18/266
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"03" січня 2008 р. Справа № 18/266
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді ТимошевськоїВ.В. при секретарі судового засідання Горловій М.С. розглянув у відкритому судовому засіданні 03.01.2008 р. о 15:00 год. справу №18/266
за позовом: Петрівського районного центру зайнятості, смт. Петрове Кіровоградської області
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Петрівське- Плюс", с. Петрівське Петрівського району Кіровоградської області
про стягнення 1 234,56 грн.
Представники сторін:
від позивача - Дігтяренко Т.М., довіреність № 01-679 від 05.07.07, головний спеціаліст - юрисконсульт;
від відповідача - участі не брали.
Петрівським районним центром зайнятості подано позовну заяву №02-1017 від 26.10.2007 р. про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Петрівське-Плюс" 1 234,56 грн. шкоди, заподіяної внаслідок надання недостовірної довідки про середню заробітну плату.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з"явився, витребуваних документів не подав, хоча належним чином сповіщений про дату, час і місце проведення судового засідання, що підтверджується повідомленням органу поштового зв"язку № 4119766 від 27.12.2007 р. ( а.с. 41).
Враховуючи граничні строки вирішення спору, господарський суд вважає можливим розглянути справу в даному судовому засіданні за відсутності представника відповідача та за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши пояснення представника позивача та оцінивши наявні в справі докази, господарський суд
ВСТАНОВИВ
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 р. з подальшими змінами і доповненнями (далі по тексту - Закон про страхування).
Відповідно до наведених в статті 1 вказаного Закону понять, страховиком у сфері страхування на випадок безробіття є Фонд загальнообов"язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (надалі - Фонд), а страхувальником - роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.
Згідно статті 8 Закону про страхування Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Стаття 12 Закону про страхування визначає, що виконавчим органом правління Фонду є виконавча дирекція, яка забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції покладаються на органи державної служби зайнятості.
Згідно із статтею 18 Закону України "Про зайнятість населення" державна служба зайнятості створена для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Петрівський районий центр зайнятості відповідно до Положення, затвердженого директором Кіровоградського обласного центру зайнятості 02.01.2000 р., є місцевим органом державної служби зайнятості, який підпорядковується Кіровоградському обласному центру зайнятості, та користується правами юридичної особи ( а.с. 47-49). Серед основних завдань центру, які визначені даним положенням, є реалізація заходів державної політики зайнятості населення і забезпечення незайнятому населенню відповідних гарантій на території району.
Стаття 22 Закону України "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачає право застрахованих осіб, визнаних у встановленому порядку безробітними, на отримання допомоги по безробіттю залежно від страхового стажу.
Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках від середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р. № 1266.
Згідно вказаного Порядку для здійснення розрахунків виплат роботодавцем за вимогою застрахованої особи або робочих органів виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування видається довідка про середню заробітну плату на підставі платіжних відомостей та інших документів про нараховану заробітну плату.
Як вбачається з матеріалів справи, під час перевірки 06.04.2007 р. Петрівським районним центром зайнятості товариства з обмеженою відповідальністю "Петрівське-Плюс" виявлено недостовірність даних довідки про середню заробітну плату Белей Ніни Іванівни № 176 від 02.08.2006 р., яка отримувала допомогу по безробіттю. Виявлене порушення зафіксовано в акті №61, підписаного посадовими особами перевіряючого та товариства з обмеженою відповідальністю "Петрівське-Плюс" ( а.с. 45-46).
Так, розмір відображеного у довідці № 176 від 02.08.2006 р. середньоденного заробітку Белей Н.І. у сумі 32,79 грн. ( а.с. 53), перевищував її дійсний середньоденний заробіток, який становив 24,53 грн., про що зазначено відповідачем у новій довідці № 83 від 18.04.2007 р., виданої за вимогою центру зайнятості ( а.с. 54).
В результаті недостовірності даних довідки про середню заробітну плату виникла переплата по виплаті допомоги по безробіттю Белей Н.І. на суму 1 234,56 грн. ( а.с. 43-44).
Згідно статті 12 Закону України "Про зайнятість населення" дії працівників державної служби зайнятості можуть бути оскаржені до відповідного за підпорядкуванням органу цієї служби або до суду. Однак, в матеріалах справи відстуні докази оскарження дій працівників Петрівського районного центру зайнятості щодо проведної ними перевірки та за повідомленням позивача, заперечення чи зауваження з приводу акту перевірки № 61 від 06.04.2007 р. відповідачем не надавались ( а.с. 42).
Відповідно до статті 35 Закону України "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" роботодавець зобов"язаний надавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відомості про заробітну плату працівників, достовірність даних по яким перевіряється цим же виконавчим органом. У разі недостовірності даних роботодавець повинен добровільно чи на підставі рішення суду відшкодувти страховику заподіяну шкоду.
Стаття 39 вказаного Закону передбачає, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
З огляду на викладене вище, враховуючи відсутність в матеріалах справи доказів добровільного відшкодування товариством з обмеженою відповідальністю "Петрівське-Плюс" заподіяної страховику шкоди внаслідок надання недостовірних даних в довідці про середню заробітну плату Белей Н.І. в розмірі 1 234,56 грн., позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 71, ч. 4 ст. 94, ч.ч. 1-2 ст. 160, ст. ст. 162, 163, 254, 258, п. 6 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Петрівське-Плюс" (28322, Кіровоградська область, Петрівський район, с. Петрівське, вул. Валентини Терешкової, 15, р/р 2600574649, ВАТ "Райффайзен банк Аваль", МФО 380805, код ЄДРПОУ 00853760) на користь Петрівського районного центру зайнятості (28300, Кіровоградська область, смт. Петрове, вул. Ілліча, 41, ГУДКУ в Кіровоградській області р/р 37177303901375, код ЄДРПОУ 22222712) - 1 234 грн. 56 коп. шкоди, заподіяної внаслідок надання недостовірної довідки про середню заробітну плату.
Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя
В.В.Тимошевська
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2008 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1265977 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні