Рішення
від 07.02.2011 по справі 37/33-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

37/33-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

02.02.11р.

Справа № 37/33-10

За позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця",

м. Дніпропетровськ 

до   Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат",

 м. Кривий Ріг Дніпропетровська область    

про стягнення 12 597 грн. 12 коп.

             Суддя  Кеся Н.Б.

При секретарі судового засідання Онасенко С.Г.

Представники:

  Від позивача –Овчиніков Б.С.,  нач. відділу, довіреність № 32 від 01.01.11р.

  Від відповідача – Черевик О.М., представник, довіреність №53-02/101 від  

  20.12.10р. 

СУТЬ СПОРУ:

Державне підприємство "Придніпровська залізниця" звернулося з позовом до  Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", в якому просить господарський суд стягнути з відповідача на свою користь плату за користування вагонами   у сумі 12 597 грн. 12 коп.

В обґрунтування позову Позивач посилається на факт користування Відповідачем вагонами та безпідставне відмову оплатити надані йому послуги.

Відповідач позов не визнав, посилаючись на те, що  спірні вагони були непридатні для навантаження, про що зроблені відповідні записи в документах.

Строк вирішення спору був продовжений на п'ятнадцять днів в порядку ч. 3 ст. 69 ГПК України.

У судовому засіданні 02.02.11р. оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення  згідно зі ст. 85 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

Між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Відкритим акціонерним товариством "Криворізький залізорудний комбінат" було укладено договір №ПР/М/-09-10401-НЮдч/361 від 21.04.2009р. про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат", яка примикає  до станції Роковата  Придніпровської залізниці. Пунктом 1 Договору визначено, що згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику колії, яким є Відповідач, і яка обслуговується власними локомотивами. Вагони кожної групи знімаються з обліку після виставлення їх на передавальні колії станції Роковата і закінчення приймально-здавальних операцій. Вагони для під'їзної колії подаються локомотивом залізниці на колії №1,4,5,6,7,8  станції Роковата, де здійснюються приймально-здавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. (пункти 5,6 Договору). Час перебування на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів Залізницею Власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці (пункт 11 Договору). Власник колії сплачує залізниці плату за користування вагонами і контейнерами (пункт 15 Договору).

Крім того, між дирекцією залізничних перевезень ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" та вагонним депо Мудрьона підписаний Технологічний процес роботи пункту технічної передачі вагонів на під'їзні колії Криворізького процесу, яким передбачений порядок технічної передачі вагонів на під'їзні колії, в яких зазначено: "Всі вагони, які передаються на під'їзні колії, пред'являються до огляду черговим по станції з записом у книзі форми ВУ-14 з указівкою номера колії. При передачі групи вагонів до 15 одиниць у книзі записуються номера кожного вагону, більше 15 вагонів - номера головного і хвостового вагонів з указівкою загальної кількості пред'явлених вагонів. Огляд вагонів виконується з обох сторін оглядачами вагонів ПТП і промислового підприємства одночасно. Організація та порядок огляду вирішується сторонами виходячи з оперативних можливостей підприємства і залізниці. При цьому перевіряється технічних стан деталей, вузлів і в загалі вагонів. Технічний стан навантажених вагонів перевіряють зовнішнім оглядом, порожніх - оглядом як зовнішніх, так і внутрішніх поверхонь вагонів".

Так, станцією Роковата на під'їзну колію ВАТ  "Криворізький залізорудний комбінат" о 22 год. 00 хв. 22.03.10р. було передано порожні вагони №№ 66631573, 67150680, 67892521, 67896522, о 05 год. 00 хв. 20.03.10р. вагони №№ 66939844, 68703313, о 04 год. 00 хв. 25.03.10р. вагон № 68778430, о 19 год. 00 хв. 21.03.10р. вагон № 66897653 парку Укрзалізниці для забезпечення планових заявок на перевезення. Пам'яткою про забирання вагонів № 369 за 27.03.2010р. засвідчено, що о 03 год. 50 хв. 27.03.09р. навантажені вагони №№ 66631573, 66897653, 66939844. 67150680, 67892521, 67896522, 68703313, 68778430 27.03.2010р. вантажем "руда залізна" по перевізному документу № 45988416, оформленому відправником ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат", були прийняті станцією Роковата на станцію Ізмаїл-експорт, про що свідчить штемпель станції на перевізному документі.

Час перебування вагонів в користуванні власника під'їзної колії ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" був зафіксований в Пам'ятках форми ГУ-45 № № 446, 477, 369, які підписані відповідальними працівниками Відповідача та Позивача без заперечень, а в Пам'ятках форми ГУ-45 за №№ 463, 454 з боку  Відповідача зроблені записи про непридатність під навантаження вагонів №№64787104, 64776164, 65231854, 67150680, 67892521, 67896522, 66631573, оскільки згідно зі ст.31 Статуту залізниць України їх придатність визначає вантажовідправник.

Пунктом 7.11 вищевказаного Технологічного процесу зазначено, що вагони, які повернуті з під'їзних колій підприємства на станцію примикання, непридатні під навантаження, повинні прийматися комісійно с залученням представника промислового підприємства, представника станції і   представника ПТО.

Пунктом З Правил користування вагонами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999р., передбачено, що облік часу користування вагонами та нарахування плати за користування ними провадиться на станції відправлення та призначення за "відомістю плати за користування вагонами" форми ГУ-46, яка складається на підставі "Пам'яток про користування вагонами" форми ГУ-45, "Актів про затримку вагонів" форми ГУ-23а, "Актів загальної форми ГУ-23.

На підставі Пам'яток ф.ГУ-45 та вимог п. 3, 12 Правил користування вагонами Позивачем була складена відомість плати за користування даними вагонами ф.ГУ-46 № 27039067, яку відповідальні працівники ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" підписали із аналогічними запереченням.

Згідно зі статтею 119 Статуту  за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата.

Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення від зазначеної плати у разі затримки вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами користування вагонами і контейнерами. Під користуванням вагонами (контейнерами) слід розуміти використання відповідного рухомого складу залізниці певним суб'єктом господарської діяльності, у тому числі власником залізничної під'їзної колії, який безпосередньо приймає вагони (контейнери) від залізниці для  виконання  подальших операцій з ними, а потім повертає їх залізниці. Час користування, за який цим  суб'єктом господарської діяльності вноситься відповідна плата, визначається від моменту прийняття  вагонів (контейнерів) від  залізниці до моменту  їх повернення залізниці.

Враховуюче вищевикладені, суд вважає, що матеріали справи доводять факт користування Відповідачем спірними вагонами та обґрунтованість позовних вимог Позивача, в той час як ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" не надав доказів в обґрунтування своїх заперечень. Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

У зв'язку з цим суд задовольняє позов у повному обсязі з покладенням на Відповідача судових витрат відповідно до ст.49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 4, 32, 33, 36, 43, 45, 49, 82-85, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.    

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" (50029, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. Симбірцева, 1, р/р 26006050001915 в ЗАТ КБ "ПриватБанк" м. Дніпропетровськ, МФО 305299, код ЄДРПОУ 00191307) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса,108, р/р26006000012 у ДФ АБ "Експрес Банк", МФО 306964, код ЄДРПОУ 01073828) суму 12597 грн. 12 коп. плати за користування вагонами, 125 грн. 97 коп. витрат на державне мито, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.  

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили  після закінчення десятиденного строку з дати його підписання та в цей термін може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя

 Н.Б. Кеся

Повне рішення складено - 16.02.11р.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.02.2011
Оприлюднено19.02.2011
Номер документу13832662
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —37/33-10

Ухвала від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Ухвала від 11.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Ухвала від 15.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Ухвала від 11.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Постанова від 30.03.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Рішення від 07.02.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 19.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні