Головуючий у 1 інстанції - Чучко В.М.
Суддя-доповідач - Карпуш ова О.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2010 року справа №2а-1 4457/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Донецький апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:
головуючого судді: Карпушо вої О.В.,
суддів: Василенко Л.А., Гімон а М.М.
при секретарі: Барбаш Л.О.,
за участю: представника поз ивача: Крамаренко Л.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Макіївської об' єдн аної державної податкової ін спекції на постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду від 05 липня 2010 року у а дміністративній справі за по зовом Макіївської об' єднан ої державної податкової інсп екції до Благодійної організ ації благодійного Фонду «Тов ариство по правам людини в До нецькій області» про припине ння юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Макіївська об' єдна на державна податкова інспек ція звернулась до суду першо ї інстанції з позовною заяво ю до Благодійної організації благодійного Фонду «Товарис тво по правам людини в Донець кій області» про припинення юридичної особи, на підставі того, що відповідачем не нада ється до органів державної п одаткової служби податкової звітності більше року.
Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 05 липня 2010 року в зад оволенні позовних вимог було відмовлено.
Суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган не є легалізуючим орга ном, то Державна податкова ін спекція не має повноважень щ одо припинення громадської о рганізації. Отже, оскільки Ма кіївською об' єднаною держа вною податковою інспекцією с тавиться вимога саме про при пинення юридичної особи Благ одійної організації благоді йного Фонду «Товариства по п равам людини в Донецькій обл асті», а не накладення такого стягнення, як ліквідація, поз овні вимоги не підлягають за доволенню.
Позивачем подано апе ляційну скаргу на рішення су ду першої інстанції, в якій ві н просить скасувати постанов у Донецького окружного адмін істративного суду від 05 липня 2010 року та ухвалити нове рішен ня.
Обґрунтовано апеляці йну скаргу тим, що в порушення вимог чинного законодавства , відповідачем з 01.01.2005 року по те перішній час обов' язкова зв ітність не надається, що підт верджується актом про ненада ння податкової звітності № 1510 /15 від 25.05.2010 року заборгованість перед бюджетом відсутня. Від повідно до ч. 1 ст. 3, абз. 5 ч. 2 ст. 38 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в», дія цього Закону поширюєт ься на державну реєстрацію в сіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та під порядкування, а також фізичн их-осіб підприємців. Відпові дно до абз. 5 п. 2 ст. 38 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», неподан ня протягом року органам дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності відп овідно до Закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи. Контроль за джер елами та розмірами надходжен ь, сплатою податків об' єдна ннями громадян здійснюють ві дповідно фінансові органи та органи державної податкової служби. Позивач зазначив, що п редметом даного спору є прип инення юридичної особи, а ні п ідприємницької діяльності, щ о є різними правовим явищами , які регламентовані різним з аконодавством. Відповідно, п оложення Закону України «Про об' єднання громадян» не мо жуть прийматися к спірним пр авовідносинам, оскільки вони регулюють примусовий розпус к об' єднання громадян, а не п рипинення юридичної особи.
В судовому засіданні представник позивача підтри мав доводи апеляційної скарг и. Представник відповідача в судове засідання за виклико м не з' явився.
Колегія суддів заслу хавши доповідь судді-доповід ача, вислухавши представника позивача, перевіривши матер іали справи та доводи апеляц ійної скарги, вважає, що апеля ційна скарга Макіївської об' єднаної державної податково ї інспекції не підлягає задо воленню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що відповідно до рі шення управління юстиції в Д онецькій області від 03.03.2003 року зареєстрована Благодійна ор ганізація благодійного Фонд у «Товариство по правам люди ни в Донецькій області», що та кож підтверджується довідко ю з ЄДРПОУ, та перебуває на обл іку у Макіївської об' єднано ї державної податкової інспе кції.
Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарськ ого Кодексу України, усі суб'є кти господарювання зобов'яза ні здійснювати первинний (оп еративний) та бухгалтерський облік результатів своєї роб оти, складати статистичну ін формацію, а також надавати ві дповідно до вимог закону фін ансову звітність та статисти чну інформацію щодо своєї го сподарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» перед бачене подання суб' єктами г осподарювання податкових де кларацій за базовий податков ий (звітний період).
Відповідно до п.3 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу» Макіївська об' єднана державна податкова ін спекція уповноважена здійсн ювати контроль за своєчасніс тю подання платниками податк ів бухгалтерських звітів і б алансів, податкових декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов'язаних з обчислен ням податків, інших платежів , а також перевіряють достові рність цих документів щодо п равильності визначення об'єк тів оподаткування і обчислен ня податків, інших платежів.
Відповідно до акту про непо дання платником податку пода ткової звітності № 1510/15 від 25.05.2010 року Благодійна ор ганізація благодійного Фонд у «Товариство по правам люди ни в Донецькій області» не по дає звітності до податкового органу з 01.01.2005 року по теперішн ій час.
Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію благод ійної організації, Благодійн а організація благодійного Ф онду «Товариство по правам л юдини в Донецькій області» є місцевою благодійною органі зацією, тому відносини щодо р еєстрації, дії та припинення відповідача регулюються Зак оном України «Про об' єднанн я громадян».
Згідно із статтею 14 Закону У країни «Про об' єднання гром адян» об'єднання громадян на бувають статусу юридичної ос оби лише у разі реєстрації (оф іційного визнання), так легал ізація (офіційне визнання) об 'єднань громадян є обов'язков ою і здійснюється шляхом їх р еєстрації або повідомлення п ро заснування. Діяльність об 'єднань громадян, які нелегал ізовані або примусово розпущ ені за рішенням суду, є протиз аконною.
У разі реєстрації об'єднанн я громадян набуває статус юр идичної особи.
Легалізація благодійної о рганізації здійснюється від повідно Міністерством юстиц ії України, місцевими органа ми державної виконавчої влад и, виконавчими комітетами сі льських, селищних, міських Ра д народних депутатів.
Згідно до ч. 4 цього Закону, не підлягають легалізації, а діяльність легалізованих о б'єднань громадян забороняєт ься у судовому порядку, коли ї х метою є: зміна шляхом насил ьства конституційного ладу і в будь-якій протизаконній ф ормі територіальної цілісно сті держави; підрив безпеки д ержави у формі ведення діяль ності на користь іноземних д ержав; пропаганда війни, нас ильства чи жорстокості, фаш изму та неофашизму; розпалюв ання національної та релігій ної ворожнечі; створення нез аконних воєнізованих формув ань; обмеження загальновизна них прав людини.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 19 Закон у, припинення діяльності об'є днання громадян може бути пр оведено шляхом його реоргані зації або ліквідації (саморо зпуску, примусового розпуску ).
Ліквідація об'єднанн я громадян здійснюється на п ідставі статуту або рішення суду.
Згідно до ст. 25 цього закону, державний контроль за діяльн істю об'єднань громадян здій снюється державними органа ми у порядку, передбаченому з аконодавством України.
Органи, що проводять легалі зацію об'єднань громадян, зді йснюють контроль за додержан ням ними положень статуту. Пр едставники цих органів мають право бути присутніми на зах одах, що проводяться об'єднан нями громадян, вимагати нео бхідні документи, одержувати пояснення.
Нагляд за виконанням та дод ержанням законності об'єднан нями громадян здійснюють орг ани прокуратури.
Контроль за джерелами та р озмірами надходжень, сплато ю податків об'єднаннями гром адян здійснюють відповідно ф інансові органи та органи де ржавної податкової інспекці ї.
Здійснюючи контрольну фун кцію, легалізуючі органи вжи вають відповідні заходи, пер едбачені законодавством.
Статтею 28 Закону України «П ро об' єднання громадян» пер едбачено, що за порушення зак онодавства легалізуючим орг аном до громадських організа цій самостійно може бути зас тосований такий вид стягненн я, як письмове попередження, в разі грубого або систематич ного вчинення правопорушень , легалізуючий орган звертає ться до суду з поданням про на кладення штрафу. Крім того, з м етою припинення протиправно ї діяльності громадської орг анізації легалізуючий орган може направляти до суду пода ння про тимчасову заборону (з упинення) окремих видів діял ьності, тимчасову заборону д іяльності об' єднання на стр ок до трьох місяців, або про пр имусовий розпуск (ліквідацію ).
Колегія суддів погоджуєть ся з зазначенням суду першої інстанції, оскільки відпові дачем не здійснювались поруш ення законодавства, передбач ені вищевказаною статтею Зак ону України «Про об' єднання громадян», а також, оскільки М акіївською об' єднаною держ авною податковою інспекцією ставиться вимога саме про пр ипинення юридичної особи Бла годійної організації благод ійного Фонду «Товариство по правам людини в Донецькій об ласті», а не накладення таког о стягнення як ліквідація, та ка вимога позивача є безпідс тавною та передбачається чин ним законодавством.
На підстав вищезазначеног о, судова колегія вважає, що су д першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додер жанням норм матеріального і процесуального права, тому п ідстав для скасування постан ови не має.
Повний текст ухвали в иготовлено 24 грудня 2010 року.
Керуючись статтями 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Ма кіївської об' єднаної держа вної податкової інспекції на постанову Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 05 липня 2010 року залишити без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 05 липня 2010 року в адмініст ративній справі за позовом М акіївської об' єднаної держ авної податкової інспекції д о Благодійної організації бл агодійного Фонду «Товариств о по правам людини в Донецькі й області» про припинення юр идичної особи залишити без з мін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили з м оменту проголошення та може бути оскаржена безпосереднь о до Вищого адміністративног о суду України протягом двад цяти днів після набрання зак онної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному о бсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складенн я в повному обсязі.
Колегія суддів: О.В. Кар пушова Л.А. Василенко М.М. Гімон
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13309017 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Карпушова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні