18/299
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"09" січня 2008 р. Справа № 18/299
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді ТимошевськоїВ.В. при секретарі судового засідання Горловій М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні 09.01.2008 року о 15:20 год. справу №18/299
за позовом: Управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі, смт. Петрове Кіровоградської області
до відповідача: Приватного сільськогосподарського підприємства "Лан", с.Олександро-Мар'ївка Петровського району Кіровоградської області
про стягнення 3 666,65 грн.
За участю представників сторін:
від позивача - участі не брали;
від відповідача - участі не брали.
Управлінням Пенсійного фонду України в Петрівському районі подано позовну заяву №2033/07-16 від 16.11.2007 року про стягнення з приватного сільськогосподарського підприємства "Лан" заборгованості по страховим внескам та фінансовій санкції і пені в загальному розмірі 3 666,65 грн.
Представники сторін у судове засідання не з'явились, хоча належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення № 2503961 від 21.12.2007 року та № 2504160 від 21.12.2007 року, які містяться в матеріалах справи ( а.с. 30-31).
19.12.2007 року на адресу господарського суду надійшов лист управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі № 2227/07-16 від 13.12.2007 року, відповідно до якого позивач просить розглянути справу без участі представника управління за наявним в ній матеріалами ( а.с. 26).
Крім того, 03.01.2008 року до господарського суду надійшов лист управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі № 2297/07-16 від 27.12.2007 року, в якому повідомлено, що приватним сільськогосподарським підприємством "Лан" повністю сплачено заборгованість по страхових внесках, фінансовій санкції і пені в сумі 3 666,65 грн. ( а.с. 32).
Викладене підтверджується платіжними дорученнями № 16 від 18.12.2007 року, № 13 від 13.12.2007 року та № 14 від 13.12.2007 року ( а.с.33-35).
Розглянувши справу та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками визначається Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. №1058-ІV (далі по тексту - Закон).
За вимогами частини 3 статті 18 вказаного Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України.
Платниками страхових внесків згідно зі статтею 14 та 15 Закону є страхувальники - роботодавці, які набувають статусу платників страхових внесків з дня їх взяття на облік територіальним органом Пенсійного фонду.
Органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, є Пенсійний фонд, який, при цьому, є центральним органом виконавчої влади, що слідує з Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 р. №121.
Виконавчими органами правління Пенсійного фонду є виконавча дирекція та підвідомчі їй територіальні органи, які, зокрема, уповноважені стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків (ст.63, 64 Закону). З урахуванням частини 12 Прикінцевих Положень Закону України №1058-ІV функції виконавчої дирекції та її територіальних органів протягом п'яти років з дня набрання чинності цим Законом виконують відповідно Пенсійний фонд України та головні управління Пенсійного фонду в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі та управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах.
Розміри страхових внесків встановлюються за ставками, визначеними Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 р.
Відповідно до Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах в містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 р. № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730 з наступними змінами, управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі є органом Фонду із статусом юридичної особи, що здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення в межах району (а.с. 6-7).
Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 р. № 1058-ІУ (далі - Закон-1058) страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Статтею 1 Закону-1058 визначено, що страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, та кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
На підставі ст. ст. 18, 19, 20, пп. 1 п. 8 Розділу ХУ Закону-1058 страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Законом України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” від 26.06.1997 р., № 400/97, тобто платник нараховує та сплачує страхові внески у встановлений граничний термін за ставкою 33,2% від суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників та відраховує і перераховує страхові внески від об'єкту оподаткування застрахованих осіб - найманих працівників за ставкою 0,5-5 % від їх сукупного оподатковуваного доходу.
Згідно пунктів 6 та 12 ст. 20 Закону-1058 страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески нараховані за відповідний базовий звітний період (календарний місяць), не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Як вбачається з матеріалів судової справи, заборгованість приватного сільськогосподарського підприємства "Лан" по сплаті страхових внесків, яка облікована у розрахунках сум страхових внесків з липня по вересень 2007 р., на час подання позову становила 3 319,99 грн. (а.с. 9-14).
Крім того, рішенням Управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі №343 від 07.09.2007 року до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді стягнення штрафу в сумі 294,04, грн. та нараховано пеню в сумі 52,62 грн. (а.с.15).
Поряд з цим, 03.01.2008 року до господарського суду надійшов лист управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі № 2297/07-16 від 27.12.2007 року, в якому повідомлено, що приватним сільськогосподарським підприємством "Лан" повністю сплачено заборгованість по страхових внесках в сумі 3666,65 грн. ( а.с. 32).
На підтвердження сплати позивачем до матеріалів справи додано копії платіжних доручень на загальну суму 6 414,38 грн., а саме: № 16 від 18.12.2007 року на суму 3 414,38 грн., № 13 від 13.12.2007 року на суму 202 грн. та № 14 від 13.12.2007 року на суму 2 798 грн. ( а.с. 33-35).
З урахуванням викладеного, виходячи з наявних в матеріалах справи доказів сплати боргу відповідачем, позовні вимоги по стягненню з приватного сільськогосподарського підприємства "Лан" заборгованості по страхових внесках на загальнообов'язкове пенсійне страхування та фінансової санкції і пені є необґрунтованими та в їх задоволенні має бути відмовлено.
Згідно до вимог частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. 71, ч. 4 ст. 94, ч.ч. 1-2 ст. 160, ст. ст. 162, 163, 186, 254, п. 6 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя
В.В.Тимошевська
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2008 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1267122 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Тимошевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні