37/33-10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.03.2011 року Справа № 37/33-10
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Пруднікова В.В.(доповідач)
суддів: Чимбар Л.О., Чохи Л.В.
Секретар судового засідання: Савін В.Ю.
за участю представників сторін:
від позивача: Овчинніков Б.С. представник, довіреність №32 від 01.01.11;
від відповідача: Черевик О.М. представник, довіреність №53-02/1011 від 20.12.10;
розглянувши апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.02.2011р. у справі №37/33-10
за позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м.Кривий Ріг Дніпропетровська область
про стягнення 12 597 грн. 12 коп., -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 02.02.2011 року позов задоволено. Стягнуто з Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ суму 12597, 12 грн. плати за користування вагонами, 125, 97 грн. державного мита, 236, 00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Відкрите акціонерне товариство "Криворізький залізорудний комбінат" оскаржує зазначене рішення суду, просить його скасувати посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи.
Державне підприємство "Придніпровська залізниця" відзив на апеляційну скаргу не надало.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, колегія суддів підстав для задоволення апеляційної скарги не знаходить, виходячи з наступного.
Між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Відкритим акціонерним товариством "Криворізький залізорудний комбінат" було укладено договір №ПР/М/-09-10401-НЮдч/361 від 21.04.2009р. на експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат", яка примикає до станції Роковата Придніпровської залізниці. Пунктом 1 договору визначено, що згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику колії, яким є відповідач, і яка обслуговується власними локомотивами. Вагони кожної групи знімаються з обліку після виставлення їх на передавальні колії станції Роковата і закінчення приймально-здавальних операцій. Вагони для під'їзної колії подаються локомотивом залізниці на колії №1,4,5,6,7,8 станції Роковата, де здійснюються приймально-здавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні (п.п. 5,6 договору). Час перебування на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці (п. 11 договору). Власник колії сплачує залізниці плату за користування вагонами і контейнерами (п. 15 договору).
Сторонами по справі узгоджено Технологічний процес роботи пункту технічної передачі вагонів на під'їзні колії Криворізького залізорудного комбінату станції Роковата. Пунктами 7.1, 7.3 Технологічного процесу передбачено порядок технічної передачі вагонів на під'їзні колії: всі вагони, які передаються на під'їзні колії, пред'являються до огляду черговим по станції з записом у книзі форми ВУ-14 з зазначенням номера колії. При передачі групи вагонів до 15 одиниць, у книзі записуються номера кожного вагону, більше 15 вагонів - номера головного і хвостового вагонів з зазначенням загальної кількості пред'явлених вагонів. Огляд вагонів виконується з обох сторін оглядачами вагонів ПТП і промислового підприємства одночасно. Організація та порядок огляду вирішується сторонами виходячи з оперативних можливостей підприємства і залізниці. При цьому перевіряється технічних стан деталей, вузлів і взагалі вагонів. Технічний стан навантажених вагонів перевіряють зовнішнім оглядом, порожніх - оглядом як зовнішніх, так і внутрішніх поверхонь вагонів.
Із матеріалів справи вбачається, що станцією Роковата на під'їзну колію ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" о 22 год. 00 хв. 22.03.10р. було передано порожні вагони №№ 66631573, 67150680, 67892521, 67896522, о 05 год. 00 хв. 20.03.10р. вагони №№ 66939844, 68703313, о 04 год. 00 хв. 25.03.10р. вагон № 68778430, о 19 год. 00 хв. 21.03.10р. вагон № 66897653 парку Укрзалізниці для забезпечення планових заявок на перевезення. О 03 год. 50 хв. 27.03.10р. ці вагони здані з під'їзної колії по перевізному документу №45988416 в навантаженому стані для перевезення на станцію Ізмаїл-експорт. Час перебування вагонів в користуванні власника під'їзної колії ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" зафіксований в Пам'ятках форми ГУ-45 №№ 463, 454, 446, 477, 369, які підписані відповідальними працівниками комбінату та залізниці.
На підставі пам'яток ф.ГУ-45 станцією Роковата складено відомості плати за користування зазначеними вище вагонами ф.ГУ-46 № 27039067, яку відповідальні працівники ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" підписали із запереченнями наступного змісту: «З нарахованою сумою не згодні, так як вагони були подані непридатними під навантаження, а згідно ст. 31 Статуту залізниць України придатність вагонів під навантаження визначає вантажовідправник”.
Відповідно до матеріалів справи, а саме повідомлень на ремонт або технічне обслуговування вагонів форми ВУ-23М, книги пред'явлення вагонів вантажного парку до технічного обслуговування ф.ВУ-14 спірні вагони перед подачею на під'їзну колію були оглянуті працівниками вагоного господарства та станції в технічному і комерційному відношенні та підготовлені під навантаження.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач не надав будь-яких доказів підтверджуючих подачу залізницею під завантаження несправних вагонів.
Більш того станцією Роковата плата за користування вагонами №№ 66631573, 66897653, 66939844, 67150680, 67892521, 67896522, 68703313, 68778430 нараховувалась на підставі Пам'яток про користування вагонами форми ГУ-45 №№ 463, 454, 446, 477, 369. При цьому, після закриття Пам'ятки про забирання вагонів № 369 за 27.03.2010р., навантажені вагони №№ 66631573, 66897653, 66939844, 67150680, 67892521, 67896522, 68703313, 68778430 27.03.2010р. вантажем «руда залізна»по перевізному документу № 45988416, оформленому відправником ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат», були прийняті станцією Роковата на станцію Ізмаїл - експорт, про що свідчить штемпель станції на перевізному документі. Технічні вимоги до вагонів вантажного парку, використовуваних у міждержавному сполученні повинні відповідати вимогам Додатку 2 «Правил експлуатації, пономерного обліку й розрахунків за користування вагонів власності інших держав»№ 115-Ц від 20.05.1996 року, в іншому разі вони б не були прийняті митницею до перевезення.
За викладених обставин, суд першої інстанції правомірно задовольнив вимоги позивача, стягнувши з відповідача 12597, 12 грн. плати за користування вагонами.
Колегія суддів підстав для зміни чи скасування оскаржуваного рішення не знаходить.
Керуючись ст.ст. 103-105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.02.2011р. у справі №37/33-10 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України.
Головуючий В.В. Прудніков
Судді Л.О. Чимбар
Л.В. Чоха
Повний текст постанови складено 01.04.2011р.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2011 |
Оприлюднено | 05.04.2011 |
Номер документу | 14565891 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Прудніков Володимир Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні