Постанова
від 10.02.2011 по справі 5020-6/122-4/219
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

5020-6/122-4/219

       

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ  АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

 14 лютого 2011 року   Справа № 5020-6/122-4/219

                    Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді                                                  Лисенко В.А.,

суддів                                                                      Рибіної С.А.,

                                                                                          Гоголя Ю.М.,

за участю представників сторін:

позивача: Сторожук В.І., дов. № 25 від 11 лютого 2011 року (товариство з обмеженою відповідальністю "Екватор")

відповідача: не з'явився  (Фонд комунального майна Севастопольської міської ради)

третьої особи: не з'явився  (Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в місті Севастополі)

третьої особи: не з'явився  (Севастопольська міська рада)

прокурора: Ковалевич О.М., посвідчення № 631 від 01 лютого 2010 року (заступник прокурора міста Севастополя)

розглянувши апеляційну скаргу заступника прокурора міста Севастополя на рішення господарського суду міста Севастополя (суддя Погребняк О.С.) від 20 грудня 2010 року у справі № 5020-6/122-4/219

за позовом  товариства з обмеженою відповідальністю "Екватор" (вул. Сілаєва, 8, місто Севастополь, 99040)  

до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради (вул. Луначарського, 5, місто Севастополь, 99011)  

треті особи: 1. Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в місті Севастополі  (вул. Демідова, 13, місто Севастополь, 99011)

2. Севастопольська міська рада (вул. Леніна, 3, місто Севастополь, 99011)

за участю заступника прокурора міста Севастополя (вул. Павліченко, 1, місто Севастополь, 99011)

про визнання права власності на об'єкт незавершеного будівництва

                                                            

ВСТАНОВИВ:

                           19 жовтня 2009 року товариство з обмеженою відповідальністю "Екватор" звернулось до господарського суду міста Севастополя з позовом до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради про визнання права власності на об'єкт незавершеного будівництва (а.с. 2-5, т. 1).

                    Справа розглядалась судами неодноразово.

        Востаннє рішенням господарського суду міста Севастополя від 20 грудня 2010 року у справі № 5020-6/122-4/219 задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю "Екватор" до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради, треті особи - Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в місті Севастополі та Севастопольська міська рада, за участю заступника прокурора міста Севастополя про визнання права власності на об'єкт незавершеного будівництва (а.с. 168-178, т. 2).

                  Визнано за товариством з обмеженою відповідальністю "Екватор" право приватної власності на незавершений будівництвом об'єкт нерухомості - ринок, розташований  за адресою: місто Севастополь, вул. Сілаєва, 8, який представляє собою комплекс будинків і споруджень балансовою вартістю 181500 грн., що складається з:

        Літер "Б" суспільний туалет - 98% готовності;

        Літер "В" будівля кафе-бару - 94% готовності;

        Літер "Д" будівля торговельного павільйону - 97% готовності;

        Літер "Ц" будівля торговельного павільйону - 94% готовності;

        Літер "ЬІ" будівля торговельного павільйону - 93% готовності;

        Літер "Я" будівля торговельного павільйону - 96% готовності;

        Літер "Б1" будівля торговельного павільйону - 92% готовності;

        Літер "О1" будівля кафе-бару - 91 % готовності;

        Літер "П1" будівля торговельного павільйону - 96% готовності;          ;

        Літер "ТІ" будівля кафе-бару - 96% готовності;  

        Літер "У 1 "будівля трансформаторної-96% готовності;

        Літер "Х1" будівля торговельного павільйону - 93% готовності;

        Літер "А2" будівля кафе-бару - 92% готовності;

        Літер "В2" будівля торговельного павільйону - 99% готовності;

        Літер "№ 1" огорожа - 100% готовності;

        Літер «покриття»- 100% готовності.

                    Рішення суду обґрунтовано положеннями  пункту 3 статті 331 Цивільного кодексу України  з врахуванням того, що спірні об'єкти забудовані на підставі виданих дозволів на будівництво на певні об'єкти при наявності права користування земельної ділянки  з правом  зведення споруд.

                  Не погодившись з вказаним рішенням суду, заступник прокурора міста Севастополя звернувся до Севастопольського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати зазначене рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог (а.с. 9-18, т. 3).

                  Апеляційна скарга мотивована  порушенням судом  норм матеріального права, а саме, статей 328, 331, 358, 375, 376, 377 Цивільного кодексу України. Також, прокурор вказує на те, що  право власності  на об'єкт нерухомості може виникнути лише за умов надання земельної ділянки, на якій збудований об'єкт у встановленому порядку, спірний об'єкт повинен бути збудований за наявності дозволу на виконання будівельних робіт та прийнятий в експлуатацію, тому прокурор вважає спірний об'єкт самочинним будівництвом. На думку прокурора, в порушення ст.. 111-12 ГПК України судом не виконані вказівки Вищого господарського суду України, тобто не досліджено питань прийняття збудованого  нерухомого майна до експлуатації. Більш  детальніше доводи вказані у скарзі.

                  26 січня 2011 року від товариства з обмеженою відповідальністю "Екватор" надійшов відзив, в якому просить  апеляційну скаргу залишити без розгляду (а.с. 20-21, т. 3).

                  В судове засідання, яке призначене на 14 лютого 2011 року, Фонд комунального майна Севастопольської міської ради, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в місті Севастополі та Севастопольська міська рада явку уповноважених представників не забезпечили, про час та місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.

                  Судова колегія, враховуючи ті обставини, що явка сторін у судове засідання не визнавалась обов'язковою, визнала можливим закінчити розгляд справи без участі нез'явившихся представників сторін, за наявними в ній матеріалами.

                  Розглянувши справу повторно в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія  встановила  наступне.

                  25 січня 1995 року між закритим акціонерним товариством "КримНИОпроект" (далі-Виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Екватор" (далі-Замовник)  укладений договір № 951002 на виконання науково-технічної продукції, згідно з умовами якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання розробити проект і робочу документацію тимчасового ринку по вул. Сілаєва (а.с. 60-65, т. 2).

                  Рішенням виконавчого комітету Севастопольської міської ради народних депутатів від 20 червня 1995 року № 8/312 товариству з обмеженою відповідальністю "Екватор" надано земельну ділянку площею 1,6569 га для будівництва ринку по вул. Сілаєва міста Севастополя в тимчасове користування, строком на 5 років (а.с. 57, т. 2).

                  Пунктом 2.2 вказаного рішення товариство з обмеженою відповідальністю «Екватор»було зобов'язано, зокрема, отримати відповідний дозвіл інспекції ДАБК на будівництво.

                  У виконання рішення виконкому № 8/312 від 20 червня 1995 року між виконкомом Севастопольської міської ради народних депутатів та товариством з обмеженою відповідальністю «Екватор»укладений договір № 279 «Про взаємовідносини», за умовами якого землекористувач зобов'язався, зокрема, після отримання державного акта на земельну ділянку зареєструвати початок будівництва в інспекції ДАБК з наступною щорічною перереєстрацією будівництва; закінчити будівництво протягом одного року з дати видачі рішення міськвиконкому про надання земельної ділянці під будівництво (а.с. 58-59, т. 2).

                  10 жовтня 1996 року Управління архітектури та містобудування Севастопольської міської державної адміністрації погодило робочий проект будівництва ринку по вул. Сілаєва за умовою виконання благоустрою по проекту, про що видано висновок № С-12/96  (а.с. 79-80, т. 2).

                  01 липня 1998 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Севастополі товариству з обмеженою відповідальністю "Екватор" надано дозвіл № 17/95 на виконання будівельних робіт по будівництву об'єктів ринку за адресою: місто Севастополь, вул. Сілаєва (а.с. 66, т. 2).

                  Розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації від 11 грудня 2000 року № 2520-р було продовжено товариству з обмеженою відповідальністю «Екватор»строк тимчасового користування земельною ділянкою загальною площею 1,81 га по вул. Сілаєва для будівництва та обслуговування ринку до 01 вересня 2010 року з віднесенням земель до категорії ринковій інфраструктури відповідно до пункту 1.11.4 Українського класифікатора цільового використання землі (а.с. 11-12, т. 1).

                  08 лютого 2001 року між Севастопольською міською державною адміністрацією (далі-Адміністрація) та товариством з обмеженою відповідальністю "Екватор" (далі-Землекористувач) укладений договір № 601 на право тимчасового користування землею (далі-Договір) (а.с. 9-10, т. 1).

                  Згідно з умовами якого Севастопольська міська державна адміністрація розпорядженням № 2520-р від 11 грудня 2000 року надає, а Землекористувач приймає в тимчасове користування земельну ділянку загальною площею 1,6022 га, в тому числі під охоронними зонами 0,9671 га, розташовану в районі вул. Сілаєва, згідно з планом землекористування.

                  Відповідно до пункту 1.2. Договору земельна ділянка надається на умовах тимчасового користування строком до 01 вересня 2010 року для будівництва і обслуговування ринку.

                  Згідно з пунктом 3.2.1 Договору землекористувач має право, зокрема, зводити споруди на земельній ділянці.

                  Відповідно до пункту 3.2.2 Договору землекористувач зобов'язується, зокрема, за місяць до закінчення строку землекористування вирішити питання у встановленому законом порядку стосовно продовження строку тимчасового користування землею. У випадку не продовження строку - протягом двох місяців після закінчення строку землекористування звільнити земельну ділянку у встановленому порядку; зареєструвати об'єкти будівництва до початку робіт в інспекції ДАБК, а після закінчення будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) надати державній комісії для приймання в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

                  Таким чином, будівництво об'єкта нерухомого майна проводилося позивачем на земельній ділянці, з дотриманням вимог діючого на той час законодавства  стосовно цільового призначення землі.

                  22 травня 2001 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Севастополі товариству з обмеженою відповідальністю "Екватор" надано дозвіл № 95/448 на виконання будівельних робіт по завершенню будівництва об'єктів ринку "Слов'янський базар" за адресою: місті Севастополь, вул. Сілаєва.

                  08  серпня 2005 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Екватор" (далі-Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Спецтерміналстрой" (далі-Генпідрядник) укладений контракт підряду № 5 (далі - Контракт) (а.с. 13-14, т. 1).

                  Згідно з пунктом 1.1 Контракту Підрядник прийняв на себе зобов'язання своїми силами і коштами збудувати і здати Замовнику об'єкт нерухомості - комплекс будівель і споруд, розташований по вул. Сілаєва, 8 міста Севастополя (ринок "Слов'янський базар") (далі - Об'єкт) у відповідності із затвердженою проектно-кошторисною документацією і обумовлений Контрактом строк, а Замовник зобов'язався надати Генпідряднику будівельну площадку, проектно-кошторисну документацію, забезпечити своєчасне фінансування будівництва, прийняти завершений будівництвом об'єкт і повністю сплатити вартість виконаних робіт.

                  17 січня 2006 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Севастополі товариству з обмеженою відповідальністю "Екватор" було надано дозвіл № 186 на виконання будівельних робіт по будівництву адміністративного блоку на ринку "Слов'янський базар" за адресою: місто Севастополь, вул. Сілаєва (а.с. 65, т. 1).

                  Актом державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта від 16 березня 2007 року, зареєстрованого Інспекцією ДАБК від 19 березня 2007 № 61, затвердженого розпорядженням Ленінської районної державної адміністрації від 19 березня 2007 року № 279-р, було прийнято в експлуатацію будівництво адміністративного блоку на ринці «Слов'янський базар».

                Відповідно до вказаного акту, проектна документація затверджена висновком управління містобудівництва № С-190/05, дозвіл на виконання будівельних робіт виданий інспекцією ДАБК № 186 від 17 січня 2006 року; будівельно-монтажні роботи здійснено в термін - з січня 2006 року по лютий 2007 року.

                  Свідоцтвом № 27000058 від 25 серпня 2009 року про відповідність збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил Інспекція ДАБК у місті Севастополі засвідчила відповідність закінченого будівництвом об'єкта - адміністративної будівлі (Літ. Г) по вул. Сілаєва, 8, загальною площею 41,3 кв.м.

                  Як вбачається з матеріалів справи у 2008 році позивач звертався до Севастопольської міської ради з метою оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку по вул. Сілаєва для розміщення ринку.

                  Листом від 01 вересня 2008 року № 03-15/3401 Севастопольська міська рада запропонувала товариству з обмеженою відповідальністю «Екватор»представити оформлені та узгоджені у встановленому порядку матеріали попереднього узгодження міста розташування земельної ділянки, підготовку яких забезпечує Севастопольська міська державна адміністрація (а.с. 68-69, т. 2).

                  Докази про оформлення права користування земельною ділянкою на новий строк в матеріалах справи відсутні, але комплекс  спірних об'єктів нерухомості збудований в період  користування позивачем земельною ділянкою у встановленому законом прядку.

                  Відповідно до довідки від 19 лютого 2009 року № 5-2/299-2 Управління містобудування і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації - території ринку «Слов'янський базар»загальною площею 1,81 га, поіменованої у розпорядженні № 2520-р від 11 грудня 2000 року за адресою «вул. Сілаєва», присвоєна адреса: місто Севастополь, вул. Сілаєва, № 8 (а.с. 79, т. 1).

                  Як вбачається з матеріалів справи, на зазначеній земельній ділянці зведені об'єкти нерухомості незакінчені будівництвом, які згідно з матеріалами технічної інвентаризації комунального підприємства Севастопольської міської ради "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" становлять собою комплекс будинків і споруд ринку "Слов'янський базар"  по вул. Сілаєва, 8 міста Севастополя, який складається:

        Літер "Б" суспільний туалет - 98% готовності;

        Літер "В" будівля кафе-бару - 94% готовності;

        Літер "Д" будівля торговельного павільйону - 97% готовності;

        Літер "Ц" будівля торговельного павільйону - 94% готовності;

        Літер "ЬІ" будівля торговельного павільйону - 93% готовності;

        Літер "Я" будівля торговельного павільйону - 96% готовності;

        Літер "Б1" будівля торговельного павільйону - 92% готовності;

        Літер "О1" будівля кафе-бару - 91 % готовності;

        Літер "П1" будівля торговельного павільйону - 96% готовності;          ;

        Літер "ТІ" будівля кафе-бару - 96% готовності;  

        Літер "У 1 "будівля трансформаторної-96% готовності;

        Літер "Х1" будівля торговельного павільйону - 93% готовності;

        Літер "А2" будівля кафе-бару - 92% готовності;

        Літер "В2" будівля торговельного павільйону - 99% готовності;

        Літер "№ 1" огорожа - 100% готовності;

        Літер «покриття»- 100% готовності.

                  Згідно  з довідкою товариства з обмеженою відповідальністю "Екватор" № 278 від 16 жовтня 2009 року балансова вартість цілісного майнового комплексу ринку "Слов'янський базар" Товариства з обмеженою відповідальністю "Екватор", розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. Сілаєва, 8 складає 181500,00 грн. (т. 1, арк. с. 80).

                  Відповідно до висновку акту технічного обстеження ДАБК від 12 березня  2009 року № 244 та оцінки стану будівельних конструкції вказаного об'єкту - дефектів та відхилень при обстеженні об'єктів не було виявлено. Будівлі торговельного призначення, які знаходяться на території ринку "Слов'янський базар" не закінчені будівництвом та вимагають проведення робіт по його завершенню. Відповідно до пункту 4.9 Положення «Про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт», який затверджений наказом Держбуду України від 05 грудня 2000 року № 273 для влаштування тимчасових переносних павільйонів, які не вимагають влаштування фундаментів не потрібно дозволу на проведення будівельних робіт (а.с. 64, т. 1).

                  06 липня 2009 року позивач звернувся до КП «БТІ та ДРОНМ»СМР із заявою № 169 про здійснення державної реєстрації права власності на незакінчений будівництвом об'єкт нерухомого майна - комплекс будівель та споруд, які розташовані за адресою: місто Севастополь, вул. Сілаєва, 8, а також до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради із заявою № 168 від 06 липня 2009 року з проханням оформити Свідоцтво про право власності на спірний об'єкт.

                  Листом від 10 липня 2009 року № 5147 КП «БТІ та ДРОНМ»Севастопольської міської ради, посилаючись на пункт 6.1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, яке затверджено Наказом Міністерства юстиції України від 07 лютого 2002 року за № 7/5, зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 18 лютого 2002 року за № 157/644, зазначило, що оформлення свідоцтва про право власності на об'єкт незавершеного будівництва можливе лише за рішенням суду про визнання права власності (а.с. 16, т. 1).

                  Листом від 12 серпня 2009 року № 3542 Фонд комунального майна Севастопольської міської ради, посилаючись, зокрема, на статтю 331 Цивільного кодексу України зазначив про те, що право власності на об'єкт незакінченого будівництва не може бути оформлено, оскільки до приймання об'єкта в експлуатацію відсутній об'єкт нерухомого майна (а.с. 15, т. 1).

                  Відмова комунального підприємства «БТІ та ДРОНМ»Севастопольської міської ради та Фонду комунального майна Севастопольської міської ради зареєструвати право власності на об'єкти нерухомого майна, що не закінчені будівництвом, на думку позивача, стало підставою для звернення позивача до господарського суду з вимогою про визнання права власності не об'єкт незавершеного будівництва.

                  Обговоривши доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає  задоволенню, виходячи з наступного.

                 Відповідно до  норм статей  331 та 332 Цивільного кодексу України право власності на новостворене або перероблене майно виникає у особи за умови, що вказане майно створено або перероблено на кошти цієї особи, а його створення не суперечить вимогам закону або договору.

                  Право власності на новостворене нерухоме майно - житлові будинки, будівлі, споруди тощо виникає з моменту завершення будівництва, створення майна. Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

                  Відповідно до частини 3 статті 331 Цивільного кодексу України до завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна).

                  У разі необхідності особа, зазначена в абзаці першому цієї частини, може укласти договір щодо об'єкта незавершеного будівництва, право власності на який реєструється органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно на підставі документів, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою для створення об'єкта нерухомого майна, проектно-кошторисної документації, а також документів, що містять опис об'єкта незавершеного будівництва.

                    Таким чином, законодавство України за певних умов дозволяє  визнати об'єкт незавершеного будівництва самостійним об'єктом цивільного обороту, фактично прирівняним до об'єкту нерухомості.

                    З матеріалів справи вбачається, що позивач мав певний інтерес щодо об'єкту незавершеного будівництва, а саме прагнення вчинити правочин із зазначеним об'єктом, тобто укласти кредитний договір з  договором іпотеки, визначив предметом іпотеки спірне  нерухоме майно.        

                    Листом Міністерства юстиції України від 10 травня 2006 року № 19-32/1 "Щодо порядку державної реєстрації прав власності на об'єкти незавершеного будівництва" передбачено, що для реєстрації прав власності на об'єкти незавершеного будівництва, необхідна наявність, зокрема, дозволу на виконання будівельних робіт. Цей документ видається, зокрема, на підставі  проектної документації,  що  включає в  себе кошторис будівництва.

                  Відповідно до вказаного листа, для реєстрації прав власності на об'єкти незавершеного будівництва, крім документів, визначених Тимчасовим положенням, необхідно подавати також:

                  1. державний  акт  на  право  власності  або постійного користування земельною ділянкою, що посвідчує право власності або постійного користування земельною ділянкою

юридичною чи фізичною особою, виданий в установленому порядку або договір оренди земельної ділянки;

                 2.  проектно - кошторисну документацію  (яка  необхідна для ідентифікації об'єкта незавершеного будівництва та прийняття реєстратором  рішення  про  державну  реєстрацію  об'єкта  незавершеного будівництва, зокрема, коротка характеристика об'єкта незавершеного

будівництва (будови)  та його  склад,  відомості  про  черговість будівництва та пускові комплекси, а також перелік будинків та споруд, що проектуються у складі комплексу. Ця інформація зазначається у проектній документації згідно з вимогами ДБН А.2.2-3-2004 "Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та   затвердження проектної документації для будівництва", затверджений наказом Держбуду України від 20 січня 2004 року.          

                  3. дозвіл на виконання будівельних робіт, виданий в установленому законодавством порядку;

                  4. опис об'єкта незавершеного будівництва складається при проведенні

інвентаризаційних робіт бюро технічної інвентаризації;

                  5. документи, які підтверджують виникнення права власності у особи на об'єкт незавершеного будівництва, зокрема:

                  - якщо будівництво ведеться особою, яка має стати власником цього об'єкта після закінчення його будівництва, то для реєстрації подаються вище перелічені документи;

                  - якщо у будівництві бере участь підрядник, для реєстрації подається   крім вище перелічених документів, договір будівельного підряду;

                  - якщо у будівництві беруть участь замовник та інвестор, для реєстрації подається крім вище перелічених документів, договір між замовником та   інвестором укладений у встановленому законом порядку.

                  Відповідно до Закону України "Про запобігання впливу світової фінансової  кризи  на  розвиток будівельної галузі та житлового будівництва" № 800-VI від 25 грудня 2008 року суб'єктам господарської діяльності дозволяється проводити державну реєстрацію права власності в бюро технічної інвентаризації на об'єкти незавершеного будівництва та їх частини (пункт 3 статті 3 Закону).

                  Таким чином,  діючим законодавством України передбачена реєстрація права власності на об'єкти незавершеного будівництва при дотриманні встановленого порядку та представленні необхідних документів, зокрема дозволу на виконання будівельних робіт, а також документів, що підтверджують право на користування земельною ділянкою, на якій здійснюється будівництво.

                       З матеріалів справи вбачається   наявність у позивача дозволу на виконання будівельних робіт на земельній ділянці, яка була надана позивачу у встановленому законодавством порядку та використовувалась ним відповідно до цільового призначення (для будівництва та обслуговування ринку).

                  Дозвіл на будівництво спірного об'єкту нерухомого майна був отриманий позивачем, відповідно до вимог діючого законодавства. Зокрема, дозволи на виконання будівельних робіт №17/95 від 01 липня 1998 року (а.с. 66, т. 2), № 95/448 від 22 травня 2001 року (а.с. 67, т. 2), № 186 від 17 січня 2006 року (а.с. 65, т. 1), які надані Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Севастополі, проектна документація ринку "Слов'янський базар", матеріали справи комунального підприємства Севастопольської міської ради „Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" на об'єкт незавершеного будівництва, розташованого за адресою: місто Севастополь, вул. Сілаєва, 8.

                  Зазначене виключає  підставі вважати спірний об'єкт незавершеного будівництва самочинним будівництвом відповідно до  статті 376 Цивільного кодексу України, тому доводи апеляційної скарги прокурора в частині визначення спірного об'єкту як самочинного будівництва спростовуються матеріалами справи.          

                    Доводи апеляційної скарги  відносно невиконання судом першої інстанції вказівок Вищого господарського суду не приймаються до уваги, оскільки судом касаційної інстанції  зазначено про відсутність доказів прийняття спірних об'єктів до експлуатації, що не є вказівкою в розумінні ст.. 111-12 ГПК України (а.с.120 т.2).

                    Ти обставини, що позивач звернувся до суду з позовом про визнання права власності на об'єкт незавершеного будівництва, а не оскаржив відмову в реєстрації права власності на незавершене будівництво не є підставою для відмови у позові, оскільки кожна особа має право на звернення до суду  за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. При цьому спосіб  захисту цивільних прав обирає особа, яка вважає своє право порушеним.

                    У даному випадку порушенням права позивача є невизнання його права власності на об'єкти, будівництво яких не завершено. Визнання права на підставі пункту 1 ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України  є  способом захисту цивільного права, встановлений законом.

                    Відповідно до статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" підставою для реєстрації права власності, в тому числі і на об'єкти, будівництво яких не завершено, є рішення судів, що набрали законної сили.

                  Враховуючи вищевикладене, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно про задоволення позовних вимог.

                  Відповідно до пункту 1   статті 103 Господарського процесуального кодексу України апеляційна інстанція за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити рішення місцевого господарського суду без змін, а  скаргу без задоволення.          

                  Керуючись статтями 101, 103 (п. 1  ), 105 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

                           1. Апеляційну скаргу заступника прокурора міста Севастополя залишити без задоволення.

                  2. Рішення господарського суду міста Севастополя від 20 грудня 2010 року у справі № 5020-6/122-4/219 залишити без змін.                    

                                                  

Головуючий суддя                                                  В.А. Лисенко

Судді                                                                                С.А. Рибіна

                                                                                Ю.М. Гоголь

СудСевастопольський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.02.2011
Оприлюднено19.02.2011
Номер документу13835063
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-6/122-4/219

Ухвала від 25.06.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Кот O.B.

Ухвала від 04.04.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Кот O.B.

Постанова від 10.02.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Лисенко Валентина Анатоліївна

Ухвала від 26.01.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Лисенко Валентина Анатоліївна

Ухвала від 26.01.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Лисенко Валентина Анатоліївна

Рішення від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні