Справа № 2-а-3754
2010 рік
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2010 року Т ельманівський районний суд Д онецької області
у складі: головуючого судді Попеки О.В.,
при секретарі Тур овській Л.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Тел ьманове справу за адміністра тивним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійног о Фонду України в Тельманівс ькому районі Донецької облас ті про визнання протиправною бездіяльність з невиплати щ омісячної доплати до пенсії згідно Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », про покладення зобов' яза ння здійснити нарахування та виплати щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30% мінімал ьної пенсії за віком,
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміні стративним позовом до У правління Пенсійного Фонду У країни в Тельманівському рай оні Донецької області про ви знання протиправною бездіял ьність з невиплати щомісячно ї доплати до пенсії згідно За кону України «Про соціальний захист дітей війни», про покл адення зобов' язання здійсн ити нарахування та виплати щ омісячної доплати до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком , мотивуючи ти м, що він віднесений до катего рії дітей війни, а тому відпов ідно до ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», який набрав чинності з 01.01.2006 року, має право на щомісяч не підвищення до пенсії у роз мірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Відповідач п орушував його право, визначе не законом, не нараховував та не виплачував йому щомісячн е підвищення до пенсії. Позив ач просив суд поновити йому с трок звернення до суду, визна ти неправомірними дії відпов ідача щодо не проведення нар ахування та виплати йому щом ісячного підвищення до пенсі ї за статус дитини війни за пе ріод з 01.01.2010 року, зобов' язати відповідача вчинити дії щод о нарахування та виплати нед оплаченого підвищення до пен сії за статус дитини війни за період з 01.01.2010 року і довічно.
Позивач в позовній заяві пр осив розглянути справу за йо го відсутності, на позові нап олягав.
Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого п ровадження, копії позовної з аяви та доданих до неї докуме нтів не надав до суду ні запер ечення проти позову, ні заяву про визнання позову. Відпові дно ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку с короченого провадження одно особово, без проведення судо вого засідання та виклику ос іб, які беруть участь у справі . Таким чином, суд вважає можли вим розглянути справу в поря дку скороченого провадження .
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню за наступними підставами.
Як встановлено судом і таке підтверджується матеріалам и справи ОСОБА_1 народ ився ІНФОРМАЦІЯ_1 і ме шкає в с. Дружне Тельман івського району Донецької об ласті , має правовий ста тус дитини війни та перебува є на обліку відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАСУ завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень. У справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних пов новажень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
За Преамбулою Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» цей Закон, розроблений в ідповідно до Конституції Укр аїни та Основ законодавства України про загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування, визначає принципи, засади і механізми функціон ування системи загальнообов ' язкового державного пенсі йного страхування, призначен ня, перерахунку і виплати пен сій, надання соціальних посл уг з коштів Пенсійного фонду , що формуються за рахунок стр ахових внесків роботодавців , бюджетних та інших джерел, пе редбачених цим Законом, а так ож регулює порядок формуванн я накопичувального пенсійно го фонду та фінансування за р ахунок його коштів видатків на оплату договорів страхува ння довічних пенсій або одно разових виплат застраховани м особам, членам їхніх сімей т а іншим особам, передбаченим цим Законом.
Закон України «Про соціаль ний захист дітей війни» уста новлює правовий статус дітей війни і визначає основи їх со ціального захисту та гаранту є їх соціальну захищеність ш ляхом надання пільг і держав ної соціальної підтримки.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року № 2195-IV , що набрав чинності 01.01.2006 року д ітям війни пенсії або щоміся чне довічне грошове утриманн я чи державна соціальна допо мога, що виплачується заміст ь пенсії, підвищуються на 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком.
Водночас, ст. 7 цього Закону п ередбачено, що фінансове заб езпечення соціальних гарант ій, передбачених зазначеним законом, здійснюється за рах унок коштів державного бюдже ту України.
Згідно до ч. 2 ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Відповідно ст. 7 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» передбачено, що ф інансове забезпечення держа вних соціальних гарантій, пе редбачених цим Законом, здій снюється за рахунок коштів Д ержавного бюджету України.
Таким чином, немає підстав в важати, що органи Пенсійного фонду України повинні випла чувати таке підвищення із бю джету Пенсійного фонду.
Підпунктом 2 пункту 41 розділ у II Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України» в несені зміни до Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», а саме, текст статт і 6 викладений в такій редакці ї: «Дітям війни (крім тих, на як их поширюється дія Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни».
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 ро ку визнані такими, що не відпо відають Конституції України (є неконституційними), положе ння, зокрема, п. 41 розділу II Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України».
Рішення Конституційного С уду України є обов' язковими до виконання на території Ук раїни, остаточними, не можуть бути оскаржені та мають прею диціальне значення для судів загальної юрисдикції при ро згляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які вини кли внаслідок дії положень с татей зазначених законів, що визнані неконституційними.
Відповідно до принципу дії нормативно-правового акту у часі, у зв' язку з прийняттям нової редакції ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» (пп. 2 п. 41 розділу II Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України»), р едакція зазначеної статті до 01.01.2008 року втратила свою чинніс ть. На підставі Рішення Конст итуційного Суду України № 10-рп /2008 від 22.05.2008 року втратила чинні сть і нова редакція ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни».
У відповідності до ч. 2 ст. 71 КА С України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.
Враховуючи викладене, суд в важає за можливе визнати без діяльність відповідача щодо не нарахування та не виплати позивачеві підвищення до пе нсії як дитині війни за періо д з 01.01.2010 року по тепе рішній час неправомірною та зобов' язати відповідача зр обити нарахування та виплату позивачеві підвищення до пе нсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком як дитині вій ни з 01.01.2010 року по 02 грудня 20 10 року за рахунок коштів Державного бюджету України, з подальшим щомісячним нара хуванням та виплатою.
Згідно статті 52 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2010 рік» від 27.04.2010 року № 21 54-VI на 2010 рік було затверджено пр ожитковий мінімум на одну ос обу в розрахунку на місяць дл я осіб, які втратили працезда тність: з 1 січня - 695 гривень, з 1 квітня - 706 гривень, з 1 липня - 709 гривень, з 1 жовтня 2010 року - 72 3 гривні.
Враховуючи викладене і те, щ о дія Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» не призупинялася, с уд вважає чинними положення ст. 6 вказаного Закону і п озовні вимоги позивача щодо покладення на відповіда ча зобов' язання здійснити н арахування та виплату підвищ ення до пенсії позивачу як ди тині війни за 2010 рік такими, що підлягають задоволенню.
Суд також вирішує визнат и протиправною бездіяльніст ь Управління Пенсійного Фонд у України в Тельманівському районі Донецької області щод о не нарахування ОСОБА_1 щомісячного підвищенн я до пенсії в розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком за пері од з 01 січня 2010 року по 02 гру дня 2010 року .
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійсненні нею документально п ідтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Таким чином, сума судового з бору, яка відповідно до ч. 1 ст. 9 4 КАС України повинна бути ст ягнута з Державного бюджету України на користь позивача, складає 3 гривні 40 копійок.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фо нду України в Тельманівськом у районі Донецької області п ро визнання протиправною без діяльність з невиплати щоміс ячної доплати до пенсії згід но Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», пр о покладення зобов' язання з дійснити нарахування та випл ати щомісячної доплати до пе нсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком задовольнити .
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Тельман івському районі Донецької об ласті щодо не нарахування ОСОБА_1 щ омісяч ного підвищення до пенсії в р озмірі 30 % мінімальної пенсії за віком за період з 01 січ ня 2010 року по 02 грудня 2010 р оку.
Зобов' язати Управління П енсійного Фонду України в Те льманівському районі Донець кої області здійснити нараху вання та виплату щомісячного підвищення до пенсії ОС ОБА_1 як дитині війни в р озмірі 30 % мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни», виходяч и з розміру мінімальної пенс ії за віком, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування», виходя чи зі встановленого законода вством розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність, за період з 01 січня 2010 року по 02 грудня 2010 року за рахун ок коштів Державного бюджету України, з подальшим щом ісячним нарахуванням та випл атою.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь О СОБА_1 судові витрати п о сплаті судового збору в сум і 3 гривні 40 копійок.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Тельманівський районний суд Донецької області протя гом десяти днів з дня отриман ня її копії з одночасним надс иланням до суду апеляційної інстанції особою, яка її пода є, копії апеляційної скарги, а в разі надходження повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду безп осередньо в суді - протягом де сяти днів з наступного дня пі сля закінчення п' ятиденног о строку з моменту отримання суб' єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя
Суд | Тельманівський районний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2010 |
Оприлюднено | 31.01.2011 |
Номер документу | 13536720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тельманівський районний суд Донецької області
Попека Олександр Володимирович
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Кардаш Олександра Іванівна
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Кардаш Олександра Іванівна
Адміністративне
Шосткинський міськрайонний суд Сумської області
Свиненко Михайло Дмитрович
Адміністративне
Ленінський районний суд м.Донецька
Хмельницька Людмила Іллівна
Адміністративне
Будьоннівський районний суд м.Донецька
Сенчишин Федір Миронович
Адміністративне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Хаустова Тетяна Анатоліївна
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Могилан Світлана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні