Рішення
від 13.09.2010 по справі 2-2716/2010
ТАРАЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 2 - 2716/2010 р.

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2010 року Таращанський районний суд Київської облас ті в складі:

головуючого: Бабоїд О .М.

при секретарі: Погорі лій І.М.

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в м. Т араща цивільну справу за поз овом ОСОБА_1 до Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Таращанському районі про зобов' язання провести п ерерахунок пенсії та доплат, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачка звернулас я до суду з даним позовом, поси лаючись на те, що вона є громад янином, який постійно прожив ає на території зони гаранто ваного добровільного відсел ення, потерпілим внаслідок а варії на ЧАЕС 3 категорії, непр ацюючим пенсіонером.

Згідно зі ч. 2 ст. 39 ЗУ «Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и» їй, як непрацюючому пенсіо неру, який проживає у зоні гар антованого добровільного ві дселення, повинна проводитис я доплата до пенсії в розмірі двох мінімальних заробітних плат, проте виплачується від повідачем в розмірі 10,50 грн.

Статтею 51 ЗУ «Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи», їй, я к особі, віднесеній до 3 катего рії, передбачена додаткова п енсія за шкоду, заподіяну здо ров' ю, в розмірі 25 % мінімальн ої пенсії за віком. Розмір отр имуваної нею додаткової пенс ії за шкоду, заподіяну здоров ' ю, не відповідає 25 % мінімаль ної пенсії за віком, і виплачу ється відповідачем в розмірі 10 % мінімальної пенсії за віко м.

В зв' язку з тим, що відпові дач відмовив їй в проведенні перерахунку доплати за прож ивання в зоні гарантованого добровільного відселення та додаткової пенсії, за шкоду, з аподіяну здоров' ю, згідно з нормами, встановленими зако нами України, вона вимушена з вернутися з позовом до суду з а захистом своїх прав.

Просить суд зобов' язати в ідповідача перерахувати та с платити на її користь додатк ову пенсію з 01.01.2007 року по 31.12.2007 рок у, з 22.05.2008 року по дату винесення рішення з послідуючим перер ахунком та доплату до пенсії з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 рок у по дату винесення рішення з послідуючим перерахунком. Звільнити від сплати судового збору, як потерпілу внаслідок аварії на ЧАЕС.

Позивачка в судове засідан ня не з' явилася, про час та мі сце розгляду справи належним чином повідомлена, про причи ни неявки суд не повідомила, п роте в позовній заяві зазнач ила, що просить суд розглядат и справу без її участі та без ф іксування судового процесу т ехнічними засобами, позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з' явився, по час та місце розгля ду справи належним чином пов ідомлений, про причини неявк и суд не повідомив, проте нада в до суду заяву, в якій зазначи в, що просить суд розглядати с праву без його участі та без ф іксування судового процесу т ехнічними засобами, позов не визнане в повному обсязі.

Крім того, відповідач надав до суду заперечення в якому з азначив, що вважає позов не об ґрунтованим, таким, що не підл ягає задоволенню та просить залишити без задоволення з н аступних підстав.

Відповідно до ст. 49 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" (далі - Закон) п енсії особам віднесеним до к атегорій 1,2,3,4, встановлюється у вигляді державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, з аподіяну здоров"ю, яка призна чається після виникнення пра ва на державну пенсію.

Відповідно до ст. 51 Закону до даткова пенсія за шкоду запо діяну здоров"ю, громадянам, ві днесеним до 3 категорії потер пілих, виплачується у розмір і 25% мінімальної пенсії за вік ом.

У ст. 51 зазначено не конкретн ий розмір додаткової пенсії, а відсоток від мінімальної п енсії за віком.

До 01.01.2004 року, тобто до набранн я чинності Законом України « Про загальнообов»язкове дер жавне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсії з а віком визначався на рівні м інімального споживчого бюдж ету (ч. З ст. 19 ЗУ «Про пенсійне з абезпечення).

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 3 ст .28 Закону України "Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування" мінімальний розмір пенсії за віком за ная вності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу вст ановлюється в розмірі прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, і з астосовується виключно для в изначення розмірів пенсій, п ризначених лише за цим Закон ом.

Конкретний розмір додатко вої пенсії, встановленої ст.51 Закону України "Про статус і с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи", яка виплачується за рахунок кош тів державного бюджету, визн ачається Кабінетом Міністрі в України, оскільки, за правил ами ст.. 11 Закону України «Про п енсійне забезпечення», саме до відання Уряду належать пи тання, пов»язані з реалізаці єю і додержанням гарантій, пе редбачених пенсійним законо давством.

Згідно Закону України «Про підвищення мінімального роз міру пенсії» № 979 від 15 07.1999 року м інімальний розмір пенсії за віком поширюється тільки на трудові пенсії, що призначаю ться відповідно до Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення».

Порядок підвищення розмір у пенсії не застосовується д о пенсій, призначених відпов ідно до Закону України "Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи", Крім того, такі положення узгоджуються з правилами, ви значеними ст. 62 згаданого Зако ну, де зазначено роз»яснення порядку застосування цього Закону провадиться у порядку , визначеному Кабінетом Міні стрів України, рішення якого є обов»язковими для виконан ня міністерствами та іншими центральними органами держа вної виконавчої влади, всіма суб»єктами господарювання н езалежно від їх відомчої під порядкованості та форм власн ості.

Доводи позивача стосовно з вуження Кабінетом Міністрів України його конституційних прав та свобод не відповідаю ть дійсності, оскільки Конс титуцією України розмір до даткової пенсії не визначаєт ься, а забезпечення проведен ня політики у сфері соціальн ого захисту покладено на Каб інет Міністрів.

Стаття 39 Закону України «Пр о статус та соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи» (далі Закон) передба чає непрацюючим пенсіонерам у зоні гарантованого добров ільного відселення доплату до пенсії у розмірі двох заро бітних плат.

У Конституції України з азначено, що забезпечення по літики у сфері соціального з ахисту покладено на Кабінет Міністрів України ( п. З ст. 116 Конституції України). А том у УПФУ у Таращанському район і при нарахуванні доплати зг ідно ст. 39 Закону керувалося п остановою КМУ № 836 від 26.07.1996 року, за якою така доплата станови ть 10,50 грн.

З метою законодавчого врег улювання розбіжностей між за конами щодо визначення розра хункової величини мінімальн ої пенсії за віком для обчисл ення додаткової пенсії за шк оду заподіяну здоров"ю Закон ом України «Про державний бю джет на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України» внесено зміни до ст. 51 Закону України «Про ст атус та соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи", де зазначено" особам, ві днесеним до категорії 3, щоміс ячна додаткова пенсія за шко ду, заподіяну здоров"ю, призна чається в розмірі 10 % прожитко вого мінімуму для осіб, які вт ратили працездатність.

Однак, Конституційний суд У країни своїм рішенням від 22.05.20 08 року, визнав неконституційн ими та такими, що втрачають чи нність з дня ухвалення рішен ня КСУ положення ЗУ «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України ".

Разом з тим рішення про відн овлення дії вищезазначених з аконодавчих актів України у редакції, чинній до внесення змін до них, Верховною Радою н е приймалося. Внаслідок цьог о порядок обчислення пенсій та підвищень до них, передбач ених вищезазначеними законо давчими актами, залишився не врегульованим.

З метою збереження рівня со ціального захисту окремих ка тегорій громадян обчислення підвищення до пенсії, передб аченого ЗУ «Про статус та соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи» здійс нюється відповідно до постан ови КМУ від 28.05.2008 року № 530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» .

Крім того, Законом України « Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » внесено зміни до ст. 39 Закону відповідно яких ч. 2 ст. 39 набув ає такого змісту «громадянам , які працюють на територіях р адіоактивного забруднення п ровадиться доплата в порядку та розмірах, встановлених Ка бінетом Міністрів України».

Фінансування витрат, пов»я заних з реалізацією Закону У країни «Про статус та соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи", провадит ься за рахунок коштів держав ного бюджету.

Водночас і положення Кон ституції України, зокрема с т. 95 зазначають, що тільки Зако ном про Державний бюджет Укр аїни визначаються будь-які в идатки держави на загальносу спільні потреби, розмір і ціл ьове спрямування цих видаткі в.

Статтею 7 Бюджетного кодекс у України визначено, що основ ним принципом бюджетної сист еми є збалансованість. Виход ячи з цього принципу всі витр ати бюджету на відповідний р ік затверджуються виходячи з можливості його дохідної ча стини.

Згідно з п. 1 ст. 23 зазначеного вище Кодексу будь-які бюджет ні зобов»язання та платежі з бюджету можна провадити лиш е за наявності відповідного бюджетного призначення.

Відповідно до п. 2 ст. 4 Кодекс у під час бюджетного процесу в Україні положення нормати вно-правових актів застосову ються лише в тій частині, в які й вони не суперечать положен ням Конституції України , Бюджетного Кодексу України та Закону України про Держав ний бюджет України.

Вважає, що відповідними ста ттями Закону України «Про де ржавний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» розм іри соціальних гарантій, пер едбачених Законом України «П ро статус та соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи» встановлювалися в иходячи з обсягу видатків, ви ділених на цю мету під час фор мування показників державно го бюджету на 2008 рік.

Кошти на виплату доплат до п енсії та додаткової пенсії в ідповідно до статтей 39,51 Закон у України «Про статус та соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи», визнач ених рішеннями судів за мину лі роки в Державному бюджеті України на 2009 рік не передбаче ні.

Відповідно до ч. 2 ст. 197 ЦПК Ук раїни у разі неявки в судове з асідання всіх осіб, які берут ь участь у справі, фіксування судового процесу за допомог ою звукозаписувального техн ічного засобу не здійснюєтьс я.

Згідно з ч. 4 ст. 174 ЦПК України у разі визнання відповідаче м позову суд за наявності до т ого законних підстав ухвалює рішення про задоволення поз ову.

В судовому засіданні вста новлено , що позивачка ОСОБА_1 є непрацююч им пенсіонером, громадянином , який постійно проживає у зон і гарантованого добровільно го відселення, потерпілою вн аслідок аварії на ЧАЕС 3 катег орії, що підтверджено копією Чорнобильського посвідченн я та пенсійного посвідчення.

Частиною 2 ст. 39 ЗУ «Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи ” передбачено, що пенсії непр ацюючим пенсіонерам, які про живають у зоні гарантованого добровільного відселення, п ідвищуються на дві мінімальн і заробітні плати.

Порядок обчислення доплат и до пенсії непрацюючим пенс іонерам, які проживають у зоні гарантованого добровіл ьного відселення, визначений постановою КМУ „Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи» від 26.07.1996 року № 836, внаслід ок чого при визначенні розмі ру підвищення до пенсії пози вачці з 2007 року відповідач кер увався встановленим даною по становою розміром - 10,50 грн, на думку суду - безпідставно, о скільки даний розмір супереч ить вимогам ст. 39 закону.

Частиною 2 ст. 51 ЗУ „Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи ” в редакції, яка діє на да ний час, передбачено, що о собам, віднесеним до 3-ої к атегорії щомісячна додатков а пенсія за шкоду, заподіяну з доров' ю, призначається у ро змірі 25 % мінімальної пенсії з а віком, виплата зазначен ої пенсії відповідно до ст. 53 ц ього Закону здійснюється пов ністю незалежно від заробітк у, пенсії чи іншого доходу, а т акож відповідно до ч. 5 ст. 55 вка заного Закону призначення та виплата пенсій названим кат егоріям (в т.ч. і тим, які віднес ені до 3-ої категорії) провадит ься відповідно до Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання».

Порядок обчислення щом ісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров' ю, визначений поста новою КМУ „Про підвищення ро змірів пенсій та інших соціа льних виплат окремим категор іям пенсіонерів, фінансуванн я яких здійснюється за рахун ок державного бюджету” від 03.0 1.2002 року № 1, внаслідок чого при визначенні додаткової пенсі ї позивачці відповідач керув ався встановленим даною пост ановою розміром - 10 % прож иткового мінімуму, встановле ного законом для осіб, які вт ратили працездатність , п роте цей розмір суперечи ть вимогам ст. 51 З У „Про ст атус і соціальний захист гро мадян, що постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи” та іншим нормативним актам.

31.10.2006 року набрав чинності За кон України від 05.10.2006 року « Про внесення змін до Закону Укра їни „Про статус і соціальний захист громадян, що постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи”, у якому визнач ені основні положення щодо р еалізації конституційного п рава громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи, оскільки згідно ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне д ля життя і здоров' я довкілл я та на відшкодування, завдан ої порушенням цього права, шк оди.

Розділ 8 вищевказаного Зако ну передбачає правила призна чення та виплати пенсій і ком пенсацій особам віднесеним д о категорій 1, 2, 3, 4.

Стаття 49 цього розділу визн ачає пенсії особам, віднесен им до вказаних категорій у ви гляді державної пенсії, дода ткової пенсії за шкоду, запод іяну здоров' ю, яка признача ється після виникнення права на державну пенсію.

Позиція відповідача ґрунт ується виключно на Постанова х Кабінету Міністрів України .

Згідно ст.8 Конституції України, в Україні визнаєтьс я і діє принцип верховенства права. Конституція Украї ни має вищу юридичну силу. Зак они та інші нормативно-право ві акти приймаються на основ і Конституції України та повинні відповідати їй. Но рми Конституції України - є нормами прямої дії.

Відповідно до ст. 19 ч. 2 Конс титуції України, органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах сво їх повноважень та у спосіб, що передбачений Конституціє ю та Законами України.

Статтею 113 Конституції У країни передбачено, що КМ Укр аїни у своїй діяльності керу ється Конституцією Укра їни та Законами України.

Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року визн ано такими, що не відповідают ь Конституції України (є н еконституційними), такі поло ження Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к": зокрема, пункту 30 статті 71, як им зупинено на 2007 рік дію в част ині виплати компенсацій і до помоги у розмірах відповідно до мінімальної заробітної п лати, зокрема - абзаців другог о, третього, четвертого части ни першої та частини другої с татті 39 Закону України "Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи". Отже, при нарахуванні та виплаті позивачу доплати до пенсії в 2007 році відповідач по винен був керуватися положен ням Конституції України , а не Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік », якими дію абз.2, 3, 4 ч. 1 та ч. 2 ст. 39 З акону України "Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи" було зупинено, однак не вчинив цього, чим порушив конституц ійні права позивача в сфері о тримання встановленого зако нодавством, належного пенсій ного забезпечення.

З 09 липня 2007 року відновлена д ія ст. 39 Закону України „Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи”, відповідно до я кої пенсії непрацюючим п енсіонерам, які проживають у зоні гарантованого добровіл ьного відселення, підвищують ся на дві мінімальні заробіт ні плати .

Змін у ст. 51 Закону Украї ни "Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи" внесено не б уло.

Крім того, Рішенням Констит уційного Суду України від 22.05.20 08 року № 10-рп було визнано некон ституційним п. 28 розділу ІІ «В несення змін до деяких закон одавчих актів України» Закон у України «Про державний бюд жет на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України», яким було внесе но зміни до ст.ст. 39, 51 Закону Укр аїни „Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи” .

Положення Закону України " Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змі н до деяких законодавчих а ктів України", визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня прийняття Конститу ційним Судом України цього Р ішення. Рішення Конституційн ого Суду України має преюди ціальне значення для судів з агальної юрисдикції при розг ляді ними позовів у зв'язку з п равовідносинами, які виникл и внаслідок дії положень За кону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких законодавчих актів України ", визнаних неконституційним и. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території У країни, остаточним і не мож е бути оскаржене.

Отже, з 22 травня 2008 року віднов лена дія ст.ст. 39, 51 ЗУ „П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи”, відповідно до яких пенсії непрацюючим пенс іонерам, які проживають у зон і гарантованого добровільно го відселення, підвищуються на дві мінімальні заробітні плати та особам, відн есеним до 3-ої категорії щоміс ячна додаткова пенсія за шко ду, заподіяну здоров' ю, приз начається у розмірі 25 % мініма льної пенсії за віком .

Конституційні принципи, на яких базується здійснення п рав і свобод людини і громадя нина в Україні, включаючи і пр аво на пенсійне забезпечення , передбачені ст.ст. 1, 3, ч. 2 ст. 7 , ст . 8, ч. 2 ст. 19, ст.ст. 22, 23, ч. 1 ст. 24 Конст итуції України, набуті у сф ері пенсійного забезпечення , не можуть бути скасовані, зву жені. Правовою гарантією заб езпечення державою даного пр ава є виконання прийнятих на себе зобов' язань, виходячи з положень принципу верхове нства права, закріпленого ст . 8 Конституції України.

У ст. 7 Конституції Украї ни зазначено, що єдиним орган ом законодавчої влади в Укра їні є парламент - Верховна рад а України. Таким чином, при роз гляді даної справи необхідно брати до уваги прожитковий м інімум для осіб, які втратили працездатність та мінімальн у заробітну плату, встано влені Верховною Радою Україн и, а не Постановами КМУ, оскіль ки КМУ не надано право встано влювати прожитковий мінімум для осіб, що втратили працезд атність та мінімальну заробі тну плату.

Виходячи із загального зак онодавства України, закони м ають вищий юридичний статус у порівнянні з нормативними актами КМУ.

Згідно ч. 3 ст. 67 ЗУ „Про статус і соціальний захист громадя н, що постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи” у разі збільшення розміру про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність , визначеного законом, підвищ ується розмір пенсії, визнач ений відповідно до ст. 51 цього Закону. Перерахунок пенсії з дійснюється з дня встановлен ня нового розміру прожитково го мінімуму.

Починаючи з червня місяця 20 04 року мінімальна пенсія за ві ком в Україні встановлюється на рівні прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пра цездатність.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ч. 1 ст . 28 ЗУ «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння», іншого нормативно-прав ового акта, який би визначав ц ей розмір або встановлював і нший розмір, немає.

З огляду на викладене суд не приймає до уваги положення ч . 3 с. 28 ЗУ «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання», з якої випливає, що мін імальний розмір пенсії за ві ком, встановлений абз. І ч. 1 ціє ї статті, застосовується вик лючно для визначення розмірі в пенсій, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявн ість такої норми за відсутно сті іншого мінімального розм іру пенсії за віком не є підст авою для відмови в реалізаці ї позивачкою конституційної гарантії та права на отриман ня додаткової пенсії відпові дно до ст. 51 ЗУ „Про статус і соціальний захист громадя н, що постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи”

Аналіз зазначеної норми, як а є імперативною, свідчить, що підставою для перерахунку п енсії є встановлення нового розміру прожиткового мініму му, і цей перерахунок здійсню ється з дня встановлення цьо го мінімуму.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 ЗУ «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування» міні мальний розмір пенсій за вік ом встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для ос іб, які втратили працездатні сть, визначеного законом.

Таким чином, новий мінімаль ний розмір пенсії за віком за лежить від нового розміру пр ожиткового мінімуму.

Згідно ст. 46 Конституції України мінімальна пенсія з а віком не може бути нижчою ні ж прожитковий мінімум, ст.ст. 1 7, 19 ЗУ „Про державні соціальні стандарти та державні соціа льні гарантії” наголошують, що мінімальна пенсія за віко м є державною гарантією і вон а визначається виключно Зако ном України.

За таких обставин, суд дійшо в до висновку, що дії відповід ача щодо виплати позивачці д оплати до пенсії відповідно до постанови КМУ „Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи» від 26.07.1996 року № 836 у роз мірі 10,50 грн та додаткової пен сії відповідно до постан овою КМУ „Про підвищення роз мірів пенсій та інших соціал ьних виплат окремим категорі ям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахуно к державного бюджету” від 03.01.20 02 року № 1 у розмірі 10% міні мальної пенсії за віком є неп равомірними.

Стаття 62 ЗУ „Про державний бюджет України на 2007 рік” була змінена ЗУ від 15.03.2007 року №749-5 та і снує в новій редакції з 28.03.2007 ро ку, якою прожитковий мінімум для особи, яка втратила праце здатність, визначений в наст упних розмірах: з 1 січня - 380 г рн., з 1 квітня - 406 грн., з 1 жовтня - 411 грн., при цьому дана статт я доповнена, що для визначенн я мінімального розміру пенсі ї за віком відповідно до абз.1 ч.1 ст.28 ЗУ „ Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” з 01 квітня та з 01 жовт ня 2007 року застосовується про житковий мінімум для осіб, як і втратили працездатність, в изначений абз.5 ч.1 цієї статті , збільшений на 1 відсоток, що с кладає відповідно 410,06 грн.; 415,11 гр н.

Відповідно до ст. 76 Закону У країни «Про державний бюджет на 2007 рік» з 1 січня 2007 року встан овлено розмір мінімальної за робітної плати 400 гривень на м ісяць, з 1 квітня 2007 року - 420 гривень, з 1 липня 2007 року - 44 0 гривень та з 1 жовтня 2007 року - 460 гривень.

Статтями 58,59 ЗУ „Про державни й бюджет України на 2008 рік” № 107 - 4 від 28.12.2007 року, що набрав чиннос ті з 01.01.2008 року, був затверджени й прожитковий мінімум на одн у особу, яка втратила працезд атність з 1 січня - 470 грн, з 1 квіт ня - 481 грн, з 1 липня - 482 грн, з 1 жовт ня - 498 грн; розмір мініма льної заробітної плати, що ст ановить 515 гривень на місяць, з 1 квітня 2008 року - 525 гривень, з 1 жо втня 2008 року - 545 гривень та з 1 гру дня 2008 року - 605 гривень.

Відповідно до ст.ст. 54,55 ЗУ «Пр о державний бюджет України н а 2009 рік прожитковий мінімум н а одну особу та для тих, хто відноситься до основних со ціальних і демографічних гру п населення, встановлюється в розмірах, що діяли у груд ні 2008 року, тобто 498 грн, а з 01 листопада 2009 року - 57 3 гр . З 1 січня 2009 року розмір мінімальної заробітної плат и 605 грн, з 1 квітня 2009 року - 625 грн, з 1 липня 2009 року - 630 грн, з 1 жовт ня 2009 року - 650 грн, з 1 листопада 744 грн на місяць.

Відповідно до ст.ст. 52,53 ЗУ «Пр о державний бюджет України н а 2010 рік» прожитковий мінімум на одну особу, яка втрати ла працездатність з 1 січня - 695 грн, з 1 квітня - 706 грн, з 1 липня - 709 грн, 3 1 жовтня - 723 грн, з 1 грудн я - 734 грн. З 1 січня 2010 року р озмір мінімальної заробітно ї плати становить 869 грн, з 1 кві тня - 884 грн, з 1 липня - 888 грн, з 1 жов тня - 907 грн, з 1 грудня - 922 грн на мі сяць.

Відповідно до ст. 257 ЦК Україн и загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивачки підлягають задово ленню, а саме: з 31.08.2007 року по 31.12.2007 р оку та з 22.05.2008 року з урахува нням фактично виплачених сум .

Позивачка при подачі позов у до суду сплатила 37 грн витра т на інформаційно техніч не-забезпечення розгляду спр ави, які підлягають стягненн ю з відповідача на її користь .

Позивачка підлягає звільн енню від сплати судового збо ру, як потерпіла від аварії на ЧАЕС.

Відповідач звільняється в ід сплати судового збору на п ідставі п. 34 ст. 4 Декрету КМУ «П ро державне мито».

Указані обставини встанов лено з матеріалів справи, дос ліджених в судовому засіданн і.

Керуючись, ст. ст. 3, 10, 11, 15, 57-6 1, 88, 174, 197, 213-215, 294-296 ЦПК України, ст. 257 ЦК України, ст.ст. 2,7,8, 19, 22, 46, 92, 113 Конст итуції України, ст. ст. 39, 49, 51, 55, 67 ЗУ „Про статус та соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи”, ч. 1 ст. 28, ст. 42 Закону У країни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання», ст.ст. 62, 76 ЗУ «Про держав ний бюджет на 2007 рік», Рішенням Конституційного Суду Україн и від 09.07.2007 року № 6-рп, ст.ст. 58,59 Зак ону України «Про державний б юджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», Рішенням Кон ституційного Суду України ві д 22.05.2008 року № 10-рп, ст.ст. 54,55 ЗУ «Про державний бюджет на 2009 рік», ЗУ «Про встановлення прожитков ого мінімуму та мінімальної заробітної плати» від 20.10.2009 рок у № 1646-УІ, П остановою К МУ від 26.07.1996 року № 836, Постановою КМУ від 03.01.2002 року № 1 , Д екретом КМУ «Про державне ми то», суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частко во.

Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Та ращанському районі провести перерахунок та виплату допл ати до пенсії ОСОБА_1 відповідно до ч. 2 ст. 39 ЗУ „Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи” , з розрахунк у двох мінімальних заробітни х плат та додаткової пенсії в ідповідно до ч. 2 ст. 51 ЗУ „Про ст атус та соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи» з розрахунку 25 % від міні мальної пенсії за віком з а період з 31.08.2007 року по 31.12.2007 р оку та з 22.05.2008 року з урахува нням фактично виплачених сум .

В решті позову відмовити.

Стягнути з Управління Пенс ійного фонду України в Таращ анському районі Київської об ласті на користь ОСОБА_1 37 грн витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення розгляду справи.

Звільнити сторони від спла ти судового збору.

Рішення може бути оскаржен е в апеляційному порядку до а пеляційного суду Київської о бласті через Таращанський су д шляхом подачі в 10 - денний с трок з дня проголошення ріше ння апеляційної скарги, а осо бами, які брали участь у спра ві, але не були присутні у судо вому засіданні під час прого лошення судового рішення, мо жуть подати апеляційну скарг у протягом десяти днів з дня о тримання копії цього рішення .

Головуючий:

Рішення не набрало закон ної сили.

СудТаращанський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу13492081
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2716/2010

Рішення від 26.10.2010

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Непша О. І.

Ухвала від 20.01.2017

Цивільне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Демиденко Ю. Ю.

Рішення від 30.07.2010

Цивільне

Оболонський районний суд міста Києва

Таргоній Д. О.

Рішення від 28.04.2010

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Слободян В. С.

Ухвала від 11.02.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

Рішення від 13.05.2010

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Трофимова Д. А.

Рішення від 28.10.2010

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Сидоренко Р. В.

Постанова від 25.10.2010

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Рішення від 13.09.2010

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Бабоїд Олена Марківна

Рішення від 26.10.2010

Цивільне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Ліхтанська Наталія Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні