Постанова
від 25.01.2011 по справі 2а-9210/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 січня 2011 р. Справа №2а-9210/10/8/0170

(14:45) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і Гнатенко І.О., розглянув у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу за п озовом

за позовом Чорноморськог о виробничого управління жит лово-комунального господарс тва

до Державної податкової і нспекції в Чорноморському р айоні АР Крим

про визнання неправомірни м та скасування податкового повідомлення-рішення

треті особи, які не заявляют ь самостійних вимог на предм ет спору, на стороні позивача КМП "Нове покоління" (третя ос оба), ТОВ "Сакська водна компан ія" (третя особа 2), Чорноморс ька селищна рада (третя осо ба 3)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідач а Чорноморська районна р ада (третя особа 4)

за участю прокуратури АР Кр им

про визнання неправомірни ми дій та визнання протиправ ним та скасування податковог о повідомлення-рішення

за участю представників ст орін:

від позивача: Кузмічов Ро ман Геннадійович, довірені сть № 79 від 02.03.10

від відповідача: Коверко Ілона Сергіївна, довіреніс ть № 2622/9/10 від 05.11.10; Спірін Олекс андр Олександрович, довіре ність № 1778/9/10 від 03.09.10; Рижов Євг ен Миколайович, наказ № 614-0 по свідчення № НОМЕР_1 від 27.06.20 06р.;

від третіх осіб: не з'явилис ь

від прокуратури: Афанасе нко Катерина Володимирівна , посвідчення № НОМЕР_2;

Сутність спору: Позивач - Чорноморське виробниче у правління житлово-комунальн ого господарства звернувся д о Окружного адміністративно го суду АР Крим з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї в Чорноморському районі АР Крим про визнання неправомі рними дій Державної податков ої інспекції в Чорноморсько му районі АР Крим по включенн ю до акту перевірки Чорномор ського ВУЖКГ від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 т а до податкового повідомленн я-рішення від 05.07.2010р. № 0000192301/0 подат кового зобов' язання на зага льну суму 20 895 906,24 грн., в т.ч. з пода тку на додану вартість в сумі 13 930 604,16 грн. (за квітень 2009р. - 13 281 984,38 грн., за грудень 2009р. - 648 619,78 грн .) та штрафним (фінансовим) сан кціям в сумі 6 965 302,08 грн., а також п ро визнання протиправним та скасування податкового пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції в Чорном орському районі АР Крим форм и «Р» від 05.07.2010р. № 0000192301/0.

Позивач зазначив, що з подат ковим повідомленням-рішення м ДПІ в Чорноморському район і АР Крим від 05.07.2010р. № 0000192301/0, яким й ому визначені податкові зобо в' язання з ПДВ в розмірі 13 936 548,51 грн. основного платежу та 6 9 68 274,25 грн. штрафних санкцій, поз ивач не погоджується в части ні донарахування ПДВ за квіт ень 2009р. в сумі 13 281 984,38 грн. та за гр удень 2009р. в сумі 648 619,78 грн., всьог о на суму 13 930 604,16 грн . та відповідно штрафними (фін ансовими) санкціями в сумі 6 965 302,08 грн.

Позовні вимоги обґрунтову є тим, що на підставі договорі в № 1 та № 2 від 09.04.2009р., укладених мі ж Чорноморською селищно ю радою та КМП «Нове поколінн я» на підставі протоколу № 1 ві д 01.04.2009р. наради конкурсної комі сії та рішення 38-ї сесії Чорн оморської селищної ради 5-г о скликання № 248 від 08.04.2009р., по ак там приймання-передачі з бал ансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс КМП «Нове покоління» для надання послуг з благоус трою та обслуговуванню житло вого фонду на тимчасове утри мання було передане майно те риторіальної громади смт. Чо рноморське (житловий фонд см т.Чорноморське балансовою ва ртістю 66316271,33 грн. та виробнича б аза по вул.Революції, 95 баланс овою вартістю 93650,56 грн.).

При цьому, позивач зауважив на тому, що у пунктах 1.4 обох до говорів (№ 1 та № 2 від 09.04.2009р.) перед бачено, що майно, яке передаєт ься, залишається у власності територіальної громади смт. Чорноморське.

Таким чином, як стверджує по зивач, з вищевказаних догово рів слідує, що комунальне май но передане на визначений ст рок за рішенням органу місце вого самоврядування, який є в ласником відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцев е самоврядування в Україні», для забезпечення населення територіальної громади смт. Чорноморське комунальними п ослугами, не переходить у вла сність КМП «Нове покоління» та підлягає поверненню за сп ливом строку договору.

Крім того, позивач пояснив, що в грудні 2009р. Чорноморськ им ВУЖКГ була здійснена пер едача комунального майна тер иторіальної громади смт. Чор номорське в концесію ТОВ «Са кська водна компанія», затве рджена рішенням 47-ї сесії 5-го с кликання Чорноморської районної ради № 3821 від 27.11.2009р. «Пр о затвердження акту прийманн я-передачі в концесію об' єк тів комунальної власності». Балансова вартість майна, пе реданого у концесію, склала 3 219 099,04 грн.

Позивач зазначив, що відпов ідно до вказаного рішення та ст. 23 Закону України «Про к онцесії» право повного госпо дарського відання Чорноморс ького ВУЖКГ на єдиний майнов ий комплекс системи водопост ачання, відведення та очистк и стічних вод, переданий пози вачем в концесію, припиняєть ся. Разом з тим, на підставі ст . 24 Закону України «Про кон цесії» майно, отримане в конц есію, включається на баланс к онцесіонера, а в ст. 20 цього ж за кону вказано, що передача май на в концесію не включає пере хід права власності на об' є кт концесії та не припиняє пр ава комунальної власності на цей об' єкт.

На думку позивача, оскільки відповідно до п.п. 7.9.5 п. 7.9 ст. 7 З акону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » передбачено, що не включают ься до валових витрат кошти а бо майно, надані платником по датку у зв' язку з наданням п латником податку майна на пі дставі договорів концесії, а бо відповідно до інших цивіл ьно-правових договорів, які н е передбачають передачу прав власності на таке майно інші й особі, то такі операції не є і об' єктом оподаткування ПД В.

До того ж, виходячи з п. 1.4 ст. 1 Закону України «Про подато к на додану вартість» не вваж ається поставкою операції з передачі товарів в межах дог оворів схову (відповідальног о зберігання), довірчого упра вління, оперативної оренди (л ізингу), інших цивільно-право вих договорів, які не передба чають передачу права власнос ті (користування або розпоря дження) на такі товари іншій о собі, отже в даному випадку ві дсутній об' єкт оподаткуван ня, передбачений п. 3.1 ст. 3 цього Закону і податкові зобов ' язання з ПДВ не виникають.

Крім цього, позивач зазначи в, що відповідно до п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст . 3 Закону України «Про под аток на додану вартість» не є об'єктом оподаткування опер ації з безоплатної передачі у державну власність чи кому нальну власність територіал ьних громад сіл, селищ, міст аб о у їх спільну власність об'єк тів усіх форм власності, які п еребувають на балансі одного платника податку і передают ься на баланс іншого платник а податку, якщо такі операції здійснюються за рішеннями К абінету Міністрів України, ц ентральних та місцевих орган ів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, п рийнятими у межах їх повнова жень.

Позивач також вказав, що у п одатковому повідомленні-ріш енні вказана сума заниження ПДВ в розмірі 13 936 548,51 грн., але при уважному дослідженні кожної суми окремо вбачається, що в акті перевірки суми ПДВ скла даються з: квітень 2009р. - в сум і 13 281 984,38 грн., травень 2009р. - 5944,35 гр н. та грудень 2009р. в сумі 643 819,81 грн ., що всього складає 13 931 748,54 грн., т обто різниця між підсумками складає 4799,97 грн. за грудень 2009р., яка нічим не підтверджується та є необґрунтовано включен ою до податкового повідомлен ня-рішення.

Згідно з ухвалою Окружного адміністративного суду АР К рим від 20.07.2010р. відкрито провадж ення в адміністративній спра ві № 2а-9210/10/8/0170.

Згідно з ухвалою Окружного адміністративного суду АР К рим від 20.07.2010р. залучено до учас ті у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних ви мог на предмет спору, на сторо ні позивача КМП "Нове поколін ня", ТОВ "Сакська водна компані я", Чорноморську селищну р аду, а також закінчено підгот овче провадження та призначе но справу до судового розгля ду.

Ухвалою від 07.09.2010р. Окружний а дміністративний суд АР Крим залучив до участі у даній спр аві Чорноморську районн у раду як третю особу, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні від повідача (том 1 а.с. 104).

Відповідач проти позову за перечує з підстав, вказаних у запереченнях на позов (том 1 а .с. 108-111).

Зокрема, вказує, що всупереч твердженню позивача про те, щ о згідно з п. 1.4 ст. 1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» господарською о перацією, яка підлягає опода ткуванню ПДВ, є поставка това рів і єдиною необхідною умов ою при цьому є передача права власності на такі товари за к омпенсацію, оподаткуванню ПД В підлягають також такі опер ації, які не передбачають пер ехід права власності за комп енсацію, в обґрунтування чог о відповідач посилається на п. 4.9 ст. 4 та п.п. 3.1.2 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на дод ану вартість»

Не погоджується відповіда ч і з посиланням позивача на а бз. 1 п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість», оскільки згідно з абз. 2 даного пункту, положенн я абз. 1 поширюється на операці ї з безоплатної передачі об'є ктів з балансу платника пода тку, майно якого перебуває в д ержавній або комунальній вла сності, на баланс іншої юриди чної особи, майно якої перебу ває відповідно в державній а бо комунальній власності, в т ой час як в даному випадку від булася передача майна з бала нсу Чорноморського ВУЖКГ, ма йно якого знаходиться у кому нальній власності, на баланс КМП «Нове покоління» та ТО В «Сакська водна компанія», м айно яких знаходиться у прив атній власності, а тому полож ення абз. 1 п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 Закон у України «Про податок на д одану вартість» на спірні го сподарські операції не пошир юється.

Безпідставним вважає відп овідач і посилання позивача на п.п. 7.9.5 п. 7.9 ст. 7 Закону Укра їни «Про оподаткування прибу тку підприємств», яким ніби-т о передбачено, що не включают ься до валових витрат кошти а бо майно, надані платником по датку у зв' язку з наданням п латником податку майна на пі дставі договорів концесії, а бо відповідно до інших цивіл ьно-правових договорів, які н е передбачають передачу прав власності на таке майно інші й особі, адже п.п.7.9.5 п.7.9 ст.7 Зако ну України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» та кого тексту не містить.

Відповідач також зауважив , що передача майна з балансу о дного підприємства на баланс іншого передбачає припиненн я використання цього майна в господарській діяльності пе ршого підприємства, у зв' яз ку з чим дана операція підляг ає обов' язковому оподаткув анню податком на додану варт ість, адже у платника ПДВ від п ридбання, ремонту, обслугову вання, тощо переданого майна в минулому формувався подат ковий кредит, тому відповідн о при виведенні основних фон дів з виробничої сфери повин но виникнути податкове зобов ' язання з ПДВ, в іншому випад ку виникнуть неминучі втрати бюджетних коштів.

Що стосується посилань поз ивача на не підтвердження в а кті перевірки суми в розмірі 4799,97 грн., то ДПІ в Чорноморськом у районі АРК з ними не погодил ась та зазначила, що у п.п. 3.2.1 п.3.2 розділу 3 акту перевірки від 18 .06.2010р. вказано, що перевіркою вс тановлено порушення позивач ем п. 1.4 ст. 1, п. 4.2 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6, п. п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть», яке виразилося в тому, що позивачем до складу податко вих зобов' язань в грудні 2009р . не включені суми ПДВ 4799,97 грн. п о операції з безоплатної пос тавки не платнику податку - виконкому Чорноморської селищної ради бітуму в кільк ості 7619 кг за ціною 3,15 грн.

Третя особа - Чорноморс ька районна рада надала суд у пояснення, в яких зазначила , що рішенням 17 сесії 4 скликанн я Чорноморської районно ї ради від 05.08.2004р. № 249 до Переліку об' єктів загальної власнос ті територіальних громад Чор номорського району були вклю чені об' єкти нерухомості, і нше майно, які перебували на б алансі Чорноморського ВУЖКГ і вказаним рішенням ці об' є кти загальної власності тери торіальних громад Чорноморс ького району були визначені в оперативне управління Чо рноморської райдержадмін істрації. Відповідно до ріше ння 2 сесії 5 скликання Чорно морської селищної ради № 36 від 26.05.2006р. Чорноморської р айонною радою 23.06.2006р. було прийн ято рішення № 47 про передачу м айна Чорноморського ВУЖКГ із загальної власності територ іальних громад у комунальну власність с. Чорноморське, од нак у зв' язку з тим, що акти п риймання-передачі не були пі дписані сторонами, 18.06.2010р. Чор номорська районна рада сво їм рішенням № 803 скасувала вищ евказане рішення (том 1 а.с. 208).

У судовому засіданні 02.12.2010р. п озивач надав суду пояснення щодо господарської операції з безоплатної поставки пози вачем в грудні 2009р. виконкому Чорноморської селищної ра ди бітуму в кількості 7619 кг за ц іною 3,15 грн. на суму 23999,85 грн., в т.ч . ПДВ 4799,97 грн., не включення яког о до податкових зобов' язань з ПДВ призвело до донарахува ння позивачу згідно зі спірн им податковим повідомленням -рішенням ПДВ в розмірі 7199,96 грн ., в т.ч. 4799,97 грн. основного платеж у та 2399,99 грн. штрафних санкцій (т ом 1 а.с. 241-242).

З приводу цієї операції Ч орноморське ВУЖКГ пояснил о, що ним на підставі розпоряд ження Чорноморського селищн ого голови № 30-р від 26.03.2009р. від Виконавчого комітету Чо рноморської селищної ради , по акту приймання від 01.04.2009р. бу в безоплатно отриманий бітум нафтовий в кількості 55 тон на суму 144 375,00 грн., тобто 2,625 грн. без П ДВ за 1кг. Отриманий бітум знах одився на зберіганні. А в пода льшому, на підставі розпоряд ження Чорноморського селищн ого голови № 202-р від 02.12.2009р., по нак ладній №150 від 02.12.2009р. частина з в ищевказаного бітуму в кілько сті 7619кг на суму 23999,85грн. з ПДВ бу ла повернена Виконавчому комітету Чорноморської селищної ради.

Таким чином, на думку позива ча, вказана операція не є пост авкою, а є операцією з отриман ня майна на зберігання та йог о повернення. До того ж, позива ч вважає, що ця операція не є о б' єктом оподаткування відп овідно до абз. 2 п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 З акону України «Про податок на додану вартість».

Заперечуючи проти вказани х доводів позивача, у судовом у засіданні 16.12.2010р. ДПІ в Ч орноморському районі АРК заз начила, що вищевказаний біту м в кількості 7619кг за ціною 3,15 г рн. за 1 кг загальною вартістю 23999,85 грн. був отриманий Чорно морським ВУЖКГ як «додатко вий капітал» (Кт 426) та оприбутк ований на підприємстві у виг ляді «виробничих запасів» я к «сировина та матеріали» (бу хгалтерська проводка Дт 201 Кт 426 по приходу), а тому при його п ередачі від Чорноморського В УЖКГ до Виконавчого комі тету Чорноморської сели щної ради «зменшено додатков ий капітал» (Дт 426 рахунку) та «в иробничі запаси» у вигляді « сировини та матеріалів», що п ідтверджується актом переві рки від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 (стор. 22), (бух галтерська проводка Дт 426 Кт 201 рахунку по розходу). Тобто, якщ о б зазначений бітум було пер едано на зберігання Чорномор ському ВУЖКГ від Виконавчо го комітету Чорноморськ ої селищної ради, на чому на полягає позивач, то вказаний бітум Чорноморським ВУЖ КГ згідно з класом «0» «Забала нсові рахунки», рахунок «02» «А ктиви на відповідальному збе ріганні» та згідно з Інструк цією «Про застосування плану рахунків бухгалтерського об ліку активів, капіталу, зобов ' язань та господарських опе рацій підприємств та організ ацій», затвердженою наказом Міністерства фінансів Украї ни від 30.11.1999р. № 291, зареєстровани м в Міністерстві юстиції Укр аїни 21.12.1999р. № 893/4186, було б відображ ено на позабалансовому рахун ку Чорноморського ВУЖКГ у ви гляді збереження активів на рахунку «023» як «матеріальні ц інності на відповідному збер іганні».

За таких обставин, як вважає відповідач, даний бітум був б езоплатно переданий від Ви конавчого комітету Чорн оморської селищної ради Чо рноморському ВУЖКГ як матері ал, а тому наступна операція з передачі бітуму Чорноморс ьким ВУЖКГ Виконавчому комітету Чорноморської селищної ради за накладною № 150 від 02.12.2009р. на безоплатній осн ові відповідно до п. 1.4 ст. 1, п. 4.2 с т. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 За кону України «Про податок н а додану вартість» підлягає оподаткуванню ПДВ.

Відповідач також вважає, що на оподаткування спірної оп ерації не поширюється дія аб з. 2 п.п. 3.2.9 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», оскільки бітум від Чорном орського ВУЖКГ було передано Виконавчому комітету Чорноморської селищної ра ди на основі розпорядження Ч орноморського селищного гол ови № 202-р від 02.12.2009р., по накладній № 150 від 02.12.2009р., в той час як вказа на норма Закону застосов ується виключно за умови вин есення рішення КМУ, централь ними та місцевими органами в иконавчої влади, органами мі сцевого самоврядування.

Розгляд справи відкладавс я в порядку, передбаченому ст . 150 КАС України.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Чорноморське виробн иче управління житлово-комун ального господарства має ста тус юридичної особи з 06.04.1995р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію сер ія А00 № 516745, виданим Чорноморс ькою районною державною ад міністрацією АР Крим (том 1 а.с . 13) та Статутом Чорноморськог о виробничого управління жит лово-комунального господарс тва у новій редакції, державн у реєстрацію якого проведено 17.08.2009р., номер запису 11361050007000299 (том1 а .с. 9-12).

06.04-20.05.2010р. Державною податково ю інспекцією в Чорноморськом у районі АР Крим проведена ви їзна планова перевірка Чорно морського виробничого управ ління житлово-комунального г осподарства з питань дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р., за рез ультатами якої складено акт перевірки № 8/23-01/03348235 від 18.06.2010р. (том 1 а.с. 16-44).

Перевіркою встановлено ря д порушень позивачем податко вого законодавства України, зокрема, порушення п. 1.4 ст. 1, п. 3.1, п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.2, п. 4.9 ст. 4, п.п.6.1.1. п. 6. 1 ст. 6, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР, зі з мінами і доповненнями, в резу льтаті чого занижено ПДВ у пе ріоді, що перевірявся, у сумі 1 3 936 548,51 грн., в тому числі: за квіте нь 2009р. в сумі 13 281 984,38 грн., за траве нь 2009р. в сумі 5944,35 грн. та грудень 2009р. в сумі 648619,78грн.

Не погодившись з висновкам и даного акту перевірки, пози вач надіслав на адресу ДПІ в Чорноморському районі АР Кри м заперечення до акту переві рки за вих. № 224 від 24.06.2010р., які від повідно до відповіді відпові дача за вих. № 1606/10/23-1 від 01.07.2010р. були визнані необґрунтованими та не були прийняті до уваги (том 1 а.с. 45, 46-48).

Вказані висновки акту пере вірки були покладені в основ у податкового повідомлення-р ішення ДПІ в Чорноморському районі АР Крим № 0000192301/0 від 05.07.2010р., я ким позивачу визначено пода ткове зобов' язання з ПДВ в р озмірі 20 904 822,76грн., в тому числі 13 936 548,51грн. основного платежу та 6 968 274,25грн. штрафних санкцій (то м 1 а.с. 49).

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, оцінивши дока зи по справі у їх сукупності, с уд приходить до висновку про те, що позовні вимоги Чорном орського виробничого управл іння житлово-комунального го сподарства є частково обґрун тованими та підлягають частк овому задоволенню, з наступн их підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Укр аїни до адміністративних суд ів можуть бути оскаржені буд ь-які рішення, дії чи бездіяль ність суб'єктів владних повн оважень, крім випадків, коли щ одо таких рішень, дій чи безді яльності Конституцією чи зак онами України встановлено ін ший порядок судового провадж ення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції (далі - адмініс тративна справа) - переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Ч. 2 ст. 17 КАС України визначен а юрисдикція адміністративн их судів щодо розгляду адмін істративних спорів, до якої в іднесені: спори фізичних чи ю ридичних осіб із суб'єктом вл адних повноважень щодо оскар ження його рішень (нормативн о-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), ді й чи бездіяльності; спори з пр иводу прийняття громадян на публічну службу, її проходже ння, звільнення з публічної с лужби; спори між суб'єктами в ладних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенц ії у сфері управління, у тому ч ислі делегованих повноважен ь; спори, що виникають з привод у укладання, виконання, припи нення, скасування чи визнанн я нечинними адміністративни х договорів; спори за звернен ням суб'єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х Конституцією та законами У країни; спори щодо правовідн осин, пов'язаних з виборчим пр оцесом чи процесом референду му.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб'єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Враховуючи суб' єктний ск лад та зміст правовідносин м іж сторонами, суд вважає, що сп ір за цією справою підлягає р озгляду в порядку адміністр ативного судочинства.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та способом, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч . 3 ст. 2 КАС України, які певною м ірою відображають принципи а дміністративної процедури, я кі повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта .

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Перевіряючи правомірність винесеного відповідачем под аткового повідомлення-рішен ня, суд встановив наступне.

Як зазначено у п. 3.2.1 акту пере вірки, висновки якого були по кладені в основу спірного по даткового повідомлення-ріше ння, за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. Чорноморським ВУЖКГ задек ларовано податкових зобов' язань по податку на додану ва ртість у сумі 774106 грн., в той час як перевіркою повноти визна чення податкових зобов' яза нь за вказаний період встано влено їх заниження всього в с умі 13 936 548,51 грн.

З акту перевірки (том 1 а.с. 27-28), а також наданого відповідаче м розрахунку (том 2 а.с. 41) слідує , що загальна сума донарахова ного податку на додану варті сть в розмірі 13 936 548,51грн. розрах ована, виходячи з наступних е пізодів щодо порушення позив ачем Закону України «Про податок на додану вартість» :

1) 4799,97 грн. - сума заниження п одаткових зобов' язань по оп ерації з безоплатної постав ки не платнику податку - вик онкому Чорноморської се лищної ради бітуму в кількос ті 7619кг за ціною 3, 15 грн. за 1 кг ва ртістю 23999,85 грн. на підставі нак ладної № 150 від 02.12.2009р., що є поруше нням п. 1.4 ст. 1, п.п 4.2 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст . 6, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість»;

2) 4642,57грн. - сума заниження по даткових зобов' язань по опе рації зі списання (ліквідаці ї) на підставі 33-ї сесії 5-го скл икання Чорноморської се лищної ради № 2802 від листопада 2008р. основних засобів згідно а ктів про технічний стан осно вних засобів насосного облад нання та агрегату САК, що є пор ушенням п. 4.9 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про подато к на додану вартість»;

3) 1301,78 грн. - сума заниження пода ткових зобов' язань по опера ції зі списання (ліквідації) н а підставі 38-ї сесії 5-го склика ння Чорноморської селищ ної ради № 3244 від 08.04.2009р. основних засобів - автотранспорту, щ о є порушенням п. 4.9 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість»;

4) 13 925 804,19 грн. - сума заниження по даткових зобов' язань по опе раціях з безоплатної передач і основних засобів територіа льної общини смт. Чорноморсь ке по акту прийому-передачі з балансу комунального підпри ємства Чорноморського ВУПЖК Г на баланс юридичних осіб, фо рма власності яких не є комун альною, а отже базою оподатку вання є звичайні ціни, що діют ь на момент такої поставки, ал е не менш їх балансової варто сті, що є порушенням п. 1.4 ст. 1, п. 3. 1, п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.9 ст. 4, п.п.6.1.1 п. 6.1 ст . 6 Закону України «Про под аток на додану вартість, в том у числі:

- у квітні 2009р. на суму 13 281 984,38 грн . - по операції з безоплатної передачі на утримання комун ального майна на підставі до говорів від 09.04.2009р. №№1,2 по актам прийому-передачі з балансу К П Чорноморське ВУЖКГ на б аланс юридичної особи КМП «Нове Покоління», форма власності якого не є комунал ьною, балансова вартість яки х для цілей оподаткування ПД В на момент передачі склала п о житловому фонду в сумі 66316271,33 г рн. та по виробничій базі в сум і 93650,56 грн., сума ПДВ відповідно занижена на суму 13263254,27 грн. та на суму 18730,11 грн.;

- у грудні 2009р. на суму 643819,81 грн. по операції з безоплатної пе редачі на підставі акту прий ому-передачі цілісного майно вого комплексу системи водоп остачання, відведення і очищ ення стічних вод в концесію в ід 31.12.2009р. з балансу комунальног о підприємства Чорноморсько го ВУЖКГ на баланс ТОВ «Саксь ка водна компанія», форма вла сності якого не є комунально ю, балансова вартість якого д ля цілей оподаткування ПДВ н а момент передачі склала у су мі 3219099,04 грн., занижена сума ПДВ 64 3819,81 грн.

Отже, за даними ДПІ в Чорном орському районі АР Крим, всьо го позивачем занижено податк ові зобов' язання з ПДВ на су му 13 936 548,51грн. (4799,97 грн. + 4642,57грн. + 1301,78 г рн. + 13 925 804,19 грн.)

Суд вважає, що вказані висно вки ДПІ є частково безпідста вними, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що розпо рядженням Чорноморського се лищного голови №30-р від 26.03.2009р. го ловного бухгалтера ОСОБА_9 зобов' язано передати в по вному обсязі бітум нафтовий окислений в кількості 55 тон на суму 144 375,00 грн. безоплатно на пі дставі акту приймання-переда чі матеріальних цінностей (т ом 1 а.с. 243).

Актом приймання-передачі м атеріальних цінностей, затве рдженим селищним Головою від 01.04.2009р., підтверджується переда ча комісійно на баланс Чорно морського ВУЖКГ відповідно д о розпорядження №30-р від 26.03.2009р. б ітуму нафтового окисленого в кількості 55 тон на суму 144 375,00 г рн. (том 1 а.с. 244).

Розпорядженням Чорноморсь кого селищного голови № 202-р ві д 02.12.2009р. зобов' язано Чорном орське ВУЖКГ передати безо платно виконкому Чорномор ської селищної ради бітум нафтовий окислений в кільк ості 7619 кг за ціною 3150,00 грн. за од ну тону на суму 23999,85 грн. для бла гоустрою смт. Чорноморське н а реконструкцію доріжки в па рку «Комсомольський», а голо вному бухгалтеру ОСОБА_9 о прибуткувати в повному обсяз і вказаний бітум (том 1 а.с. 245).

Судом встановлено, що по нак ладній № 150 від 02.12.2009р. бітум в кіл ькості 7619кг на суму 23999,85 грн. був переданий позивачем Викон авчому комітету Чорномо рської селищної ради (том 1 а .с. 246).

Як зазначено в акті перевір ки, вищевказаний бітум в кіль кості 7619кг за ціною 3,15грн. за 1 кг загальною вартістю 23999,85 грн. бу в отриманий Чорноморським ВУЖКГ як «додатковий капі тал» (Кт 426) та оприбуткований н а підприємстві у вигляді «ви робничих запасів» як «сиров ина та матеріали» (бухгалтер ська проводка Дт 201 Кт 426 по прих оду), а тому при його передачі від Чорноморського ВУЖКГ до Виконавчого комітету Ч орноморської селищної рад и «зменшено додатковий капіт ал» (Дт 426 рахунку) та «виробнич і запаси» у вигляді «сировин и та матеріалів», що підтверд жується актом перевірки від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 (стор. 22), (бухгалтерс ька проводка Дт 426 Кт 201 рахунку по розходу).

Будь-яких доказів того, що в казаний бітум був переданий на зберігання, до перевірки п озивачем не було надано, накл адна № 150 від 02.12.2009р. таких даних н е містить, у зв' язку з чим суд критично ставиться до надан ої позивачем копії договору безоплатного зберігання № 1 в ід 01.01.2009р. між Чорноморським ВУЖКГ та Виконкомом Чорн оморської селищної ради (то м 2 а.с. 21) та погоджується з дово дами відповідача про те, що як би зазначений бітум було пер едано на зберігання Чорномор ському ВУЖКГ від Виконавчо го комітету Чорноморськ ої селищної ради, то вказан ий бітум Чорноморським В УЖКГ згідно з класом «0» «Заба лансові рахунки», рахунок «02» «Активи на відповідальному зберіганні» та згідно з Інст рукцією «Про застосування пл ану рахунків бухгалтерськог о обліку активів, капіталу, зо бов' язань та господарських операцій підприємств та орг анізацій», затвердженою нака зом Міністерства фінансів Ук раїни від 30.11.1999р. № 291, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 21.12.1999р. № 893/4186, було б відоб ражено на позабалансовому ра хунку Чорноморського ВУЖКГ у вигляді збереження активів на рахунку «023» як «матеріальн ої цінності на відповідному зберіганні».

Судом встановлено, що Викон ком Чорноморської селищ ної ради не є платником ПДВ.

В свою чергу, п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про податок на дод ану вартість» визначає, що у р азі поставки товарів (робіт, п ослуг) без оплати або з частко вою оплатою їх вартості кошт ами у межах бартерних (товаро обмінних) операцій, здійснен ня операцій з безоплатної пе редачі товарів (робіт, послуг ), натуральних виплат у рахуно к оплати праці фізичним особ ам, що перебувають у трудових відносинах з платником пода тку, передачі товарів (робіт, п ослуг) у межах балансу платни ка податку для невиробничого використання, витрати на яке не відносяться до валових ви трат виробництва (обігу) і не п ідлягають амортизації, а так ож пов'язаній з продавцем осо бі чи суб'єкту підприємницьк ої діяльності, який не зареєс трований як платник податку, база оподаткування визначає ться виходячи з фактичної ці ни операції, але не нижчої за з вичайні ціни.

П. 6.1 ст. 6 вищевказаного Зак ону визначає, що об'єкти опо даткування, визначені статте ю 3 цього Закону, за винятк ом операцій, звільнених від о податкування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка згідно з цим Законо м, оподатковуються за ставк ою 20 відсотків.

Податок становить 20 відсотк ів бази оподаткування, визна ченої статтею 4 цього Закон у, та додається до ціни това рів (робіт, послуг) (п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону).

За таких обставин, суд вважа є висновки ДПІ про те, що даний бітум був безоплатно переда ний від Виконавчого комі тету Чорноморської сели щної ради Чорноморському ВУЖ КГ як матеріал, а тому наступн а операція з передачі бітуму Чорноморським ВУЖКГ В иконавчому комітету Чор номорської селищної ради з а накладною № 150 від 02.12.2009р. на без оплатній основі відповідно д о п. 1.4 ст. 1, п. 4.2 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6, п.п . 7.3.1 п.7.3 ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» підлягає оподаткуванню П ДВ.

Доводи позивача про те, що в казана операція не підлягає оподаткування ПДВ на підстав і абз. 2 п.п. 3.2.9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», відповідно до якого не є об'єктом оподаткування опе рації з безоплатної передачі у державну власність чи кому нальну власність територіал ьних громад сіл, селищ, міст аб о у їх спільну власність об'єк тів усіх форм власності, які п еребувають на балансі одного платника податку і передают ься на баланс іншого платник а податку, якщо такі операції здійснюються за рішеннями К абінету Міністрів України, ц ентральних та місцевих орган ів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, п рийнятими у межах їх повнова жень, суд вважає безпідставн ими, оскільки бітум від Чорно морського ВУЖКГ було передан о Виконавчому комітету Чорноморської селищної ра ди на основі розпорядження Ч орноморського селищного гол ови № 202-р від 02.12.2009р., в той час як в казана норма Закону заст осовується виключно за умови винесення рішення КМУ, центр альними та місцевими органам и виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, я ким в даному випадку є Чорн оморська селищна рада, ріше ння якої приймаються на сесі ї.

Таким чином, суд вважає, що в ідповідачем правомірно по ви щевказаній операції позивач у донараховано ПДВ в розмірі 4799,97 грн. та застосовані відпов ідні штрафні санкції в розмі рі 2399,99 грн.

Що стосується донарахуван ня відповідачем позивачу под аткових зобов' язань з ПДВ в розмірі 4642,57грн. по операції зі списання (ліквідації) на підс таві 33-ї сесії 5-го скликання Чорноморської селищної ра ди № 2802 від листопада 2008р. основн их засобів згідно актів про т ехнічний стан основних засоб ів насосного обладнання та а грегату САК, та відповідного застосування штрафних санкц ій в розмірі 2321,29 грн., а також по даткових зобов' язань з ПДВ в розмірі 1301,78 грн. по операції з і списання (ліквідації) на під ставі 38-ї сесії 5-го скликання Чорноморської селищної ра ди № 3244 від 08.04.2009р. основних засоб ів - автотранспорту та відп овідного застосування штраф них санкцій в розмірі 650,89 грн., т о позивачем не наведено жодн ого правового обґрунтування неправомірності такого дона рахування та не надано жодни х документальних доказів на його підтвердження, у зв' яз ку з чим суд в цій частині не в бачає підстав вважати спірне податкове повідомлення-ріше ння протиправним та не знахо дить підстав для його скасув ання в цій частині донарахов аного ПДВ та штрафних санкці й.

Разом з тим, що стосується в исновків ДПІ в Чорноморськом у районі АРК про порушення по зивачем п. 1.4 ст. 1, п. 3.1, п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.9 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на дода ну вартість», яке виразилося у заниженні позивачем подат кових зобов' язань на суму 13 925 804,19 грн. по операціях з безопл атної передачі основних засо бів територіальної громади с мт. Чорноморське по акту прий ому-передачі з балансу комун ального підприємства Чорном орського ВУПЖКГ на баланс юр идичних осіб, форма власност і яких не є комунальною, а отже базою оподаткування є звича йні ціни, що діють на момент та кої поставки, але не менш їх ба лансової вартості, то суд з ни ми не погоджується та вважає їх такими, що не ґрунтуються н а фактичних обставинах справ и та суперечать податковому законодавству.

Судом встановлено, що за рез ультатами конкурсу з визначе ння виконавця послуг з «Благ оустрою та обслуговуванню жи тлового фонду смт. Чорноморс ьке», переможцем конкурсу ст ало КМП «Нове покоління», що п ідтверджується Протоколом № 1 наради конкурсної комісії з визначення виконавця житлов о-комунальних послуг від 01.04.2009р . (том 1 а.с. 50).

08.04.2009р. Чорноморською сел ищною радою 38 сесії 5 скликанн я прийнято рішення № 3248 «Про на дання згоди на передачу з бал ансу ВУЖКГ на баланс КМП «Нов е покоління» житлового фонду селищної ради», відповідно д о п. 1 якого рада надала згоду н а передачу з балансу Чорномо рського ВУЖКГ на баланс КМП « Нове покоління» житлового фо нду смт. Чорноморське для утр имання, експлуатації, забезп ечення схоронності та веденн я бухгалтерського обліку стр оком на 5 років, та відповідно до п. 2 рішення рада зобов' яза ла Чорноморське ВУЖКГ у с трок до 11 квітня 2009р. передати з а договором оренди з КМ П «Нове покоління» комунальн е майно, необхідне для утрима ння та обслуговування житлов ого фонду (том 1 а.с. 55).

09.04.2009р. між Чорноморською селищною радою (Власник) та К олективним малим підприємст вом «Нове покоління» (Баланс оутримувач) був укладений до говір № 1 на утримання на балан сі комунального майна, відпо відно до умов п. 1.1 якого Власни к передає, а Балансоутримува ч приймає на утримання на бал анс житловий фонд територіал ьної громади смт. Чорноморсь ке (том 1 а.с. 51-52).

Передача на баланс житлово го фонду територіальної гром ади смт. Чорноморське здійсн юється за актом приймання-пе редачі між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління », який є невід' ємною частин ою даного договору (п. 1.2 догово ру).

В силу п. 1.3 договору житловий фонд територіальної громади смт. Чорноморське передаєть ся на баланс Балансоутримува чу з метою надання послуг нас еленню з обслуговування та у тримання багатоквартирних ж итлових будинків.

Разом з тим, п. 1.4 договору обу мовлено, що майно, яке передає ться на утримання, залишаєть ся у власності територіально ї громади смт. Чорноморське.

Строк дії договору - 5 рокі в до 09.04.2014р. (п. 3.1).

Так, на виконання вказаного рішення ради та договору, 09.04.2009 р. між Чорноморським ВУЖК Г та КМП «Нове покоління» був підписаний Акт приймання-пе редачі житлового фонду, з яко го слідує, що остаточна варті сть майна станом на 01.04.2009р. скла дає 66 316 271,33 грн. (том 1 а.с. 53-54).

Крім того, 09.04.2009р. між Чорном орською селищною радою (Вла сник) та Колективним малим пі дприємством «Нове покоління » (Балансоутримувач) був укла дений договір № 2 на утримання на балансі комунального май на, відповідно до умов п. 1.1 яког о Власник передає, а Балансоу тримувач приймає на утриманн я на баланс виробничу базу по вул. Революції, 95 в смт. Чорном орське (том 1 а.с. 56-57).

Передача на баланс виробни чої бази, що є власністю терит оріальної громади смт.Чорном орське, здійснюється за акто м приймання-передачі між Чо рноморським ВУЖКГ та КМП «Н ове покоління», який є невід' ємною частиною даного догово ру (п. 1.2 договору).

В силу п. 1.3 договору виробнич а база передається на баланс Балансоутримувачу для забез печення робіт з обслуговуван ня житлового фонду територіа льної громади смт.Чорноморсь ке, санітарної очистки, озеле нення та благоустрою прилегл ої території.

Разом з тим, п. 1.4 договору обу мовлено, що майно, яке передає ться на утримання, залишаєть ся у власності територіально ї громади смт. Чорноморське.

Строк дії договору - 5 рокі в до 09.04.2014р. (п. 3.1).

Так, на виконання вказаного рішення ради та договору, 09.04.2009 р. між Чорноморським ВУЖК Г та КМП «Нове покоління» був підписаний Акт приймання-пе редачі споруд на території в иробничої бази по вул. Револю ції, 95 в смт. Чорноморське, з як ого слідує, що остаточна варт ість майна станом на 01.04.2009р. скл адає 6460,53 грн. + 87190,03 грн., всього 93650,56 г рн. (том 1 а.с. 58).

Крім того, судом встановлен о, що рішенням Чорноморсько ї селищної ради 39 сесії 5 скл икання № 3346 від 07.05.2009р. включено д о переліку об' єктів для пер едачі в концесію цілісний ма йновий комплекс - систему в одопостачання, відведення і очищення стічних вод та обсл уговуючу техніку територіал ьної громади смт. Чорноморсь ке (том 1 а.с. 91).

12.11.2009р. між Чорноморською селищною радою (Концесієдав ець) та ТОВ «Сакська водна ком панія» (Концесіонер) укладен о концесійний договір, предм етом якого, відповідно до п. 1 д оговору, є надання Концесієд авцем на платній, строковій о снові на 10 років Концесіонеру права здійснювати управлінн я (експлуатацію) об' єктом ко нцесії та його істотно поліп шити з метою задоволення сус пільних потреб у сфері водоп остачання, відведення та очи стки стічних вод споживачів територіальної громади смт. Чорноморське, за умови вчасн ої та повної сплати концесій них платежів та виконання ін ших умов договору (том 1 а.с. 92-101).

П. 12 даного договору визнача є, що майно, отримане в концесі ю, включається на баланс Конц есіонера з указанням, що дане майно отримане у концесію.

В свою чергу, п. 13 договору об умовлено, що передача об' єк тів в концесію не передбачає переходу права власності на цей об' єкт до Концесіонера та не припиняє права комунал ьної власності на ці об' єкт и.

Рішенням Чорноморської селищної ради 47 сесії 5 склика ння № 3821 від 27.11.2009р. був затвердже ний акт приймання-передачі ц ілісного майнового комплекс у системи водопостачання, ві дведення і очищення стічних вод в концесію від 31.12.2009р. з бала нсу комунального підприємст ва Чорноморського ВУЖКГ на б аланс ТОВ «Сакська водна ком панія», з якого слідує, що його остаточна вартість складає 3219099,04 грн. (том 1 а.с . 59-60).

Суд не погоджується з висно вками ДПІ про заниження пози вачем податкових зобов' яза нь за вищевказаними операція ми, з наступних підстав.

П.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», з наступними змінам и і доповненнями, визначає, що об'єктом оподаткування є опе рації платників податку з по ставки товарів та послуг, міс це поставки яких знаходиться на митній території України , у тому числі операції з: пере дачі права власності на об'єк т застави позичальнику (кред итору) для погашення заборго ваності заставодавця; переда чі об'єкта фінансового лізин гу в розпорядження лізингоот римувача; поставки послуг з м іжнародних перевезень пасаж ирів, багажу та вантажів авто мобільним транспортом, а так ож міжнародних відправлень б удь-яким видом транспорту на відрізку від пункту їх відпр авлення (прийняття для перев езення) на митній території У країни до пункту їх митного о формлення, а також від пункту їх митного оформлення до пун кту призначення (доставки) на митній території України; по ставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів (крім міжнародни х відправлень) будь-яким видо м транспорту (крім автомобіл ьного) на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття д ля перевезення) на митній тер иторії України до пункту про ведення прикордонного контр олю з їх випуску за межі держа вного кордону України, а тако ж від пункту прикордонного к онтролю з їх впуску у межі дер жавного кордону України до п ункту їх призначення (достав ки) на митній території Украї ни; в інших випадках, визначен их цим Законом.

В свою чергу, згідно з п. 4.1 ст. 4 даного Закону база опода ткування операції з поставки товарів (послуг) визначаєтьс я виходячи з їх договірної (ко нтрактної) вартості, визначе ної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урах уванням акцизного збору, вві зного мита, інших загальноде ржавних податків та зборів (о бов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком п одатку на додану вартість, а т акож збору на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування н а послуги стільникового рухо мого зв'язку, що включається д о ціни товарів (послуг)). До скл аду договірної (контрактної) вартості включаються будь-я кі суми коштів, вартість мате ріальних і нематеріальних ак тивів, що передаються платни ку податку безпосередньо пок упцем або через будь-яку трет ю особу в зв'язку з компенсаці єю вартості товарів (послуг).

Визначення поняття «поста вка товарів» наведено у п. 1.4 ст . 1 даного Закону, де зазнач ено, що поставка товарів - будь -які операції, що здійснюютьс я згідно з договорами купівл і-продажу, міни, поставки та ін шими цивільно-правовими дого ворами, які передбачають пер едачу прав власності на такі товари за компенсацію незал ежно від строків її надання, а також операції з безоплатно ї поставки товарів (результа тів робіт) та операції з перед ачі майна орендодавцем (лізи нгодавцем) на баланс орендар я (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оре нди (лізингу) або поставки май на згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких перед бачають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.

Не належать до поставки опе рації з передачі товарів в ме жах договорів схову (відпові дального зберігання), довірч ого управління, оперативної оренди (лізингу), інших цивіль но-правових договорів, які не передбачають передачу права власності (користування або розпорядження) на такі товар и іншій особі.

Разом з тим, як свідчать вищ енаведені договори № 1 та № 2 ві д 09.04.2009р., а також концесійний до говір від 12.11.2009р., перехід права власності від територіально ї громади смт. Чорноморське д о юридичних осіб приватної ф орми власності не передбачен о. Навпаки, договорами встано влено, що майно, яке передаєть ся, залишається у власності т ериторіальної громади смт. Ч орноморське.

За таких обставин, суд вваж ає, що спірні операції з перед ачі позивачем майна на балан с інших юридичних осіб, форма власності яких не є комуналь ною, на утримання та у концесі ю, не є об'єктом оподаткування в розумінні положень Закон у України «Про податок на д одану вартість».

До того ж, в силу п.п. 7.9.2 п. 7.9 ст. 7 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» (позивачем помилково вк азано п.п. 7.9.5 замість п.п. 7.9.2), з ура хуванням особливостей, встан овлених цим Законом, не вк лючаються до валових витрат кошти або майно, надані платн иком податку у зв'язку, зокрем а, з наданням платником подат ку майна на підставі договор ів концесії, комісії, консигн ації, довірчого управління, с хову (відповідального зберіг ання) або згідно з іншими циві льно-правовими договорами, щ о не передбачають передачі п рава власності на таке майно іншій особі, з урахуванням по ложень підпункту 7.9.6 цього пун кту.

Разом з тим, суд вважає, що по ложення п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 Закону України «Про податок на дод ану вартість», на який посила ються позивач та відповідач з власним трактуванням, та як им встановлено, що не є об'єкто м оподаткування операції з б езоплатної передачі у держав ну власність чи комунальну в ласність територіальних гро мад сіл, селищ, міст або у їх сп ільну власність об'єктів усі х форм власності, які перебув ають на балансі одного платн ика податку і передаються на баланс іншого платника пода тку, якщо такі операції здійс нюються за рішеннями Кабінет у Міністрів України, централ ьних та місцевих органів вик онавчої влади, органів місце вого самоврядування, прийнят ими у межах їх повноважень, - н е підлягає застосуванню до с пірних господарських операц ій, оскільки вони взагалі не передбачають будь-якого пере ходу права власності.

Крім того, суд вважає необхі дним надати правову оцінку д оводам відповідача, викладен им у клопотанні від 03.09.10 №1807/9/10 про те, що Чорноморська селищ на рада не мала права розпоря джатись майном - об' єктами нерухомості, які знаходятьс я на балансі Чорноморського ВУЖКГ (том 1 а.с.77-78).

При цьому відповідач виход ив з того, що Чорноморська селищна рада, приймаючи на 39-й сесії 5-го скликання рішення в ід 07.05.2009р. №3346 «Про надання згоди на передачу в концесію ціліс ного майнового комплексу - си стеми водопостачання, відвед ення та очищення стічних вод і обслуговуючої техніки смт . Чорноморське», не була власн иком об' єкту - цілісного м айнового комплексу - систем и водопостачання, відведення та очищення стічних вод і обс луговуючої техніки смт. Чорн оморське, оскільки це майно н а виконання рішення Чорном орської районної ради 3 сес ії 5 скликання від 23.06.2006р. №47 «Про передачу майна Чорноморсько го ВУЖКГ із загальної власно сті територіальних громад в комунальну власність громад и смт.Чорноморське» так і не б уло передано Чорноморсько ю районною радою Чорномо рській селищній раді, оскіл ьки не було складено відпові дного акту приймання-передач і.

На підтвердження своїх дов одів відповідач посилається на те, що рішенням Чорномор ської районної ради від 18.06.201 0р. №803 «Про скасування рішення районної ради» було скасова не рішення 3 сесії 5 скликання Чорноморської районної р ади від 23.06.2006р. №47 «Про передачу м айна Чорноморського ВУЖКГ із загальної власності територ іальних громад в комунальну власність громади смт.Чорном орське».

З цього приводу суд зазнача є, що відсутність повноважен ь у Чорноморської селищн ої ради на розпорядження ціл існим майновим комплексом - системою водопостачання, ві дведення та очищення стічних вод і обслуговуючої техніки смт. Чорноморське є спірним д оводом відповідача, який не є предметом розгляду по цій сп раві, однак суд зазначає, що р ішення Чорноморської ра йонної ради 3 сесії 5 скликання від 23.06.2006р. №47 «Про передачу майн а Чорноморського ВУЖКГ із за гальної власності територіа льних громад в комунальну вл асність громади смт.Чорномор ське» не є нікчемним правочи ном, а відноситься до правочи нів, дійсність якого може бут и предметом судового спору, о днак відповідачем не спросто вано дійсність вищенаведено го рішення сесії на момент пр ийняття Чорноморською с елищною радою на 39-й сесії 5-го с кликання рішення від 07.05.2009р. №3346 «Про надання згоди на переда чу в концесію цілісного майн ового комплексу - системи вод опостачання, відведення та о чищення стічних вод і обслуг овуючої техніки смт.Чорномор ське», а наведене рішення Ч орноморської районної рад и від 18.06.2010р. №803 «Про скасування рішення районної ради», яким було скасоване рішення 3 сесі ї 5 скликання Чорноморської районної ради від 23.06.2006р. №47 «П ро передачу майна Чорноморсь кого ВУЖКГ із загальної влас ності територіальних громад в комунальну власність гром ади смт.Чорноморське» було п рийняте вже після прийняття Чорноморською селищною р адою на 39-й сесії 5-го скликання рішення від 07.05.2009р. №3346.

На підставі викладеного су д не приймає до уваги ці довод и відповідача.

Суд вважає, що вказане є під ставою для визнання протипра вним та скасування податково го повідомлення-рішення Держ авної податкової інспекції в Чорноморському районі Автон омної Республіки Крим № 0000192301/0 в ід 05.07.2010р. в частині визначення податкового зобов' язання з ПДВ в розмірі 20 888 706,20грн., в тому числі 13 925 804,10грн. основного плат ежу та 6 962 902,10грн. штрафних санкц ій, тобто в частині, яка стосує ться операцій з безоплатної передачі основних засобів те риторіальної общини смт. Чор номорське по акту прийому-пе редачі з балансу комунальног о підприємства Чорноморсько го ВУЖКГ на баланс юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною.

В силу ч. 2 ст. 71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Всупереч вимогам даної нор ми, відповідачем правомірнос ті свого рішення в цій частин і суду не доведено.

Що стосується позовних вим ог про визнання неправомірни ми дій Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим по включенню д о акту перевірки Чорноморськ ого ВУЖКГ від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 та до податкового повідомлення-рі шення від 05.07.2010р. № 0000192301/0 податков ого зобов' язання на загальн у суму 20 895 906,24 грн., в т.ч. з податку на додану вартість в сумі 13 930 6 04,16 грн. (за квітень 2009р. - 13 281 984,38 г рн., за грудень 2009р. - 648 619,78 грн.) та штрафним (фінансовим) санкці ям в сумі 6 965 302,08 грн., то суд не вб ачає підстав для їх задоволе ння, оскільки податковий орг ан має право включати до висн овків акту перевірки свою ду мку щодо заниження податково го зобов' язання з ПДВ.

В свою чергу, думку посадов ої особи податкового органу не можна вважати її діями, оск ільки дії - це активна повед інка особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Приймаючи до уваги, що суд з адовольнив позовні вимоги ча стково, але правило пропорці йності стягнення судових вит рат не поширюється на немайн ові спори, суд вважає за необх ідне стягнути на користь поз ивача судовий збір в розмірі 3,40грн.

В судовому засіданні було п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови, пос танова в повному обсязі скла дено 31.01.11.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити част ково.

2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції в Чорноморсь кому районі Автономної Респу бліки Крим №0000192301/0 від 05.07.2010р. в час тині визначення податкового зобов' язання з ПДВ в розмір і 20 888 706,20грн., в тому числі 13 925 804,10гр н. основного платежу та 6 962 902,10гр н. штрафних санкцій.

3. Стягнути з Державного бюд жету України (р/р 31111095500002 у банку о держувача: Управління Держав ного казначейства в АР Крим, о держувач: Держбюджет м. Сімфе рополь, МФО 824026, ЗКПО 22301854) на корис ть Чорноморського виробничо го управління житлово-комуна льного господарства (96400, АР Кр им, смт. Чорноморське, вул. Пав ленка, 62, код ЄДРПОУ 03348235) 3,40грн. су дового збору.

4. В іншій частині позову від мовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ку шнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу13589780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9210/10/8/0170

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 24.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні