ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
10.06.2025м. СумиСправа № 920/673/21
Господарський суд Сумської області у складі головуючого судді Яковенка В.В., за участю секретаря судового засідання Шишла Н.С., розглянувши матеріали справи матеріали справи № 920/673/21 про банкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема,
представники учасників:
кредитора: АТ «Укртрансгаз» (в режимі відеоконференції) Кравченко С.В.;
ліквідатор Солдаткін І.В.;
РВ ФДМ по Полтавській та Сумській областях Мороз Н.В.;
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції Чубур І.Д.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою суду від 29.07.2021 відкрито провадження у справі про банкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема.
Постановою від 07.02.2023 боржника ВАТ Акціонерна компанія Свема визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.
Ухвалою від 18.03.2025 суд постановив: відсторонити арбітражного керуючого Закорка Вадима Вікторовича від виконання повноважень ліквідатора у справі № 920/673/21 про банкрутство Відкритого акціонерного товариства Акціонерна компанія Свема; призначити ліквідатором Відкритого акціонерного товариства Акціонерна компанія Свема арбітражного керуючого Солдаткіна Ігоря В`ячеславовича; продовжити строк ліквідаційної процедури у справі № 920/673/21 про банкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема до 02.04.2025.
02.04.2025 до суду надійшло клопотання ліквідатора, в якому просить суд зобов`язати Виконавчий комітет Шосткинської міської ради прийняти на зберігання архівні документи банкрута із особового складу працівників за 1944 2022 роки, безоплатно.
Ухвалою від 03.04.2025 суд продовжив строк ліквідаційної процедури у справі № 920/673/21 про банкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема до 21.04.2025 і призначив розгляд справи в судове засідання на 22.04.2025.
22 квітня 2025 року суд ухвалив: продовжити строк ліквідаційної процедури у справі № 920/673/21 про банкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема до 30.06.2025; відкласти розгляд справи в судове засідання на 22.05.2025.
Ухвалою від 22.05.2025 суд відклав розгляд клопотання ліквідатора про зобов`язання вчинити дії в судове засідання на 10.06.2025.
23.05.2025 до суду надійшли пояснення ліквідатора в яких зазначив, що листом від 21.11.2024 Шосткинське районне управління поліції повідомило ВПВР УЗПВР у Сумській області Східного МУЮ про відсутність ознак будь-якого складу кримінального та адміністративного правопорушення, проте вбачаються ознаки цивільно-правових відносин, тому перевірку щодо невиконання Шосткинською міською радою ухвали суду від 21.11.2023 про зобов`язання прийняти архівні документи ВАТ «АК «Свема» було завершено.
Частинами 1-3 статті 67 Кодексу України з процедур банкрутства (далі КУзПБ) передбачено, що ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До постановлення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання. Архівна установа, визначена для подальшого зберігання архівних документів банкрута, зобов`язана прийняти їх на зберігання безоплатно.
Листом від 11.08.2022 вих. № 360/04-17 Державний архів Сумської області повідомив, що ВАТ «Акціонерна компанія «Свема» віднесено до списку № 1 - джерел формування Національного архівного фонду, у зоні комплектування відділу Шосткинської міської ради.
В обґрунтування поданого клопотання ліквідатор зазначає, що ухвалою Господарського суду Сумської області від 21.11.2023 у цій справі зобов`язано Шосткинську міську раду Сумської області безоплатно прийняти на зберігання архівні документи банкрута з особового складу працівників за 1944 2022 роки, проте листом від 02.01.2024 № 3/01-27 Виконавчий комітет Шосткинської міської ради відмовився приймати на зберігання архівні документи банкрута, зазначивши про те, що відбір на архівне зберігання документів здійснюється на підставі експертизи цінності документів, а приймання на тривале зберігання документів здійснюється за описами справ.
Відносини, пов`язані із формуванням, обліком, зберіганням і використанням Національного архівного фонду, та інші основні питання архівної справи регулюються Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи».
За змістом статей 1, 31 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» архівна установа, архів, архівний підрозділ, архівний відділ - це відповідно установа чи структурний підрозділ, що забезпечує облік і зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду і/або здійснює управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність у сфері архівної справи і діловодства.
У разі ліквідації або реорганізації державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних підприємств, установ та організацій документи, що нагромадилися за час їх діяльності, передаються ліквідаційною комісією (ліквідатором), комісією з реорганізації або керуючим припиненням (у разі припинення державних підприємств відповідно до порядку, встановленого Законом України «Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України») правонаступникам у порядку, встановленому Міністерством юстиції України, із збереженням відповідної форми власності на зазначені документи, а у випадках відсутності правонаступників - відповідним державним архівним установам або іншим місцевим архівним установам.
Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських селищних, міських рад належать централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.
Відповідно до ст. 1, ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами. Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Згідно з ч. 2 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради.
На підставі ч. 4 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
У відповідності до Положення про архівний відділ Шосткинської міської ради, яке розміщене на вебсайті останньої, архівний відділ міської ради утворюється за рішенням міської ради для зберігання документів Національного архівного фонду, що мають місцеве значення, і управління архівною справою та діловодством на території міста.
Пунктом 13 Положення передбачено, що архівний відділ не є юридичною особою публічного права.
Судом установлено, що в матеріалах справи наявні докази вчинення ліквідатором дій щодо формування та упорядкування архівних документів, які підлягають обов`язковому зберіганню.
Таким чином, відповідно до діючого законодавства виконавчий комітет Шосткинської міської ради, якому підпорядкований архівний відділ Шосткинської міської ради, зобов`язаний прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.
Ураховуючи, що архівні документи банкрута ВАТ «АК «Свема» мають бути передані до виконавчого комітету Шосткинської міської ради, а останній висуває ліквідатору банкрута додаткові умови для їх прийняття, суд дійшов висновку про необхідність задоволення клопотання ліквідатора та зобов`язання Виконавчий комітету Шосткинської міської ради прийняти на зберігання архівні документи банкрута, які підлягають обов`язковому зберіганню відповідно до законодавства України.
Керуючись статтями, 61, 67 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234, 235 Господарського процесуального Кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ліквідатора про зобов`язання вчинити дії задовольнити.
2. Зобов`язати Виконавчий комітет Шосткинської міської ради (41100, Сумська область, м. Шостка, вул. Садовий бульвар, 14, код ЄДРПОУ 04057994) безоплатно прийняти на зберігання архівні документи банкрута Відкритого акціонерного товариства «Акціонерна компанія «Свема» (41100, Сумська область, м. Шостка, вул. Гагаріна, 1, код 05761318) із особового складу працівників за 1944 2022 роки.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття 10.06.2025, є обов`язковою та виконується у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження» та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох років.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, що передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
СуддяВ.В. Яковенко
Суд | Зарічний районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2025 |
Оприлюднено | 11.06.2025 |
Номер документу | 127996015 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Яковенко Василь Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні