Рішення
від 10.02.2011 по справі 4/497
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 4/497 10.02.11

За позовом Заступника Генерального прокурора України в інтерес ах держави в особі Кабінету М іністрів України та Міністер ства фінансів України

До 1. Міністерство економ іки України

2. Державного департа менту України з питань викон ання покарань

3. Приватного підприєм ства “ПРМУ-98”

Про визнання недійсними рішен ня тендерного комітету, Міні стерства економіки та догово ри постачання вугілля

С уддя Борисенко І.І.

Представники:

Від прокуратури Ор ленко А.О.

Від позивачів 1. Нест еренко О.І.

2. не зявивс я , предст.Корінська І.С.-за дов.

Від відповідача 1. Ж елевська Є.І.

2. Коліно вський В.В., Мотлях С.Г., Шепель О.Л.

3. Осикін В.О.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник Генерального прокурора України звернувся до суду в інтересах держави в особі: Кабінету Міністрів Ук раїни, Міністерства фінансів України з позовом до Міністе рства економіки України, Дер жавного департаменту Україн и з питань виконання покаран ь, Приватного підприємства “ ПРМУ-98” про:

- визнання недійсним рішенн я тендерного комітету Держав ного департаменту України з питань виконання покарань, о формлене протоколом № 25 від 07.07 .2010, щодо здійснення закупівлі вугілля кам' яного (вугілля марки і класу ДГР 0-200 (або еквів алент марки і класу ГР 0-200) та ву гілля марки і класу АС 6-13 в одно го учасника, у Приватного під приємства “ПРМУ-98”, зареєстро ваного за адресою: вул. С. Лаз о, 15А, м. Павлодар, Дніпропетров ська обл., 51400.

- визнання недійсним рішенн я Міністерства економіки Укр аїни, оформлене листом-погод женням № лп 283 від 22.07.2010, про погод ження процедури закупівлі в одного учасника вугілля кам' яного (вугілля марки і класу Д ГР 0-200 (або еквівалент марки і к ласу ГР 0-200) та вугілля марки і к ласу АС 6-13 в одного учасника, у Приватного підприємства “ПР МУ-98” на замовлення Державног о департаменту України з пит ань виконання покарань у При ватного підприємства “ ПРМУ- 98”, очікуваною вартістю (з ПДВ ) 13 806 500,00 грн.

- визнання недійсним догові р №56 від 27.07.2010р., укладений між Де ржавним департаментом Укра їни з питань виконання пок арань та Приватним підприємс твом “ПРМУ-98”, щодо постачання вугілля кам' яного (вугілля марки і класу ДГР 0-200 (або еквів алент марки і класу ГР 0-200) в орі єнтованій кількості 6670 тонн.

- визнання недійсним догові р №57 від 27.07.2010р., укладений між Де ржавним департаментом Украї ни з питань виконання покара нь та Приватним підприємство м “ПРМУ-98”, щодо постачання ву гілля кам' яного (вугілля ма рки і класу АС 6-13 в орієнтовані й кількості 12 560 тонн.

Крім того, позивач в порядку ст. 66, 67 Господарського процесу ального кодексу України, на ч ас судового розгляду та до ви рішення справи по суті проси в вжити заходи до забезпечен ня позову, а саме, заборонити Д ержавному департаменту Укра їни з питань виконання покар ань перераховувати кошти на виконання договору № 56 та №57 в ід 27.07.2010, укладеного між Державн им департаментом України з п итань виконання покарань та Приватним підприємством “ПР МУ-98”, щодо постачання вугілля кам' яного (вугілля марки і к ласу ДГР 0-200 (або еквівалент мар ки і класу ГР 0-200) та вугілля мар ки і класу АС 6-13) в одного учасн ика, у Приватного підприємст ва “ПРМУ-98” на замовлення Держ авного департаменту України з питань виконання покарань у Приватного підприємства “ ПРМУ-98”, очікуваною вартістю ( з ПДВ) 13 806 500,00 грн.

Кабінет Міністрів України та Міністерство фінансів Ук раїни вважають позовні вимог и обґрунтованими та такими, щ о підлягають задоволенню, пі дтримують доводи та вимоги З аступника Генерального прок урора України, а також підста ви, з яких порушено питання пр о визнання недійсним рішення тендерного комітету, рішенн я Міністерства економіки Укр аїни, договори постачання, пр о що зазначили в своїх письмо вих поясненнях поданих до го сподарського суду.

Міністерство економіки Ук раїни надало відзив на позов ну заяву від 07.12.2010р., в якому запе речує проти позовних вимог в частині скасування рішення Міністерства економіки Укра їни від 22.07.2010 № ЛП 283.

Відповідач-2 Державний депа ртамент України з питань вик онання покарань позовні вимо ги не визнає, просить відмови ти Заступнику Генерального п рокурора України, що діє і інт ересах держави в особі Кабін ету Міністрів України, Мініс терства фінансів України, у з адоволенні вимог про визнанн я недійсним рішення тендерно го комітету, рішення Міністе рства економіки України, дог оворів постачання вугілля ка м' яного, свої заперечення в иклав у письмовому відзиві н а позовну заяву від 07.12.2010р.

Приватне підприємство “ПР МУ-98” також позовні вимоги не визнає, свої заперечення вик лало у письмовому відзиві на позовну заяву від 21.12.2010р.

Клопотання Позивача про вж иття заходів до забезпечення позову суд не задовольняє з о гляду на наступне.

Відповідно до ст. 66 Господар ського процесуального кодек су України, господарський су д за заявою сторони, прокурор а чи його заступника, який под ав позов, або з своєї ініціати ви має право вжити передбаче них статтею 67 цього Кодексу за ходів до забезпечення позову . Забезпечення позову допуск ається в будь-якій стадії про вадження у справі, якщо невжи ття таких заходів може утруд нити чи зробити неможливим в иконання рішення господарсь кого суду.

Статтею 67 ГПК України визна чено, що позов забезпечуєтьс я: накладенням арешту на майн о або грошові суми, що належат ь відповідачеві; забороною в ідповідачеві вчиняти певні д ії, забороною іншим особам вч иняти дії, що стосуються пред мета спору; зупиненням стягн ення на підставі виконавчого документа або іншого докуме нта, за яким стягнення здійсн юється у безспірному порядку .

Господарський суд міста Ки єва дослідивши подані позива чем матеріали, враховуючи те , що забезпечення позову є зас обом запобігання можливим по рушенням майнових прав чи ох оронюваних законом інтересі в юридичної або фізичної осо би, дійшов висновку, що у відом остях, які містяться у подани х позивачем матеріалах, відс утні достатні підстави вважа ти, що невжиття заходів до заб езпечення позову у даній спр аві може утруднити чи зробит и неможливим виконання рішен ня господарського суду по да ній справі. А тому, заявлена по зивачем заява про забезпечен ня позову є необґрунтованою і задоволенню не підлягає.

В процесі розгляду справи М іністерство економіки Украї ни (Відповідач-1) подало клопот ання, відповідно до якого про сить суд припинити проваджен ня у справі №4/497 в частині позов ної вимоги щодо визнання лис та-погодження від 22.07.10 № лп 283 нед ійсним.

Розглянувши клопотання Ві дповідача-1 про припинення пр овадження у справі в частині позовних вимог про визнання листа-погодження від 22.07.10 № лп 2 83 недійсним суд відмовив у йог о задоволенні з огляду на нас тупне.

Відповідно до п.1 ст.80 ГПК Укр аїни, Господарський суд прип иняє провадження у справ, якщ о спір не підлягає вирішенню в господарських судах Украї ни.

Як вбачається з позовної за яви, позивач просить суд визн ати недійсним рішення Мініст ерства економіки України, оф ормлене листом-погодженням № лп 283 від 22.07.2010, про погодження пр оцедури закупівлі в одного у часника вугілля кам' яного н а замовлення ДДУ ПВП, у Приват ного підприємства “ПРМУ-98” , о чікуваною вартістю (з ПДВ) 13 806 500 грн.

Відповідно до ст. 20 ГПК Украї ни, держава забезпечує захис т прав і законних інтересів с уб' єктів господарювання та споживачів.

Кожен суб' єкт господарюв ання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні і нтереси зазначених суб' єкт ів захищаються зокрема, шлях ом визнання або повністю або частково недійсними актів о рганів державної влади та ор ганів місцевого самоврядува ння, актів інших суб' єктів, щ о суперечать законодавству, ущемляють права та законні і нтереси суб' єкта господарю вання або споживачів; визнан ня недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.

Таким чином, з наведеного вб ачається, що зазначена вимог а підлягає вирішенню господа рським судом, оскільки Позив ач просить суд визнати недій сним рішення Міністерства ек ономіки України про погоджен ня процедури закупівлі в одн ого учасника вугілля кам' ян ого на замовлення Державного департаменту України з пита нь виконання покарань»у Прив атного підприємства “ПРМУ-98” , очікуваною вартістю (з ПДВ) 13 806 500,00 грн.

18.01.2011р. в судовому засіданні п редставником Генеральної пр окуратури України заявлено к лопотання про продовження ст року розгляду справи, відпов ідно до ч.3.ст.69 ГПК України та п росить відкласти розгляд спр ави в зв' язку з тим, що виник ла необхідність витребувати у Міністерства охорони здор ов' я України інформацію, з я ких підстав Міністерством ви дано лист від 21.07.2010р. №05.01-11-827 про пі дтвердження нагальної потре би в закупівлі Державним деп артаментом України з питань виконання покарань, оскільки заперечуючи проти задоволен ня позову, Міністерство екон оміки України в відзиві на по зовну заяву зазначило про те , що Державним департаментом України з питань виконання п окарань було надано документ и, що підтверджували нагальн у потребу в здійсненні закуп івлі. Зокрема, як указано у ві дзиві, до Мінекономіки було н адано лист від 21.07.2010р. №05.01-11-827, в яко му зазначено, що Міністерств о охорони здоров' я України з метою уникнення розповсюдж ення інфекційних хвороб в ус тановах виконання покарань п ідтверджує нагальну потребу в закупівлі Департаментом в угілля в одного учасника.

Клопотання Генеральної пр окуратури України було задов олено судом, Ухвалою суду від 18.01.2011р. розгляд справи було від кладено на 03.02.2011р. та направлено запит до Міністерства охоро ни здоров' я України з проха нням надати інформацію, з яки х підстав Міністерством вида но лист від 21.07.2010р. №05.01-11-827 про підт вердження нагальної потреби в закупівлі Державним депар таментом України з питань ви конання покарань.

03.02.2011р. в судовому засіданні, з усної інформації представни ків відповідачів, суду довед ено, що Міністерством охорон и здоров' я України направле на відповідь на запит суду, ал е Господарський суд міста Ки єва не отримав відповідь Мін істерства охорони здоров' я України на запит суду від 18.01.2011 р. Суд вважав за доцільне огол осити в судовому засіданні перерву до 10.02.2011р. для перевірк и отримання відповіді від Мі ністерства охорони здоров' я України на запит суду.

Тому, спір вирішено у біль ш тривалий строк, ніж встанов лено частиною першою ст.69 ГПК України.

На час розгляду справи 10.02.201 1р. офіційної відповіді від Мі ністерства охорони здоров' я України суду не надійшло, че рез факсимільний зв'язок суд у передано лист за підписом М.А. Ситенко в якому зазначе но, що рішення з порушеного пи тання приймалось колишнім пе ршим заступником Міністра - г оловним державним санітарни м лікарем України Рожковим Г.С., який затребував всі мат еріали листування та до відд ілу санітарно - гігієнічного благополуччя населення Депа ртаменту організації саніта рно-епідеміологічного нагля ду МОЗ України не повернув.

Розглянувши надані учасни ками судового процесу докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, з' ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги і заперечення проти поз ову, об' єктивно оцінивши в с укупності докази, які мають з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Гос подарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

07.07.2010 тендерним комітетом Державного департаменту Укр аїни з питань виконання пока рань прийнято рішення, оформ лене протоколом № 25 від 07.07.2010, щод о здійснення закупівлі вугіл ля кам' яного для потреб Дер жавної кримінально-виконавч ої служби шляхом застосуванн я процедури закупівлі в одно го учасника, у Приватного під приємства “ПРМУ-98”, розташова ного за адресою: вул. С. Лазо,15А, м.Павлодар, Дніпропетровськ а обл.., 51400.

Міністерством економіки У країни прийнято рішення, офо рмлене листом-погодженням № лп 283 від 22.07.2010, про погодження пр оцедури закупівлі в одного у часника вугілля кам' яного( вугілля марки і класу ДГР 0-200 (а бо еквівалент марки і класу Г Р 0-200) та вугілля марки і класу А С 6-13) в одного учасника, у Прива тного підприємства «ПРМУ-98) на замовлення Державного депар таменту України з питань вик онання покарань у Приватного підприємства “ПРМУ-98”, очікув аною вартістю (з ПДВ) 13 806 500,00 грн.

27.07.2010 між Державним департаме нтом України з виконання пок арань та Приватним підприємс твом “ПРМУ-98” було укладено до говори №56 та №57 на постачання в угілля.

Відповідно до умов договор у №56 від 27.07.2010 Приватне підприєм ство “ПРМУ-98” зобов'язується п ередати вугілля кам' яного ( вугілля марки і класу ДГР 0-200 (а бо еквівалент марки і класу Г Р 0-200) в орієнтованій кількості 6670 тонн і доставити його до ста нції або на склад установи ви конання покарань та слідчого ізолятора ДДУ ПВП згідно з ро знарядками Державного депар таменту України з питань вик онання покарань (Покупець) ві дповідно до його потреби, а По купець - забезпечити прийман ня та оплату товару.

Сума договору складає 3,8 млн грн.. і складається із вартост і переданого товару і вартос ті залізничного тарифу та/аб о автотранспортного тарифу з ПДВ.

Відповідно до умов договор у №57 від 27.07.2010 Приватне підприєм ство “ПРМУ-98” зобов'язується п ередати вугілля марки і клас у АС 6-13 в орієнтованій кількос ті 12560 тонн і доставити його до станції або на склад установ и виконання покарань та слід чого ізолятора ДДУ ПВП згідн о з рознарядками Державного департаменту України з питан ь виконання покарань (Покупе ць) відповідно до його потреб и, а Покупець - забезпечити при ймання та оплату товару.

Сума договору складає 10,0 млн . грн. і складається із вартост і переданого товару і вартос ті залізничного тарифу та/аб о автотранспортного тарифу з ПДВ.

Згідно з протоколом тендер ного комітету Державного деп артаменту України з питань в иконання покарань № 25 від 07.07.2010 п роцедура закупівлі вугілля к ам' яного (вугілля марки і кл асу ДГР 0-200 (або еквівалент марк и і класу ГР 0-200) та вугілля марк и і класу АС 6-13 в одного учасник а застосовується у зв'язку із нагальною потребою у здійсн енні закупівлі такої продукц ії, забезпечення безперебійн ого його постачання до устан ов-отримувачів, наявними еко номічними обставинами у держ аві та соціальним статусом з асуджених і осіб, взятих під в арту, на підставі абз. 7 п. 83 Поло ження про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні ко шти, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 921 від 17.10.2008.

У листі Мінекономіки на адр есу ДДУ ПВП №3304-26/7419-07 від 22.07.2010р. щод о погодження процедури закуп івлі зазначено, що Мінеконом іки погоджує процедуру закуп івлі в одного учасника на під ставі Положення про закупів лю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України №921 від 17.10.2008р. та По рядку погодження застосуван ня процедури торгів з обмеже ною участю та процедури заку півлі в одного учасника, затв ердженого наказом Мінеконом іки №64 від 30.01.2009р.

Позивач вважає, що вказані р ішення тендерного комітету Д ержавного департаменту Укра їни з питань виконання покар ань, Мінекономіки України пр ийняті, та договори постачан ня вугілля укладені у поруше ння вимог чинного законодавс тва, а саме, що у вказаному Про токолі тендерного комітету в ідсутні будь-які посилання н а факти, які б свідчили про нем ожливість Державного департ аменту України з питань вико нання покарань передбачити н астання відповідних особлив их економічних чи соціальних обставин.

На думку Позивача, фактичні обставини прийняття вказано го рішення тендерного коміте ту (середина бюджетного року , постійна потреба у забезпеч енні постачання вугілля) сві дчать про невідповідність на ведених у протоколі тендерно го комітету обставин положен ням абз. 7 п.83 Положення.

За твердженням Позивача, п. 83 Положення про закупівлю тов арів, робіт і послуг за держав ні кошти, встановлено виключ ний порядок підстав застосув ання процедури закупівлі в о дного учасника. Проте, в дано му випадку будь-які з них відс утні. У вказаному протоколі т ендерного комітету відсутн і будь-які посилання на факти , які б свідчили про неможливі сть Державного департаменту України з питань виконання п окарань передбачити настанн я відповідних особливих екон омічних та соціальних обстав ин.

Отже, у тендерного комітет у Державного департаменту Ук раїни з питань виконання пок арань не було підстав для при йняття рішення про застосува ння процедури закупівлі вугі лля в одного учасника, а у Мін економіки України - для пого дження застосування такої пр оцедури.

Оцінюючи наявні в матеріал ах справи документи та дослі джуючи в судовому засіданні докази, господарський суд вв ажає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню вихо дячи з наступного:

Державні закупівлі повинн і здійснюватися відповідно д о вимог Закону України “Про з дійснення державних закупів ель”, метою якого є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупц ії у цій сфері, розвиток добро совісної конкуренції, забезп ечення раціонального та ефек тивного використання держав них коштів.

Вказаний Закон передбача є можливість здійснення держ авної закупівлі шляхом засто сування процедури закупівлі в одного учасника.

При цьому порядок здійснен ня процедури (що діяв на момен т прийняття оскаржуваних ріш ень) закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти у о дного учасника визначений По ложенням про закупівлю товар ів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 17 жовтня 2008 року № 921.

Відповідно до п. 82 Положення закупівля в одного учасника - це процедура, відповідно до якої замовник укладає догові р про закупівлю з учасником п ісля проведення з ним перего ворів.

При цьому вказана процедур а застосовується виключно у випадках вказаних у пункті 83 П оложення.

Як підстава для проведення закупівлі кам'яного вугілля в одного учасника відповіда чами зазначено абз. 7 п. 83 - наг альну потребу у здійсненні з акупівлі такої продукції, за безпечення безперебійного ї ї постачання до установ-отри мувачів, наявними економічни ми обставинами у державі та с оціальним статусом засуджен их і осіб, взятих під варту.

Відповідно до абзацу 7 пунк ту 83 Положення процедура заку півлі в одного учасника заст осовується замовником після погодження уповноваженим ор ганом у встановленому ним по рядку у разі нагальної потре би у здійсненні закупівлі у з в'язку з особливими економіч ними чи соціальними обставин ами, яких замовник не міг пере дбачити, у тому числі закупів лі, пов'язаної з ліквідацією н аслідків надзвичайних ситуа цій.

Тобто, процедура державної закупівлі в одного учасника може застосовуватися за сук упної наявності таких обстав ин:

- нагальна потреба у з дійсненні закупівлі;

- така нагальна потр еба виникла внаслідок осо бливих економічних чи соці альних обставин;

- настання відповідни х обставин замовник не міг пе редбачити.

Однак, ні Державний департ амент України з питань викон ання покарань, що є замовнико м продукції, ні Міністерство економіки України, яке здійс нило погодження відповідної закупівлі не довели суду ная вність всіх зазначених обста вин.

Безпідставними є посиланн я відповідачів на те, що відпо відна закупівля була здійсне на правомірно у зв'язку із наг альною необхідністю закупів лі продукції для установ кри мінально-виконавчої системи , у яких відбувають покарання засуджені та які мають особл ивий соціальний статус.

Суд вважає, що потреба у заб езпеченні відповідних устан ов продукцією, в тому числі ка м'яним вугіллям, є прогнозова ною, а відтак поставка продук ції повинна забезпечуватись планово та систематично.

Необґрунтованими є посил ання представників Відповід ачів як на нагальну потребу в закупівлі Департаментом вуг ілля, що дає підстави для пров едення закупівлі в одного уч асника на те, що Міністерство м охорони здоров' я України надано лист від 21.07.10 № 05-11-827, в яком у зазначено, що Міністерство охорони здоров' я України з метою уникнення розповсюдже ння інфекційних хвороб в уст ановах виконання покарань пі дтверджує нагальну потребу в закупівлі Департаментом вуг ілля в одного учасника.

На запит суду до Міністерст ва охорони здоров' я України про надання інформацію, з як их підстав Міністерством вид ано лист від 21.07.2010р. №05.01-11-827 про під твердження нагальної потреб и в закупівлі Державним депа ртаментом України з питань в иконання покарань, офіційної відповіді не отримано.

Відповідно до частини 2 ст атті 19 Конституції України ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак порушення замовник ом законодавства при визначе нні умов проведення державно ї закупівлі продукції не мож е вважатися обставиною, яка н им не могла бути передбачена .

При цьому відповідна обста вина не є особливою соціальн ою чи економічною обставиною , наявність якої вимагає зако нодавство для проведення про цедури державної закупівлі в одного учасника.

Крім того, відповідно до абз . 16 ч.1 ст. 39 Закону процедура заку півлі в одного учасника заст осовується замовником після погодження з Уповноваженим органом у порядку, затвердже ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Такий порядок не повине н суперечити цьому Закону.

Відповідно до абз.17 Закону, д ля застосування процедури за купівлі в одного учасника за мовник подає до Уповноважено го органу документи, визначе ні Порядком погодження засто сування процедури закупівлі в одного учасника, затвердже ним Кабінетом Міністрів Укра їни.

На момент прийняття рішенн я щодо здійснення Державним департаментом України з пита нь виконання покарань держав ної закупівлі кам'яного вугі лля в одного учасника - Прив атним підприємством “ПРМУ-98” , погодження відповідної про цедури було здійснено згідно з Порядком погодження засто сування процедури торгів з о бмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника , який визначений Міністерст вом економіки України, затве рдженим наказом Міністерств а економіки України від 30 січн я 2009 року № 64.

Відповідно до підпункту 2.2 п ункту 2 вказаного Порядку у ра зі застосування процедури за купівлі в одного учасника дл я її погодження замовник под ає у швидкозшивачі до Мінеко номіки, крім іншого:

- техніко-економічне о бґрунтування застосування п роцедури закупівлі в одного учасника, заповнене за формо ю згідно з додатком 1;

- засвідчені замовник ом в установленому законодав ством порядку копії експертн их (дата видачі яких не переви щує один рік до дня подачі до М інекономіки необхідного пак ету документів, передбаченог о підпунктом 2.2 пункту 2 цього П орядку), нормативних, технічн их та інших документів, що під тверджують наявність умов за стосування процедури закупі влі в одного учасника;

Також абз. 12 ч.1 ст. 39 Закону міс тить вимоги про те, що обґрунт ування застосування процеду ри закупівлі в одного учасни ка повинно містити:

- умови застосування процедури закупівлі;

- посилання на експер тні, нормативні, технічні та і нші документи, що підтверджу ють наявність умов застосува ння процедури закупівлі.

Водночас жодних обґрунтув ань застосування процедури з акупівлі у одного учасника, а також жодних експертних, нор мативних та інших документів , які підтверджують наявніст ь умов для застосування відп овідної процедури до Міністе рства економіки України не п одавалися.

З наведеного вбачається, що при прийнятті рішення про пр оведення процедури закупівл і кам'яного вугілля у Приватн ого підприємства“ПРМУ-98” бул о допущено порушення вимог з аконодавства, у зв'язку з чим в ідповідні рішення є незаконн ими.

Крім того, Міністерством економіки України було пого джено процедуру закупівлі в одного учасника кам'яного ву гілля та було здійснено відп овідну закупівлю за ціною, що перевищує ринкову.

Так, відповідно до Догово ру № 56 від 27.07.2010 року, укладеного Приватним підприємством “ПР МУ-98” та Державним департамен том України з питань виконан ня покарань Приватне підприє мство “ПРМУ-98” повинно поста вити вугілля кам' яного (вуг ілля марки і класу ДГР 0-200 (або е квівалент марки і класу ГР 0-200) в орієнтованій кількості 6670 т онн і доставити його до станц ії або на склад установи вико нання покарань та слідчого і золятора ДДУ ПВП. Сума Догово ру складає 3, 8 млн. грн. (з ПДВ), з р озрахунку 520 грн. за тонну.

Відповідно до Договору № 57 Приватне підприємство “ПРМ У-98” зобов'язується поставит и вугілля марки і класу АС - 6-13 в орієнтовній кількості 12560 тон н. Сума Договору складає 10 млн . грн. (з ПДВ), з розрахунку 746 грн. за тонну.

У той же час відповідно до Висновку № 9872/10-16 експерта з това рознавчих досліджень Київсь кого науково-дослідного інст итуту судових експертиз Міні стерства юстиції України від 19.10.2010 року середня ринкова опто ва вартість вугілля фракції ДГР 0-200 з аналогічними до визна чених у Договорі його характ еристик на момент укладення вказаного Договору становил а 368,75 грн. (з ПДВ) за 1 тонну, що на 151 , 25 грн. менше вартості, визначе ної Договором. Також згідно з цим висновком середня ринко ва оптова вартість кам'яного вугілля фракції АС 6-13 на день у кладення Договору становила 672, 27 грн. (з ПДВ) за тонну, що на 73, 73 г рн. менше вартості, визначено ї Договором.

У той же час відповідно до З акону України «Про здійсненн я державних закупівель»його метою є, в тому числі, забезпе чення раціонального та ефект ивного використання державн их коштів.

Отже, внаслідок проведення закупівлі кам'яного вугілля від одного учасника - Приватн ого підприємства “ПРМУ-98” за в ідсутності умов для цього, з п орушенням порядку погодженн я державної процедури закупі влі в одного учасника, було по рушено принцип раціональног о і ефективного використання державних коштів.

Відповідно до ч.1 ст.207 Госпо дарського кодексу України го сподарське зобов'язання, що н е відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завід омо суперечить інтересам дер жави і суспільства, або уклад ено учасниками господарськи х відносин з порушенням хоча б одним з них господарської к омпетенції (спеціальної прав осуб'єктності), може бути на ви могу однієї із сторін, або від повідного органу державної в лади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Таким чином, оскільки при ук ладенні зазначених договорі в було порушено вимоги навед ених положень законодавства України, а процедура закупів лі в одного учасника була зас тосована з порушенням законо давства, Договори постачанн я вугілля від 27.07.2010 року № 56 та № 57, укладені між Приватним підп риємством “ПРМУ-98” та Державн им департаментом України з п итань виконання покарань пов инні бути визнані недійсними у зв'язку з тим, що укладені з п орушенням вимог законодавст ва, а також як такі що суперечи ть інтересам держави.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог чи заперечень.

Відповідно до ст. 34 Господар ського процесуального кодек су України, Господарський су д приймає тільки ті докази, як і мають значення для справи. О бставини справи, які відпові дно до законодавства повинні бути підтверджені певними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування.

Виходячи з вищенаведених н орм закону, відповідачами на лежним чином протягом розгля ду справи не було надано нале жних доказів по справі на спр остування позовних вимог.

В судовому засіданні, допус тимими доказами, які знаходя ться в матеріалах справи поз ивач довів, що його вимоги є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню в повному обсязі.

Витрати по оплаті держмита та інформаційно-технічного забезпечення судового проце су згідно ст. 49 ГПК України пок ладаються на відповідачів по рівну.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК Укра їни, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Позов заступника Генера льного прокурора України в і нтересах держави в особі Каб інету міністрів України та М іністерства фінансів Україн и до Міністерства економіки України, Державного департам енту з питань виконання пока рань, Приватного підприємств а “ПРМУ-98” задовольнити повні стю.

Визнати недійсним рішенн я тендерного комітету Держав ного департаменту України з питань виконання покарань, о формлене протоколом № 25 від 07.07 .2010 року, про здійснення закупі влі вугілля кам'яного (вугілл я марки і класу ДГР 0-200 (або екві валент марки і класу ГР. 0-200) та в угілля марки і класу АС 6-13) для потреб Державної кримінальн о-виконавчої служби шляхом з астосування процедури закуп івлі в одного учасника - ПП “ПР МУ-98”.

Визнати недійсним рішення Міністерства економіки Укра їни, оформлене листом-погодж енням № лп 283 від 22.07.2010 року, про по годження процедури закупівл і в одного вугілля кам'яного н а замовлення ДДУ ПВП у ПП “ПРМ У-98”.

Визнати недійним Договір № 56 від 27.07.2010 року, укладений між Державним департаментом Укр аїни з питань виконання пока рань та Приватним підприємст вом “ПРМУ-98”, щодо постачання кам'яного вугілля.

Визнати недійним Договір № 57 від 27.07.2010 року, укладений між Державним департаментом Укр аїни з питань виконання пока рань та Приватним підприємст вом “ПРМУ-98”, щодо постачання кам'яного вугілля.

Стягнути з Мін істерства економіки Україн и (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2, код 00014769) в доход державного б юджету України 28 грн. 33 коп. дер жавного мита та 78 грн. 66коп. вит рат на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су.

Стягнути з Держ авного департаменту України з питань виконання покарань (04050, м.Київ, вул. Мельнікова, 81, ко д 08562542 ) в доход державного бюдже ту України 28 грн. 33 коп. державн ого мита та 78 грн. 66коп. витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.

Стягнути з Приватного підприємства “П РМУ-98” (04050, м.Павлоград, Дніпропе тровської обл., вул. С.Лазо, 15-А, к од 35684530) в доход державного бюдж ету України 28 грн. 33 коп. держав ного мита та 78 грн. 66коп. витрат на інформаційно-технічне за безпечення судового процесу .

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленом у ст. 85 Господарського процесу ального кодексу України.

Рішення може бути оскарж ене в апеляційному порядку т а в строки, встановлені ст. 93 Го сподарського процесуальног о кодексу України.

Суддя І.І.Борисенко

Повне рішення складено: 16 .02.2011р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.02.2011
Оприлюднено24.02.2011
Номер документу13899581
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/497

Судовий наказ від 13.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 16.08.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Рішення від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Рішення від 30.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 10.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Рішення від 10.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 07.12.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 22.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні