Справа № 2-а-2213
2010 рік
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 листопада 2010 року Тельманівський райо нний суд Донецької області
у складі: головую чого судді Попеки О.В.,
при секретарі Туровській Л.І.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в смт. Те льманове справу за адміністр ативним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійно го Фонду України в Тельманів ському районі Донецької обла сті про визнання протиправно ю бездіяльності з невиплати щомісячної доплати до пенсії згідно Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », про покладення зобов' яза ння здійснити нарахування та виплати щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30% мінімал ьної пенсії за віком,
В С Т А Н О В И В:
Позивачка ОСОБА_1 звернулась до суду з адмі ністративним позовом до Управління Пенсійного Фонду України в Тельманівському р айоні Донецької області про визнання протиправною безді яльності з невиплати щомісяч ної доплати до пенсії згідно Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», про п окладення зобов' язання зді йснити нарахування та виплат и щомісячної доплати до пенс ії в розмірі 30% мінімальної пе нсії за віком , мотивуючи тим, що вона віднесена до кате горії дітей війни, а тому відп овідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», який набрав чинності з 01.01.2006 року, має право на щоміся чне підвищення до пенсії у ро змірі 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком. Відповідач протягом 2006-2009 років порушував її право, визначене законом, н е нараховував та не виплачув ав їй щомісячне підвищення д о пенсії. Позивачка просила в ідновити пропущений строк дл я звернення до суду за захист ом порушених прав, свобод та і нтересів, визнати неправомір ними дії відповідача щодо не проведення нарахування та в иплати йому щомісячного підв ищення до пенсії за статус ди тини війни за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, та з 22 т равня 2008 року по 31 грудня 2008 року , з 1 січня 2009 року по теперішній час, виходячи з розміру мінім альної пенсії за віком, встан овленого законодавством про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність ; зобов' язати відповідача в чинити дії щодо нарахування та виплати недоплаченого під вищення до пенсії за статус д итини війни з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, та з 22 травня 2008 р оку по 31 грудня 2008 року, з 1 січня 2009 року по теперішній час, з по дальшим щомісячним нарахува нням та виплатою.
Сторони в судове засідання не з' явились. Позивачка в по зовній заяві просила справу розглянути за її відсутності , на позові наполягає. Предста вник відповідача надав до су ду заяву про розгляд справи б ез участі представника управ ління, позов не визнав.
Відповідач - Управління П енсійного Фонду України в Те льманівському районі Донець кої області надав до суду зап еречення на адміністративну позовну заяву, в якому посила ється на те, що відповідно до с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» (в ре дакції, що діяла на момент спі рних відносин), дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, дійс но повинно підвищуватися на 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком, але відповідно до ч. 2 ст. 95 Конституції України в иключно законом про Державни й бюджет України визначаютьс я будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків, згідно п. 5 ст. 18 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсі йне страхування» страхові вн ески не можуть зараховуватис я до Державного бюджету Укра їни, бюджетів інших рівнів та не підлягають вилученню з Пе нсійного Фонду або з Накопич увального фонду і не можуть в икористовуватися на цілі, не передбачені цим Законом, від повідно до ч. 2 ст. 72 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання» кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Дер жавного бюджету України і не підлягають оподаткуванню, в ідповідно до ч. 2 ст. 73 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» забороняється викор истання коштів Пенсійного Фо нду для оплати договорів стр ахування довічних пенсій і о дноразових виплат та на цілі , не передбачені цим Законом. Р ішенням Конституційного Суд у України від 09.07.2007 року у справ і № 1-29/2007р. (справа про соціальні гарантії громадян) визнано н е конституційними положення п. 12 ст. 71, ст. 111 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» та ці положення втра тили чинність. Таким чином, но рми ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » є діючими з 09.07.2007 року. Разом с т им, Законом України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік » не передбачені виплати від повідно до Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни». Крім того, законодавчи м органом не прийнято жодног о нормативного акту на викон ання вказаних вимог Закону, н е визначено на законодавчому рівні які органи повинні вип лачувати підвищення пенсії, за рахунок яких коштів і джер ел, в якому порядку, яким чином обчислювати вказаний розмір . Відповідно до Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» позивачу виплачуєт ься підвищення до пенсії з 01.01.2 008 року - 47,00 гривень, з 01.04.2008 року - 48,10 гривень, з 01.07.2008 року - 48,20 грив ень, з 01.10.2008 року - 49,80 гривень.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню за наступними підставами.
Як встановлено судом і таке підтверджується матеріалам и справи ОСОБА_1 . ІНФОРМАЦІЯ_1 і мешкає в АДРЕСА_1 , ма є правовий статус дитини вій ни та перебуває на обліку від повідача.
Відповідно до ст. 2 КАСУ завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень. У справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних пов новажень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
За Преамбулою Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» цей Закон, розроблений в ідповідно до Конституції Укр аїни та Основ законодавства України про загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування, визначає принципи, засади і механізми функціон ування системи загальнообов ' язкового державного пенсі йного страхування, призначен ня, перерахунку і виплати пен сій, надання соціальних посл уг з коштів Пенсійного фонду , що формуються за рахунок стр ахових внесків роботодавців , бюджетних та інших джерел, пе редбачених цим Законом, а так ож регулює порядок формуванн я накопичувального пенсійно го фонду та фінансування за р ахунок його коштів видатків на оплату договорів страхува ння довічних пенсій або одно разових виплат застраховани м особам, членам їхніх сімей т а іншим особам, передбаченим цим Законом.
Закон України «Про соціаль ний захист дітей війни» уста новлює правовий статус дітей війни і визначає основи їх со ціального захисту та гаранту є їх соціальну захищеність ш ляхом надання пільг і держав ної соціальної підтримки.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року № 2195-IV , що набрав чинності 01.01.2006 року д ітям війни пенсії або щоміся чне довічне грошове утриманн я чи державна соціальна допо мога, що виплачується заміст ь пенсії, підвищуються на 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком.
Водночас, ст. 7 цього Закону п ередбачено, що фінансове заб езпечення соціальних гарант ій, передбачених зазначеним законом, здійснюється за рах унок коштів державного бюдже ту України.
Статтею 110 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2006 рік», було встановлено, що пільги дітям війни, передбач ені абзацом сьомим статті 5 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» запрова джується з 1 січня 2006 року, а ста ттею 6 - протягом 2006 року поета пно, за результатами виконан ня бюджету в першому піврічч і, у порядку, визначеному Кабі нетом Міністрів України за п огодженням з Комітетом Верхо вної Ради України з питань бю джету.
Проте у 2006 році в порядку, виз наченому Законом України «Пр о Державний бюджет України н а 2006 рік», Кабінетом Міністрів України не впроваджува вся порядок надання пільг , передбачених статтею 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», тому під вищення пенсії не провадилос я.
Крім того, пунктом 17 статті 77 Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2006 рік» ві д 20 грудня 2005 року № 3235-ІУ, який на брав чинності з 1 січня 2006 року, встановлено, що з метою приве дення окремих норм законів у відповідність із цим Законо м зупинити на 2006 рік дію абзацу 7 статті 5 та статті 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни».
Законом України «Про внесе ння змін до Закону України «П ро Державний бюджет України на 2006 рік» від 19 січня 2006 року № 3367, який набрав чинності з 2 квітн я 2006 року, пункт 17 статті 77 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2006 рік» було вик лючено, статтю 110 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік» було викладено в наступній редакції: «Устан овити, що пільги дітям війни п ередбачені абзацом сьомим ст атті 5 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», запроваджуються з 1 січня 2006 ро ку, а статтею 6 - у 2006 році поета пно, за результатами виконан ня бюджету у першому піврічч і, у порядку, визначеному Кабі нетом Міністрів України за п огодженням з Комітетом Верхо вної Ради України з питань бю джету». При цьому, Порядок над ання пільг, передбачених ста ттею 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», у 2006 році Кабінетом Міністрів України розроблено не було.
З огляду на вищевказане, вра ховуючи те, що положення стат ті 110 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2006 рік » Конституційним Судом Украї ні до теперішнього часу не ви знані неконституційними, суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо відмови у в иплаті позивачу, як дитині ві йни у 2006 році підвищення до пен сії в розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком ґрунтуються н а законі і є правомірними, а то му не вбачає законних підста в для задоволення вимог пози вача щодо визнання дій відпо відача у 2006 році неправомірни ми і покладення зобов' язанн я перерахунку та виплати під вищення до пенсії за 2006 рік та в важає їх такими, в задоволенн і яких необхідно відмовити.
Поряд з цим, згідно ст. 111 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2007 рік» у 2007 році підвищення до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, яка виплач ується замість пенсії, відпо відно до статті 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» виплачується особ ам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту»), у розмірі 50 в ідсотків від розміру надбавк и, встановленої для учасникі в війни.
Відповідно до п. 12 ст. 71 цього З акону з метою приведення окр емих норм законів у відповід ність з цим Законом зупинена на 2007 рік дія ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни». Рішенням Конститу ційного Суду України від 09.07.2007 р оку № 6-рп/2007 визнані такими, що н е відповідають Конституції У країни (є неконституційними) , у тому числі, п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2007 рік». Рішення К онституційного суду України у цій справі має преюдиціаль не значення для судів загаль ної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв' язку з пра вовідносинами, які виникли в наслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними. Відпов ідне рішення Конституційног о Суду України є обов' язков им для виконання на всій тери торії України, остаточним і н е може бути оскаржене.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 52 Конституції України закони , інші правові акти або їх окре мі положення, що визнані неко нституційними, втрачають чин ність з дня ухвалення Консти туційним Судом України рішен ня про їх неконституційність .
Згідно до ч. 2 ст. 19 Конст итуції України органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Відповідно до ст. 22 Констит уції України при прийнятті н ових законів або внесенні зм ін до чинних законів не допус кається звуження змісту та о бсягу існуючих прав та свобо д.
Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги позивача за 2007 р ік підлягають задоволенню за період з 09 липня 2007 року, тобто з дня прийняття Конституційни м Судом України рішення про н еконституційність положенн я Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2007 рік», з окрема п. 12 ст. 71, яким зупинено д ію ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» .
Відповідно ст. 7 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» передбачено, що ф інансове забезпечення держа вних соціальних гарантій, пе редбачених цим Законом, здій снюється за рахунок коштів Д ержавного бюджету України.
Таким чином, немає підстав в важати, що органи Пенсійного фонду України повинні випла чувати таке підвищення із бю джету Пенсійного фонду.
Також, слід відзначити, що п ідпунктом 2 пункту 41 розділу II З акону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» внес ені зміни до Закону України « Про соціальний захист дітей війни», а саме, текст статті 6 в икладений в такій редакції: « Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону Украї ни «Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту») до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, що виплачуєтьс я замість пенсії, виплачуєть ся підвищення у розмірі надб авки, встановленої для учасн иків війни».
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 ро ку визнані такими, що не відпо відають Конституції України (є неконституційними), положе ння, зокрема, п. 41 розділу II Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України».
Рішення Конституційного С уду України, як викладено вищ е, є обов' язковими до викона ння на території України, ост аточними, не можуть бути оска ржені та мають преюдиціальне значення для судів загально ї юрисдикції при розгляді ни ми позовів у зв'язку з правові дносинами, які виникли внасл ідок дії положень статей заз начених законів, що визнані н еконституційними.
Відповідно до принципу дії нормативно-правового акту у часі, у зв' язку з прийняттям нової редакції ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» (пп. 2 п. 41 розділу II Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України»), р едакція зазначеної статті до 01.01.2008 року втратила свою чинніс ть. На підставі Рішення Конст итуційного Суду України № 10-рп /2008 від 22.05.2008 року втратила чинні сть і нова редакція ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни».
У відповідності до ч. 2 ст. 71 КА С України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.
В даному випадку від повідач, заперечуючи проти п озову, не надав суду доказів т а не довів правомірності сво го рішення щодо ненарахуванн я та невиплати позивачу підв ищення до пенсії відповідно до Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року та з 01.01.2009 рок у.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе визнати бе здіяльність відповідача щод о ненарахування та невиплати позивачеві підвищення до пе нсії як дитині війни за періо д з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 ро ку по 31.12.2008 року та з 01.01.2009 року по 31. 12.2009 року неправомірною та зобо в' язати відповідача зробит и нарахування та виплату поз ивачеві підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенс ії за віком як дитині війни з 0 9.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року п о 31.12.2008 року та з 01.01.2009 року по 31.12.2009 ро ку за рахунок коштів Державн ого бюджету України.
За приписами абзацу 1 части ни 5, частини 3 статті 62 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2007 рік» № 489-V від 19 гру дня 2006 року (у редакції Закону У країни від 15 березня 2007 року № 749 -V, який набрав чинності 28 берез ня 2007 року) для визначення міні мального розміру пенсії за в іком відповідно до абзацу пе ршого частини першої статті 28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» для осіб, я кі втратили працездатність з атверджений прожитковий мін імум на одну особу в розрахун ку на місяць: з 1 січня 2007 року - 380 гривень, з 1 квітня 2007 року - 41 0 гривень 06 копійок, з 1 жовтня 2007 року - 415 гривень 11 копійок. Ви ходячи з цього, підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальн ої пенсії за віком за статтею 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» скла дає: з 9 липня 2007 року - 123 гривні 02 копійки, з 1 жовтня 2007 року - 124 гривні 53 копійки.
Згідно статті 58 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України» на 2008 рік було затверджено прожитковий мін імум на одну особу для осіб, як і втратили працездатність: з 1 січня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гривня, з 1 липня - 482 гривн і, з 1 жовтня - 498 гривень, а відп овідач в наданому до суду зап ереченні зазначив, що з 01.01.2008 ро ку позивачу виплачується під вищення до пенсії відповідно з Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» в т аких розмірах: з 01.01.2008 року - 47 г ривень, з 01.04.2008 року - 48 гривень 10 копійок, з 01.07.2008 року - 48 гривен ь 20 копійок, з 01.10.2008 року - 49 гриве нь 80 копійок.
Стосовно позовних вимог п озивача про визнання бездіял ьності відповідача щодо нара хування та виплати доплати д о пенсії, зобов' язання вчин ити певні дії щодо нарахуван ня та доплати підвищення до п енсії як дитині війни за 2009 рік суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 71 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2009 рік» від 26.12.2008 року № 835-УІ Кабінету Міністрі в України було надано право у 2009 році встановлювати розмір и соціальних виплат, які відп овідно до законодавства визн ачаються залежно від розміру мінімальної заробітної плат и в абсолютних сумах у межах а сигнувань, передбачених за в ідповідними бюджетними прог рамами.
На виконання вищезазначен ої норми Кабінетом Міністрів України не приймалось окрем ої постанови щодо встановлен ня у 2009 році розміру підвищенн я до пенсії особам, віднесени м до категорії Дитини війни, д ія Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» не призупинялася, тому суд вважає чинними положенн я ст. 6 вказаного Закону і позовні вимоги щодо покладе ння на відповідача зобо в' язання здійснити нарахув ання та виплату підвищення д о пенсії як дитині війни за 2009 р ік такими, що підлягають задо воленню.
При цьому, суд не може прий няти до уваги твердження від повідача про правомірність й ого дій у спірних правовідно синах з посиланням на відсут ність бюджетного фінансуван ня в обсязі, передбаченому За коном України «Про соціальни й захист дітей війни» для зді йснення соціальних виплат, о скільки судові рішення ухвал юються в межах норм діючого з аконодавства в незалежності від причин ненадходження ко штів з Державного бюджету Ук раїни на виплату допомоги, ві дповідно до вимог частини 2 ст атті 3 Конституції України, за якою права і свободи людини т а їх гарантії визначають змі ст і спрямованість діяльност і держави, держава відповіда є перед людиною за свою діяль ність, утвердження і забезпе чення прав і свобод людини є г оловним обов' язком держави .
Згідно статті 52 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2010 рік» від 27.04.2010 року № 2154-VI на 2010 рік було затверджено п рожитковий мінімум на одну о собу в розрахунку на місяць д ля осіб, які втратили працезд атність: з 1 січня - 695 гривень, з 1 квітня - 706 гривень, з 1 липня - 709 гривень, з 1 жовтня 2010 року - 723 гривні.
Відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС Укр аїни для звернення до адміні стративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється шестиміся чний строк, який, якщо не встан овлено інше, обчислюється з д ня, коли особа дізналася або п овинна була дізнатися про по рушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Частиною 2 ст. 100 КАС України п ередбачено, що якщо суд визна є причину пропущення строку звернення до суду поважною, а дміністративна справа розгл ядається і вирішується в пор ядку, встановленому цим Коде ксом.
Суд приходить до висновку, щ о строк звернення до суду про пущено позивачем з поважних причин, оскільки він - людин а похилого віку, довготривал ий час сподівався на те, що від повідач, як державний орган в лади, самостійно виплатить й ому доплату до пенсії у розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком.
Згідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини та осн овоположних свобод, особі, пр ава та інтереси якої порушен і, гарантується право на судо вий захист. Право на суд, одним із аспектів якого є право дос тупу до суду, не є абсолютним і може підлягати обмеженням, а ле їх застосування повинно з берігати пропорційність між застосованими засобами та п оставленою метою (рішення Єв ропейського суду з прав люди ни у справі «Чоловік проти Ук раїни» (заява № 15123/03) від 6 грудня 2007 року). Конституція України у статті 46 гарантує громадянам право на соціальний захист, я кий включає отримання пенсій , інших видів соціальних випл ат та допомоги, що є основним д жерелом існування та мають з абезпечувати рівень життя, н е нижчий від прожиткового мі німуму, встановленого законо м. В статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» передбачено, що саме пе нсія або виплати, які здійсню ються за вибором громадянина замість пенсії - щомісячне довічне утримання чи держав на соціальна допомога, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком. Обов' язки щодо призначення перера хунку та виплати пенсії за За коном України «Про пенсійне забезпечення» є основною фун кцією органів Пенсійного фон ду України, тому зважаючи на н аявність прямої норми в Конс титуції України, яка гаранту є здійснення державними орга нами належних за законами Ук раїни виплат сум пенсії з ура хуванням встановленого підв ищення дітям війни, то за прип исами статті 8 Конституції Ук раїни та вимог частини 3 статт і 99 Кодексу адміністративног о судочинства України, при ро згляді справ за Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» пропущений шести місячний строк для звернення до суду не є підставою для від мови у позові та при наявност і заяви сторони поновлюється судом.
З огляду на викладен е, за наявності заяви позивач а про поновлення йому строку звернення до суду, суд вважає можливим причину пропущення позивачем процесуального ст року, встановленого ст. 99 КАС У країни визнати поважною і вв ажає за можливе в порядку ст. 1 02 КАС України поновити йому с трок звернення до суду з дани м позовом.
Оскільки адміністра тивний позов містить декільк а вимог, розмір компенсації с удових витрат визначається в иходячи з кількості задоволе них/незадоволених позовних в имог.
Вивчивши матеріали справи та враховуючи повне задовол ення позовних вимог, сума суд ового збору, яка відповідно д о ст. 94 КАС України повинна бут и стягнута з Державного бюдж ету України на користь позив ача, складає 3 гривня 40 копійок .
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 102, 158 - 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати поважною прич ину пропущення строку для зв ернення до суду.
Поновити ОСОБА_1 строк звернення з позов ом до Управління Пенсійного Фонду України в Тельманівськ ому районі Донецької області .
Позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Ф онду України в Тельманівсько му районі Донецької області про зобов' язання суб' єкта владних повноважень вчинити дії щодо нарахування та випл ати недоплаченого підвищенн я до пенсії за статус дитини війни задовольнити.
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Тельман івському районі Донецької об ласті щодо ненарахування ОСОБА_1 щомісяч ного підвищення до пенсії в р озмірі 30 % мінімальної пенсії за віком за період з 09 липня 2007 р оку по 31 грудня 2007 року, з 22 травн я 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 1 сі чня 2009 року по 31 грудня 2009 року та з 01 січня 2010 року по 12 листо пада 2010 року .
Зобов' язати Управлін ня Пенсійного Фонду України в Тельманівському районі Дон ецької області здійснити нар ахування та виплату щомісячн ого підвищення до пенсії ОСОБА_1 як дитин і війни в розмірі 30 % мінімальн ої пенсії за віком відповідн о до ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », виходячи з розміру мінімал ьної пенсії за віком, встанов леного ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я», виходячи зі встановленог о законодавством розміру про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність , за період з 09 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року, з 22 травня 2008 року п о 31 грудня 2008 року, з 1 січня 2009 рок у по 31 грудня 2009 року та з 01 січня 2010 року по 12 листопада 2010 ро ку за рахунок коштів Дер жавного бюджету України з ур ахуванням фактично отримани х сум та з подальшим щомі сячним нарахуванням та випла тою .
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБА_1 судові вит рати по сплаті судового збор у в сумі 3 гривня 40 копійок.
Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Тельманівський районний суд Донецької області протя гом десяти днів з дня отриман ня її копії з одночасним надс иланням до суду апеляційної інстанції особою, яка її пода є, копії апеляційної скарги, а в разі надходження повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду безп осередньо в суді - протягом де сяти днів з наступного дня пі сля закінчення п' ятиденног о строку з моменту отримання суб' єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя
Суд | Тельманівський районний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2010 |
Оприлюднено | 04.01.2011 |
Номер документу | 13156960 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Гадяцький районний суд Полтавської області
Харлан Наталія Миколаївна
Адміністративне
Приморський районний суд Запорізької області
Каряка Дмитро Олександрович
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гринів Микола Антонович
Адміністративне
Запорізький районний суд Запорізької області
Яркіна Світлана Василівна
Адміністративне
Вільнянський районний суд Запорізької області
Шевченко Віктор Іванович
Адміністративне
Красногвардійський районний суд
Шукальський Валентин Володимирович
Адміністративне
Новоархангельський районний суд Кіровоградської області
Краснопольська Людмила Петрівна
Адміністративне
Тельманівський районний суд Донецької області
Попека Олександр Володимирович
Адміністративне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Пода Наталія Миколаївна
Адміністративне
Токмацький районний суд Запорізької області
Юрлагіна Тамара Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні