Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 січня 2011 р. спр ава № 2а-28437/10/0570
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11 год. 15 хв.
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Абдукад ирової К.Е.
при секретарі Окрибелашві лі В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Комунального лі кувально-профілактичного за кладу Міська дитяча лікарні № 3
до Державної податкової ін спекції у Кіровському районі м. Донецька,
третя особа - Головне упра вління Державного казначейс тва України в Донецькій обла сті,
про визнання протиправною , недійсною та скасування пер шої податкової вимоги Держав ної податкової інспекції у К іровському районі м. Донецьк а по сплаті збору за спеціаль не водокористування від 23.11.2010р . № 1/628; зобов' язання Державну податкову інспекцію у Кіровс ькому районі м. Донецька пове рнути помилково сплачену сум у збору за водокористування у розмірі 424,31 грн. Комунальним лікувально-профілактичним закладом Міською дитячою лік арнею № 3
за участю представників ст орін:
від позивача: Ткаліча І.Ф. - за дов. від 14 грудня 2010 року
від відповідача 1: Турти В. В. - за дов. від 25 листопада 20 10 року
від відповідача 2: не з' яви вся
ВСТАНОВИВ:
Комунальним лікувально-пр офілактичним закладом Міськ ою дитячою лікарнею № 3 заявле но позов до Державної податк ової інспекції у Кіровському районі м. Донецька, третя особ а - Головне управління Держ авного казначейства України в Донецькій області, про визн ання протиправною, недійсною та скасування першої податк ової вимоги Державної податк ової інспекції у Кіровському районі м. Донецька по сплаті з бору за спеціальне водокорис тування від 23.11.2010р. № 1/628; зобов' я зання Державну податкову інс пекцію у Кіровському районі м. Донецька повернути помилк ово сплачену суму збору за во докористування у розмірі 424,31 г рн. Комунальним лікувально-п рофілактичним закладом Міс ькою дитячою лікарнею № 3.
Позивач уточнив позовні ви моги та просив суд визнати не дійсною першу податкову вимо гу Державної податкової інсп екції у Кіровському районі м . Донецька від 23.11.2010р. № 1/628; стягну ти з Державної податкової ін спекції у Кіровському районі м. Донецька помилково сплаче ну суму збору за водокористу вання у розмірі 424,31 грн. на кори сть Комунального лікувально -профілактичного закладу Мі ської дитячої лікарні № 3 м. До нецька.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог посилається на безпідставність направленн я йому відповідачем першої п одаткової вимоги від 23.11.2010р. № 1/62 8, оскільки вважає, що він не по винен сплачувати збір за спе ціальне водокористування у в ідповідності до ст. 30 Водного кодексу України, тому що він н е є первинним водокористувач ем у розумінні ст. 42 Водного ко дексу України. Позивач є втор инним водокористувачем, так як не має власних водозабірн их споруд, а використовує вод у з мереж водопровідно-канал ізаційного господарства для питних та санітарно-гігієні чних потреб відповідно до до говору, укладеному з КП «Доне цькміськводоканал». Позивач також посилається на норми п . 4.8. Інструкції про порядок обч ислення і справляння збору з а спеціальне водокористуван ня в частині використання во ди, затвердженої наказом Мін істерства фінансів України, Державної податкової адміні страції України, Міністерств а економіки України, Міністе рства охорони навколишнього природного середовища та яд ерної безпеки України від 01.10.19 99р. № 231/539/118/219, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 19.10.1999 р. за N 711/4004, згідно із якою збі р за використання водних рес урсів не справляється за вод у, що використовується для за доволення питних і санітарно -гігієнічних потреб населенн я, в тому числі для задоволенн я виключно власних питних і с анітарно-гігієнічних потреб підприємств, установ, органі зацій незалежно від форми вл асності та громадян - суб'єкті в підприємницької діяльност і. Зазначає, що позивач не вико ристовує воду як об' єкт соц іально-культурного призначе ння, житлово-комунального го сподарства підсобного сільс ького господарства, які пови нні мати дозвіл на спеціальн е водокористування у відпов ідності до п. 4.2. наведеної Інст рукції. Лікарнею використову ється вода для приготування їжі для пацієнтів, які знаход яться на лікуванні, що є склад овою частиною безкоштовного лікувального процесу, а спла та за використану воду перед бачається договором. Зазнач ає, що на вимогу відповідача п озивачем перераховано збір з а спеціальне водокористуван ня до бюджету в сумі 424,31 грн., що підтверджується відповідни ми платіжними дорученнями. П роте, позивач вважає, що він не повинен був сплачувати зазн ачені платежі. Враховуючи ви кладене, просить позов задов ольнити.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, вважає, що по зивач повинен сплачувати збі р за спеціальне водокористув ання у відповідності до норм Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. № 1251-XII , ст. 43 Закону України «Про охор ону навколишнього природног о середовища» від 25.06.1991р. № 1264-XII, с т.ст. 46, 48, 49 Водного кодексу Укра їни та Порядку справляння зб ору за спеціальне використан ня водних ресурсів та збору з а користування водами для по треб гідроенергетики і водно го транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 16.08.1999р. № 1494, оскіль ки він здійснює використання води не лише на питні та саніт арно-гігієнічні потреби, а й д ля приготування їжі, тому за в икористану воду повинен спла чувати збір за спеціальне ви користання водних ресурсів н а загальних підставах за вес ь обсяг води. Податкова вимог а направлена відповідачу пра вомірно, оскільки позивач не сплатив узгоджену суму пода ткового зобов' язання зі збо ру за спеціальне водокористу вання, тому податковим орган ом у відповідності до п.п. 6.2.1., 6.2.2 . п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-III (да лі - Закон №2181) була направлена податкова вимога. Враховуючи викладене, просить відмовит и у задоволенні позовних вим ог.
Ухвалою суду від 28.12.2010р. до уча сті у справі в якості другого відповідача було залучено Г оловне управління Державног о казначейства України в Дон ецькій області.
Представник другого відпо відача - Головного управлінн я Державного казначейства Ук раїни в Донецькій області в с удове засідання не з' явився , просив суд розглядати справ у без його участі, про дату, ча с та місце розгляду справи бу в повідомлений належним чино м. Надав пояснення від 11.01.2011р. № 19 .38/02-61/27, в яких зазначив, що відпов ідно до ч. 2 ст. 45 Бюджетного код ексу України, державне казна чейство України веде бухгалт ерський облік усіх надходжен ь Державного бюджету України та за поданням органів, що кон тролюють справляння надходж ень бюджету, здійснює поверн ення коштів, помилково або на дміру зарахованих до бюджету . Згідно із додатком 8 до Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2010 рік» контрол ь за надходженням до бюджету та повернення збору за спеці альне водокористування зага льнодержавного значення (ККД 13020100) здійснюється податковим и органами. Відповідно до Пор ядку взаємодії органів держа вної податкової служби Украї ни, фінансових органів та орг анів Державного казначейств а України в процесі повернен ня помилково та/або надміру с плачених податків, зборів (об ов'язкових платежів) платник ам податків, затвердженого с умісним наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни, Міністерства фінансів У країни, Державного казначейс тва України від 03.02.2005р. № 58/78/22, заре єстрованим в Міністерстві юс тиції України 12.02.2005р. за № 247/10527, орг ан державної податкової служ би України на підставі даних особових рахунків платників готує висновки (додаток 1), два примірники Реєстру висновкі в за платежами, належними дер жавному бюджету (додаток 2), та три примірники Реєстру висн овків за платежами, належним и місцевим бюджетам (додаток 3). Згідно з зазначеними реєст рами орган державної податко вої служби України, відповід ний районний (міський) фінанс овий орган та орган Державно го казначейства України пров одять приймання-передавання висновків про повернення по милково та/або надміру сплач ених податків, зборів (обов'яз кових платежів). За платежами , належними державному бюдже ту, орган державної податков ої служби України в термін не пізніше ніж п'ять робочих дні в від дати отримання заяви пл атника передає висновки згід но з Реєстром висновків для в иконання відповідному терит оріальному органу Державног о казначейства України. На пі дставі отриманих висновків о ргани Державного казначейст ва України потягом п' яти ро бочих днів здійснюють поверн ення помилково та/або надмір у сплачених податків, збрів (о бов' язкових платежів) платн икам податків.
Вислухавши у судовому засі данні представників сторін, дослідивши та оцінивши надан і докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Комунальний лікувально-пр офілактичний заклад Міська д итяча лікарня № 3 зареєстрова ний як юридична особа викона вчим комітетом Донецької міс ької ради 22.10.1998р., включене до ЄД РПОУ за номером 05493315, перебуває на податковому обліку в Держ авній податковій інспекції у Кіровському районі м. Донець ка з 25.11.2009р. (арк. справи 8 - 16, 54).
Пунктом 13 ч. 1. ст. 14. Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня» встановлено, що до загал ьнодержавних податків належ ить збір за спеціальне викор истання природних ресурсів.
Відповідно до п.п. 2, 18 Порядку справляння збору за спеціал ьне використання водних ресу рсів та збору за користуванн я водами для потреб гідроене ргетики і водного транспорту , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 16.08.1999р. № 1494, збір за спеціальне в икористання водних ресурсів справляється за використанн я води з водних об'єктів, що за брана із застосуванням спору д або технічних пристроїв та скидання в них зворотних вод .
Порядок справляння збору з а спеціальне використання во дних ресурсів і збору за кори стування водами для потреб г ідроенергетики та водного тр анспорту визначаються Інстр укцією про порядок обчисленн я і сплати збору за спеціальн е використання водних ресурс ів та збору за користування в одами для потреб гідроенерге тики і водного транспорту, зз атвердженої наказом Міністе рства фінансів України, Держ авної податкової адміністра ції України, Міністерства ек ономіки України, Міністерств а охорони навколишнього прир одного середовища та ядерної безпеки України від 01.10.1999р. № 231/539 /118/219, зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 19.10.1999 р. за N 711/4004, яка визначає єдиний по рядок обчислення і справлянн я збору за спеціальне водоко ристування в частині викорис тання води (далі - збори), склад ання розрахунків, їх подання до органів державної податк ової служби та сплату до бюдж етів.
Згідно із розділом VII зазнач еної Інструкції, платники ск ладають та подають до органі в державної податкової служб и податкові розрахунки зборі в за спеціальне водокористув ання в частині використання води за формами, встановлени ми Державною податковою адмі ністрацією України, відповід но до підпункту "ї" підпункту 4 .4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами".
Відповідно до п. 9.1. розділу IX І нструкції, відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрах унків і повноту та своєчасні сть сплати збору за спеціаль не водокористування в частин і використання води несуть п латники відповідно до чинног о законодавства України.
Судом встановлено, що позив ачем до податкового органу б ули подані податкові розраху нки збору за спеціальне водо користування за півріччя 2010р. від 26.07.2010р., яким самостійно виз начено суму податкового зобо в' язання зі збору за спеціа льне водокористування в сумі 156,71 грн., від 26.07.2010р., яким самостій но визначено суму податковог о зобов' язання зі збору за с пеціальне водокористування в сумі 267,60 грн. та за 9 місяців 2010р . від 20.10.2010р., яким самостійно виз начено суму податкового зобо в' язання зі збору за спеціа льне водокористування в сумі 251,26 грн. (арк. справи 18 - 21).
Платіжними дорученнями ві д 30.07.2010р. № 520 на суму 156,71 грн., від 30.07.201 0р. № 521 на суму 94,77 грн., від 02.06.2010р. № 335 на суму 172,83 позивач сплатив за розрахунками податкові зобо в' язання за півріччя 2010р.
Внаслідок несплати податк ових зобов' язань за розраху нком за 9 місяців утворилася з аборгованість у розмірі 250,05 гр н. (з урахуванням переплати), щ о підтверджується зворотнім боком облікової картки плат ника податків зі збору за спе ціальне водокористування за гальнодержавного значення (а рк. справи 55).
30.11.2010р. позивач отримав першу податкову вимогу № 1/628 від 23.11.2010р ., якою визначено, що суми пода ткового боргу за узгодженими податковими деклараціями ст ановить 250,05 грн., у т.ч. 250,05 грн. - з і збору за спеціальне водоко ристування загальнодержавн ого значення (арк. справи 17).
Суд зазначає, що згідно преа мбули Закону № 2181, цей Закон є с пеціальним законом з питань оподаткування, який установл ює порядок погашення зобов'я зань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсій не страхування та внески на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування, нара хування і сплати пені та штра фних санкцій, що застосовуют ься до платників податків ко нтролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зо внішньоекономічної діяльно сті, та визначає процедуру ос карження дій органів стягнен ня.
Пунктом 5.1. ст. 5 цього закону в становлено, що податкове зоб ов'язання, самостійно визнач ене платником податків у под атковій декларації, вважаєть ся узгодженим з дня подання т акої податкової декларації.
Зазначене податкове зобов 'язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 на веденого Закону платник пода тків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового з обов'язання, зазначену у пода ній ним податковій деклараці ї, протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранично го строку, передбаченого під пунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьо го Закону для подання податк ової декларації.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и (п.п. 6.2.1. п. 6.1. ст. 6 Закону № 2181).
Перша податкова вимога, згі дно із п. «а» п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 Закон у надсилається не раніше пер шого робочого дня після закі нчення граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання. Перша подат кова вимога містить повідомл ення про факт узгодження под аткового зобов'язання та вин икнення права податкової зас тави на активи платника пода тків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можлив і наслідки непогашення його у строк.
Зважаючи на встановлені су дом обставини та норми ст.ст. 5 , 6 спеціального Закону № 2181, які встановлюють прядок узгодже ння податкового зобов' язан ня та підстави надсилання по даткових вимог, суд приходит ь до висновку, що в межах спірн их податкових правовідносин , проблемою даного спору є ная вність або відсутність підст ав формування та направлення позивачу першої податкової вимоги, тобто, наявність або в ідсутність несплати у встано влені строки суми узгодженог о податкового зобов'язання.
З огляду на приписи п. 5.1 ст. 5 З акону № 2181, суд не приймає посил ання позивача на те, що він не є платником збору за спеціал ьне використання як на підст аву відсутності його обов' я зку сплачувати зазначений зб ір, оскільки позивач подав до податкового органу податков ий розрахунок і тим самим виз начив свій обов' язок сплати ти цей збір.
Зазначене податкове зобов 'язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку у відповідності з норм ою наведеної статті.
Відповідно до п. 14-1. Порядку с правляння збору за спеціальн е використання водних ресурс ів та збору за користування в одами для потреб гідроенерге тики і водного транспорту, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 16.0 8.1999р. № 1494, розрахунки збору, базо вий податковий (звітний) пері од для якого дорівнює календ арному кварталу, подаються п латниками органам державної податкової служби протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу, за місцем податкової ре єстрації.
Збір сплачується водокори стувачами протягом 10 календа рних днів, наступних за остан нім днем граничного терміну подання розрахунку збору за місцем податкової реєстраці ї.
Позивачем був поданий розр ахунок за 9 місяців 2010р. 20.10.2010р., ос танній день терміну сплати з а наведеним розрахунком - 19.1 1.2010р.
Проте, станом на 19.11.2010р. позива ч податкові зобов' язання не сплатив.
Відповідно до п. 3.1. Порядку н аправлення органами державн ої податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України від 03.07.2001р. № 266, зареєстрованим в Міністер стві юстиції України 16.07.2001р. за № 595/5786, податкові вимоги формую ться виключно за узгодженими сумами податкових зобов'яза нь несплачених платником под атків в установлені строки.
Згідно із п. «а» п.п. 4.1., 4.3. Поряд ку, податкові вимоги формуют ься в автоматичному режимі н а підставі облікових даних з карток особових рахунків пл атників податків, які ведуть ся в органах державної подат кової служби згідно з Інстру кцією про порядок ведення ор ганами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язков их платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, з атвердженою наказом Державн ої податкової адміністрації України від 02.04.1999р. № 174 та зареєс трованою в Міністерстві юсти ції України 13.05.1999р. за № 304/3597.
Перша податкова вимога фор мується структурним підрозд ілом стягнення податкового б оргу податкового органу не п ізніше п'ятого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.
23.11.2010р. на підставі облікових даних картки особового раху нку платника податків, відпо відачем сформована та направ лена позивачу перша податков а вимога у строки, визначені п . «а» п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 Закону № 2181 та зазначеним Порядком.
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що відсутні підст ави для визнання недійсною п ершої податкової вимоги і ві дповідачем, як суб' єктом вл адних повноважень у відповід ності до ст. 71 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, в судовому засіданні дов едена правомірність формува ння та надіслання позивачу п ершої податкової вимоги.
Стосовно позовних вимоги п ро стягнення помилково сплач еної суми збору за водокорис тування у розмірі 424,31 грн., суд д ійшов висновку, що вимога не п ідлягає задоволенню.
Враховуючи норму п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст . 5 Закону № 2181, платник податків зобов'язаний самостійно спл атити суму податкового зобов 'язання, зазначену у поданій н им податковій декларації.
Позивач самостійно сплати в 424,31 грн. на корить Державного бюджету України суму податк ового зобов'язання зі збору з а спеціальне водокористуван ня, зазначену у поданому ним п одатковому розрахунку.
Зазначений збір сплачений в межах податкових відносин на користь Державного бюдже ту України, і може бути поверн утий (стягнений) з Державного бюджету України у разі помил кової та/або надмірної сплат и, за правилами бюджетного та податкового законодавства, відповідно до ст. 45 Бюджетного кодексу України та ст. 15 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и».
З метою практичної реаліза ції ст. 15 Закону № 2181 прийнятий н аказ від 03.02.2005р. № 58/78/22, яким затвер джено Порядок взаємодії орга нів державної податкової слу жби України, фінансових орга нів та органів Державного ка значейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежі в) платникам податків.
Згідно з п. 3 вказаного Поряд ку поверненню з бюджету підл ягають:
- надміру сплачені податки, збори (обов'язкові платежі);
- помилково сплачені податк и, збори (обов'язкові платежі).
Таким чином, законодавство м України, за наявності вказа них обставин, передбачено пр оцедуру повернення з бюджету надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежі в).
Поверненню підлягають: пом илково зараховані суми подат кового зобов'язання, якщо так а сума була сплачена; перепла та, яка виникла внаслідок спл ати платником податків кошті в понад суми податкових зобо в'язань такого платника пода тків, за якими настав граничн ий термін сплати.
Виходячи з аналізу норм п. 5.1. п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181 не є пом илковою сплатою до бюджету п одаткового зобов'язання, що з азначене у поданій платником податків податковій деклар ації, яке не може бути оскарже не платником податків в адмі ністративному або судовому п орядку.
Оскільки факт існування по милково сплаченого збору за спеціальне водокористуванн я не встановлений судом, мате ріалами справи підтверджени й порядок нарахування та спл ати збору у відповідності до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181, сплаче ний збір за спеціальне водок ористування не підлягає стяг ненню на користь позивача.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-4 2, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185- 186, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У заловоленні позову Комун альному лікувально-профілак тичному закладу Міській дит ячій лікарні № 3 до Державної п одаткової інспекції у Кіровс ькому районі м. Донецька, трет я особа - Головне управлінн я Державного казначейства Ук раїни в Донецькій області, пр о визнання недійсною першої податкової вимоги Державної податкової інспекції у Кіро вському районі м. Донецька ві д 23.11.2010р. № 1/628; стягнення з Державн ої податкової інспекції у Кі ровському районі м. Донецька помилково сплаченої суми зб ору за водокористування у ро змірі 424,31 грн. на користь Комун ального лікувально-профілак тичного закладу Міської дитя чої лікарні № 3 м. Донецька - в ідмовити.
Вступна та резолютивна час тини постанови прийняті у на радчій кімнаті та проголошен і у судовому засіданні 12 січня 2011 року. Постанова у повному об сязі складена 17 січня 2011 року.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляц ійної скарги, відмови у відкр итті апеляційного проваджен ня або набрання законної сил и постановою за наслідками а пеляційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі відкладення складання поста нови у повному обсязі, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.
Суддя Абдукадирова К.Е.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2011 |
Оприлюднено | 01.02.2011 |
Номер документу | 13448367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні