Рішення
від 22.01.2008 по справі 22/221
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

22/221

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

22.01.08 р.                                                                               Справа № 22/221                               

Суддя господарського суду Донецької області Волошинова Л. В.

при секретарі судового засідання Тараненко Т.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу

за позовом: Державної екологічної інспекції в Донецькій області

до відповідача: Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ

          

про стягнення збитків, заподіяних державі, в сумі 10 084,40 грн.

за участю

прокурора:

представників:

від позивача: Галівець М. М. – за довір.

від відповідача: Баканова О. В. – за довір.

третя особа:

СУТЬ СПРАВИ:

          

За клопотаннями представників сторін строк вирішення спору був продовжений на чотири місяці.

          Позивач, Державна екологічна інспекція в Донецькій області, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ про стягнення збитків, заподіяних державі, в сумі 10 084,40 грн. внаслідок незаконної вирубки дерев у кількості 325 штук до ступеня припинення їх росту.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на акти перевірки виконання природоохоронного законодавства від 29.09.2006 р. № 88 та від 27.11.2006 р. № 122.

Відповідач проти позову заперечує і наполягає на тому, що вирубки дерев він не здійснював. Територія охоронної зони ВЛ-6 полезахисної лісосмуги, розташована на землях Хрестищанської сільської ради, підприємству не належить, тому в силу приписів ст. 1166 ЦК України відповідач не може нести відповідальності за шкоду, спричинену державі, не по вині підприємства.  

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ:

29.09.2006 р. Північно – Донецькою регіональною екологічною інспекцією була проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства України Відкритим акціонерним товариством „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ, під час якої серед інших порушень був зафіксований факт незаконної вирубки дерев на прилеглій до підприємства території (акт перевірки від 29.009.2006 р. № 88).

Перевірка проводилась в присутності інженера Орлової А. В., начальника виробництва Рибчинко В. І та головного енергетика Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ Нежиденко Г. Г.

За результатами перевірки Відкритому акціонерному товариству „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ був виданий припис, який був підписаний головою правління відповідача з особливою думкою, яка полягає в тому, що підприємство вирубки дерев не здійснювало. Під час візуального огляду був встановлений факт вирубки дерев великого діаметру. У зв'язку з відсутністю у заводу пілорами та столярного цеху здійснити вирубку дерев такого великого діаметру було неможливо.   

27.11.2006 р. Північно – Донецькою регіональною екологічною інспекцією був складений акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України на території Крестищенської сільської ради в районі Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ № 122, в якому визначено, що на землях Крестищенської сільської ради в полезахисній лісній смузі, охоронній зоні ВЛ-6 виявлений факт незаконної вирубки дерев породи дуб, клен, ясень, тополя до ступеня припинення їх росту у кількості 325 штук.        

             

За результатами розгляду матеріалів справи суд вважає, що позов Державної екологічної інспекції в Донецькій області підлягає задоволенню за наступними підставами.

Відповідно до ст. 1 Закону України “Про рослинний світ” від 09.04.1999 р. № 591-XIV (зі змінами та доповненнями) відносини у сфері охорони, використання та відтворення рослинного світу регулюються Конституцією України, законами України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про природно-заповідний фонд України”, Лісовим кодексом України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища визначені Законом України “Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991 р. № 1264-XII (зі змінами та доповненнями). 

Відповідно до ст. 40 цього Закону використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення;

д) збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

При використанні природних ресурсів має забезпечуватися виконання й інших вимог, встановлених цим Законом та іншим законодавством України.

Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах закріплений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. № 1045 “Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах” (далі по тексту - Порядок).          

Відповідно до п. 3-5 Порядку видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера.

Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (далі - заявник) про видалення зелених насаджень.

Компетентний орган протягом трьох днів після надходження заяви затверджує склад відповідної комісії.

До складу комісії включаються представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, а також інших заінтересованих організацій.

Комісія у п'ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню, за зразком, затвердженим Мінбудом.

Акт складається у чотирьох примірниках і подається на погодження з територіальним органно м Мінприроди у триденний строк. Три примірники погодженого акта повертається комісії, по одному з яких передається власнику (користувачу) земельної ділянки і заявнику.

Голова комісії готує в триденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і що залишаються на земельній ділянці.

Компетентний орган у тижневий строк після надходження зазначеного проекту приймає рішення про видалення зелених насаджень і наступного дня видає заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач ордер на рубку зелених насаджень, а саме дерев у кількості 325 штук не одержував, тому суд робить висновок про незаконність дій відповідача стосовно самовільної вирубки дерев.

Суд не приймає до уваги ствердження відповідача про те, що ним жодних дій, спрямованих на вирубку дерев не здійснювалось, оскільки ці доводи спростовуються матеріалами справи. Зокрема, 26.12.2007 р. Краматорською міжрайонної природоохоронною прокуратурою на запит суду були направлені матеріали перевірки, яка проводилась працівниками ВДСБЕЗ Слов'янського МВ УМВС України спільно з екологічною інспекцією за фактом незаконного знесення зелених насаджень (супровідний лист з додатками від 14.12.2007 р. № 1343).     

Серед наданих суду документів наявні витяги з оперативного журналу ПС “Слов'янськ – Північна –110 кВ”, які свідчать про те, що у липні та серпні 2006 р. головний енергетик Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ Нежиденко Г. Г. неодноразово звертався до ПС “Слов'янськ – Північна – 110 кВ” з заявками про відключення електроенергії по ВЛ 6кВ “Учхоз” для обрізання дерев.     

На момент вирішення цієї справи судом висновки актів перевірки від 29.09.2006 р. № 88 та від 27.11.2006 р. № 122 в установленому чинним законодавством порядку не спростовані, доказів оскарження дій посадових осіб органу державної екологічної інспекції під час проведення перевірки та складання відповідних актів не надано.             

Стаття 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” передбачає, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999р. № 559 “Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів”, установлено, що розмір шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів, обчислюється за таксами, що затверджені цією постановою, працівниками Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки, його органів на місцях та інших спеціально уповноважених органів виконавчої влади, яким надано право розглядати справи про адміністративні правопорушення.

Враховуючи той факт, що відповідач заперечень щодо арифметичної правильності здійсненого Державною екологічною інспекцією у Донецькій області розрахунку суми шкоди не надав, позов підлягає задоволенню з віднесенням судових витрат на відповідача.  

На підставі викладеного, керуючись ст. 40, 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, п. 3-5 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. № 1045,  Постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.1999р. № 559 “Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів”, ст.ст. 1, 2, 22, 32, 33, 34, 43, 49, 78, 82, п.6 ст. 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

                                                            ВИРІШИВ:

Позов Державної екологічної інспекції в Донецькій області до Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” м. Слов'янськ про  стягнення збитків, заподіяних державі, в сумі 10 084,40 грн., задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” (84107, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Дем'яна Бідного, 109, ЄДРПОУ 21973698, відомості про рахунки невідомі) на рахунок спеціального фонду місцевого бюджету Хрестищанської сільської ради: р/р 33111331700348 в ГУДКУ Донецької області, МФО 834016, ЗКПО 04342039, код бюджетної класифікації 24062100  збитки, заподіяні державі, в сумі 10 084,40 грн.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” (84107, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Дем'яна Бідного, 109, ЄДРПОУ 21973698, відомості про рахунки невідомі) на користь Державного бюджету України  державне  мито  в  розмірі 102 грн.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Слов'янський комбікормовий завод” (84107, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Дем'яна Бідного, 109, ЄДРПОУ 21973698, відомості про рахунки невідомі) на користь Державного бюджету України (розрахунковий рахунок № 31216259700004 у ГУ ДКУ у Донецькій області, МФО 834016, отримувач: код ЄДРПОУ 34686537, державний бюджет м. Донецьк, Ворошиловський район; призначення платежу: код бюджетної класифікації 22050000) витрати з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах в розмірі 118 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення підписане 22.01.2008р.

        

     

          

Суддя                                                                         Волошинова Л.В.                               

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення22.01.2008
Оприлюднено31.01.2008
Номер документу1309103
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/221

Постанова від 03.10.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 06.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Самсін Р.І.

Ухвала від 22.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Самсін Р.І.

Рішення від 01.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Самсін Р.І.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Самсін Р.І.

Ухвала від 28.04.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 03.03.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 09.02.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 08.02.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 25.01.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Третьякова О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні