Постанова
від 30.12.2010 по справі 2-909
КУЛИКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-909/2010

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 грудня 2010 року смт. Ку ликівка

Куликівський районний суд в складі головуючого судді - Морозова О.Б.,

розглянувши в порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу, за адмініст ративним позовом

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ід ентифікаційний номер НОМЕ Р_1, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1;

до відповідача:

Управління Пенсійного Фон ду України в Куликівському р айоні Чернігівської області , місцезнаходження: 16300 Чернігі вська область смт. Куликівка вулиця Щорса 67, телефон 2-11-27; код ЄДРПОУ 14249246, р/р 25602303011158 в ОПЕРВ Ощад банку міста Чернігів МФО 353553;

про визнання протиправною відмову щодо виплати щоміся чної соціальної допомоги як дитині війни та зобов' язанн я здійснити її нарахування т а виплату,-

В С Т А Н О В И В:

30.08.2010 року ОСОБА_1 звернул ася до суду із позовною заяво ю до Управління Пенсійного ф онду України в Куликівському районі Чернігівської област і в якому просить визнати без діяльність відповідача щодо нарахування та виплати їй пі двищення до пенсії, як дитині війни в розмірах, менших, ніж передбачено ЗУ „Про соціальн ий захист дітей війни”, проти правною та зобов'язати відпо відача здійснити перерахуно к та виплатити підвищення до пенсії, як дитині війни у розм ірах передбачених ЗУ "Про соц іальний захист дітей війни" з 30.08.2007 до 30.08.2010 року.

В обгрунтування своїх вимо г позивач вказав, що він є дити ною війни, а тому, відповідно д о Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», їй щ омісячно, починаючи з 01.01.2006 року , повинна виплачуватися соці альна державна допомога у ро змірі 30% від мінімальної пенсі ї за віком.

Нарахування і виплату соці альної допомоги позивачу пов инне здійснювати Управління Пенсійного фонду України в К уликівському районі Чернігі вської області.

Чинним законодавством пер едбачено, що державні соціал ьні гарантії дітям війни, вст ановлені ЗУ «Про соціальний захист дітей війни», не можут ь бути обмежені чи скасовані іншими нормативно-правовими актами.

Незважаючи на це, державна с оціальна допомога у визначен ому розмірі, позивачу не випл ачується.

Оскільки відповідач в добр овільному порядку задовольн ити вимоги відмовляється, то позивач просить винести ріш ення про примусове їх викона ння.

Справу просить розглянути у його відсутність.

Відповідач в письмових зап ереченнях просить суд розгля нути справу у відсутність пр едставника відповідача, а в з адоволенні позову відмовити , оскільки в частині вимог поз ивачем пропущено визначений законодавством строк давнос ті для звернення до суду за за хистом прав та інтересів осо би, затим дія ст.6 ЗУ "Про соціал ьний захист дітей війни" на 2007 р ік була призупинена, а відпов ідно до Закону України "Про де ржавний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України" ново ю редакцією ст. 6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" було передбачено вип лату щомісячної соціальної д опомоги дітям війни у розмір і 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність. Ця вимога відповідаче м виконується і відповідні к ошти виплачуються. Виплати к оштів у розмірах, вказаних по зивачем неможливі, оскільки не передбачені видатками дер жавного бюджету.

В звязку із набранням чинно сті Законом України “Про вне сення зміни до розділу ХІІ “П рикінцеві положення” Закону України “Про судоустрій і ст атус суддів” щодо передачі с прав, повязаних із соціальни ми виплатами” розгляд справи здійснено за правилами, пере дбаченими Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни.

Розглянувши письмові заяв и позивача та відповідача, а т акож дослідивши матеріали сп рави, суд доходить висновку, щ о позов підлягає частковому задоволенню.

При розгляді справи встано влено, що позивач має статус д итини війни, який підтверджу ється матеріалами справи.

Відповідно до ст.6 ЗУ "Про соц іальний захист дітей війни" з 01.01.2006 року йому, як дитині війни , пенсія або щомісячне довічн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачуються замість пенсії, п ідвищуються на 30 відсотків мі німальної пенсії за віком.

Ці вимоги законодавства ві дповідачем в 2006 - 2010 роках із різ них причин не дотримувалися.

Кодексом адміністративног о судочинства України передб ачено, що для звернення за зах истом прав, свобод та інтерес ів особи встановлюється шест имісячний строк, який обчисл юється з дня, коли особа дізна лася або повинна була дізнат ися про порушення своїх прав , свобод чи інтересів.

Як вбачається із матеріалі в справи, позивач щомісячно о тримує пенсію, а тому мав змог у знати, що надбавку у вигляді щомісячної соціальної допом оги дітям війни у розмірі 30% ві д мінімальної пенсії за віко м він не отримує.

У нього виникло право після 01.01.2006 року звернутися до суду з відповідним позовом.

Позивач звернувся до суду л ише 30.08.2010 року і просить задовол ьнити вимоги по 30.08.2010 року. Відп овідач наполягає на застосув анні до вимог позивача по 30.02.2010 року строку давності, оскіль ки він не надав доказів, що цей строк пропущений з поважних причин. Заперечення відпові дача наявними у справі матер іалами не спростовуються. В з в'язку з цим вимоги позивача д о 30.02.2010 року задоволені бути не можуть.

Разом з тим вимоги позивача , щодо неправомірності дій ві дповідача в частині нарахува ння та виплати надбавки до пе нсії йому, як дитині війни, в п еріод з 30.02.2010 року по 30.08.2010 року маю ть бути задоволені з наступн их підстав.

Відповідно до ст.22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи громадян гаран туються і не можуть бути скас овані. При прийнятті нових за конів або внесенні змін до чи нних законів не допускається звуження змісту або обсягу і снуючих прав і свобод.

Згідно ч.2 ст.3 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" державні соціальні га рантії дітям війни, встановл ені цим законом, не можуть бут и обмежені або скасовані інш ими нормативно-правовими акт ами.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України, орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Разом з тим в судовому засід анні встановлено, що відпові дач проводить нарахування н адбавки та її виплату дітям в ійни відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року №530 "Про деякі пита ння соціального захисту окре мих категорій громадян", яка в идана у розвиток Закону Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України" від 28.12.2007 року, яки м були внесені зміни до ст. 6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни", і дітям війни (крім тих , на яких поширюється дія Зако ну України "Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту"), до пенсії або щомісячного довічного грошо вого утримання чи державної соціальної допомоги, що випл ачується замість пенсії, вип лачується підвищення у розмі рі надбавки, встановленої дл я учасників війни, сума якої є значно меншою ніж передбаче но законодавством.

При виконанні своїх повнов ажень відповідач не враховує , що зміни, внесені підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону Укр аїни "Про Державний бюджет Ук раїни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 року, ви знано такими, що не відповіда ють Конституції України (є не конституційними), згідно з Рі шенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Згідно частини 2 статті 152 Кон ституції України, закони, інш і правові акти або їх окремі п оложення, що визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України рішення про їх неконституційність.

Отже, за конституційними но рмами, при визначенні розмір у підвищення пенсії позиваче ві застосуванню підлягають н орми Закону України "Про соці альний захист дітей війни", і в ін має право з 22.05.2008 року на отри мання щомісячної соціальної допомоги, як дитина війни, у р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком.

Відповідно до цього Закону , розмір підвищень пенсій має обраховуватися у відсотково му відношенні до мінімальног о розміру пенсії за віком.

Статтею 17 Закону України "Пр о державні соціальні стандар ти та державні соціальні гар антії" передбачено, що основн і соціальні гарантії встанов люються законами з метою заб езпечення конституційного п рава громадян на достатній ж иттєвий рівень. До числа осно вних державних соціальних га рантій включається мінімаль ний розмір пенсії за віком.

При цьому, ст.19 вказаного зак ону передбачено, що виключно законами України визначаєть ся мінімальний розмір пенсії за віком.

Оскільки, будь-яким іншим за коном, окрім Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування", мі німальний розмір пенсії не в становлений, суд доходить ви сновку про відсутність право вих підстав для застосування будь-якої іншої величини, ніж встановлена названим закон ом, для розрахунку підвищенн я пенсії позивачу як дитині в ійни.

В зв' язку з цим є неправомі рною відмова відповідача вип лачувати позивачу щомісячну соціальну допомогу, як дитин і війни, у розмірі 30% мінімальн ої пенсії за віком, в період з 30.02.2010 року по 30.08.2010 року, оскільки н а законодавчому рівні зміни до ст.6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни", в цей період не вносилися.

Згідно з положеннями ст.9 КА С України у разі невідповідн ості нормативно-правового ак та Конституції України, зако ну України, міжнародному дог овору, згода на обов'язковіст ь якого надана Верховною Рад ою України, або іншому правов ому акту суд застосовує прав овий акт, який має вищу юридич ну силу.

Сплачене держмито підляга є частковому відшкодуванню п озивачу за рахунок Державног о бюджету України (ст.94 КАСУ).

При винесенні постанови су д керується вимогою, що судов ий збір, сплачений у більшому розмірі, ніж встановлено зак оном, повертається ухвалою с уду за клопотанням особи, яка його сплатила.

Суд вважає за необхідне кон кретніше сформулювати резол ютивну частину постанови з м етою можливості її виконання в подальшому.

На підставі викладеного, ке руючись Законом України "Про соціальний захист дітей вій ни", ст.ст. 8, 22, 55, 95 Конституції Укр аїни, Законом України “Про вн есення зміни до розділу ХІІ “ Прикінцеві положення” Закон у України “Про судоустрій і с татус суддів” щодо передачі справ, повязаних із соціальн ими виплатами”, а також ст.ст. 89, 94, 99, 100, 160, 161, 183-2 та 256 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во і, визнавши протиправною б ездіяльність відповідача на рахувати та виплатити позива чу щомісячну соціальну допом огу як дитині війни, за період з 30.02.2010 року по 30.08.2010 року, у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом, зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в К уликівському районі Чернігі вської області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 щомісяч ну соціальну допомогу, як дит ині війни за період з 30.02.2010 року по 30.08.2010 року, у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком відпов ідно до ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», ст.28 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування”, ст.58 Закону України “Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України” з урахуванням проведених ви плат, відмовивши в задоволен ні решти позовних вимог.

Допустити негайне виконан ня постанови.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь на кор исть ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ _1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, вартість сплаченог о держмита в сумі 3 гривні 40 коп ійок.

Постанова суду може бути ос каржена до Київського апеляц ійного адміністративного су ду через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення, протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься, особою яка її подає, до су ду апеляційної інстанції.

Суддя Куликівського

районного суду О.Б.Морозов

СудКуликівський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення30.12.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13298506
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-909

Рішення від 21.12.2011

Цивільне

Новоселицький районний суд Чернівецької області

Дутка М. С.

Рішення від 11.05.2011

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Бухтіярова О. М.

Ухвала від 09.02.2011

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Бахаєв І. М.

Постанова від 30.12.2010

Адміністративне

Куликівський районний суд Чернігівської області

Морозов Олексій Борисович

Ухвала від 27.07.2010

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Редько Олександр Васильович

Ухвала від 19.07.2010

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Редько Олександр Васильович

Рішення від 01.12.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко Інна Леонідівна

Ухвала від 28.09.2010

Цивільне

Бережанський районний суд Тернопільської області

Данилів Олена Миронівна

Рішення від 16.11.2010

Цивільне

Свалявський районний суд Закарпатської області

Ганчак Лариса Федорівна

Рішення від 24.11.2010

Цивільне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк Марія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні