед бюджетом у розмірі 845 грн. 00 коп ., що підтверджується зворотн ім боком облікової картки, ко пія якої наявна у матеріалах справи.
Крім того, позивачем не нада но суду доказів про спробу ст ягнення вищезазначеного бор гу. А саме позивачем не викона но вимоги Закону України щод о контролю за своєчасністю с плати платниками податків св оїх зобов' язань. А тому прип инення юридичної особи при н аявності боргу є неможливим.
Судом також не береться до у ваги посилання позивача на т е, що відповідач має ознаки фі ктивного підприємства, оскіл ьки надана до суду копія пояс нення не може слугувати нале жним доказом у зв' язку із ти м, що оригіналу до суду для зві рки не надано.
Крім того, позивачем не над ано вироку суду, яким визначе но кримінальну відповідальн ість осіб, які мають відношен ня до створення фіктивного п ідприємства.
В силу положень ст. 62 Консти туції України особа вважаєть ся невинуватою у вчиненні зл очину і не може бути піддана кримінальному покаранню, док и її вину не буде
доведено в законному порядку і встано влено обвинувальним вироко м суду.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 р. № 50 9, органи державної податково ї служби у випадках, в межах ко мпетенції та у порядку, встан овлених законами України, ма ють право звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що позивач н е надав жодних доказів щодо з аявлених позовних вимог, а са ме не надав доказів щодо пору шень закону, допущених при ст воренні юридичної особи.
Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.
Крім того, судом враховують ся положення статті 122 КАС Укр аїни, зокрема адміністративн а справа має бути розглянута і вирішена протягом розумно го строку, але не більше мі сяця з дня відкриття провадж ення у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначених с татей необхідно відмовити у задоволенні позову, оскільки позивач не надав достатніх д оказів щодо обґрунтування за явлених позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го кодексу.
Представник позивача не на дав суду нормативно правовог о обґрунтовання заявлених по зовних вимог та доказів щодо порушення відповідачем норм законодавства, які б слугува ли підставою для припинення юридичної особи.
А відтак, суд прийшов до висновку про відмову у задов олених позовних вимог позива ча.
Враховуючи викладене, кер уючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 106, 112, 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ :
1. В задоволенні позову відмовити.
Постанова відповідно до ст. 254 КАС України, якщо інше не встановлено цим Кодексом, на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.
Постанова може бути оскар жена за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Дата підписання постан ови в повному обсязі 06.10.2010 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2010 |
Оприлюднено | 02.12.2010 |
Номер документу | 12553286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні