У Х В А Л А
Справа № 2а/1770/344/2011
31 січня 2011 р. м. Рівне
Рівненський окружний адм іністративний суд у складі с удді Комшелюк Т.О., за участю с екретаря судового засідання Анікушина В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у спра ві:
позивача: представник С ливинська О. П.,
відповідача: представник Крук В. Р.,
третьої особи відповідача : Демська С. Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю-фірма «РВК»
до Комунальне підприємство « Рівненське міське бюро техні чної інвентаризації», третя особа, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору п а стороні відповідача - Публі чне акціонерне товариство «Б анк «Фінанси та кредит»
про визнання недійсним р ішення про реєстрацію права власності
ВСТАНОВИВ:
Позивач - товариство з обм еженою відповідальністю-фір ма «РВК»звернувся до Рівненс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до відп овідача - комунального підпр иємства «Рівненське міське б юро технічної інвентаризаці ї», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору па стороні відповіда ча - Публічне акціонерне това риство «Банк «Фінанси та кре дит», про визнання недійсним рішення про реєстрацію прав а власності.
Разом з адміністративним п озовом позивачем подано клоп отання про вжиття заходів за безпечення позову шляхом зуп инення дії рішення комунальн ого підприємства «Рівненськ е міське бюро технічної інве нтаризації»від 29.12.2010 року про р еєстрацію за публічним акціо нерним товариством «Банк «Фі нанси та кредит»права власно сті на майновий комплекс, що з находиться в м. Рівне по вул. У . Самчука, 30а.
У судовому засіданні, на обґ рунтування поданого клопота ння представник позивача заз начив, що до прийняття рішенн я у справі публічне акціонер не товариство «Банк «Фінанси та кредит»може продати (відч ужити) даний об' єкт на корис ть третіх осіб, що надасть їм п рава добросовісного набувач а, а відтак, товариство з обмеж еною відповідальністю-фірма «РВК»буде незаконно позбавл ене свого права володіти, кор истуватись та розпоряджатис ь своїм майном, а також можлив ості його повернути у свою за конну власність у випадку за доволення позову.
Представник відповідача п роти задоволення позову запе речив. На обґрунтування пода них заперечень зазначив, що д окумент, дію якого хоче зупин ити позивач, наразі не несе юр идичного навантаження, оскіл ьки за своєю суттю втратив зм іст з моменту оформлення вит ягу про державну реєстрації прав від 29.12.2010 року та внесення відповідних відомостей до Єд иного державного реєстру реч ових прав на нерухоме майн о. Крім того, представник відповідача зазначив, що дан ий документ не слід вважати р ішенням суб' єкта владних по вноважень (Комунального підп риємства «Рівненське міське бюро технічної інвентаризац ії»), оскільки він приймався о дноособово реєстратором.
Представник третьої особи , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору на стор оні відповідача проти клопот ання про вжиття заходів забе зпечення адміністративного позову заперечив. На обґрунт ування своїх заперечень зазн ачив, що позивачем у клопотан ні про забезпечення взагалі не зазначено які ж саме поруш ені його права та інтереси. Крім того, вважає недоціль не посилання на норми господ арського процесуального зак онодавства, оскільки вони не врегульовують правовідноси н із суб' єктом владних повн оважень.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши письмові докази, що стосують ся питання забезпечення адмі ністративного позову, суд пр ийшов до висновку, що у задово ленні клопотання позивача пр о вжиття заходів забезпеченн я адміністративного позову належить відмовити повністю .
Суд виходив з такого.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Укр аїни до адміністративних суд ів можуть бути оскаржені буд ь-які рішення, дії чи бездіяль ність суб'єктів владних повн оважень, крім випадків, коли щ одо таких рішень, дій чи безді яльності Конституцією чи зак онами України встановлено ін ший порядок судового провадж ення.
Покликання представника в ідповідача, що документ - рі шення про державну реєстраці ю від 29.12.2010 року не є рішенням су б' єкта владних повноважень - комунального підприємства «Рівненське міське бюро тех нічної інвентаризації»суд в важає помилковими, оскільки п. 1.2 та п. 1.3 Тимчасового положен ня передбачено, що державна р еєстрація прав - це офіційне в изнання і підтвердження держ авою фактів виникнення, пере ходу або припинення права вл асності та інших речових пра в на нерухоме майно, а також пр ава власності на об'єкти неза вершеного будівництва шляхо м внесення відповідного запи су до Реєстру прав власності на нерухоме майно. Державна р еєстрація прав проводиться р еєстраторами бюро технічної інвентаризації у межах визн ачених адміністративно-тери торіальних одиниць, обслугов ування на території яких зді йснюється БТІ, створеними до набрання чинності Законом У країни "Про внесення змін до З акону України "Про державну р еєстрацію речових прав на не рухоме майно та їх обмежень" т а інших законодавчих актів У країни" та підключеними до Ре єстру прав власності на неру хоме майно.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на н ерухоме майно та їх обмежень " та інших законодавчих актів України" систему органів дер жавної реєстрації прав стано вить спеціально уповноважен ий центральний орган виконав чої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерст во юстиції України, що забезп ечує реалізацію державної по літики у сфері державної реє страції прав, та його територ іальні органи, які є органами державної реєстрації прав.
Частиною 3 Прикінцевих та пе рехідних положень даного Зак ону встановлено, що до 1 січня 2012 року державна реєстрація п рава власності та права кори стування (сервітут) на об'єкти нерухомого майна, розташова ні на земельних ділянках; пра ва користування (найму, оренд и) будівлею або іншими капіта льними спорудами, їх окремим и частинами; права власності на об'єкти незавершеного буд івництва, а також облік безха зяйного нерухомого майна, до вірче управління нерухомим м айном проводиться реєстрато рами бюро технічної інвентар изації, створеними до набран ня чинності цим Законом та пі дключеними до Реєстру прав в ласності на нерухоме майно.
Оскільки державний реєстр атор є посадовою особою орга ну виконавчої влади, тому при йнятий документ - рішення пр о державну реєстрацію такою посадовою особою є рішенням суб' єкта владних повноваже нь.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 КАС Укр аїни, суд за клопотанням пози вача або з власної ініціатив и може постановити ухвалу пр о вжиття заходів забезпеченн я адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпек а заподіяння шкоди правам, св ободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адмін істративній справі, або захи ст цих прав, свобод та інтерес ів стане неможливим без вжит тя таких заходів, або для їх ві дновлення необхідно буде док ласти значних зусиль та витр ат, а також якщо очевидними є о знаки протиправності рішенн я, дії чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень.
Абзацом 1 пункту 3.10 Тимчасово го положення про порядок дер жавної реєстрації права влас ності та інших речових прав н а нерухоме майно, затверджен ого Наказом Міністерства юст иції України 07.02.2002 N 7/5 та зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 30 липня 2010 р. за N 582/17877 (д алі по тексту судової ухвали - Тимчасове положення), пере дбачено, що одночасно з прийн яттям рішення про державну р еєстрацію прав реєстратор БТ І вносить записи до відповід ного розділу Реєстру прав. Ві дповідно до п. 3.11 Тимчасового п оложення після внесення запи су до відповідного розділу Р еєстру прав реєстратор БТІ в идає витяг про державну реєс трацію прав, який є невід'ємно ю частиною правовстановлююч ого документа, а у разі провед ення державної реєстрації пр ава власності та інших речов их прав на нерухоме майно на п равовстановлюючому докумен ті також робить відмітку (шта мп) про державну реєстрацію п рав за відповідною формою.
Судом встановлено, що докум ент - рішення про державну р еєстрацію винесене державни м реєстратором 29.12.2010 року. Цього ж дня, відповідачем був внесе ний запис до Реєстру прав вла сності на нерухоме майно, ві дповідно до якого власником майнового комплексу у м. Рівн е по вул. У. Самчука, 30а зазначен е Публічне акціонерне товари ство «Банк «Фінанси та креди т».
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає, що документ - ріше ння державного реєстратора п ро державну реєстрацію від 29.1 2.2010 року вичерпав свою правову функцію, оскільки на його під ставі був внесений відповідн ий запис до Реєстру прав влас ності на нерухоме майно.
Таким чином, вжиття заходів забезпечення адміністратив ного позову шляхом зупинення дії рішення відповідача про державну реєстрацію від 29.12.2010 р оку, у даному випадку, не буде мати жодних правових наслідк ів та не буде тягнути за собою небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам товарист ву з обмеженою відповідальні стю-фірмі «РВК».
За таких обставин, у зв' язк у з недоведеністю позивачем наявності умов для вжиття за ходів забезпечення позову - в задоволенні такого клопота ння слід відмовити повністю.
Керуючись ст.ст. 117, 118, 160, 165 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотанн я ТОВ «РВК»про вжиття заході в забезпечення адміністрати вного позову - відмовити.
Ухвала суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо так у скаргу не було подано.
у разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадженню аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвал у суду першої інстанції пода ється протягом п' яти днів з дня проголошення ухвали. Якщ о ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оска ржує, апеляційна скарга пода ється протягом п' яти днів з дня отримання копи ухвали.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п' ятиденний строк на апеля ційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного д ня після закінчення п' ятиде нного строку моменту отриман ня суб' єктом владних повнов ажень повідомлення про можли вість отримання копії ухвали суду.
Суддя Комше люк Т.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2011 |
Оприлюднено | 15.02.2011 |
Номер документу | 13722866 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Комшелюк Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні