Ухвала
від 24.01.2012 по справі 2а-9210/10/8/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-9210/10/8/0170

24.01.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Курапової З.І.,

суддів Дадінської Т.В. ,

Кучерука О.В.

секретар судового засідання Зезюлінська А.В.

за участю сторін:

представник позивача, Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства- ОСОБА_1, довіреність № 74 від 23.03.11

представник позивача, Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства- ОСОБА_2, довіреність № 248 від 22.12.11

представник відповідача, Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим- ОСОБА_3, довіреність № 5325/8/10 від 13.07.11

представник відповідача, Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим- ОСОБА_4, довіреність № 145/9/01-0 від 21.01.12

представник відповідача, Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим- Рижов Євген Миколайович,

представник третьої особи, Чорноморська селищна рада АР Крим- ОСОБА_1, довіреність № 1195/02-22 від 05.10.11

представник третьої особи, Коликтивного малого підприємства "Нове покоління"- не з'явився,

представник третьої особи, Товариства з обмеженою відповідальністю "Сакська водна компанія"- не з'явився,

представник третьої особи, Чорноморської районної ради- не з'явився,,

прокурор, Прокуратури АР Крим- не з'явився,

розглянувши апеляційни скарги Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кушнова А.О.) від 25.01.11 по справі № 2а-9210/10/8/0170

за позовом Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства (вул. Павленка, 62,Чорноморське,Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

до Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим (вул. Щорса, 4,Чорноморське,Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

3-ті особи: Коликтивне мале підприємство "Нове покаління" (пров. Больничний, 5,Чорноморське,Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сакська водна компанія" (вул. Механізаторів, 9,Ліснівка,Сакський район, Автономна Республіка Крим,96560)

Чорноморська селищна рада АР Крим (вул. Кірова, 19,Чорноморське,Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Чорноморська районна рада (вул. Кірова, 16,Чорноморське,Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Прокуратура АР Крим (вул. Севастопольська 21,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95015)

про визнання неправомірними дій та визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 у справі № 2а-9210/10/8/0170 (суддя Кушнова А.О.) позов задоволений частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим №0000192301/0 від 05.07.2010р. в частині визначення податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 20 888 706,20грн., в тому числі 13 925 804,10грн. основного платежу та 6 962 902,10грн. штрафних санкцій.

Стягнуто з Державного бюджету України (р/р 31111095500002 у банку одержувача: Управління Державного казначейства в АР Крим, одержувач: Держбюджет м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 22301854) на користь Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства (96400, АР Крим, смт. Чорноморське, вул. Павленка, 62, код ЄДРПОУ 03348235) 3,40грн. судового збору.

В іншій частині позову відмовлено.

Не погодившись з постановою суду, Державна податкова інспекція в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 у справі № 2а-9210/10/8/0170 та прийняти нову постанову суду.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом порушені норми матеріального права.

Не погодившись з постановою суду, Чорноморське виробниче управління житлово-комунального господарства звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 у справі № 2а-9210/10/8/0170 та прийняти нову постанову суду.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом порушені норми матеріального та процесуального права.

У судове засідання 24.01.2012року представники третіх осіб Коликтивного малого підприємства "Нове покоління", Товариства з обмеженою відповідальністю "Сакська водна компанія", Чорноморської районної ради прокурор не з'явилися, явку своїх представників не забезпечили, про місце, день та час його проведення повідомлені належним чином.

Представники позивачів у судовому засіданні підтримали апеляційну скаргу.

Представники відповідачів у судовому засіданні підтримали апеляційну скаргу.

Представник третьої особи Чорноморської селищної ради АР Крим заперечує проти апеляційної скарги Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Відповідно до пункту 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Позивач -Чорноморське виробниче управління житлово-комунального господарства звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим про визнання неправомірними дій Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим по включенню до акту перевірки Чорноморського ВУЖКГ від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 та до податкового повідомлення-рішення від 05.07.2010р. № 0000192301/0 податкового зобов'язання на загальну суму 20 895 906,24 грн., в т.ч. з податку на додану вартість в сумі 13 930 604,16 грн. (за квітень 2009р. -13 281 984,38 грн., за грудень 2009р. -648 619,78 грн.) та штрафним (фінансовим) санкціям в сумі 6 965 302,08 грн., а також про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим форми «Р»від 05.07.2010р. № 0000192301/0.

Позивач зазначив, що з податковим повідомленням-рішенням ДПІ в Чорноморському районі АР Крим від 05.07.2010р. № 0000192301/0, яким йому визначені податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 13 936 548,51 грн. основного платежу та 6 968 274,25 грн. штрафних санкцій, позивач не погоджується в частині донарахування ПДВ за квітень 2009р. в сумі 13 281 984,38 грн. та за грудень 2009р. в сумі 648 619,78 грн., всього на суму 13 930 604,16 грн. та відповідно штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 6 965 302,08 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що на підставі договорів № 1 та № 2 від 09.04.2009р., укладених між Чорноморською селищною радою та КМП «Нове покоління»на підставі протоколу № 1 від 01.04.2009р. наради конкурсної комісії та рішення 38-ї сесії Чорноморської селищної ради 5-го скликання № 248 від 08.04.2009р., по актам приймання-передачі з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс КМП «Нове покоління»для надання послуг з благоустрою та обслуговуванню житлового фонду на тимчасове утримання було передане майно територіальної громади смт. Чорноморське (житловий фонд смт.Чорноморське балансовою вартістю 66 316 271,33 грн. та виробнича база по вул.Революції, 95 балансовою вартістю 93 650,56 грн.).

З матеріалів справи вбачається, що 06.04-20.05.2010р. Державною податковою інспекцією в Чорноморському районі АР Крим проведена виїзна планова перевірка Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р., за результатами якої складено акт перевірки № 8/23-01/03348235 від 18.06.2010р. (том 1 а.с. 16-44).

Перевіркою встановлено ряд порушень позивачем податкового законодавства України, зокрема, порушення п. 1.4 ст. 1, п. 3.1, п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.2, п. 4.9 ст. 4, п.п.6.1.1. п. 6.1 ст. 6, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР, зі змінами і доповненнями, в результаті чого занижено ПДВ у періоді, що перевірявся, у сумі 13 936 548,51 грн., в тому числі: за квітень 2009р. в сумі 13 281 984,38 грн., за травень 2009р. в сумі 5944,35 грн. та грудень 2009р. в сумі 648619,78грн.

Не погодившись з висновками даного акту перевірки, позивач надіслав на адресу ДПІ в Чорноморському районі АР Крим заперечення до акту перевірки за вих. № 224 від 24.06.2010р., які відповідно до відповіді відповідача за вих. № 1606/10/23-1 від 01.07.2010р. були визнані необґрунтованими та не були прийняті до уваги (том 1 а.с. 45, 46-48).

Вказані висновки акту перевірки були покладені в основу податкового повідомлення-рішення ДПІ в Чорноморському районі АР Крим № 0000192301/0 від 05.07.2010р., яким позивачу визначено податкове зобов'язання з ПДВ в розмірі 20 904 822,76грн., в тому числі 13 936 548,51грн. основного платежу та 6 968 274,25грн. штрафних санкцій (том 1 а.с. 49).

Що стасується правомірності винесеного відповідачем податкового повідомлення-рішення судова колегія вважає наступне: Як зазначено у п. 3.2.1 акту перевірки, висновки якого були покладені в основу спірного податкового повідомлення-рішення, за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. Чорноморським ВУЖКГ задекларовано податкови зобов'язаня по податку на додану вартість у сумі 774 106 грн., в той час як перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за вказаний період встановлено їх заниження всього в сумі 13 936 548,51 грн.

З акту перевірки (том 1 а.с. 27-28), а також наданого відповідачем розрахунку (том 2 а.с. 41) слідує, що загальна сума донарахованого податку на додану вартість в розмірі 13 936 548,51грн. розрахована, виходячи з наступних епізодів щодо порушення позивачем Закону України «Про податок на додану вартість»:

1) 4 799,97 грн. -сума заниження податкових зобов'язань по операції з безоплатної поставки не платнику податку -виконкому Чорноморської селищної ради бітуму в кількості 7619кг за ціною 3, 15 грн. за 1 кг вартістю 23999,85 грн. на підставі накладної № 150 від 02.12.2009р., що є порушенням п. 1.4 ст. 1, п.п 4.2 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»;

2) 4 642,57грн. -сума заниження податкових зобов'язань по операції зі списання (ліквідації) на підставі 33-ї сесії 5-го скликання Чорноморської селищної ради № 2802 від листопада 2008р. основних засобів згідно актів про технічний стан основних засобів насосного обладнання та агрегату САК, що є порушенням п. 4.9 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість»;

3) 1 301,78 грн. - сума заниження податкових зобов'язань по операції зі списання (ліквідації) на підставі 38-ї сесії 5-го скликання Чорноморської селищної ради № 3244 від 08.04.2009р. основних засобів -автотранспорту, що є порушенням п. 4.9 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість»;

4) 13 925 804,19 грн. - сума заниження податкових зобов'язань по операціях з безоплатної передачі основних засобів територіальної общини смт. Чорноморське по акту прийому-передачі з балансу комунального підприємства Чорноморського ВУПЖКГ на баланс юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною, а отже базою оподаткування є звичайні ціни, що діють на момент такої поставки, але не менш їх балансової вартості, що є порушенням п. 1.4 ст. 1, п. 3.1, п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.9 ст. 4, п.п.6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість, в тому числі:

- у квітні 2009р. на суму 13 281 984,38 грн. -по операції з безоплатної передачі на утримання комунального майна на підставі договорів від 09.04.2009р. №№1,2 по актам прийому-передачі з балансу КП Чорноморське ВУЖКГ на баланс юридичної особи КМП «Нове Покоління», форма власності якого не є комунальною, балансова вартість яких для цілей оподаткування ПДВ на момент передачі склала по житловому фонду в сумі 66 316 271,33 грн. та по виробничій базі в сумі 93 650,56 грн., сума ПДВ відповідно занижена на суму 13 263 254,27 грн. та на суму 18 730,11 грн.;

- у грудні 2009р. на суму 643 819,81 грн. по операції з безоплатної передачі на підставі акту прийому-передачі цілісного майнового комплексу системи водопостачання, відведення і очищення стічних вод в концесію від 31.12.2009р. з балансу комунального підприємства Чорноморського ВУЖКГ на баланс ТОВ «Сакська водна компанія», форма власності якого не є комунальною, балансова вартість якого для цілей оподаткування ПДВ на момент передачі склала у сумі 3 219 099,04 грн., занижена сума ПДВ 643 819,81 грн.

Отже, за даними ДПІ в Чорноморському районі АР Крим, всього позивачем занижено податкові зобов'язання з ПДВ на суму 13 936 548,51грн. (4 799,97 грн. + 4 642,57грн. + 1 301,78 грн. + 13 925 804,19 грн.)

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що вказані висновки ДПІ є частково безпідставними.

Як вбачається з матеріалів справи розпорядженням Чорноморського селищного голови №30-р від 26.03.2009р. головного бухгалтера ОСОБА_9 зобов'язано передати в повному обсязі бітум нафтовий окислений в кількості 55 тон на суму 144 375,00 грн. безоплатно на підставі акту приймання-передачі матеріальних цінностей (том 1 а.с. 243).

Актом приймання-передачі матеріальних цінностей, затвердженим селищним Головою від 01.04.2009р., підтверджується передача комісійно на баланс Чорноморського ВУЖКГ відповідно до розпорядження №30-р від 26.03.2009р. бітуму нафтового окисленого в кількості 55 тон на суму 144 375,00 грн. (том 1 а.с. 244).

Розпорядженням Чорноморського селищного голови № 202-р від 02.12.2009р. зобов'язано Чорноморське ВУЖКГ передати безоплатно виконкому Чорноморської селищної ради бітум нафтовий окислений в кількості 7 619 кг за ціною 3 150,00 грн. за одну тону на суму 23 999,85 грн. для благоустрою смт. Чорноморське на реконструкцію доріжки в парку «Комсомольський», а головному бухгалтеру ОСОБА_9 оприбуткувати в повному обсязі вказаний бітум (том 1 а.с. 245).

По накладній № 150 від 02.12.2009р. бітум в кількості 7 619кг на суму 23 999,85 грн. був переданий позивачем Виконавчому комітету Чорноморської селищної ради (том 1 а.с. 246).

Як зазначено в акті перевірки, вищевказаний бітум в кількості 7 619кг за ціною 3,15грн. за 1 кг загальною вартістю 23 999,85 грн. був отриманий Чорноморським ВУЖКГ як «додатковий капітал»(Кт 426) та оприбуткований на підприємстві у вигляді «виробничих запасів» як «сировина та матеріали»(бухгалтерська проводка Дт 201 Кт 426 по приходу), а тому при його передачі від Чорноморського ВУЖКГ до Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради «зменшено додатковий капітал»(Дт 426 рахунку) та «виробничі запаси»у вигляді «сировини та матеріалів», що підтверджується актом перевірки від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 (стор. 22), (бухгалтерська проводка Дт 426 Кт 201 рахунку по розходу).

Як вбачається з матеріалів справи, що відповідач зазначив, що якби бітум було передано на зберігання Чорноморському ВУЖКГ від Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради, то вказаний бітум Чорноморським ВУЖКГ згідно з класом «0»«Забалансові рахунки», рахунок «02»«Активи на відповідальному зберіганні»та згідно з Інструкцією «Про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань та господарських операцій підприємств та організацій», було б відображено на позабалансовому рахунку Чорноморського ВУЖКГ у вигляді збереження активів на рахунку «023»як «матеріальної цінності на відповідному зберіганні».

Як вбачається з матеріалів справи Виконком Чорноморської селищної ради не є платником ПДВ.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає висновки ДПІ про те, що даний бітум був безоплатно переданий від Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Чорноморському ВУЖКГ як матеріал, а тому наступна операція з передачі бітуму Чорноморським ВУЖКГ Виконавчому комітету Чорноморської селищної ради за накладною № 150 від 02.12.2009р. на безоплатній основі відповідно до п. 1.4 ст. 1, п. 4.2 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6, п.п. 7.3.1 п.7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»підлягає оподаткуванню ПДВ.

Доводи позивача про те, що вказана операція не підлягає оподаткування ПДВ на підставі абз. 2 п.п. 3.2.9 Закону України «Про податок на додану вартість», відповідно до якого не є об'єктом оподаткування операції з безоплатної передачі у державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції здійснюються за рішеннями Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятими у межах їх повноважень, судова колегія також вважає безпідставними, оскільки бітум від Чорноморського ВУЖКГ було передано Виконавчому комітету Чорноморської селищної ради на основі розпорядження Чорноморського селищного голови № 202-р від 02.12.2009р., в той час як вказана норма Закону застосовується виключно за умови винесення рішення КМУ, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, яким в даному випадку є Чорноморська селищна рада, рішення якої приймаються на сесії.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем правомірно по вищевказаній операції позивачу донараховано ПДВ в розмірі 4 799,97 грн. та застосовані відповідні штрафні санкції в розмірі 2 399,99 грн.

Що стосується донарахування відповідачем позивачу податкових зобов'язань з ПДВ в розмірі 4 642,57грн. по операції зі списання (ліквідації) на підставі 33-ї сесії 5-го скликання Чорноморської селищної ради № 2802 від листопада 2008р. основних засобів згідно актів про технічний стан основних засобів насосного обладнання та агрегату САК, та відповідного застосування штрафних санкцій в розмірі 2 321,29 грн., а також податкових зобов'язань з ПДВ в розмірі 1 301,78 грн. по операції зі списання (ліквідації) на підставі 38-ї сесії 5-го скликання Чорноморської селищної ради № 3244 від 08.04.2009р. основних засобів -автотранспорту та відповідного застосування штрафних санкцій в розмірі 650,89 грн., то позивачем не наведено жодного правового обґрунтування неправомірності такого донарахування та не надано жодних документальних доказів на його підтвердження, у зв'язку з чим судова колегія вважає, що не має підстав вважати спірне податкове повідомлення-рішення протиправним та не має підстав для його скасування в цій частині донарахованого ПДВ та штрафних санкцій.

Разом з тим, що стосується висновків ДПІ в Чорноморському районі АРК про порушення позивачем п. 1.4 ст. 1, п. 3.1, п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.9 ст. 4, п.п. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість», яке виразилося у заниженні позивачем податкових зобов'язань на суму 13 925 804,19 грн. по операціях з безоплатної передачі основних засобів територіальної громади смт. Чорноморське по акту прийому-передачі з балансу комунального підприємства Чорноморського ВУПЖКГ на баланс юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною, а отже базою оподаткування є звичайні ціни, що діють на момент такої поставки, але не менш їх балансової вартості, судова колегія з ними не погоджується та вважає їх такими, що не ґрунтуються на фактичних обставинах справи та суперечать податковому законодавству.

Як вбачається з матеріалів справи за результатами конкурсу з визначення виконавця послуг з «Благоустрою та обслуговуванню житлового фонду смт. Чорноморське», переможцем конкурсу стало КМП «Нове покоління», що підтверджується Протоколом № 1 наради конкурсної комісії з визначення виконавця житлово-комунальних послуг від 01.04.2009р. (том 1 а.с. 50).

08.04.2009р. Чорноморською селищною радою 38 сесії 5 скликання прийнято рішення № 3248 «Про надання згоди на передачу з балансу ВУЖКГ на баланс КМП «Нове покоління»житлового фонду селищної ради», відповідно до п. 1 якого рада надала згоду на передачу з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс КМП «Нове покоління»житлового фонду смт. Чорноморське для утримання, експлуатації, забезпечення схоронності та ведення бухгалтерського обліку строком на 5 років, та відповідно до п. 2 рішення рада зобов'язала Чорноморське ВУЖКГ у строк до 11 квітня 2009р. передати за договором оренди з КМП «Нове покоління»комунальне майно, необхідне для утримання та обслуговування житлового фонду (том 1 а.с. 55).

09.04.2009р. між Чорноморською селищною радою (Власник) та Колективним малим підприємством «Нове покоління»(Балансоутримувач) був укладений договір № 1 на утримання на балансі комунального майна, відповідно до умов п. 1.1 якого Власник передає, а Балансоутримувач приймає на утримання на баланс житловий фонд територіальної громади смт. Чорноморське (том 1 а.с. 51-52).

Передача на баланс житлового фонду територіальної громади смт. Чорноморське здійснюється за актом приймання-передачі між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління», який є невід'ємною частиною даного договору (п. 1.2 договору).

В силу п. 1.3 договору житловий фонд територіальної громади смт. Чорноморське передається на баланс Балансоутримувачу з метою надання послуг населенню з обслуговування та утримання багатоквартирних житлових будинків.

Разом з тим, п. 1.4 договору обумовлено, що майно, яке передається на утримання, залишається у власності територіальної громади смт. Чорноморське.

Строк дії договору -5 років до 09.04.2014р. (п. 3.1).

Так, на виконання вказаного рішення ради та договору, 09.04.2009р. між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління»був підписаний Акт приймання-передачі житлового фонду, з якого слідує, що остаточна вартість майна станом на 01.04.2009р. складає 66 316 271,33 грн. (том 1 а.с. 53-54).

Крім того, 09.04.2009р. між Чорноморською селищною радою (Власник) та Колективним малим підприємством «Нове покоління»(Балансоутримувач) був укладений договір № 2 на утримання на балансі комунального майна, відповідно до умов п. 1.1 якого Власник передає, а Балансоутримувач приймає на утримання на баланс виробничу базу по вул. Революції, 95 в смт. Чорноморське (том 1 а.с. 56-57).

Передача на баланс виробничої бази, що є власністю територіальної громади смт.Чорноморське, здійснюється за актом приймання-передачі між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління», який є невід'ємною частиною даного договору (п. 1.2 договору).

В силу п. 1.3 договору виробнича база передається на баланс Балансоутримувачу для забезпечення робіт з обслуговування житлового фонду територіальної громади смт.Чорноморське, санітарної очистки, озеленення та благоустрою прилеглої території.

Разом з тим, п. 1.4 договору обумовлено, що майно, яке передається на утримання, залишається у власності територіальної громади смт. Чорноморське.

Строк дії договору -5 років до 09.04.2014р. (п. 3.1).

Так, на виконання вказаного рішення ради та договору, 09.04.2009р. між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління»був підписаний Акт приймання-передачі споруд на території виробничої бази по вул. Революції, 95 в смт. Чорноморське, з якого слідує, що остаточна вартість майна станом на 01.04.2009р. складає 6 460,53 грн. + 87 190,03 грн., всього 93 650,56 грн. (том 1 а.с. 58).

Як вбачається з матеріалів справи рішення Чорноморської селищної ради 39 сесії 5 скликання № 3346 від 07.05.2009р. включено до переліку об'єктів для передачі в концесію цілісний майновий комплекс -систему водопостачання, відведення і очищення стічних вод та обслуговуючу техніку територіальної громади смт. Чорноморське (том 1 а.с. 91).

12.11.2009р. між Чорноморською селищною радою (Концесієдавець) та ТОВ «Сакська водна компанія» (Концесіонер) укладено концесійний договір, предметом якого, відповідно до п. 1 договору, є надання Концесієдавцем на платній, строковій основі на 10 років Концесіонеру права здійснювати управління (експлуатацію) об'єктом концесії та його істотно поліпшити з метою задоволення суспільних потреб у сфері водопостачання, відведення та очистки стічних вод споживачів територіальної громади смт. Чорноморське, за умови вчасної та повної сплати концесійних платежів та виконання інших умов договору (том 1 а.с. 92-101).

П. 12 даного договору визначає, що майно, отримане в концесію, включається на баланс Концесіонера з указанням, що дане майно отримане у концесію.

В свою чергу, п. 13 договору обумовлено, що передача об'єктів в концесію не передбачає переходу права власності на цей об'єкт до Концесіонера та не припиняє права комунальної власності на ці об'єкти.

Рішенням Чорноморської селищної ради 47 сесії 5 скликання № 3821 від 27.11.2009р. був затверджений акт приймання-передачі цілісного майнового комплексу системи водопостачання, відведення і очищення стічних вод в концесію від 31.12.2009р. з балансу комунального підприємства Чорноморського ВУЖКГ на баланс ТОВ «Сакська водна компанія», з якого слідує, що його остаточна вартість складає 3 219 099,04 грн. (том 1 а.с. 59-60).

Судова колегія вважає правомірним висновок суду першої інстанції який не погоджується з висновками ДПІ про заниження позивачем податкових зобов'язань за вищевказаними операціями, з наступних підстав.

П.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість», з наступними змінами і доповненнями, визначає, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з: передачі права власності на об'єкт застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця; передачі об'єкта фінансового лізингу в розпорядження лізингоотримувача; поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів автомобільним транспортом, а також міжнародних відправлень будь-яким видом транспорту на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту їх митного оформлення, а також від пункту їх митного оформлення до пункту призначення (доставки) на митній території України; поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів (крім міжнародних відправлень) будь-яким видом транспорту (крім автомобільного) на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту проведення прикордонного контролю з їх випуску за межі державного кордону України, а також від пункту прикордонного контролю з їх впуску у межі державного кордону України до пункту їх призначення (доставки) на митній території України; в інших випадках, визначених цим Законом.

Разом з тим, як свідчать договори № 1 та № 2 від 09.04.2009р., а також концесійний договір від 12.11.2009р., перехід права власності від територіальної громади смт. Чорноморське до юридичних осіб приватної форми власності не передбачено. Навпаки, договорами встановлено, що майно, яке передається, залишається у власності територіальної громади смт.Чорноморське.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірні операції з передачі позивачем майна на баланс інших юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною, на утримання та у концесію, не є об'єктом оподаткування в розумінні положень Закону України «Про податок на додану вартість».

До того ж, в силу п.п. 7.9.2 п. 7.9 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»(позивачем помилково вказано п.п. 7.9.5 замість п.п. 7.9.2), з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, не включаються до валових витрат кошти або майно, надані платником податку у зв'язку, зокрема, з наданням платником податку майна на підставі договорів концесії, комісії, консигнації, довірчого управління, схову (відповідального зберігання) або згідно з іншими цивільно-правовими договорами, що не передбачають передачі права власності на таке майно іншій особі, з урахуванням положень підпункту 7.9.6 цього пункту.

Положення п.п. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість», на який посилаються позивач та відповідач з власним трактуванням, та яким встановлено, що не є об'єктом оподаткування операції з безоплатної передачі у державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції здійснюються за рішеннями Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятими у межах їх повноважень, - не підлягає застосуванню до спірних господарських операцій, оскільки вони взагалі не передбачають будь-якого переходу права власності.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що Чорноморська селищна рада не мала права розпоряджатись майном -об'єктами нерухомості, які знаходяться на балансі Чорноморського ВУЖКГ (том 1 а.с.77-78).

При цьому відповідач виходив з того, що Чорноморська селищна рада, приймаючи на 39-й сесії 5-го скликання рішення від 07.05.2009р. №3346 «Про надання згоди на передачу в концесію цілісного майнового комплексу - системи водопостачання, відведення та очищення стічних вод і обслуговуючої техніки смт. Чорноморське», не була власником об'єкту -цілісного майнового комплексу -системи водопостачання, відведення та очищення стічних вод і обслуговуючої техніки смт. Чорноморське, оскільки це майно на виконання рішення Чорноморської районної ради 3 сесії 5 скликання від 23.06.2006р. №47 «Про передачу майна Чорноморського ВУЖКГ із загальної власності територіальних громад в комунальну власність громади смт.Чорноморське»так і не було передано Чорноморською районною радою Чорноморській селищній раді, оскільки не було складено відповідного акту приймання-передачі.

На підтвердження своїх доводів відповідач посилається на те, що рішенням Чорноморської районної ради від 18.06.2010р. №803 «Про скасування рішення районної ради»було скасоване рішення 3 сесії 5 скликання Чорноморської районної ради від 23.06.2006р. №47 «Про передачу майна Чорноморського ВУЖКГ із загальної власності територіальних громад в комунальну власність громади смт.Чорноморське».

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що відсутність повноважень у Чорноморської селищної ради на розпорядження цілісним майновим комплексом -системою водопостачання, відведення та очищення стічних вод і обслуговуючої техніки смт.Чорноморське є спірним доводом відповідача, який не є предметом розгляду по цій справі, однак рішення Чорноморської районної ради 3 сесії 5 скликання від 23.06.2006р. №47 «Про передачу майна Чорноморського ВУЖКГ із загальної власності територіальних громад в комунальну власність громади смт.Чорноморське»не є нікчемним правочином, а відноситься до правочинів, дійсність якого може бути предметом судового спору, однак відповідачем не спростовано дійсність вищенаведеного рішення сесії на момент прийняття Чорноморською селищною радою на 39-й сесії 5-го скликання рішення від 07.05.2009р. №3346 «Про надання згоди на передачу в концесію цілісного майнового комплексу - системи водопостачання, відведення та очищення стічних вод і обслуговуючої техніки смт.Чорноморське», а наведене рішення Чорноморської районної ради від 18.06.2010р. №803 «Про скасування рішення районної ради», яким було скасоване рішення 3 сесії 5 скликання Чорноморської районної ради від 23.06.2006р. №47 «Про передачу майна Чорноморського ВУЖКГ із загальної власності територіальних громад в комунальну власність громади смт.Чорноморське»було прийняте вже після прийняття Чорноморською селищною радою на 39-й сесії 5-го скликання рішення від 07.05.2009р. №3346.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що це є підставою для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим № 0000192301/0 від 05.07.2010р. в частині визначення податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 20 888 706,20грн., в тому числі 13 925 804,10грн. основного платежу та 6 962 902,10грн. штрафних санкцій, тобто в частині, яка стосується операцій з безоплатної передачі основних засобів територіальної общини смт. Чорноморське по акту прийому-передачі з балансу комунального підприємства Чорноморського ВУЖКГ на баланс юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною.

Що стосується позовних вимог про визнання неправомірними дій Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим по включенню до акту перевірки Чорноморського ВУЖКГ від 18.06.2010р. № 8/23-01/03348235 та до податкового повідомлення-рішення від 05.07.2010р. № 0000192301/0 податкового зобов'язання на загальну суму 20 895 906,24 грн., в т.ч. з податку на додану вартість в сумі 13 930 604,16 грн. (за квітень 2009р. -13 281 984,38 грн., за грудень 2009р. -648 619,78 грн.) та штрафним (фінансовим) санкціям в сумі 6 965 302,08 грн., судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що це не є підстав для їх задоволення, оскільки податковий орган має право включати до висновків акту перевірки свою думку щодо заниження податкового зобов'язання з ПДВ.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційни скарги Державної податкової інспекції в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим та Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 у справі № 2а-9210/10/8/0170 задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, 200, п.1 ч.1 ст.205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційни скарги Державної податкової інспекції в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим та Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 у справі № 2а-9210/10/8/0170 залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2011 у справі № 2а-9210/10/8/0170 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 30 січня 2012 р.

Головуючий суддя підпис З.І.Курапова

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис О.В.Кучерук

З оригіналом згідно

Суддя З.І.Курапова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2012
Оприлюднено24.04.2012
Номер документу23588808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9210/10/8/0170

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 24.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні