Ухвала
від 31.01.2011 по справі 2-а-97/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2011 р. Справа № 37753/09

Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі :

Головуючого судді Каралюса В.М.,

суддів Шавеля Р.М., Улицьког о В.З.,

розглянувши в порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Ф ранківської області на поста нову Долинського районного с уду Івано-Франківської облас ті від 14 травня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_1 до упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Долинському районі Іва но-Франківської області про нарахування підвищення до пе нсії як дитині війни, -

В С Т А Н О В И Л А :

В березні 2009 року позивач О СОБА_1 звернулась до суду з п озовом до управління Пенсійн ого фонду України в Долинськ ому районі Івано-Франківсько ї області (далі УПФУ) в якому п росила зобов' язати відпові дача нарахувати підвищення д о пенсії як дитині війни за пе ріод з 2006 року по 2008 рік в сумі 4184,60 грн. та зобов»язати відповід ача нараховувати підвищення до пенсії надалі при нарахув анні пенсії.

Постановою Долинського ра йонного суду Івано-Франківсь кої області від 14 травня 2009 рок у позов задоволено частково. Зобов' язано УПФУ провести перерахунок та виплатити О СОБА_1 підвищення до пенсії згідно ст.6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» за період з 10.03.2008 р. по 21.05.2008 р. в ключно у розмірі надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, а з 22.05.2008 р. - в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком. В реш ті позовних вимог відмовлено .

Зазначена постанова мотив ована тим, що відповідно до ст .6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» дітя м війни пенсії або довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії підви щується на 30% мінімальної пенс ії за віком, вимоги позивача є законними, а тому судом першо ї інстанції із врахуванням р ічного строку звернення до а дміністративного суду відно влено порушене право останнь ого.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою УПФУ подало апе ляційну скаргу, в якій просит ь оскаржувану постанову скас увати та прийняти нову поста нову, якою відмовити в позові в повному обсязі.

Апеляційну скаргу мотивує тим, що Закон України «Про соц іальний захист дітей війни» передбачає, що фінансування виплат по даному Закону пров одиться із Державного бюджет у України, який затверджуєть ся Верховною радою України, а не із бюджету Пенсійного фон ду України, який затверджуєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни, тому будь-яких порушень з аконодавства з боку відповід ача не вбачається.

Сторони в судове засідання не з»явились, про дату, час і м ісце апеляційного розгляду б ули повідомлені належним чин ом, а тому, колегія суддів, у ві дповідності до ч.1 п.2 ст.197 КАС Ук раїни, вважає за можливе розг лядати справу у порядку пись мового провадження.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, дослідивши мате ріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційну скаргу слід задовольн ити частково з наступних мір кувань.

Так, судом першої інстанції вірно встановлено, що позива ч ОСОБА_1 - є дитиною війн и та відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захи ст дітей війни», у редакції чи нній на час виникнення спірн их правовідносин та вирішенн я даного спору судом, мала пра во на підвищення виплачувано ї їй УПФУ пенсії за віком.

Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 р. визнан о такими, що не відповідають К онституції України положенн я п.12 ст.71 Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2007 рік», якими було зупинено на 2 007 р. дію ст.6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».

У відповідності до ст.ст.99, 100 К АС України в редакції до 07.07.2010 р . для звернення до адміністра тивного суду за захистом пра в, свобод та інтересів особи в становлюється річний строк, який, якщо не встановлено інш е, обчислюється з дня, коли осо ба дізналась або повинна бул а дізнатись про порушення св оїх прав, свобод чи інтересів . Пропущення строку зверненн я до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Колегія суддів вважає за не обхідне зазначити, що позива ч пропустив строк звернення до адміністративного суду, о скільки звернувся з позовом лише 25.03.2009 р., а відповідачем зая влено клопотання про застосу вання річного строку звернен ня до суду /а.с.15/.

Колегія суддів зазначає, що оскільки стосовно ненарахов аних пенсій ніякими норматив но-правовими актами, крім КАС України, не визначено строк з вернення до суду, то під час ви рішення спорів, які виникают ь із вказаних правовідносин слід застосовувати річний ст рок звернення до суду.

Колегія суддів приходить д о висновку про необхідність застосування строку звернен ня до суду, визначеного ст.99 КА С України та відмови у задово ленні позовних вимог позивач а в частині нарахування та ви плати підвищення до пенсії я к дитині війни за 2006-2007 роки.

Що стосується нарахування підвищення до пенсії за 2006 р., т о слід також зазначити, що п.17 с т.77 Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2006 рік» з упинено дію ст.6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни». Законом України «П ро внесення змін до Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р., яки й набрав чинності 02.04.2006 р., п.17 ст.77 виключено. Однак ст. 110 даного З акону встановлено, що пільги дітям війни, передбачені ст.6 Закону України «Про соціальн ий захист дітей війни» запро ваджуються поетапно, за резу льтатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, в изначеному Кабінетом Мініст рів України за погодженням з Комітетом Верховної ради Ук раїни з питань бюджету. Врахо вуючи те, що Кабінет Міністрі в України за погодженням з Ко мітетом Верховної ради Украї ни з питань бюджету не прийма в жодних нормативно-правових актів за результатами викон ання бюджету у першому піврі ччі 2006 року, не був визначений п орядок проведення таких випл ат, а також те, що зазначена но рма не була визнана у встанов леному порядку неконституці йною, отже, підлягала виконан ню, то на думку колегії суддів відсутні підстави для нарах ування та виплати позивачу п ідвищення до пенсії за 2006 р.

Рішенням Конституційного суду №10-рп/2008 від 22.05.2008 р. нова реда кція ст.6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », відповідно до якої дітям ві йни до пенсії або щомісячног о довічного грошового утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, виплачується п ідвищення у розмірі надбавки , встановленої для учасників війни, визнана неконституці йною, а тому з 22.05.2008 р. почала діят и колишня редакція ст.6 вищена веденого Закону. Таким чином з 22.05.2008 р. позовні вимоги щодо на рахування та виплати підвищ ення до пенсії як дітям війни підлягають до задоволення.

Одночасно, колегія суддів в важає підставними вимоги поз ивача в частині зобов' язанн я відповідача нараховувати і виплачувати підвищення до п енсії в розмірі 30 % мінімально ї пенсії за віком і у 2009 році, ос кільки дія норм ст.6 ЗУ «Про со ціальний захист дітей війни» на 2009 рік не була зупинена чи о бмежена іншими нормативними актами. Статтею 71 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2009 рік» Кабінету Міні стрів України надано право у 2009 році встановлювати розмір и соціальних виплат, які відп овідно до законодавства визн ачаються залежно від розміру мінімальної заробітної плат и, в абсолютних сумах у межах а сигнувань, передбачених за в ідповідними бюджетними прог рамами. Названа норма передб ачає встановлення в абсолютн их сумах розмірів лише тих ви плат, вихідним критерієм роз рахунку яких є розмір мініма льної заробітної плати. Відп овідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільк и розмір зазначених соціальн их виплат згідно із Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни» залежить від р озміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплат а у 2009 році дітям війни підвище ння до пенсії або щомісячног о грошового довічного утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм З акону України «Про соціальни й захист дітей війни».

Положення ч.3 ст.28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», на думку колегії судді в не є перешкодою для застосу вання даної величини (мініма льного розміру пенсії за вік ом) до обрахування інших пенс ій чи доплат пов' язаних з мі німальною пенсією за віком, о скільки чинним законодавств ом не встановлено іншого крі м передбаченого ч.1 цієї статт і мінімального розміру пенсі ї за віком, а тому доводи апеля нта в цій частині є необґрунт ованими.

За таких обставин, колегія с уддів приходить до переконан ня про підставність позовних вимог ОСОБА_1 в частині зо бов' язання УПФУ проводити н арахування та виплату на її к ористь підвищення до пенсії починаючи з 22.05.2008 р.

Підстав для зобов»язання в ідповідача провести перера хунок та виплату підвищення до пенсії як дитині війни в пе ріод з 10.03.2008 року по 21.05.2008 року нема є, оскільки УПФУ вже було нара ховано відповідне підвищенн я пенсії у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачу здійснює Пе нсійний фонд України в особі управління Пенсійного фонду України в Долинському район і Івано-Франківської області , обов' язок щодо нарахуванн я і виплати спірного підвище ння правильно покладено на в ідповідача у справі.

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивача у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.

Беручи до уваги, що правові положення, які передбачають виплату підвищення до пенсії особам, на яких поширюється д ія Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» є ч инними, а позивач належить до вказаної групи осіб і має пра во на її отримання, органи дер жавної влади не можуть свідо мо зменшувати розмір такої д опомоги.

Колегія суддів вважає, що ві рним способом відновлення по рушеного права позивача є по кладення обов' язку на відпо відача проводити належне нар ахування та виплату на його к ористь підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсі ї за віком, відповідно до ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» з ураху ванням виплачених позивачу с ум починаючи з 22.05.2008 р., що на думк у колегії суддів відповідає нормам матеріального права, фактичним обставинам справи та наявним у ній доказам.

За таких обставин оскаржув ана постанова суду першої ін станції прийнята з порушення м та неправильним застосуван ням норм матеріального та пр оцесуального права, що призв ело до неправильного вирішен ня справи, що відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС України є підставо ю для її скасування та прийня ття нової постанови.

Керуючись ст. 160, ст. 195, 197, п.3 ч.1 ст . 198, п.4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Ф ранківської області задовол ьнити частково.

Постанову Долинського рай онного суду Івано-Франківськ ої області від 14 травня 2009 року у справі № 2а-97/09 - скасувати та прийняти нову постанову, яко ю позовні вимоги задовольнит и частково.

Визнати неправомірними ді ї управління Пенсійного фонд у України в Долинському райо ні Івано-Франківської област і в частині відмови ОСОБА_1 в нарахуванні та виплаті під вищення до пенсії.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в До линському районі Івано-Франк івської області нараховуват и та виплачувати на користь ОСОБА_1 підвищення до пенсі ї в розмірі 30% мінімальної пен сії за віком відповідно до ст .6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» з ура хуванням абзацу 1 частини 1 ста тті 28 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування», почина ючи з 22.05.2008 року, з врахуванням в иплачених сум.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Постанова апеляційного су ду набирає законної сили чер ез п'ять днів після направлен ня її копії особам, що беруть у часть у справі та може бути ос каржена у касаційному порядк у шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адмі ністративного суду касаційн ої інстанції протягом двадця ти днів з дня набрання постан овою законної сили.

Головуючий суддя В.М. К аралюс

Судді Р.М. Шавель

В.З. Улиць кий

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13698466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-97/09

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Подільський районний суд міста Києва

Якимець О. І.

Ухвала від 12.10.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Франовська К. С.

Ухвала від 13.03.2009

Адміністративне

Червоногвардійський районний суд м.Макіївки

Рассуждай В.Я.

Постанова від 27.04.2009

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Галацевич О. М.

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Любашевський В.П.

Ухвала від 31.01.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 06.04.2009

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Медвідь Н.О.

Постанова від 29.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні