Ухвала
від 10.02.2011 по справі 2а-7364/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-7364/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Арсірій Р.О.

Суддя-доповідач: Горяйн ов А.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"10" лютого 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

головуючого судді - Горяйнова А.М.,

суддів - Безименної Н.В. та Мамчур а Я.С.,

при секретарі - Лосік Ю.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Києві а пеляційну скаргу Державного департаменту з питань банкр утства на постанову окружног о адміністративного суду м. К иєва від 28 жовтня 2010 року у спра ві за адміністративним позов ом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Державного деп артаменту з питань банкрутст ва про визнання протиправним та скасування наказу про ану лювання ліцензії, -

ВСТАНОВИЛА:

У травні 2010 року ФОП О СОБА_2 звернулася до суду з п озовом, у якому просила визна ти протиправним та скасувати рішення (наказ) Державного де партаменту з питань банкрутс тва № 200 від 25 листопада 2009 року п ро анулювання ліцензії на пр аво провадження господарськ ої діяльності арбітражних ке руючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідат орів) ОСОБА_2

Постановою окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 28 жовтня 2010 року вказаний ад міністративний позов було за доволено.

Не погоджуючись із прийнят им судовим рішенням відповід ач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати оска ржувану постанову та прийнят и нове рішення про відмову в з адоволенні позову. Свої вимо ги обґрунтовує тим, що судом п ершої інстанції було порушен о норми матеріального та про цесуального права, що призве ло до неправильного вирішенн я справи. Зокрема апелянт вка зує на те, що позивач відмовил а ліцензіату в проведенні пе ревірки.

Під час судового засідання представник позивача підтри мав свою апеляційну скаргу т а просив суд її задовольнити з підстав, викладених в ній.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти апеляційної скарги та просив суд відмовити в її з адоволенні посилаючись на те , що судом першої інстанції бу ло ухвалено законне і обґрун товане рішення, а підстави дл я його зміни чи скасування - відсутні.

Заслухавши суддю-доповід ача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів вваж ає необхідним апеляційну ска ргу Державного департаменту з питань банкрутства - зали шити без задоволення, а поста нову окружного адміністрати вного суду м. Києва від 28 жовтн я 2010 року - без змін виходячи і з наступного.

Відповідно до ст. 159 КАС Укр аїни судове рішення повинно бути законним і обґрунтовани м. Законним є рішення, ухвален е судом відповідно до норм ма теріального права при дотрим анні норм процесуального пра ва. Обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з' ясованих о бставин у адміністративній с праві, підтверджених такими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.

Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залиш ає скаргу без задоволення, а п останову суду - без змін, якщ о визнає, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права.

Приймаючи рішення про задо волення позовних вимог ФОП ОСОБА_2 суд першої інстанці ї виходив з того, що позивач не була належним чином повідом лена про день та місце провед ення позапланової перевірки , у зв' язку з чим відсутні під стави для скасування її ліце нзії.

Колегія суддів погоджуєть ся із зазначеним висновком с уду першої інстанції, оскіль ки він знайшов своє підтверд ження під час апеляційного р озгляду справи.

Судом встановлено, що ФОП ОСОБА_2 отримала ліцензію серії НОМЕР_1 на право про вадження господарської діял ьності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуюч их санацією, ліквідаторів) ві д 19 листопада 2007 року.

Наказом першого заступник а директора Державного депар таменту з питань банкрутства № 200 від 25 листопада 2009 року вказ ану ліцензію позивача було а нульовано.

Правовою підставою для ану лювання ліцензії позивача за значено абз. 11 ч. 1 ст. 21 Закону Ук раїни «Про ліцензування певн их видів господарської діяль ності», згідно якого підстав ою для анулювання ліцензії є акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органо м ліцензування або спеціальн о уповноваженим органом з пи тань ліцензування.

З матеріалів справи вбачає ться, що комісією Хмельницьк ого обласного центру з питан ь банкрутства 11 листопада 2009 ро ку було складено акт про неяв ку ліцензіата для проведення перевірки № 19, а 19 жовтня 2009 року - акт про відмову ліцензіат а в проведенні перевірки орг аном ліцензування або спеціа льно уповноваженим органом з питань ліцензування № 20.

Згідно вказаних актів ФОП ОСОБА_2 була рекомендовани ми листами повідомлена про н еобхідність заявитися до Хме льницького обласного центру з питань банкрутства та нада ти до перевірки документи, пр оте у зазначені час та місце н е з' явилася.

Позивач стверджує, що повід омлень Хмельницького обласн ого центру з питань банкрутс тва - не отримувала.

Обґрунтовуючи свої запере чення проти позову Державний департамент з питань банкру тства надав суду копію повід омлення про проведення позап ланової перевірки № 451 від 28 вер есня 2009 року і № 498 від 19 жовтня 2009 р оку та фіскальні чеки УДППЗ « Укрпошта».

Із наданих відповідачем фі скальних чеків вбачається, щ о ФОП ОСОБА_2 були направл ені рекомендовані листи.

Разом з тим, надані відповід ачем документи не можуть бут и доказами вручення вказаних листів позивачу.

З огляду на відсутність док азів вручення ФОП ОСОБА_2 повідомлень про проведення п озапланової перевірки колег ія суддів вважає передчасним и та необґрунтованими виснов ки комісії Хмельницького обл асного центру з питань банкр утства, викладені в актах від 19 жовтня 2009 року та від 11 листоп ада 2009 року, про те, що позивач б ула повідомлена про місце і д ень проведення позапланової перевірки. Відповідно, перед часним є висновок відповідач а про те, що позивач відмовила спеціально уповноваженому о ргану з питань ліцензування в проведенні перевірки.

Нез' явлення позивача до Х мельницького обласного цент ру з питань банкрутства зумо влене об' єктивними причина ми, а саме - неврученням їй по відомлення про проведення пе ревірки.

Додатковим доказом того, що ФОП ОСОБА_2 не отримувала повідомлення про проведення перевірки, які згідно поясне нь відповідача, направлялися на адресу місця проживання т а на адресу підприємства, роз порядником майна якого була призначена позивач, є довідк а Міської клінічної лікарні № 10 м. Києва № 11/4 від 14 липня 2010 року .

Згідно вказаної довідки, ОСОБА_2 у період з 23 жовтня 2009 р оку по 09 листопада 2009 року знах одилася на лікуванні в гастр оентерологічному відділенн і.

Також колегією суддів вста новлено, що відповідачем бул и порушені строки винесення рішення про анулювання ліцен зії.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про ліцензування п евних видів господарської ді яльності»орган ліцензуванн я приймає рішення про анулюв ання ліцензії протягом десят и робочих днів з дати встанов лення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (над силається) ліцензіату із заз наченням підстав анулювання не пізніше трьох робочих дні в з дати його прийняття.

Обставини, з якими відповід ач пов' язує виникнення підс тав для анулювання ліцензії позивача, а саме - складення акту про відмову ліцензіата в проведенні перевірки, були встановлені 11 листопада 2009 рок у, в той час як наказ про анулю вання ліцензії № 200 був прийня тий лише 25 листопада 2009 року.

З огляду на викладене колег ія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанц ії про те , що адміністративни й позов ФОП ОСОБА_2 є обґру нтованим та підлягає задовол енню.

Як на підставу для скасуван ня постанови суду від 28 жовтня 2010 року позивач посилається н а те, що справу було вирішено н еповноважним складом суду.

Такого висновку відповіда ч дійшов з огляду на те, що Дер жавний департамент з питань банкрутства є урядовим орган ом державного управління, як ий діє у складі Мінекономіки та йому підпорядковується у зв' язку з чим, на думку апеля нта, розгляд справи слід було здійснювати колегією суддів , а не одноособово.

У відповідності до ч. 1 ст. 24 КА С України адміністративні сп рави, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіял ьність Кабінету Міністрів Ук раїни, міністерства чи іншог о центрального органу викона вчої влади, Національного ба нку України, їхньої посадово ї чи службової особи, виборчо ї комісії (комісії з референд уму), члена цієї комісії розгл ядаються і вирішуються в окр ужному адміністративному су ді колегією у складі трьох су ддів.

Дослідивши Положення про Д ержавний департамент з питан ь банкрутства, затверджене п остановою КМ України № 533 від 19 квітня 2006 року колегія суддів дійшла висновку про те, що від повідач не належить до кола о сіб, визначених у ч. 1 ст. 24 КАС Ук раїни, справи про оскарження рішень, дій чи бездіяльності яких слід вирішувати колегі єю у складі трьох суддів.

Також відповідач в апеляці йній скарзі посилається на т е, що Експертно-апеляційна ра да визнала наказ № 200 від 25 лист опада 2009 року таким, що був прий нятий відповідно до вимог за конодавства у сфері ліцензув ання.

Положеннями ч.ч. 5, 8 ст. 21 Закон у України «Про ліцензування певних видів господарської д іяльності»позивачу надано п раво оскаржити наказ № 200 від 25 листопада 2009 року як до Експер тно-апеляційної ради, так в су довому порядку.

При цьому, рішення Експертн о-апеляційної ради не має пре юдиційного значення при вирі шенні в судовому порядку спр ави про оскарження наказу ві дповідача.

Крім того, позивач вважає не обґрунтованими посилання су ду першої інстанції на те, що п озивач не була належним чино м повідомлена про необхідніс ть з' явитися до Хмельницько го обласного центру з питань банкрутства.

Такий висновок апелянта ґр унтується на тому, що згідно п . 1.7 Порядку контролю за додерж анням ліцензійних умов прова дження господарської діяльн ості арбітражних керуючих (р озпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), затв ердженого наказом Державног о комітету України з питань р егуляторної політики та підп риємництва і Міністерства ек ономіки та з питань європейс ької інтеграції України № 22/35 в ід 13 лютого 2002 року позапланова перевірка проводиться без п опередження.

Вказані доводи відповідач а колегія суддів вважає необ ґрунтованими, оскільки в дан ому випадку повідомлення про проведення перевірки зобов' язувала позивача з' явитися у визначене місце та у визнач ений час.

Таким чином, доводи апеляці йної скарги Державного депар таменту з питань банкрутства не спростовують висновки су ду першої інстанції, викладе ні в постанові від 28 жовтня 2009 р оку, та не можуть бути підстав ами для її скасування.

З огляду на викладене, ко легія суддів дійшла висновку , що судом першої інстанції бу ло вірно встановлено фактичн і обставини справи, надано на лежну оцінку дослідженим до казам та прийнято законне та обґрунтоване рішення у відп овідності з вимогами матеріа льного та процесуального пра ва. В зв' язку з цим колегія с уддів вважає необхідним апел яційну скаргу Державного деп артаменту з питань банкрутст ва - залишити без задоволен ня, а постанову окружного адм іністративного суду м. Києва від 28 жовтня 2010 року - без змін .

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205 , 206, 212, 254 КАС України, колегія суд дів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Дер жавного департаменту з питан ь банкрутства - залишити без задоволення, а постанову окр ужного адміністративного су ду м. Києва від 28 жовтня 2010 року - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня її склад ання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя А.М. Горяйнов

Судді Н.В. Безименна

Я.С. Мамчур

Ухвала складена в повно му обсязі 15 лютого 2011 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13947623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7364/10/2670

Ухвала від 17.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Ухвала від 28.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні