Ухвала
від 26.06.2013 по справі 2а-9210/10/8/0170
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"26" червня 2013 р. м. Київ К/9991/12813/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: Лосєва А.М., Голубєвої Г.К., Степашка О.І., розглянувши у порядку письмового провадження

касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим

на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.01.2011

та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2012

у справі № 2а-9210/10/8/0170

за позовом Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства

до Державної податкової інспекції у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим,

треті особи Колективне мале підприємство «Нове покоління», Товариство з обмеженою відповідальністю «Сакська водна компанія», Чорноморська селищна рада, Чорноморська районна рада,

за участю Прокуратури Автономної Республіки Крим

про визнання неправомірними дій та визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.01.2011, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2012, частково задоволено позовні вимоги Чорноморського виробничого управління житлово-комунального господарства (надалі - позивач, Чорноморське ВУЖКГ) до Державної податкової інспекції у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим, правонаступником якої є Державна податкова інспекція у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (надалі - відповідач, ДПІ в Чорноморському районі Автономної Республіки), за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог (Колективне мале підприємство «Нове покоління», Товариство з обмеженою відповідальністю «Сакська водна компанія», Чорноморська селищна рада, Чорноморська районна рада), за участю Прокуратури Автономної Республіки Крим: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 05.07.2010 № 0000192301/0 в частині визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 20 888 706,20 грн. (в тому числі: за основним платежем - 13 925 804,10 грн., за штрафними санкціями - 6 962 902,10 грн.). В решті визначення суми податкового зобов'язання податкове повідомлення-рішення залишено без змін. Крім того, суд відмовив у задоволенні позовних вимог щодо визнання неправомірними дій ДПІ у Чорноморському районі Автономної Республіки по включенню до акта перевірки Чорноморського ВУЖКГ від 18.06.2010 № 8/23-01/03348235 та податкового повідомлення-рішення від 05.07.2010 № 0000192301/0 податкового зобов'язання на загальну суму 20 895 906,24 грн. (в тому числі: за основним платежем - 13 930 604,16 грн., за штрафними санкціями - 6 965 302,08 грн.).

Вважаючи, що рішення судів попередніх інстанцій прийняті з порушенням норм матеріального та процесуального права, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції в частині, якою позов задоволено, та відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Позивач та інші особи, які беруть участь у справі, не надали письмових заперечень на касаційну скаргу, що не перешкоджає її розгляду.

Частиною першою статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд касаційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у разі, зокрема, неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У зв'язку з неприбуттям у судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, що були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вирішила розглядати справу у порядку письмового провадження.

Відповідно до частини першої статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що представниками ДПІ у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим проведена виїзна планова перевірка Чорноморського ВУЖКГ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 по 31.12.2009, за результатами якої складено акт перевірки від 18.06.2010 № 8/23-01/03348235.

Перевіркою встановлено ряд порушень позивачем податкового законодавства України, зокрема: порушення п. 1.4 ст. 1 , п. 3.1, пп. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 , п. 4.2, п. 4.9 ст. 4 , пп.6.1.1 п. 6.1 ст. 6 , пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (надалі - Закон України «Про податок на додану вартість»), в результаті чого занижено податок на додану вартість у періоді, що перевірявся, на суму 13 936 548,51 грн. :

1) 4 799,97 грн. - сума заниження податкових зобов'язань по операції з безоплатної поставки не платнику податку - виконкому Чорноморської селищної ради бітуму на підставі накладної від 02.12.2009 № 150, що є порушенням п. 1.4 ст. 1 , пп. 4.2 ст. 4 , пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 , пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» ;

2) 4 642,57 грн. - сума заниження податкових зобов'язань по операції зі списання (ліквідації) основних засобів згідно актів про технічний стан основних засобів - насосного обладнання та агрегату САК, що є порушенням п. 4.9 ст. 4 , пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість» ;

3) 1 301,78 грн. - сума заниження податкових зобов'язань по операції зі списання (ліквідації) основних засобів - автотранспорту, що є порушенням п. 4.9 ст. 4 , пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість» ;

4) 13 925 804,19 грн. - сума заниження податкових зобов'язань по операціях з безоплатної передачі основних засобів територіальної громади смт. Чорноморське з балансу комунального підприємства Чорноморського ВУЖКГ на баланс юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною, в результаті чого порушено п. 1.4 ст. 1, п. 3.1, пп. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3, п. 4.9 ст. 4, пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість», в тому числі:

- у квітні 2009 на суму 13 281 984,38 грн. - по операції з безоплатної передачі на утримання комунального майна на підставі договорів від 09.04.2009 № 1 та № 2 з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс юридичної особи КМП «Нове Покоління» (балансова вартість для цілей оподаткування податком на додану вартість на момент передачі склала: по житловому фонду - 66 316 271,33 грн., по виробничій базі - 93 650,56 грн.);

- у грудні 2009 на суму 643 819,81 грн. по операції з безоплатної передачі на підставі акта прийому-передачі від 31.12.2009 цілісного майнового комплексу системи водопостачання, відведення і очищення стічних вод в концесію з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс ТОВ «Сакська водна компанія» (балансова вартість для цілей оподаткування податком на додану вартість на момент передачі склала 3 219 099,04 грн.).

На підставі акта перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення від 05.07.2010 № 0000192301/0, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 20 904 822,76 грн., в тому числі: 13 936 548,51 грн. - основного платежу, 6 968 274,25 грн. - штрафних санкцій.

Переглянувши судові рішення у межах касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального і процесуального права, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, виходячи з наступного.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, розпорядженням Чорноморського селищного голови від 26.03.2009 № 30-р зобов'язано головного бухгалтера передати на баланс Чорноморського ВУЖКГ в повному обсязі бітум нафтовий окислений в кількості 55 тон на суму 144 375,00 грн. безоплатно, що підтверджується актом приймання-передачі матеріальних цінностей від 01.04.2009.

Розпорядженням Чорноморського селищного голови від 02.12.2009 № 202-р зобов'язано Чорноморське ВУЖКГ передати безоплатно виконкому Чорноморської селищної ради бітум нафтовий окислений в кількості 7 619 кг за ціною 3 150,00 грн. за одну тонну на загальну суму 23 999,85 грн. для благоустрою смт. Чорноморське на реконструкцію доріжки в парку «Комсомольський», а головному бухгалтеру - оприбуткувати в повному обсязі вказаний бітум, що було здійснено згідно накладної від 02.12.2009 № 150.

Як зазначено в акті перевірки, наведений товар було отримано Чорноморським ВУЖКГ як «додатковий капітал» (Кт 426) та оприбутковано у вигляді «виробничих запасів» як «сировина та матеріали» (бухгалтерська проводка: Дт 201 - Кт 426), а тому при його передачі від Чорноморського ВУЖКГ до Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради «додатковий капітал» (Дт 426) та «виробничі запаси» у вигляді «сировини та матеріалів» зменшено (бухгалтерська проводка Дт 426 - Кт 201).

Пунктом 4.2 ст. 4 Закону України «Про податок на додану вартість» в редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що у разі поставки товарів (робіт, послуг) без оплати або з частковою оплатою їх вартості коштами у межах бартерних (товарообмінних) операцій, здійснення операцій з безоплатної передачі товарів (робіт, послуг), натуральних виплат у рахунок оплати праці фізичним особам, що перебувають у трудових відносинах з платником податку, передачі товарів (робіт, послуг) у межах балансу платника податку для невиробничого використання, витрати на яке не відносяться до валових витрат виробництва (обігу) і не підлягають амортизації, а також пов'язаній з продавцем особі чи суб'єкту підприємницької діяльності, який не зареєстрований як платник податку, база оподаткування визначається виходячи з фактичної ціни операції, але не нижчої за звичайні ціни.

Положеннями п. 6.1 ст. 6 вищевказаного Закону передбачено, що об'єкти оподаткування, визначені статтею 3 цього Закону , за винятком операцій, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка згідно з цим Законом, оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

Податок становить 20 відсотків бази оподаткування, визначеної статтею 4 цього Закону , та додається до ціни товарів (робіт, послуг) (пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону).

З урахуванням наведеного, зважаючи на те, що виконавчий комітет Чорноморської селищної ради не є платником податку на додану вартість, суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку, з чим погоджується колегія суддів касаційної інстанції, що оскільки бітум був безоплатно переданий від Виконавчого комітету Чорноморської селищної ради Чорноморському ВУЖКГ як матеріал, наступна операція з передачі бітуму Чорноморським ВУЖКГ Виконавчому комітету Чорноморської селищної ради за накладною від 02.12.2009 № 150 на безоплатній основі відповідно до п. 1.4 ст. 1 , п. 4.2 ст. 4 , пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 , пп. 7.3.1 п.7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

Доводи позивача про те, що вказана операція не підлягає оподаткуванню на підставі абз. 2 пп. 3.2.9 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» , відповідно до якого не є об'єктом оподаткування операції з безоплатної передачі у державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції здійснюються за рішеннями Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятими у межах їх повноважень, суди попередніх інстанцій обґрунтовано спростували, посилаючись на те, що бітум було передано на основі розпорядження Чорноморського селищного голови від 02.12.2009 № 202-р, в той час як вказана норма Закону застосовується виключно за умови винесення рішення Кабінетом Міністрів України, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, яким в даному випадку є Чорноморська селищна рада, рішення якої приймаються на сесії.

Таким чином, колегія суддів погоджується із позицією судів попередніх інстанцій про правомірність донарахувань позивачу по вищевказаній операції податку на додану вартість в розмірі 4 799,97 грн. та штрафних санкцій в розмірі 2 399,99 грн.

Що стосується донарахування відповідачем позивачу податкових зобов'язань з податку на додану вартість по операціях зі списання (ліквідації) основних засобів, то правильність позиції судів попередніх інстанцій при винесенні рішень підтверджується тим, що позивачем не надано жодних документальних доказів на спростування правильності такого донарахування, у зв'язку з чим судова колегія вважає, що немає підстав вважати спірне податкове повідомлення-рішення протиправним в цій частині донарахованого податку на додану вартість та штрафних санкцій.

Водночас, висновки ДПІ у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим про порушення позивачем п. 1.4 ст. 1 , п. 3.1, пп. 3.2.9 п. 3.2 ст. 3 , п. 4.9 ст. 4 , пп. 6.1.1 п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про податок на додану вартість» , яке полягає у заниженні позивачем податкових зобов'язань на суму 13 925 804,19 грн. по операціях з безоплатної передачі основних засобів територіальної громади смт. Чорноморське згідно акта прийому-передачі з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною, суперечать податковому законодавству та не можуть бути підтверджені, з огляду на наступне.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, за результатами конкурсу з визначення виконавця житлово-комунальних послуг благоустрою та обслуговування житлового фонду смт. Чорноморське переможцем конкурсу стало КМП «Нове покоління», що підтверджується Протоколом від 01.04.2009 № 1 наради конкурсної комісії.

08.04.2009 Чорноморською селищною радою 38 сесії 5 скликання прийнято рішення № 3248, відповідно до п. 1 якого рада надала згоду на передачу з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс КМП «Нове покоління» житлового фонду смт. Чорноморське для утримання, експлуатації, забезпечення схоронності та ведення бухгалтерського обліку строком на 5 років.

Відповідно до п. 2 рішення рада зобов'язала Чорноморське ВУЖКГ у строк до 11.04.2009 передати за договором оренди з КМП «Нове покоління» додатково комунальне майно, необхідне для утримання та обслуговування житлового фонду.

09.04.2009 між Чорноморською селищною радою (Власник) та КМП «Нове покоління» (Балансоутримувач) було укладено договір № 1 на утримання на балансі комунального майна, відповідно до умов п. 1.1 якого Власник передає, а Балансоутримувач приймає на утримання на баланс житловий фонд територіальної громади смт. Чорноморське.

Передача на баланс житлового фонду територіальної громади смт. Чорноморське здійснюється за актом приймання-передачі між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління», який є невід'ємною частиною даного договору (п. 1.2 договору).

Пунктом 1.4 договору обумовлено, що майно, яке передається на утримання, залишається у власності територіальної громади смт. Чорноморське.

Строк дії договору - 5 років до 09.04.2014 (п. 3.1).

Так, 09.04.2009 на виконання вказаного рішення ради та договору між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління» було підписано акт приймання-передачі житлового фонду, з якого слідує, що остаточна вартість майна станом на 01.04.2009 складає 66 316 271,33 грн.

Крім того, 09.04.2009 між Чорноморською селищною радою (Власник) та КМП «Нове покоління» (Балансоутримувач) було укладено договір № 2, відповідно до умов п. 1.1 якого Власник передає, а Балансоутримувач приймає на утримання на баланс строком на 5 років виробничу базу по вул. Революції, 95 в смт. Чорноморське.

Передача на баланс виробничої бази, що є власністю територіальної громади смт.Чорноморське, здійснюється за актом приймання-передачі між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління», який є невід'ємною частиною даного договору (п. 1.2 договору).

Пунктом. 1.4 договору обумовлено, що майно, яке передається на утримання, залишається у власності територіальної громади смт. Чорноморське.

09.04.2009 на виконання вказаного рішення ради та договору між Чорноморським ВУЖКГ та КМП «Нове покоління» було підписано акт приймання-передачі споруд на території виробничої бази по вул. Революції, 95 в смт. Чорноморське, з якого слідує, що остаточна вартість майна станом на 01.04.2009 складає 93 650,56 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням від 07.05.2009 № 3346 Чорноморської селищної ради 39 сесії 5 скликання включено до переліку об'єктів для передачі в концесію цілісний майновий комплекс - систему водопостачання, відведення і очищення стічних вод та обслуговуючу техніку територіальної громади смт. Чорноморське.

12.11.2009 між Чорноморською селищною радою (Концесієдавець) та ТОВ «Сакська водна компанія» (Концесіонер) укладено концесійний договір, предметом якого, відповідно до п. 1, є надання Концесієдавцем на платній, строковій основі на 10 років Концесіонеру права здійснювати управління (експлуатацію) об'єктом концесії та його істотно поліпшити з метою задоволення суспільних потреб у сфері водопостачання, відведення та очистки стічних вод споживачів територіальної громади смт. Чорноморське.

Положеннями п. 13 договору обумовлено, що передача об'єктів в концесію не передбачає переходу права власності на цей об'єкт до Концесіонера та не припиняє права комунальної власності на ці об'єкти.

Рішенням від 27.11.2009 № 3821 Чорноморської селищної ради було затверджено акт приймання-передачі цілісного майнового комплексу системи водопостачання, відведення і очищення стічних вод в концесію з балансу Чорноморського ВУЖКГ на баланс ТОВ «Сакська водна компанія».

Нормами пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з: передачі права власності на об'єкт застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця; передачі об'єкта фінансового лізингу в розпорядження лізингоотримувача; поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів автомобільним транспортом, а також міжнародних відправлень будь-яким видом транспорту на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту їх митного оформлення, а також від пункту їх митного оформлення до пункту призначення (доставки) на митній території України; поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів (крім міжнародних відправлень) будь-яким видом транспорту (крім автомобільного) на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту проведення прикордонного контролю з їх випуску за межі державного кордону України, а також від пункту прикордонного контролю з їх впуску у межі державного кордону України до пункту їх призначення (доставки) на митній території України; в інших випадках, визначених цим Законом.

Разом з тим, як свідчать договори від 09.04.2009 № 1 та № 2, а також концесійний договір від 12.11.2009, перехід права власності від територіальної громади смт. Чорноморське до юридичних осіб приватної форми власності не передбачався. Навпаки, договорами встановлено, що майно, яке передається, залишається у власності територіальної громади смт. Чорноморське.

Зважаючи на викладене, колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується із висновками судів першої та апеляційної інстанцій стосовно того, що спірні операції з передачі позивачем майна на баланс інших юридичних осіб, форма власності яких не є комунальною, на утримання та у концесію без переходу права власності, не є об'єктом оподаткування в розумінні положень Закону України «Про податок на додану вартість» . Наведений висновок спростовує законність винесення податкового повідомлення-рішення від 05.07.2010 № 0000192301/0 в частині визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 20 888 706,20 грн., в тому числі: 13 925 804,10 грн. - основного платежу, 6 962 902,10 грн. - штрафних санкцій.

Що стосується позовних вимог про визнання неправомірними дій Державної податкової інспекції у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим із включення до акта перевірки Чорноморського ВУЖКГ від 18.06.2010 № 8/23-01/03348235 та до податкового повідомлення-рішення від 05.07.2010 № 0000192301/0 податкового зобов'язання на загальну суму 20 895 906,24 грн., в тому числі податку на додану вартість: за квітень 2009 - 13 281 984,38 грн., за грудень 2009 - 648 619,78 грн., та штрафних (фінансових) санкцій в сумі 6 965 302,08 грн., колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що за своїм змістом дії по складанню акта перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень та не створюють і не припиняють прав чи обов'язків особи, а лише спрямовані на фіксацію певних обставин, фактів виявлених порушень та висновків контролюючого органу із нормативним обґрунтуванням. Сам акт перевірки не призводить до виникнення обов'язку платника податків вчинити будь-які обов'язкові дії, та відповідно не порушує права, свободи та інтереси особи у сфері публічно-правових відносин. Наведене дає підстави погодитись із позицією судів попередніх інстанцій щодо неможливості задоволення позову в цій частині.

Доводи касаційної скарги не дають підстав вважати, що при прийнятті оскаржуваних рішень судами першої та апеляційної інстанцій було порушено норми матеріального та процесуального права.

Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст. 210, 214, 215, 220, 222, 223, 224, 230, 231, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1. Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.01.2011 та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2012 у справі № 2а-9210/10/8/0170 залишити без змін.

3. Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236- 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: (підпис)Лосєв А.М. Судді (підпис)Голубєва Г.К. (підпис) Степашко О.І.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення26.06.2013
Оприлюднено10.07.2013
Номер документу32277598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9210/10/8/0170

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 24.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні