Справа № 2-а-2213/2010
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 грудня 2010 року Вільнянський районний суд Запорізької області в складі:
головуючого судді Шевченко В.І.,
при секретарі Якубовській Т.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Вільнянськ справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державного закладу «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція» про визнання дій протиправними, зобов’язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернулася до адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного закладу «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція» про визнання дій протиправними, зобов’язання вчинити дії. Позивач у своєму позові зазначила, що розпорядженням голови Вільнянської районної державної адміністрації Запорізької області № 860 від 14.07.2010 р. їй надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою з відведенням земельної ділянки для подальшої передачі у власність площею 0,16 га під багаторічними насадженнями, із земель запасу на території Михайлівської сільської ради, поза межами населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства із земель запасу на території Михайлівської сільської ради розроблений ТОВ «Землевпорядник» (ліцензія серія АВ № 305236 від 15.12.2006 р.) згідно заяви на виконання робіт, відповідно до завдання на розроблення проекту та дозволу на складання проекту відведення земельних ділянок. Місце розташування земельної ділянки погоджено з Михайлівською сільською радою та суміжними землекористувачами. Проект землеустрою позитивно погоджений та надані відповідні висновки: відділом Деркомзему у Вільнянському районі, Відділом регіонального розвитку, містобудування та архітектури Вільнянської райдержадміністрації. Згідно вихідної земельно-кадастрової інформації та довідок про правовий статус земельної ділянки, земельній ділянці, яка передбачається для відведення, присвоєно кадастровий номер. Коли позивач звернулася до ДЗ «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція» за отриманням висновку на проект відведення земельної ділянки, їй листом № 01/889 від 05.11.2010 р. було повідомлено, про неможливість надання позитивного висновку по проекту землеустрою з посиланням на ст. 151 ЗК України та у зв’язку з тим, що розроблена та проходить затвердження містобудівна документація с. В-Андріївка, а також було повідомлено, що на період розгляду цієї містобудівної документації призупиняється розгляд матеріалів та видача висновків по вибору (відводу) земельних ділянок будь-якого призначення.
Позивач вважає, що відповідач допустив протиправні дії, які виражені у відмові надати погодження проекту землеустрою з відведенням земельної ділянки для подальшої передачі у власність площею 0,16 га під багаторічними насадженнями, із земель запасу на території Михайлівської сільської ради, поза межами населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства та просить зобов’язати відповідача розглянути проект землеустрою, виготовлений ТОВ «Землевпорядник» на замовлення ОСОБА_1 та надати висновок. Позивач обґрунтовує свої вимоги ст.ст. 19, 55 Конституції України, ст.ст. 118, 122, 123 Земельного кодексу України. У судовому засіданні, до початку розгляду справи по суті, представник позивача уточнив позовні вимоги, зазначивши, що просить визнати протиправними не дії ДЗ «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція», а дії посадових осіб вказаного державного закладу. Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позову наполягає.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечує, мотивуючи відмову позивачу у наданні висновку існуванням рішення тридцять сьомої чергової сесії п’ятого скликання Михайлівської сільської ради від 19.05.2010 р., № 26-1, яким затверджено схему генерального плану розширення с. Вільноандріївка, вважає, що дане рішення включає ту саму земельну ділянку, на яку позивачу було надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою згідно розпорядження голови Вільнянської районної державної адміністрації Запорізької області № 860 від 14.07.2010 р., а тому вважає відмову у видачі висновку на проект землеустрою позивачу законною і просить у позові відмовити.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, вислухавши думку представників позивача та відповідача, суд вважає позовні вимоги такими що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у т.ч. на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України(КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчиненні) вони у відповідності до вимог закону та неупереджено.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ч.6, ч.7 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної державної адміністрації за місцем знаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Відповідна місцева державна адміністрація розглядає заяву, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Відповідно до ст.ст. 118, 123 ЗК України процедура передачі земельних ділянок у оренду включає у себе надання місцевою державною адміністрацією або сільською, селищною, міською радою рішень про погодження місця розташування об’єкта (у разі необхідності), дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його погодження із відповідними органами, прийняття рішень відповідними органами виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду.
Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням голови голови Вільнянської районної державної адміністрації Запорізької області № 860 від 14.07.2010 р. позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою з відведенням земельної ділянки для подальшої передачі у власність площею 0,16 га під багаторічними насадженнями, із земель запасу на території Михайлівської сільської ради, поза межами населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до ч.8 ст.118 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт. Відповідно до ч.9 ст.118 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органом, органом архітектури та подається на розгляд відповідної державної адміністрації.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства із земель запасу на території Михайлівської сільської ради розроблений ТОВ «Землевпорядник» (ліцензія серія АВ № 305236 від 15.12.2006 р.) згідно заяви на виконання робіт, відповідно до завдання на розроблення проекту та дозволу на складання проекту відведення земельних ділянок. Місце розташування земельної ділянки погоджено з Михайлівською сільською радою та суміжними землекористувачами. Проект землеустрою позитивно погоджений та надані відповідні висновки: відділом Деркомзему у Вільнянському районі, Відділом регіонального розвитку, містобудування та архітектури Вільнянської райдержадміністрації. Згідно вихідної земельно-кадастрової інформації та довідок про правовий статус земельної ділянки, земельній ділянці, яка передбачається для відведення, присвоєно кадастровий номер.
Як встановлено судом, на державні органи санітарної служби у відповідності до ст.ст. 11, 15 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та положень Земельного кодексу України покладено обов'язок виключно розгляду, погодження проектів відведення земельних ділянок та надання відповідних висновків в порядку визначеному даними нормативними актами.
В матеріалах справи є проект землеустрою, що містить акти: обстеження зелених насаджень, встановлення на місцевості (в натурі) та погодження меж земельної ділянки, про перенесення в натуру меж земельної ділянки, передачу та зберігання межових знаків. Вказані акти датовано 29.07.2010 р. Вказані акти містять інформацію щодо розміщення вказаної земельної ділянки поза межами населеного пункту на території Михайлівської сільської ради Вільнянського району, при цьому зазначено, що претензій при встановленні зовнішніх меж не заявлено, межі погоджено і вони не викликають спірних питань. Вказані акти підписані головою Вільнянської райдержадміністрації, головою та землевпорядником Михайлівської сільської ради, представниками проектної організації та суміжних землекористувань. Надано характеристику земельної ділянки та зазначено її юридичний статус, зокрема: на земельній ділянці відсутні будівлі і споруди, інженерні мережі ділянку не перетинають, вулична і шляхова мережа відсутня, зелені насадження відсутні. Дані обставини підтверджено письмово головою Вільнянської райдержадміністрації та головою Михайлівської сільської ради, скріплено печатками відповідного органу.
Згідно довідки відділу Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області № 4640 від 14.09.2010 р. вказаній земельній ділянці присвоєно кадастровий номер: 2321584000:02:005:0059.
Згідно з висновком відділу Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області № 1099 від 20.08.2010 р. дана земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту на території Михайлівської сільської ради Вільнянського району.
Схеми розташування земельної ділянки затверджено, в тому числі і головою Михайлівської сільської ради Вільнянського району.
Відповідачем на адресу земельної комісії та голові Вільнянської районної ради було направлено листа № 01/746 від 23.09.2010 р., в яких зазначено, як підставу відмови у наданні висновку ОСОБА_1 те, що Вільнянською районною радою було прийняте рішення (від 14.02.2008 р., № 29) про включення зазначених земельних ділянок у схему перспективного використання земель під розвиток с. В-Андріївка. Разом з тим, Вільнянська районна рада листом від 29.10.2010 р., № 05-10/Д-28 повідомила, що рішення № 29 від 14.02.2008 р. щодо включення земельних ділянок у схему перспективного використання земель для розвитку с. В-Андріївка не приймалось.
За таких обставин, суд вважає, що твердження представника відповідача відносно знаходження земельної ділянки, на яку позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, в межах населеного пункту не відповідають дійсності і не знаходять підтвердження у матеріалах справи.
У відповідності до вимог ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. У відповідності до ч. 2 зазначеної статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України повноваження по розпорядженню землями в межах населених пунктів, які не передані у приватну власність та на яких не розміщені державні підприємства, що підлягають приватизації, належать органам місцевого самоврядування (сесіям), а за межами – відповідним органам виконавчої влади (районним, обласним державним адміністраціям, Кабінету Міністрів України). Вказана земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту, а тому розпоряджається нею не Михайлівська сільська рада, а Вільнянська райдержадміністрація.
Таким чином, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги обґрунтовано і доводи позивача підтверджуються матеріалами справи. Таким чином суд вважає, що відповідач необґрунтовано відмовив позивачу у наданні висновку для погодження проекту землеустрою, а тому такі дії відповідача є протиправними.
У силу п. 2 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, - у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб’єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання не чинним рішення чи окремих його положень та зобов’язання відповідача вчинити певні дії.
Виходячи з вище зазначеного, керуючись ст. 118, 123 Земельного кодексу України, ст.ст. 2, 6, 9, 11, 17, 71, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Визнати протиправними дії посадових осіб ДЗ «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція» по ненаданню позитивного висновку на проект землеустрою ОСОБА_1 та відмову у розгляді даного питання на період розробки та затвердження містобудівної документації с. В-Андріївка.
Визнати протиправним та скасувати лист ДЗ «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція» № 01/889 від 05.11.2010 р. «Щодо неможливості надання позитивного висновку до проекту землеустрою»
Зобов’язати ДЗ «Вільнянська районна санітарно-епідеміологічна станція» (Запорізька область, м. Вільнянськ, пров. Новий, 5, ЄДРПОУ 05498476) розглянути проект землеустрою, виготовлений ТОВ «Землевпорядник» на замовлення ОСОБА_1 та надати висновок.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду через Вільнянський районний суд протягом 10 днів з дня її проголошення.
Суддя: В.І. Шевченко
Суд | Вільнянський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2010 |
Оприлюднено | 19.01.2011 |
Номер документу | 13260054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Гадяцький районний суд Полтавської області
Харлан Наталія Миколаївна
Адміністративне
Приморський районний суд Запорізької області
Каряка Дмитро Олександрович
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гринів Микола Антонович
Адміністративне
Запорізький районний суд Запорізької області
Яркіна Світлана Василівна
Адміністративне
Вільнянський районний суд Запорізької області
Шевченко Віктор Іванович
Адміністративне
Красногвардійський районний суд
Шукальський Валентин Володимирович
Адміністративне
Новоархангельський районний суд Кіровоградської області
Краснопольська Людмила Петрівна
Адміністративне
Тельманівський районний суд Донецької області
Попека Олександр Володимирович
Адміністративне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Пода Наталія Миколаївна
Адміністративне
Токмацький районний суд Запорізької області
Юрлагіна Тамара Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні