Рішення
від 09.02.2011 по справі 50/70
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 50/70 09.02.11

За позовом товариства з обмеженою відповідальніст ю "Хліб Інвестбуд"

до Аграрного ф онду

про зобов"яз ання укласти додаткову угод у

Суддя Головат юк Л.Д.

Представники:

Від позивача Се ргієнко Н.О.(дов. від 13.12.2010)

Від відповідача Кушні ренко П.Б.(дов. від 25.06.2010)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Хліб Інве стбуд»(далі по тексту - позива ч) звернулося до Господарськ ого суду м. Києва з позовною за явою до Аграрного фонду (далі по тексту - відповідач) про зо бов'язання розробити проект додаткової угоди до договору про закупівлю об'єктів держа вного цінового регулювання в ід 14.09.2010 № 21/09/10.

Ухвалою Господарського су ду м. Києва від 18.01.2011 порушено пр овадження у справі № 50/70 та приз начено її до розгляду на 02.02.2011.

02.02.2011 в судове засідання пр ибули представники позивача та відповідача і дали поясне ння по справі.

В судовому засіданні 02.02.2011 б уло оголошено перерву на 09.02.2011 д ля подання додаткових доказі в по справі.

09.02.2011 в судове засідання пр ибули представники позивача та відповідача, дали пояснен ня по справі та подали докази .

В судовому засіданні 09.02.2011 п редставник позивача позовні вимоги підтримав в повному о б'ємі та просив суд задовольн ити позов з підстав, зазначен их в позовній заяві. А саме з т их підстав, що умови договору не відповідають вимогам чин ного законодавства України, а саме пп. 9.3.1. п. 9.3. ст.. 9 Закону Укр аїни «Про державну підтримку сільського господарства Укр аїни», постанові KM України від 11.02.2010 № 155 «Про затвердження обся гів формування державного ін тервенційного фонду у 2010/11 марк етинговому періоді»та поста нові KM України від 30.06.2010 № 524 «Про з акупівлю об'єктів державного цінового регулювання для фо рмування державного інтерве нційного фонду».

Представник відповідача п роти позову заперечував та з азначив, що умови договору ві д 14.09.2010 № 21/09/10 відповідають вимога м чинного законодавства Укра їни, в тому числі і Закону Укра їни «Про державну підтримку сільського господарства Укр аїни», постанові KM України від 11.02.2010 № 155 «Про затвердження обся гів формування державного ін тервенційного фонду у 2010/11 марк етинговому періоді»та поста нові KM України від 30.06.2010 № 524 «Про з акупівлю об'єктів державного цінового регулювання для фо рмування державного інтерве нційного фонду».

Також представник відпові дача зазначив, що договір про закупівлю об'єктів державно го цінового регулювання від 14.09.2010 № 21/09/10 був укладений у відпо відності до ст. 39 та розділу IX З акону України «Про здійсненн я державних закупівель», а то му його умови не можуть бути з мінені.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов та заперечення проти по зову, об' єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, заслу хавши пояснення представник ів сторін, господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протокол у засідання комітету з конку рсних торгів Аграрного фонду від 26.08.2010 № 7 щодо організації та проведення процедури закупі влі, комітетом з конкурсних т оргів прийнято рішення щодо застосування процедури заку півлі в одного учасника для з акупівлі культур зернових у TOB «Хліб Інвестбуд»в обсязі до 600 тисяч тонн очікуваною варт істю 800000000 гривень.

Інформація про застосува ння процедури закупівлі в од ного учасника опублікована у Віснику державних закупівел ь від 30.08.2010 №35 (423).

Переговори щодо визначенн я учасника процедури закупів лі в одного учасника відбули ся 26.08.2010, на яких було визначено учасника закупівлі - TOB «Хліб І нвестбуд», що зафіксовано в п ротоколі переговорів від 26.08.201 0 №3.

Відповідно до зазначеного протоколу переговорів, член ами комітету з конкурсних то ргів підтверджено, що TOB «Хліб Інвестбуд»відповідає квалі фікаційним вимогам, визначен им ст. 16 Закону України «Про зд ійснення державних закупіве ль», підстави для відмови від участі в процедурі закупівл і, визначених ст. 17 вказаного з акону відсутні.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що процедура заку півлі в одного учасника здій сненна з дотриманням вимог с т.ст. 16. 17, 39 Закону України «Про з дійснення державних закупів ель».

14.09.2010 на підставі ст. 39 Закону У країни «Про здійснення держа вних закупівель»між позивач ем та відповідачем було укла деного договір № 21/09/10 про закуп івлю об'єктів державного цін ового регулювання, із змінам и, внесеними додатковими уго дами №№ 1-3.

Вказаний договір досліджу вався в судовому засіданні т а судом встановлено, що в ньом у містяться умови щодо предм ету, якості товару, ціни, поряд ку здійснення розрахунків, у мови поставки товару, що є пре дметом договору, прав та обов 'язків сторін, відповідально сті сторін, обставин непереб орної сили, порядку вирішенн я спорів, строку дії договору , переходу права власності на товар, та реквізити сторін.

Зазначені умови договору є істотними у відповідності д о положень ст. 41 Закону Україн и «Про здійснення державних закупівель».

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що сторонам и досягнуто згоди з усіх істо тних умов договору.

Відповідно до п. 1 Положення «Про Аграрний фонд», затверд женого постановою КМ України від 06.07.2005 № 543, та п. 9.1.2. Закону Украї ни «Про державну підтримку с ільського господарства Укра їни», ч. 1 «б»ст. 2 Бюджетного код ексу України, Аграрний фонд є державною спеціалізованою б юджетною установою, уповнова женою реалізувати цінову пол ітику в агропромисловому сек торі економіки. Тобто, Аграрн ий фонд є некомерційною стру ктурою та мета його діяльнос ті не пов'язана з отриманням п рибутку.

До функцій Аграрного фонду належить, крім іншого, формув ання державного інтервенцій ного фонду об'єктів державно го цінового регулювання.

Відповідно до ст. 2 Закону У країни «Про державну підтрим ку сільського господарства У країни»державний інтервенц ійний фонд це фонд, який форму ється Аграрним фондом за рах унок фінансових інтервенцій , заставних, форвардних і ф'юче рсних закупівель та використ овується для здійснення това рних інтервенцій з метою заб езпечення цінової стабільно сті. Товарна інтервенція виз начається вказаним законом я к продаж сільськогосподарсь кої продукції при зростанні цін на організованому аграрн ому ринку понад максимальний рівень, що здійснюється з мет ою досягнення рівня рівноваг и, у тому числі шляхом продажу товарних деривативів. Статт ею 6 п. 6.2. «г»передбачено, що Агр арний фонд може у виключних в ипадках здійснювати товарну інтервенцію, якщо протягом о днієї торгової сесії виникає загроза встановлення ціни р івноваги на рівні, що перевищ ує розмір максимальної інтер венційної ціни, або коли Кабі нет Міністрів України прийма є постанову щодо продаж у таких об'єктів державного ц інового регулювання, не пов'я заного з державним ціновим р егулюванням (у тому числі з де ржавного резерву).

Аграрний фонд відповідно до покладених функцій реалі зує об'єкти державного цінов ого регулювання за цінами, як і встановлюються Міністерст вом аграрної політики згідно із п. 9.2.1 ст. 9 Закону України «Пр о державну підтримку сільськ ого господарства України»та при цьому враховує найкращу конкурсну пропозицію на тор гах.

Згідно із наказом Міністер ства аграрної політики від 23.0 2.2010 № 78 (із змінами) мінімальні т а максимальні ціни об'єкта де ржавного цінового регулюван ня становлять: для пшениці м'я кої групи «А»: 1 клас - 1545-1854 грн./т., 2 клас - 1400-1680 грн./т., 3 клас -1315-1580 грн./т .; групи «Б»: 4 клас - 1260-1512 грн./т., 5 кл ас - 1225-1470 грн./т., 6 клас -1190-1428 грн./т.; дл я пшениці твердої: 1 клас - 1652-1982 гр ./т., 2 клас - 1452-1743 грн./т., З клас - 1464-1637 гр н./т., 4 клас - 1243-1492 грн./т., 5 клас - 1142-1370 г рн./т.; для кукурудзи для проду ктів дитячого харчування - 1500-18 00 грн./т., для харчових концентр атів і продуктів - 1450-1740 грн./т., дл я виробництва крупи і борошн а, крохмалю і патоки - 1400-1680 грн./т. , для кормових потреб - 1350-1620 грн./т .; для жита: 1 клас - 962-1154 грн./т., 2 клас - 920-1104 грн./т., З клас - 880-1056 грн./т.; для ячменю: 1 клас - 1340-1608 грн./т., 2 клас - 1 320-1582 грн./т., З клас - 1295-1554 грн./т.; для ц укру-піску 6700-7700 грн./т.; для молок а сухого - 25600-30720 грн./т., для масла в ершкового - 30000-36000 грн./т.

Таким чином, Аграрний фонд н е здійснює ціноутворення на об'єкти державного цінового регулювання.

Отже, державний інтервенці йний фонд формується для зді йснення товарних інтервенці й на організованому аграрном у ринку України.

За рахунок коштів, отримани х від реалізації Аграрним фо ндом об'єктів державного цін ового регулювання, формуєтьс я спеціальний фонд, кошти яко го спрямовуються на створенн я державного інтервенційног о фонду.

Об'єкти державного ціновог о регулювання реалізуються у відповідності до або шляхом здійснення Аграрним фондом товарних інтервенцій, пов'яз аних з державним ціновим рег улюванням або на підставі по станови Кабінету Міністрів У країни щодо продажу таких об 'єктів державного цінового р егулювання, не пов'язаного з д ержавним ціновим регулюванн ям (у тому числі з державного р езерву).

З аналізу ч. 7 ст. 32, ч. 23 ст. 33 За кону України «Про державний бюджет України на 2010 рік», пп. 9.3. 3 Закону України «Про державн у підтримку сільського госпо дарства України»вбачається , що інтервенційний фонд форм ується протягом маркетингов ого періоду.

Визначення переліку об'єк тів цінового регулювання та період такого регулювання на лежить до повноважень КМ Укр аїни.

Зокрема, у 2010-2011 маркетинговом у періоді постановою КМ Укра їни від 20.01.2010 № 40 запроваджено ці нове регулювання на такі об'є кти державного цінового регу лювання як пшениця тверда, пш ениця м'яка, зерно суміші пшен иці та жита (меслин), жито озим е, жито ярове, ячмінь, борошно пшеничне, борошно житнє, цуко р-пісок (буряковий), кукурудза , молоко сухе, масло вершкове.

На підставі викладеного су д приходить до висновку, що Кабінет Міністрів України н а кожен маркетинговий період встановлює об'єкти, які підля гають державному ціновому ре гулюванню, а також період так ого регулювання в залежності від об'єкта.

Кабінет Міністрів Украї ни також встановлює і обсяги формування державного інтер венційного фонду на відповід ний маркетинговий період.

Зокрема, постановою KM Укра їни від 11.02.2010 № 155 встановлено обс яги формування державного ін тервенційного фонду об'єктів цінового регулювання. Тобто , постановою KM України від 11.02.2010 № 155 встановлено мінімальний об сяг державного інтервенційн ого фонду згідно із п. 9.3.1. Закон у України «Про державну підт римку сільського господарст ва України».

Оскільки державний інтер венційний фонд створюється з а рахунок коштів державного бюджету, враховуючи, що надхо дження до державного бюджету відбуваються протягом усьог о року, а не на його початок, то відповідно державний інтерв енційний фонд також формуєть ся протягом маркетингового п еріоду.

З контекстного аналізу нор м ст. 2, 9 Закону України «Про дер жавну підтримку сільського г осподарства України», ст. 2 Бюд жетного кодексу України тако ж вбачається, що інтервенцій ний фонд створюється та вико ристовується протягом кожно го маркетингового періоду.

У Державному бюджеті на чер говий рік передбачаються вит рати на здійснення закупівлі об'єктів державного ціновог о, а сума таких витрат визнача ється з урахуванням коштів, о триманих Аграрним фондом вна слідок здійснення товарних і нтервенцій (у тому числі від р еалізації об'єктів державног о цінового регулювання відпо відно до рішень Кабінету Мін істрів України).

Отже, державний інтервенці йний фонд залежить від прове дення товарних інтервенцій в маркетинговому періоді, цін ової політики, ситуації на зе рновому ринку, рішень органі в влади та інших чинників, а то му його розмір не може бути ст алим.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що Аграрний фонд У країни у своїй діяльності по формуванню державного інтер венційного фонду керується К онституцією України, Законом України «Про державну підтр имку сільського господарств а України», Законами України про Державний бюджет Україн и на відповідний рік, Законом України «Про здійснення дер жавних закупівель», а також н ормативними актами Кабінету Міністрів України та актами Міністерства аграрної політ ики України, прийнятими на ви конання вищевказаних законі в.

Постановою KM України від 03.02.20 10 № 98 «Про реалізацію зерна дер жавного інтервенційного фон ду»дозволено Аграрному фонд у здійснювати до кінця 2009 - 2010 ма ркетингового періоду в устан овленому порядку реалізацію зерна з державного інтервен ційного фонду врожаю 2006 - 2009 рокі в за середньозваженими цінам и рівноваги (фіксингу), що скла лися протягом останніх трьох торгових сесій на Аграрній б іржі та сертифікованих нею а кредитованих товарних біржа х, але не нижче ціни закупівлі з урахуванням витрат, пов'яза них із зберіганням та переве зенням зерна.

Постановою KM України від 28.04.20 10 № 333 внесено зміни до Постанов и KM України № 98 (щодо змін обсяг ів, термінів такої реалізаці ї), виклавши її в іншій редакці ї. Зокрема, із тексту вказаної Постанови виключено положен ня щодо ціни, за якою Аграрний фонд має право здійснювати р еалізацію зерна державного і нтервенційного фонду.

Відповідно до п. 7 Положення «Про Аграрний фонд», затверд женого постановою KM України в ід 06.07.2005 № 543, п. 9.2.1. Закону України « Про державну підтримку сільс ького господарства України» до основних завдань Аграрно го фонду належить здійснення закупівлі/продажу об'єктів д ержавного цінового регулюва ння товарів, не пов'язаних з де ржавним ціновим регулювання м. При цьому ціни закупівлі аб о продажу не повинні бути вищ ими/нижчими більш як на 20 відс отків максимальної/мінімаль ної інтервенційної ціни, вст ановленої на поточний маркет инговий період для об'єкта де ржавного цінового регулюван ня.

Мінімальні та максимальн і інтервенційні ціни встанов лені Наказом Міністерства аг рарної політики від 23.02.2010 № 78 «Пи тання діяльності Аграрного ф онду на організованому аграр ному ринку у 2010/2011 маркетингово му періоді».

Судом встановлено, що міні мальні та максимальні інтерв енційні ціни змінювалися нак азами Міністерства аграрної політики України від 04.06.2010 № 294, в ід 21.07.2010 № 429 та від 15.09.2010 № 558.

Таким чином, ціни реалізаці ї/закупівлі об'єктів державн ого цінового регулювання пор ядок, строки, визначаються чи нним законодавством України . З врахуванням положень пост анови КМ України від 06.07.2005 № 543, по станови КМ України від 23.06.2010 № 503, постанови КМ України від 30.06.2010 № 524, постанови КМ України від 03 .02.2010 № 98 ціна реалізації/закупів лі об'єктів державного інтер венційного фонду не є сталою та може коливатися, але не пов инна бути вищою/нижчою більш як на 20 відсотків максимально ї/мінімальної інтервенційно ї ціни, встановленої на поточ ний маркетинговий період для об'єкта державного цінового регулювання та в межах якої А грарний фонд і здійснює реал ізацію/закупівлю об'єктів де ржавного цінового регулюван ня.

Відповідно до п. 9.2.1. Закону Ук раїни № 1877-ІV Аграрний фонд може здійснювати закупівлю або п родаж визначених об'єктами д ержавного цінового регулюва ння товарів, не пов'язаних з де ржавним ціновим регулювання м, лише за рішенням Кабінету М іністрів України. При цьому ц іни закупівлі або продажу не повинні бути вищими/нижчими більш як на 20 відсотків макси мальної/мінімальної інтерве нційної ціни, встановленої н а поточний маркетинговий пер іод для об'єкта державного ці нового регулювання.

Згідно із вказаною Постано вою КМ України № 524 Аграрному ф онду дозволено в маркетингов ому періоді 2010 - 2011 років здійсню вати закупівлю врожаю 2010 року пшениці твердої та м'якої, зер на суміші пшениці та жита (мес лин), кукурудзи, ячменю та жита озимого і ярового, не пов'язан у з державним ціновим регулю ванням, за середньозваженими цінами рівноваги (фіксингу), щ о склалися протягом останніх трьох торгових сесій на Агра рній біржі та сертифікованих нею акредитованих товарних біржах, але не вище 20 відсоткі в мінімальної інтервенційно ї ціни, встановленої на зазна чений маркетинговий період д ля таких видів сільськогоспо дарської продукції.

Наказом Міністерства агра рної політики від 23.02.2010 № 78 «Пита ння діяльності Аграрного фон ду на організованому аграрно му ринку у 2010/2011 маркетинговому періоді»(із змінами від 04.06.2010, 21. 07.2010, 15.09.2010) встановлено мінімальн і та максимальні інтервенцій ні ціни на об'єкти державного цінового регулювання у 2010/2011 ма ркетинговому періоді, які ст ановлять у гривнях за 1 тонну:

Об'єкт державного цінового регулювання Мінімальна інтервенційна ціна (з урахуванням податку н а додану вартість) Максимальна інтервенційна ціна (з урахуванням податку н а додану вартість)

Пшениця м'яка групи "А" :

2 класу 1400,00 1680,00

3 класу 1315,00 1580,00

Пшениця м'яка групи "Б":

4 класу 1260,00 1512,00

5 класу 1225,00 1470,00

Пшениця м'яка 6 класу 1190,00 1428,00

Кукурудза 1350,00 1620,00

Тобто, Наказом № 78 (зі змі нами) мінімальні та максимал ьні інтервенційні ціни на пш еницю встановлюються в розрі зі кожної групи об'єктів держ авного цінового регулювання та класу окремо, тоді як п. 3.1. До говору визначена загальна ці на договору.

В той же час представник від повідача надав суду належним чином завірену копію довідк и про середньозважені ціни р івноваги (фіксингу) однієї од иниці товару, що є предметом д оговору від 14.09.2010 № 21/09/10.

Згідно із наданої довідки, с ередньозважена ціна рівнова ги (фіксингу) пшениці м'якої 2-г о класу становить 1649,55 грн./т, 3-го класу - 1512,25 грн./т, 4-го класу - 1380,83 гр н./т, 5-го класу - 1340,82 грн./т, 6-го клас у - 1249,15 грн./т. (ДСТУ 3768-10), а середньо зважена ціна рівноваги (фікс ингу) кукурудзи становить 1612,00 грн.

Порівнявши ціни, визначені наказом Міністерства аграрн ої політики від 23.02.2010 № 78 та надан им відповідачем розрахунку, судом вбачається, що ціна, виз начена по кожному класу зерн а (пшениці та кукурудзи) в дого ворі не перевищує 20 відсотків мінімальної інтервенційної ціни, встановленої на зазнач ений маркетинговий період дл я таких видів сільськогоспод арської продукції.

Суд приходить до висновку, щ о вартість кожного з об'єктів , які є предметом договору від повідає постанові KM України № 524 від 30.06.2010, постанові KM України в ід 03.02.2010 № 98, а також наказу Мініс терства аграрної політики Ук раїни від 23.02.2010 № 78 (із змінами та доповненнями).

Таким чином суд вважає, що п орядок визначення ціни товар у в договорі від 14.09.2010, укладено го між позивачем та відповід ачем, узгоджується з вимогам и ч. 2 ст. 632 ЦК України.

Суд не погоджується також з тим, що при визначені ціни в д оговорі необхідно включати у ціну закупівлі товару і витр ати на зберігання, перевезен ня та переробки об'єктів держ авного цінового регулювання , оскільки це не передбачено ж одним нормативним актом.

Крім того, включення до ціни товару витрат на зберігання , транспортування та перероб ку відповідно збільшить і ці ну товару, що фактично унемож ливить виконання Аграрним фо ндом своїх основних функцій чи завдань.

Згідно із ст. 40 вказаного Зак ону, договір про закупівлю ук ладається в письмовій формі відповідно до положень Цивіл ьного кодексу України та Гос подарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Част иною 5 вказаної статті передб ачено, що умови договору про з акупівлю не повинні відрізня тися від змісту пропозиції к онкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю продукції) перемо жця процедури закупівлі та н е повинні змінюватися після підписання договору про заку півлю до повного виконання з обов'язань сторонами, крім ви падків зменшення обсягів зак упівлі залежно від реального фінансування видатків та уз годженого зменшення сторона ми договору ціни договору пр о закупівлю.

З аналізу ст. 40 Закону Україн и «Про державні закупівлі»вб ачається, що положення стосо вно незмінності умов договор у про закупівлі застосовуєть ся лише щодо випадків здійсн ення державних закупівель у відповідності до розділів IV « Процедура відкритих торгів» та VI «Процедура запиту цінови х пропозицій»Закону України «Про здійснення державних з акупівель».

Отже, суд приходить до висно вку про можливість внесення змін у договори про державні закупівлі, які укладені у від повідності до розділу VIII «Про цедура закупівлі в одного уч асника».

Внаслідок укладення д оговорів між сторонами згідн о ст. 11 ЦК України, виникли циві льні права та обов' язки. Оск ільки між сторонами по справ і склалися господарські прав овідносини, то до них слід зас тосовувати положення ГК Укра їни як спеціального акту зак онодавства, що регулює право відносини у господарській сф ері.

Відповідно до абзацу 2 пункт у 1 статті 193 ГК України до викон ання господарських договорі в застосовуються відповідні положення ЦК України з ураху ванням особливостей, передба чених цим кодексом.

Статтею 626 ЦК України визнач ено поняття договору, яким є д омовленість двох або більше сторін, спрямована на встано влення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків .

Відповідно до ст. 14 ЦК Украї ни цивільні обов'язки викону ються у межах, встановлених д оговором. Зміст договору ста новлять умови (пункти) визнач ені на розсуд сторін і погодж ені ними, та умови, які є обов'я зковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст . 628 ЦКУ) Відповідно до ст.629 ЦКУ д оговір є обов'язковим до вико нання сторонами, а отже умови договору, укладеного між сто ронами є юридично обов'язков ими.

У відповідності до ст.ст. 202 , 203, 205, 206 ЦК України правочином є дія особи, спрямована на набу ття, зміну або припинення цив ільних прав та обов'язків. Пра вочини можуть бути односторо нніми та дво- чи багатосторон німи (договори). Зміст правочи ну не може суперечити цьому К одексу, іншим актам цивільно го законодавства, а також мор альним засадам суспільства. Правочин може вчинятися усно або в письмовій формі. Сторон и мають право обирати форму п равочину, якщо інше не встано влено законом. Усно можуть вч инятися правочини, які повні стю виконуються сторонами у момент їх вчинення, за винятк ом правочинів, які підлягают ь нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації , а також правочинів, для яких недодержання письмової форм и має наслідком їх недійсніс ть.

На підставі ст. 3 ЦК України , яка закріплює свободу догов ору, сторони мають право як вр егулювати у договорі свої ві дносини, які не врегульовані цими актами, так і відступити від положень актів цивільно го законодавства і врегулюва ти свої відносини на власний розсуд.

Статтею 627 ЦК України перед бачено, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні у мов договору з урахуванням в имог цього Кодексу, інших акт ів цивільного законодавства , звичаїв ділового обороту, ви мог розумності і справедливо сті.

Відповідно до ст. 638 Цивільн ого кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в на лежній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору . Як встановлено судом, сторон ами було досягнуто згоди щод о всіх істотних умов договор у.

Відповідно до ст. 654 ЦК Україн и зміна або розірвання догов ору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінює ться або розривається, якщо і нше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Статтею 188 ГК України передб ачено, що зміна та розірвання господарських договорів в о дносторонньому порядку не до пускаються, якщо інше не пере дбачено законом або договоро м.

При цьому з аналізу ч. 2 ст. 188 Г К України випливає, що пропоз ицію про зміну умов договору може направити будь-яка стор она договору.

Таким чином, висновок позив ача щодо наявності у відпові дача обов'язку розробити про ект додаткової угоди до дого вору не відповідає діючому з аконодавству України.

Відповідно до ст. ст. 43, 33, 34 ГПК України судочинство у госпо дарських судах здійснюється на засадах змагальності, сто рони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовую ть свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Кожн а сторона повинна довести ті обставини, на які вона посила ється як на підставу своїх ви мог і заперечень. Господарсь кий суд приймає тільки ті док ази, які мають значення для сп рави. Обставини справи, які ві дповідно до законодавства по винні бути підтверджені певн ими засобами доказування, не можуть підтверджуватись інш ими засобами доказування.

Проте, позивач у встановле ному чинним законодавством У країни не довів належними та допустимими доказами, що умо ви договору, а саме п. 3.1. супере чить чинному законодавству.

Крім того, позивач не довів, що між сторонами виник спір щ одо внесення змін до договор у від 14.09.2010 № 21/09/10 про закупівлю об 'єктів державного цінового р егулювання, так як не надав до казів направлення пропозиці ї відповідачу про внесення з мін до вказаного договору та доказів відмови відповідача укласти відповідну додатков у угоду.

В той же час згідно із ч. 4 ст. 18 8 ГК України лише у разі, якщо с торони не досягли згоди щодо зміни умов договору, такий сп ір може бути переданий на вир ішення до суду.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанн ям, що ґрунтується на всебічн ому, повному і об'єктивному ро згляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупност і, та враховуючи, що кожна стор она повинна довести ті обста вини, на які вона посилається , як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висно вку, що заявлені позивачем ви моги є необґрунтованими та т акими, що не підлягають задов оленню.

Відповідно до ст. 49 ГПК Укра їни витрати по сплаті держми та та інформаційно-технічног о забезпечення судового проц есу покладаються на позивача .

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 4, 33, 34, 49, 64, 75, 82, 83, 84, 85 Г ПК України, господарський су д м. Києва, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову відмовити.

2. Рішення набирає законно ї сили після закінчення деся тиденного строку з дня його п ідписання, оформленого відпо відно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу Укра їни, та може бути оскаржене в п орядку та строки, визначені Г осподарським процесуальним кодексом України.

3. Копію рішення розіслати сторонам.

Суддя Головатюк Л.Д.

Да та підписання рішення 14.02.2011

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.02.2011
Оприлюднено17.02.2011
Номер документу13793436
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —50/70

Рішення від 09.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Ухвала від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Ухвала від 07.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Разводова С.С.

Постанова від 10.06.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Капацин Н.В.

Рішення від 07.08.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Постанова від 07.10.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Ухвала від 18.06.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні