ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 січня 2011 р. Справа № 34314/09/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного ад міністративного суду у склад і:
головуючого судді Обрізко І.М.
суддів Дяковича В.П., Яворськ ого І.О.
розглянувши в порядку пись мового провадження в місті Л ьвові апеляційну скаргу упра вління праці та соціального захисту населення Воловецьк ої районної державної адміні страції Закарпатської облас ті на постанову Воловецького районого суду Закарпатської області від 02 червня 2009 року по справі за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціа льного захисту населення Вол овецької районної державної адміністрації Закарпатсько ї області про зобов' язання провести перерахунок та випл атити недоплачену грошову до помогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічног о віку,-
В С Т А Н О В И Л А :
ОСОБА_1 звернулась 21.05.2009 рок у в суд з адміністративним по зовом, в якому просила визнат и протиправними дії управлін ня праці та соціального захи сту населення Воловецької ра йонної державної адміністра ції Закарпатської області та зобов' язати останнє виплат ити соціальну допомогу по до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного за 2007 рік.
В обґрунтування позовних в имог покликається на те, що зд ійснює догляд за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у. В зв' язку із чим має право на отримання щомісячної грош ової допомоги відповідно до ст. 15 Закону України «Про держ авну допомогу сім' ям з діть ми», яка встановлює таку допо могу в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 р оків. Проте, відповідач у 2007 роц і таку допомогу виплачував у значно заниженому розмірі.
Постановою Воловецького р айоного суду Закарпатської о бласті від 02 червня 2009 року поз овні вимоги задоволено частк ово. Зобов' язано управління праці та соціального захист у населення Воловецької райо нної державної адміністраці ї Закарпатської області в ко ристь позивачки соціальну до помогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічног о віку за період з 09 липня 2007 рок у по 31 грудня 2007 року. В задоволе нні решти позовних вимог від мовлено.
Суд виходив з того, що дії ві дповідача щодо виплати допом оги позивачці не відповідают ь ст. 15 Закону України «Про дер жавну допомогу сім' ям з діт ьми», оскільки рішенням Конс титуційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 щодо відповідн ості Конституції України (ко нституційності) положення За кону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яким обмежувались виплати назван ої вище допомоги, визнано так ими, що не відповідають Конст итуції України (є неконститу ційними).
Не погодившись із зазначен им судовим рішенням управлін ня праці та соціального захи сту населення Воловецької ра йонної державної адміністра ції Закарпатської області по дало апеляційну скаргу з яко ї із-за порушення норм матері ального права просить його с касувати та постановити ріше ння, яким задоволити їх позов ні вимоги в повному обсязі.
В обґрунтування апеляційн ої скарги вказує на подібне в икладеному в позовній заяві, крім цього звертає увагу на т е, що рішеннями Конституційн ого суду за 2007 та 2008 роки, положе ння Законів України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 -2008 р оки», яким обмежувались випл ати названої вище допомоги, в изнано такими, що не відповід ають Конституції України (є н еконституційними).
За відсутності клопотань в ід усіх осіб, які беруть участ ь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадж ення за наявними у справі мат еріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наяв них у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС У країни із змінами і доповнен нями, внесеними згідно із Зак оном України від 07.07.2010 року N 2453-VI), щ о є достатнім для розгляду да ної справи.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши підстави апел яційної скарги, вважає за нео бхідне її відхилити.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
Розглядаючи спір, судова ко легія вважає, що суд повно і вс ебічно дослідив і оцінив обс тавини по справі, надані стор онами докази, правильно визн ачив юридичну природу спірни х правовідносин і закон, який їх регулює.
Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що позивачка має право на отрим ання щомісячної грошової доп омоги відповідно до ст. 15 Зако ну України «Про державну доп омогу сім' ям з дітьми» у роз мірі встановленого законом п рожиткового мінімуму для діт ей віком до 6 років.
Статтею 3 Закону України «Пр о державну допомогу сім'ям з д ітьми» передбачено, що право на допомогу по догляду за дит иною до досягнення нею трирі чного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.
Статтею 15 Закону України «П ро державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 року № 2811-XII пере дбачено, що допомога по догля ду за дитиною до досягнення н ею трирічного віку надається у розмірі встановленого зак оном прожиткового мінімуму д ля дітей віком до 6 років.
Закон України «Про державн у допомогу сім'ям з дітьми» є с пеціальним законом, що регул ює правовідносини, пов'язані з призначення та виплатою де ржавної допомоги на неповнол ітніх дітей.
Умови призначення допомог и по догляду за дитиною до дос ягнення нею трирічного віку передбачені статтею 14 Закону України «Про державну допом огу сім'ям з дітьми», при цьому зазначений закон не передба чає обмежень чи особливих ум ов або розподілу осіб, що мают ь право на отримання такої до помоги на застрахованих чи н е застрахованих осіб. Закон У країни «Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими народж енням та похованням» є загал ьним, тому до спірних правові дносин слід застосовувати но рми спеціального закону, яки м є Закон України «Про держав ну допомогу сім'ям з дітьми».
Статтею 1 Закону України «Пр о державну допомогу сім'ям з д ітьми» встановлено, що Поряд ок призначення і виплати дер жавної допомоги сім'ям з діть ми та перелік документів, нео бхідних для призначення допо моги за цим Законом, встановл юється Кабінетом Міністрів У країни. За вказаною статтею ф ункції щодо встановлення роз міру допомоги по догляду за д итиною до досягнення нею три річного віку Кабінету Мініст рів України не делеговані.
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання призначення і виплати допомоги сім'ям з діт ьми» від 11 січня 2007 року № 13 (в ред акції постанови Кабінету Мін істрів України від 11 липня 2007 р оку № 900 «Про внесення змін до п орядків, затверджених постан овами Кабінету Міністрів Укр аїни від 27 грудня 2001 р. № 1751 та від 11 січня 2007 р. № 13) передбачено, що на виконання статті 56 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2007 рік» допомога по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку осо бам, не застрахованим у систе мі загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання, призначається та випла чується з метою створення на лежних умов для повноцінного утримання та виховання дити ни з урахуванням таких особл ивостей: допомога призначаєт ься у розмірі, що дорівнює різ ниці між 50 відсотками прожитк ового мінімуму, встановленог о для працездатних осіб, та се редньомісячним сукупним дох одом сім'ї з розрахунку на одн у особу за попередні шість мі сяців, але не менше 90 гривень (м інімальний розмір). Відповід но до статті 8 Конституції Укр аїни в Україні визнається і д іє принцип верховенства прав а. Конституція України має на йвищу юридичну силу. Закони т а інші нормативно-правові ак ти приймаються на основі Кон ституції України і повинні в ідповідати їй. Пунктом 1 части ни 1 статті 92 Конституції Укра їни передбачено, що виключно законами України визначають ся права і свободи людини і гр омадянина, гарантії їх прав і свобод.
Рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року у справі № 1-29/2007 про соціа льні гарантії громадян були визнані такими, що не відпові дають Конституції України (є неконституційними), статті 56, 71 Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2007 рік». Рі шення Конституційного Суду У країни є обов'язковими до вик онання на території України, остаточними, не можуть бути о скаржені та мають преюдиціал ьне значення для судів загал ьної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з право відносинами, які виникли вна слідок дії положень статей з азначених законів, що визнан і неконституційними.
Отже, з 9 липня 2007 року була від новлена дія статті 15 Закону Ук раїни «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», за якою допо мога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного в іку надається у розмірі вста новленого законом прожитков ого мінімуму для дітей віком до 6 років.
З огляду на викладене, колег ія суддів погоджується з вис новком суду першої інстанції , що позов підлягає до частков ого задоволення, а саме в част ині виплати допомоги по догл яду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за періо д з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, оскіль ки вона не була виплачена за п омилкової аргументації відп овідача, а саме відсутність б юджетних асигнувань.
Доводи відповідача з приво ду відсутності коштів на под ібні цілі не можуть слугуват и аргументом у відмові в позо вних вимогах.
З огляду на викладене, судов а колегія вважає, що доводи ап еляційної скарги в цілому су ттєвими не являються і не даю ть підстав для висновку про н еправильне застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального чи процесуальног о права, які призвели до непра вильного вирішення справи, а також відсутня невідповідні сть висновків суду обставина м справи.
Керуючись ст.ст. 195, 196 ч.4, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія судді в
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу управлі ння праці та соціального зах исту населення Воловецької р айонної державної адміністр ації Закарпатської області з алишити без задоволення, пос танову Воловецького районог о суду Закарпатської області від 02 червня 2009 року по справі № 2а-1240/08/0704 без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення копій особам, які бер уть участь у справі, та може бу ти оскаржена протягом двадця ти днів шляхом подання касац ійної скарги безпосередньо д о суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя І.М.Обрізко
В.П.Дякович
Судді І.О.Яворський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13636234 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко І.М.
Адміністративне
Старобільський районний суд Луганської області
Озеров Віталій Олександрович
Адміністративне
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Юзефович Ігор Олександрович
Адміністративне
Решетилівський районний суд Полтавської області
Микитенко Віталій Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні