Постанова
від 06.03.2025 по справі 761/475/25
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/475/25

Провадження № 3/761/582/2025

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2025 року суддя Шевченківського районного суду м.Києва Савицький Олег Антонович, розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого, за ч.1 ст. 485 МК України,

ВСТАНОВИВ:

10.09.2024 р. ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів та зменшення їх розміру, шляхом заявлення у митній декларації неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, за що передбачена адміністративна відповідальність, згідно з ч.1 ст. 485 МК України.

Представник Координаційно-моніторингової митниці ДМС України в судовому засіданні обставини викладені у протоколі підтвердив.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило, у зв`язку з чим, суддя вважає можливим проводити розгляд справи без присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Вислухавши пояснення представника Координаційно-моніторингової митниці ДМС України, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суддя вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 485 МК України, повністю доведена та підтверджується наступним: протоколом про порушення митних правил; доповідними записками; повідомленнями; листом; відповідями; митною декларацією; актом; рішенням про визначення коду товару; договором доручення; договором купівлі-продажу, додатковою угодою та додатками до нього; міжнародною транспортною декларацією; інвойсами; експортною митною декларацією; довідкою; експертним висновком; письмовими поясненнями ОСОБА_1 .

З протоколу про адміністративне правопорушення та доданих до нього матеріалів, вбачається, що 10.09.2024 р. до зони митного контролю Київської митниці, митного поста «Ліски» відділу митного оформлення № 1 (м.Київ, вул.Довбуша, 22), автомобільним транспортом з д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на підставі контракту від 10.01.2022 р. № 1/NEOWN2022 доставлено товари «каси самообслуговування для магазинів, приймальна платформа вагова та сенсорні монітори ВА93» на адресу TOB «Нео-Коннект Україна» (код ЄДРПОУ 41662656).

10.09.2024 р. з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів ОСОБА_1 - особою, уповноваженою на роботу з митницею, на підставі договору доручення на декларування товарів та митно-консультаційні послуги між TOB «Нео-Коннект Україна» (код ЄДРПОУ 41662656) та ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 ) від 21.05.2018 р. № 21/05, до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Ліски» подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу «ІМ40ДЕ» № UA100180/2024/011445 з прикріпленими до неї сканованими копіями товаросупровідних документів, у якій заявлено наступні відомості про товар № 3 «Монітори для використання в підприємствах торгівлі на місці касира, для підключення до центральних блоків оброблення інформації касових систем, що не містять у своєму складі передавачі або передавачі та приймачі, не подвійного використання, арт: (01750286146) ВА93 15", розрішення 1024*768, інтерфейси Panel Link2/DVI-I, USB-B, роз`єм живлення - 133 шт. Країна виробництва - CN. Торговельна марка - Diebold Nixdorf. Виробник- Diebold Nixdorf».

Разом із вказаною ЕМД надані наступні документи: договір від 10.01.2022 р. № 1/NEOWN2022 між ТОВ «Нео-Коннект Україна» (покупець) та «Wincor Nixdorf International GmbH» (продавець) про поставку товару згідно специфікацій; договір від 10.01.2022 р. № 1/NEOWN2022 з додатками; CMR від 05.09.2024 р. № 1249061; інвойси від 05.09.2024 р. № 82878876, № 82877415, № 82880671, № 82880675, № 82880565, № 82880981 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи, які зазначені які графі 44 ЕМД від 10.09.2024 р.

Згідно з даними, що містяться в товаросупровідних документах, вартість товару № 3 монітори сенсорні ВА93 у кількості 133 шт. становить 37772,00 дол. США (на день подання митної декларації згідно курсу НБУ вартість становить 1557757,56 грн).

В графі 33 ЕМД ОСОБА_1 - особою, уповноваженою на роботу з митницею, вказано код зазначеного товару - 8528521000, ставка ввізного мита - 0 %. Правильність цих відомостей, ОСОБА_1 засвідчив у графі 54 ЕМД своїм електронним цифровим підписом.

Координаційно-моніторинговою митницею, з метою встановлення законності ввезення на митну територію зазначених товарів, згенеровано форми митного контролю, у тому числі: 107-3 «Контроль правильності класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД», 118-3 «Здійснення контролю правильності класифікації товарів згідно з УКТЗЕД спеціалізованим підрозділом митниці для прийняття рішення про визначення коду товару».

11.09.2024 р. проведено митний огляд з урахуванням ст.ст. 320, 338 МК України, розділу III наказу МФУ від 12.12.2012 р. № 1316, під час якого встановлено, що товар № 3 являє собою LCD монітор BA93/pc-touch, присутні роз`єми для підключень. Сторонніх вкладень не виявлено.

Відділом класифікації товарів Київської митниці винесено Рішення про визначення коду товару від 24.09.2024 р. № KT-UA100000-0311-2024 (далі - Рішення), відповідно до якого товар № 3 повинен декларуватись як: - «LCD TFT плоскопанельний дисплей: POS-монітор модель BA93/pc-touch з розміром екрану 15 дюймів, сенсорний. Технічні характеристики: роздільна здатність 1024x768 пікселей, співвідношення сторін 4:3; контрастність 800:1; яскравість 310 кд/м2; кути огляду: Н-160 градусів, V-160 градусів; інтерфейси: PanelLsnk2TM, VGA, DVI-D, USB-A, USB-B. Монітор не містить відео тюнера, має вбудовані гучномовці, має зовнішні кнопки управління, що розташовані в нижньому кутку. Сфера застосування: для торгових терміналів (POS) в усіх сегментах торгівлі (спеціалізовані роздрібні магазини, універмаги, магазини самообслуговування), як термінал точки продажу, термінал замовлення, інформаційний термінал, настільний термінал, здатен підключатися та працювати з машин для автоматичного оброблення інформації та роботи з цими машинами. Країна виробництва: CN. Торговельна марка: Diebold Nixdorf. Виробник: Diebold Nixdorf.» за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8528529190 (ставка мита 10 %).

Рішення прийнято на підставі наступних нормативно-правових актів та документів: Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), викладена у додатку до Закону України «Про Митний тариф України»; Пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 р. № 543; Основні правила інтерпретації УКТЗЕД 1 (Примітка 6 (D) (5) до Групи 84 УКТ ЗЕД) та 6; тексти УКТЗЕД: товарної позиції 8528, товарної підпозиції 852852, товарної категорії 85285291, товарної підкатегорії 8528529190; пояснення до товарної позиції 8528; товаросупровідні документи; технічний опис товару; фото товару; акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу за митною декларацією від 11.09.2024 р. № 24UA100180011445U1. Класифікаційні рішення адміністрацій країн Європейського Союзу (рішення в ВТІ): від 23.02.2024 р. № FRBTIFR- ВТІ-2023-07758.

Відповідно до листа Київської митниці № 4689/7-19 від 26.09.2024 р. різниця митних платежів за ЕМД від 10.09.2024 р. № 24UA100180011445U1, з урахуванням вищезазначеного класифікаційного рішення, складає 186930,91 грн (у тому числі ввізне мито - 155775,76 грн, податок на додану вартість - 31155,15 грн).

Отже, в результаті невірного визначення особою, уповноваженою на роботу з митницею, а саме ОСОБА_1 в митній декларації від 10.09.2024 р. № 24UA100180011445U1 коду товару згідно з УКТ ЗЕД, сума недоборів митних платежів за вказаною митною декларацією складає 186930,91 грн.

Згідно з ч.8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 289 МК України обов`язок із сплати митних платежів виникає у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України.

Згідно з ч.1 ст. 297 МК України у разі ввезення товарів на митну територію України суми митних платежів, нараховані декларантом (уповноваженою ним особою) або митним органом, підлягають сплаті до Державного бюджету України платником податків до або на день подання митному органу митної декларації для митного оформлення, крім випадків, якщо відповідно до цього Кодексу товари ввозяться на митну територію України із звільненням від оподаткування митними платежами.

Частиною 1 статті 293 МК України встановлено, що особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант. Якщо декларування товарів здійснюється особою, уповноваженою на це декларантом, на таку особу покладається обов`язок із сплати митних платежів солідарно з декларантом.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Частиною 8 статті 257 МК України визначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості зокрема щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД та про нарахуваннямитних та інших платежів.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Згідно з ч.1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення: надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Відповідно до ч.2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Згідно з ч.ч.4, 5 ст. 266 МК України, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, суддя приходить до висновку, що ОСОБА_1 , як особа, уповноважена на роботу з митницею ФОП « ОСОБА_1 », вчинив дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів, а саме мита на суму 155775,76 грн, а також зменшення розміру податку на додану вартість на суму 31155,15 грн, всього на загальну суму 186930,91 грн, шляхом заявлення у митній декларації неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до ч.2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Статтею 485 МК України передбачена відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ч.1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальністю.

За таких обставин, дослідивши докази, які містяться у матеріалах справи, суддя вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад інкримінованого порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 485 МК України.

Частиною 1 статті 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно з санкцією ч.1 ст. 485 МК України вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Враховуючи вищевикладене, суддя визнає ОСОБА_1 винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 485 МК України, а тому приходить до висновку про необхідність застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу в доход держави у розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 93465,46 грн.

Керуючись ст.ст. 69, 257, 264, 266, 289, 293, 297, 458, 459, 485-487, 489, 495, 522, 527, 541 МК України, ст.ст. 33, 251-252, 268, 277, 283-285, 294 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , визнати винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 485 МК КУпАП, і застосувати до нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в доход держави у розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 93465 (дев`яносто три тисячі чотириста шістдесят п`ять) грн 46 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) грн 60 коп.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя:

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.03.2025
Оприлюднено11.04.2025
Номер документу126473265
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —761/475/25

Ухвала від 03.06.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 29.04.2025

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Кафідова Олена Василівна

Постанова від 06.03.2025

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Савицький О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні