Постанова
від 01.02.2011 по справі 8/40-10-3985
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГО СПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" лютого 2011 р. Справа № 8/40-10-3985

Одеський апеляційний го сподарський суд у складі кол егії суддів:

головуючого судді Мацюри П.Ф.,

суддів Андрєєвої Е.І., Лі пчанської Н.В.,

при секретарі судового засідання: Подуст Л.В.,

за участю представників сторін:

позивача: Заржицької В.О .,

відповідача: Мальнева Є.П .,

3-ї особи, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору, на стороні відповідача ОСОБА_3: ОСОБА_4,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в м. О десі

апеляційні скарги Об' єднання співвласників багат оквартирного будинку „Індіг о” та ОСОБА_3

на рішення господарськ ого суду Одеської області ві д 10.12.2010 року

у справі №8/40-10-3985

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Інфокс” в особі філії „Інфо ксводоканал”

до Об' єднання співвла сників багатоквартирного бу динку „Індіго”

треті особи, які не заявляю ть самостійних вимог на пред мет спору, на стороні відпові дача: ОСОБА_5, ОСОБА_3 , ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБ А_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, О СОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 , ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСО БА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_ 21, ОСОБА_22, ОСОБА_1, ОС ОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25 , ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБ А_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_ 33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, О СОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38 , ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСО БА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_ 46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, О СОБА_49, ОСОБА_50, ОСОБА_51 , ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСО БА_54, ОСОБА_55, ОСОБА_56, ОСОБА_57, ОСОБА_58, ОСОБА_ 59, ОСОБА_60, ОСОБА_61, О СОБА_62,

про зобов' язання укла сти договір,

В С Т А Н О В И В:

10.09.2010 р. Товариство з обмеж еною відповідальністю „Інфо кс” в особі філії „Інфоксвод оканал” (далі - позивач) зверну лось до господарського суду Одеської області з позовом д о Об' єднання співвласників багатоквартирного будинку „ Індіго” (далі-відповідач) про зобов' язання укласти догов ір на послуги водопостачання та водовідведення в редакці ї договору від 29.06.2010 р. № 175/1 запроп онованого позивачем.

Позов мотивовано тим, що на підставі рішення Виконавчог о комітету Одеської міської ради від 21.08.2008 р. № 975 житловий буд инок АДРЕСА_1 передано на баланс ОСББ „Індіго”, про що с відчить акт приймання-переда чі житлового будинку з балан су на баланс та довідка Управ ління житлово-комунального г осподарства та паливно-енерг етичного комплексу Одеської міської ради від 13.04.2010 р. № 288/вих.

30.06.2010 р. ТОВ „Інфокс” в особі фі лії „Інфоксводоканал” напра вило на адресу ОСББ „Індіго” в порядку ст.181 ГК України два п римірники проекту договору в ід 29.06.2010 р. № 175/1 на водопостачання та водовідведення, дислокац ії об' єктів та анкети водок ористувача, що підтверджуєть ся квитанцією №4396. Зазначена к ореспонденція отримана відп овідачем 06.07.2010 р., про що свідчит ь лист Одеської дирекції УДП поштового зв' язку від 19.10.2010 р. № 762/12 исх. Не отримавши в двадця тиденний строк підписаний до говір або протокол розбіжнос тей, ТОВ „Інфокс” в особі філі ї „Інфоксводоканал”, вказуюч и на те, що ОСББ „Індіго” як ба лансоутримувач житлового бу динку, а не фізичні особи-мешк анці, в даному випадку повинн о підписати з ним як виконавц ем послуг угоду на водопоста чання та водовідведення.

У відзиві на позов відповід ач просив суд відмовити пози вачу в задоволенні позову, по силаючись при цьому на ст.11 ЦК України, ст.ст.179,187 ГК України, З акон України „Про житлово-ко мунальні послуги” та рішення Одеської міської ради від 05.04.2 007 р. № 1173-V. Оскільки позивач не на вів правових підстав укладен ня цього договору, а Одеська м іськрада визнала виконавцем з постачання холодної води т а водовідведення філію „Інфо ксводоканал”.

Ухвалою господарського су ду Одеської області від 17.11.2010 р. задоволено клопотання предс тавника Об' єднання співвла сників багатоквартирного бу динку „Індіго” та на підстав і ч.1 ст.27 ГПК України залучено д о участі у справі фізичних ос іб-власників житлових та неж итлових приміщень житлового будинку, розташованого за ад ресою: м. Одеса, вул. Тополина, 26 , як третіх осіб, які не заявля ють самостійних вимог на пре дмет спору, на стороні відпов ідача.

Рішенням господарського с уду Одеської області від 10.12.2010 р . (суддя Лічман Л.В.) позов задов олено частково. Зобов' язано відповідача укласти договір на послуги водопостачання т а водовідведення в редакції, запропонованій позивачем, о крім пунктів 2.3.1., 2.4.3., 2.4.4., 2.4.5., 2.4.8., 3.5., 3.7., 4. 1., 4.2., 4.6., 7.4 договору від 29.06.2010 р. № 175/1, а саме: пункт 2.3.1. - виключити; в п ункті 2.4.3. - після слова „выход е” добавити слово „общедомов ого”; в пункті 2.4.4. - виключити вислів „в 7-ми дневный срок” та останнє речення пункту; в пун кті 2.4.5. - слово „утеплению” за мінити висловом „содержанию в надлежащем техническом со стоянии”; пункт 2.4.8. - виключит и; пункт 3.5. - виключити; в пункт і 3.7. - виключити слова „госуд арственного акта о праве соб ственности, договора аренды земельного участка”; в пункт і 4.1. - друге речення виключит и; пункт 4.2. - виключити; пункт 4 .6. - виключити; в пункті 7.4. - за мість дати „29.06.2010 г.” читати „дн я набирания решением хозяйст венного суда Одесской област и от 10.12.2010 г. по делу № 8/40-10-3985 законно й силы”.

Відповідач та третя особа, я ка не заявляє самостійних ви мог на предмет спору на сторо ні відповідача ОСОБА_3 із рішенням суду першої інстанц ії не згодні, в апеляційних ск аргах просять його скасувати та прийняти нове рішення, яки м відмовити позивачу в задов оленні позову, з посиланням п ри цьому на те, що судом першої інстанції неповно з' ясован і обставини, що мають значенн я для справи, порушено норми м атеріального та процесуальн ого права.

Закон України „Про об'єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку” від 29.11.2001 р. №№ 2866-111 і статут ОСББ „Індіго” не п ередбачають обов' язку укла сти спірний договір на послу ги водопостачання та водовід ведення.

Основна діяльність об' єд нання полягає у здійсненні ф ункцій, що забезпечують реал ізацію прав власників приміщ ень на володіння, користуван ня приміщеннями належне їх у тримання, сприяння членам об ' єднання в отриманні житлов о-комунальних та інших послу г належної якості за доручен ням власників.

Цим Законом не передбачено регулювання правовідносин м іж балансоутримувачем, викон авця житлово-комунальних пос луг визначає орган місцевого самоврядування, а виробник, в даному випадку позивач не мо же визначати виконавця.

Порядок визначення викона вця житлово-комунальних посл уг у житловому фонді затверд женого Наказом Державного ко мітету України з питань житл ово-комунального господарст ва від 25.04.2005 р. №60 де передбачено, що виконавцем послуг з центр алізованого постачання холо дної та гарячої води, водовід ведення може бути виробник п ослуг, виконавець з управлін ня будинком або іншою споруд ою і т. інше, з яким дійшли домо вленості про надання таких п ослуг.

Посилання суду першої інст анції на Постанову Вищого го сподарського суду України ві д 19.06.2008 р. по справі №4/276-07-6780 не можна брати до уваги, оскільки при в ирішенні спору судом були за стосовані вимоги затверджен і Наказом Держжитлокомунго спу від 01.07.1994 р. №65, який на тепері шній час не є чинним.

Власники приміщень будинк у уклали типові договори з по зивачем. На загальних зборах (протокол від 23.12.09 р.) вирішили н е дозволяти ОСББ „Індіго” ук ласти з позивачем договір на послуги з водопостачання та водовідведення.

У відзиві на апеляційні ска рги позивач просив суд відмо вити скаржникам в задоволенн і апеляційних скарг, рішення місцевого господарського су ду залишити без змін, вважаюч и його законним та обґрунтов аним, прийнятим з дотримання м норм матеріального та проц есуального права.

В судовому засіданні апеля ційної інстанції відповідач та третя особа підтримали до води викладені в своїх апеля ційних скаргах та просили су д їх задовольнити.

Представник позивача підт римала доводи викладені у ві дзиві на апеляційні скарги т а просила суд їх задовольнит и.

Розглянувши та перевіривш и матеріали справи, апеляцій ні скарги та відзив на них, зас лухавши у судовому засіданні пояснення представників сто рін, проаналізувавши на підс таві встановлених фактичних обставин справи правильніст ь застосування місцевим госп одарським судом норм матеріа льного та процесуального пра ва, судова колегія дійшла до н аступного.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Виконавчог о комітету Одеської міської ради від 21.08.2008 р. № 975 передано жит ловий будинок АДРЕСА_1 на баланс ОСББ „Індіго”, про що с відчить акт приймання-переда чі житлового будинку з балан су на баланс та довідка Управ ління житлово-комунального г осподарства та паливно-енерг етичного комплексу Одеської міської ради від 13.04.2010 р. № 288/вих. 30.06.2010 р. ТОВ „Інфокс” в особі філ ії „Інфоксводоканал” направ ило на адресу ОСББ „Індіго” в порядку ст.181 ГК України два пр имірники проекту договору ві д 29.06.2010 р. № 175/1 на водопостачання т а водовідведення, дислокації об' єктів та анкети водокор истувача, що підтверджується квитанцією № 4396. Зазначена кор еспонденція отримана відпов ідачем 06.07.2010 р., про що свідчить л ист Одеської дирекції УДП по штового зв' язку від 19.10.2010 р. № 762 /12 исх. Не отримавши в двадцяти денний строк підписаний дого вір або протокол розбіжносте й, ТОВ „Інфокс” в особі філії „ Інфоксводоканал”, вказуючи н а те, що ОСББ „Індіго” як балан соутримувач житлового будин ку, а не фізичні особи-мешканц і, в даному випадку повинно пі дписати з ним як виконавцем п ослуг угоду на водопостачанн я та водовідведення

Судова колегія не погоджує ться з позовними вимогами ТО В „Інфокс” в особі філії „Інф оксводоканал” та висновками місцевого господарського су ду про їх задоволення, виходя чи з наступного.

Дійсно, згідно зі статтею 19 З акону України „Про питну вод у та питне водопостачання” п ослуги водопостачання та вод овідведення надаються спожи вачам підприємством питного водопостачання на підставі договору.

Відповідно до статті 1 Закон у України „Про житлово-комун альні послуги”, споживачем є фізична чи юридична особа, як а отримує або має намір отрим ати, житлово-комунальну посл угу. Виконавцем є суб'єкт госп одарювання, предметом діяль ності якого є надання житлов о-комунальної послуги спожив ачу відповідно до умов догов ору. Балансоутримувачем буди нку, споруди, житлового компл ексу або комплексу будинків і споруд є власник або юридич на особа, яка за договором з вл асником утримує на балансі в ідповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законода вством звітність, здійснює р озрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного рем онтів та утримання, а також за безпечує управління цим майн ом і несе відповідальність з а його експлуатацію згідно з законом. Власника будинку, сп оруди, житлового комплексу а бо комплексу будинків і спор уд, вищеназвана норма закону визначає як фізичну або юрид ичну особу, якій належить зар еєстроване у встановленому п орядку право володіння, кори стування та розпорядження пр иміщенням, будинком, спорудо ю, житловим комплексом.

Статтею 19 вказаного Закону встановлено, що відносини мі ж учасниками договірних від носин у сфері житлово-комун альних послуг здійснюються в иключно на договірних засада х. Учасниками відносин у сфер і житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконаве ць, виробник. Виробник послуг може бути їх виконавцем. Особ ливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних п ослуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від ц ивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.

Згідно із статтею 29 цього За кону, договір на надання житл ово-комунальних послуг у баг атоквартирному будинку укла дається між власником кварти ри, орендарем чи квартиронай мачем та балансоутримувачем .

Виконавцем, в розумінні ць ого Закону, є суб' єкт господ арювання, предметом якого є н адання житлово-комунальної п ослуги споживачу відповідно до умов договору.

А, згідно із статтею 7 вказан ого Закону, визначення викон авця житлово-комунальних пос луг здійснюється в порядку, з атвердженому центральним ор ганом виконавчої влади з пит ань житлово-комунального гос подарства та відноситься до повноважень органів місцево го самоврядування.

В матеріалах справи ж відс утні будь-які рішення органі в місцевого самоврядування щ одо визначення виконавцем жи тлово-комунальних послуг ОСБ Б „Індіго”.

Крім того, ст. 4 Закону Україн и „Про об'єднання співвласни ків багатоквартирного будин ку” від 29 листопада 2001 р. №2866-111 виз начено мету створення об' єд нання та його статус. Об'єднан ня створюється для забезпече ння і захисту прав його члені в та дотримання їхніх обов'яз ків, належного утримання та в икористання неподільного і з агального майна, забезпеченн я своєчасного надходження ко штів для сплати всіх платежі в, передбачених законодавств ом та статутними документами . Основна діяльність об'єднан ня полягає у здійсненні функ цій, що забезпечують реаліза цію прав власників приміщень на володіння та користуванн я спільним майном членів об'є днання, належне утримання бу динку та прибудинкової терит орії, сприяння членам об'єдна ння в отриманні житлово- кому нальних та інших послуг нале жної якості за обґрунтованим и цінами та виконання ними св оїх зобов'язань, пов'язаних з д іяльністю об'єднання. Стаття 11 цього Закону передбачає, що об'єднання після набуття ста тусу юридичної особи може: пр ийнятий на власний баланс ве сь житловий комплекс; за дого вором з попереднім власнико м залишити його балансоутрим увачем усього житлового комп лексу або його частини; уклас ти договір з будь - якою юридич ною особою, статут якої перед бачає можливість здійснення такої діяльності, про переда чу їй

на баланс усього жит лового комплексу або його ча стини.

Балансоутримувач забезпеч ує управління житловим компл ексом. Обов'язки об'єднання ви значені ст. 18 Закону України „ Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку” . У переліку обов'язків об' єд нання відсутній обов'язок ук ладати договір на комунальні послуги.

Також, ст. 22 цього закону вста новлено, що за наявності техн ічної можливості проведення по квартирно обліку спожива ння водо, -тепло-, газо-, електро постачання, гарячого водопос тачання та інших послуг влас ники жилих і нежилих приміще нь можуть перераховувати кош ти безпосередньо на рахунок підприємств, організацій, як і надають ці послуги, за відпо відними тарифами для кожного виду послуг у порядку, встано вленому законом.

У разі якщо правління об'єдн ання самостійно здійснює фун кції управителя, воно за дого вором з постачальником комун альних послуг може бути замо вником (абонентом) таких посл уг. У цьому випадку об'єднання несе повну відповідальність за своєчасну сплату вартост і фактично спожитих членами об'єднання комунальних послу г.

Закон України „Про об'єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку” надає об'єд нанню право (а не зобов'язує), у кладати договори з постачаль ником комунальних послуг. Та ким чином, приписами ст. ст. 4, 11, 2 2 Закону України „Про об'єднан ня співвласників багатоквар тирного будинку” визначено, що: до предмету діяльності ОС ББ як балансоутримувача житл ового комплексу не входить ф ункції виконавця комунальни х послуг; договір по наданню к омунальних послуг може уклад атись безпосереднь між власн иками житлових і нежитлових приміщень і підприємством як е надає комунальні послуги, т ак і між власниками житлових та нежитлових приміщень і уп равителем (балансоутримувач ем) багатоквартирного будинк у.

Крім того, приписами ст. 13 Зак ону України „Про об'єднання с піввласників багатоквартир ного будинку” визначено, що д іяльність об'єднання регулює ться цим законом. Також, ЗУ „Пр о житлово - комунальні послуг и” дав визначення термінів:

- житлово - комунальні послу ги - результат господарської діяльності, спрямованої на з абезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинк ах і спорудах, комплексах буд инків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів , порядків і правил;

-балансоутримувач будинку , споруди, житлового комплекс у або комплексу будинків і сп оруд (далі - балансоутримувач ) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповід не майно, а також: веде бухгалт ерську, статистичну та іншу п ередбачену законодавством з вітність, здійснює розрахунк и коштів, необхідних для своє часного проведення капіталь ного і поточного ремонтів та утримання, а також: забезпечу є управління цим майном і нес е відповідальність за його е ксплуатацію згідно з законом ; виконавець - суб'єкт господар ювання, предметом діяльності якого є надання житлово-кому нальної послуги споживачу ві дповідно до умов договору;

-виробник - суб'єкт господар ювання, який виробляє або ств орює житлово-комунальні посл уги;

-споживач - фізична чи юриди чна особа, яка отримує або має намір отримати житлово-кому нальну послугу.

Тобто, стаття 3 цього закону визначила предмет та суб'єкт ів у сфері житлово- комунальн их послуг. Предметом регулюв ання цього Закону є правовід носини, що виникають між: виро бниками, виконавцями, спожив ачами у процесі створення, на дання та споживання житлово- комунальних послуг. Суб'єкта ми цього Закону є органи вико навчої влади, органи місцево го самоврядування, власники, виробники, виконавці та спож ивачі житлово-комунальних по слуг.

Приписами п. 4, ч. 1. ст. 7 Закону в становлено, що до повноважен ь органів місцевого самовряд ування у сфері житлово - комун альних послуг належить визна чення виконавця житлово - ком унальних послуг відповідно д о цього закону в порядку, затв ердженому центральним орган ом виконавчої влади з питань житлово - комунального госпо дарства.

Статтею 13 Закону України „П ро житлово - комунальні послу ги” визначено перелік житлов о - комунальних послуг. Залежн о від їх функціонального при значення житлово - комунальн і послуги поділяються: комун альні послуги (централізован е постачання холодної і гаря чої води, водовідведення, газ а та електропостачання, цент ралізоване опалення, а також вивезення побутових відході в, тощо). Тобто законодавець не дав вичерпного переліку ком унальних послуг; послуги з ут римання будинків і споруд та прибудинкових територій; по слуги з управління будинком, спорудою або групою будинкі в, (балансоутримання, укладан ня договорів на виконання по слуг, контроль виконання умо в договору тощо). Тобто законо давець визначив, що балансоу тримання будинку, це послуга .; послуги з ремонту приміщень , будинків, споруд.

Примірний перелік житлово - комунальних послуг та їх скл ад залежно від функціонально го призначення визначаються центральним органом виконав чої влади з питань житлово - ко мунального господарства.

Таким чином, перелік житлов о - комунальних послуг не є вич ерпним.

Законом України „Про житло во - комунальні послуги” вста новлено, що відносини між уча сниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключн о на договірних засадах. Учас никами відносин у сфері житл ово-комунальних послуг є: вла сник, споживач, виконавець, ви робник. Виробник послуг може бути їх виконавцем. Особливи ми учасниками відносин у сфе рі житлово-комунальних послу г є балансоутримувач та упра витель, які залежно від цивіл ьно- правових угод можуть бут и споживачем, виконавцем або виробником. Але законом не пе редбачено обов'язку балансоу тримувача укладати договір н а надання інших житлово -кому нальних послуг.

Стаття 29 Закону України „Пр о житлово - комунальні послуг и” передбачає особливості ук ладання договорів у багатокв артирному будинку і регулює правовідносини між власнико м квартири, орендарем чи квар тиронаймачем та балансоутри мувачем або уповноваженою ни м особою.

На думку суду апеляційної і нстанції суд першої інстанці ї помилково посилався на дан у норму оскільки повний пер елік житлово - комунальни х послуг законом не визна чений, тому балансоутримувач не може бути виконавцем всіх житлово - комунальних посл уг. Про що свідчать прямі договори мешканців багато квартирних будинків м, Од еси на газо, - електро, - в одо, - теплопостачання, які во ни уклали з виробником (викон авцем) цих послуг. Виконавець житлово - комунальних послуг визначається згідно „Порядк у визначення виконавця жи тлово - комунальних посл уг у житловому фонді” затве рдженому Наказом Державного Комітету України з питань жи тлово - комунального господа рства від 25.04.2005 р. №60. Пунктом 1.1 ць ого Порядку визначено, що від повідно до Порядку органами місцевого самоврядування, вл асниками житлових будинків в изначаються виконавці таких житлово -комунальних послуг : з управління будинком, спору дою або групою будинків; з утр имання будинків, споруд та пр ибудинкових територій; з цен тралізованого опалення, цент ралізованого постачання хол одної та гарячої води, центра лізованого водопостачання.

Пунктом 1.3 Порядку встановл ено, що виконавцем житлово - ко мунальних послуг, визначених у пункті 1.1 Порядку, може бути с уб'єкт господарювання, предм етом діяльності якого є нада ння відповідних житлово - ком унальних послуг та який може забезпечити виконання обов' язків, визначених у частині д ругій ст.. 21 Закону України „Пр о житлово - комунальні послуг и”. Крім того, згідно вказаног о порядку виконавець житлово - комунальних послуг, визнача ється органами місцевого сам оврядування, крім випадків к оли власник (власники) житлов их будинків бажає (бажають) ви значити виконавця житлово -к омунальних послуг самостійн о. Якщо органом місцевого самоврядування житлово - ком унальні послуги, визначені у п. 1.1 Порядку, включено до перел іку послуг, право на здійснен ня яких виборюються на конку рсних засадах, виконавці так их послуг визначаються за ко нкурсом відповідно до ст. ст.27 , 28 Закону України „Про житлов о - комунальні послуги”.

Отже, Закон України „Про жит лово - комунальні послуги” та „Порядок визначення виконав ця житлово - комунальних посл уг у житловому фонді” затвер дженому Наказом Державного К омітету України з питань жит лово - комунального господар ства від 25.04.2005 р. №60 передбачено, що здійснення функцій викона вця послуг це право, а не обов' язок. Саме ця правова позиція міститься і у розділі 4 „Поряд оку визначення виконавця пос луг з централізованого опале ння, централізованого постач ання холодної та гарячої вод и, централізованого водовідв едення”.

Окрім того, пунктом 4.1. Порядк у встановлено, що виконавець послуг з централізованого о палення, централізованого по стачання холодної та гарячої води, централізованого водо відведення (далі комунальні послуги) може бути виробник з азначених послуг, виконавець послуг з управління будинко м, спорудою або групою будинк ів чи інший суб'єкт господарю вання, з яким дійшли домовлен ості про надання таких послу г, та який відповідає вимогам пункту 1.3. Порядку. Таким чином , право визначати виконавця ж итлово - комунальних послуг н адано органам місцевого само врядування крім випадків, ко ли власники бажають визначит и виконавця житлово - комунал ьних послуг самостійно.

Рішення Одеської міської р ади від 05.04.2007 року №1173-У виконавц ем послуги з централізованог о водопостачання та водовідв едення визначено „Інфоксвод оканал”, а пунктом 3 надано пра во власникам житлово -будіве льних кооперативів, об' єдна нням співвласників багатокв артирних будинків визначати виконавців житлово-комуналь них послуг з централізованог о водопостачання та водовідв едення відповідно до чинного законодавства. Тобто, згідно пункту 1.4. Порядку, за бажанням власників.

Посилання суду на ст. 29 Закон у України „Про житлово - комун альні послуги” на думку судо вої колегії є помилковим, оск ільки укладати договір на на дання комунальних послуг між власниками квартири та бала нсоутримувачем, це право вла сника, а не його обов'язок, крі м цього частиною 3 цієї статті передбачено погодження умов договору у спосіб інший, ніж п ередбачено ГК України. Тому с т. 29 цього закону не може бути п равовою підставою для зобов' язання ОСББ укласти договір з виробником послуги водопос тачання.

Частина 4 ст. 19 Закону України „Про питну воду та питне водо постачання” не встановлює, щ о послуги з питного водопост ачання надаються споживачам підприємством питного водоп остачання на підставі догово ру з об' єднанням співвласни ків яким передано право упра вління та забезпечення надан ня послуг з водопостачання н а підставі укладених ними до говорів, а при відсутності та ких договорів постачання зді йснюється на підставі догово рів укладених безпосередньо зі споживачем.

Крім того, укладання догово рів між ОСББ та „Інфоксводок анал” покладає на ОСББ додат кові витрати на організацію абонентського обліку спожив ачів води, сбір коштів, додатк ові витрати на послуги банкі в, виготовлення розрахункови х книжок та інше. Але всі ці ви трати враховані у тарифі на в одопостачання і водовідведе ння які розраховані „Інфоксв одоканалом” на підставі Пост анови КМ України №959 від 12.07.2006 р. „ Про затвердження Порядку фор мування тарифів на послуги з централізованого водопоста чання та водовідведення”.

Приписами ст.6, ч.2 ст. 25, ч.5 ст. 31 Г осподарського кодексу Украї ни передбачено захист держав ою всіх суб'єктів господарюв ання, заборона приймати акти або вчиняти дії, які ставлять у не рівне становище суб'єкті в господарювання, надання ко мусь привілеїв.

Враховуючи викладене, судо ва колегія дійшла висновку, щ о рішення місцевого суду при йнято без повного аналізу і з помилковими висновками щодо фактичних обставин та без вр ахування вищезазначених нор м матеріального та процесуал ьного права, а тому відповідн о до приписів ст.104 ГПК України підлягає скасуванню з ухвал енням нового рішення про від мову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст.99,101-105 Господа рського процесуального коде ксу України, апеляційний гос подарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційні скарги Об' є днання співвласників багато квартирного будинку „Індіго ” та ОСОБА_3 - задовольнит и.

Рішення господарського су ду господарського суду Одесь кої області від 10.12.2010 року у спр аві №8/40-10-3985 - скасувати.

В позові відмовити.

Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття і мож е бути оскаржена у касаційно му порядку до Вищого господа рського суду України.

Головуючий суд дя П.Ф. Мацюра

Судді Е.І.Андрєєва

Н.В.Ліпчанська

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.02.2011
Оприлюднено16.02.2011
Номер документу13779499
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/40-10-3985

Ухвала від 10.06.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

Постанова від 22.03.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Чернов Є.В.

Ухвала від 10.03.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Чернов Є.В.

Постанова від 01.02.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мацюра П.Ф.

Ухвала від 04.01.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мацюра П.Ф.

Рішення від 10.12.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лічман Л.В.

Ухвала від 10.11.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лічман Л.В.

Ухвала від 17.11.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лічман Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні