КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-1680/10/0270 Головуючий у 1-й ін станції: Григорович П.О..
Суддя-доповідач: Мацедо нська В.Е.
У Х В А Л А
Іменем України
"08" лютого 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі :
головуючого - судді Мацедонської В.Е.,
суддів Грищенко Т.М., Лічевецького І.О.,
при секретарі Сесемко А.О.,
розглянувши за відсутност і осіб, які беруть участь в спр аві, відповідно до ч.1 ст.41 КАС У країни у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги фінансового управління Ірпі нської міської ради Київсько ї області, Головного управлі ння Державного казначейства України в Київській області на постанову Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 13 вересня 2010 року у спра ві за адміністративним позов ом товариства з обмеженою ві дповідальністю «Екстрема-Се рвіс»до фінансового управлі ння Ірпінської міської ради Київської області, Головного управління Державного казна чейства України в Київській області про визнання протипр авною бездіяльності та стягн ення коштів, -
в с т а н о в и в:
Постановою Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 13 вересня 2010 року п озов товариства з обмеженою відповідальністю «Екстрема -Сервіс»до фінансового управ ління Ірпінської міської рад и, Головного управління Держ авного казначейства України в Київській області про визн ання протиправною бездіяльн ості та стягнення коштів зад оволено, визнано протиправно ю бездіяльність фінансового управління Ірпінської міськ ої ради щодо неузгодження ви сновків Ірпінської ОДПІ на п овернення ТОВ «Екстрема-Серв іс»коштів, сплачених за торг ові патенти на право здійсне ння діяльності у сфері граль ного бізнесу за останній ква ртал їх дії, як надмірно сплач ених в розмірі 28900 грн., стягнут о на користь позивача з рахун ків місцевого бюджету м.Ірпі нь надміру сплачені кошти за торгові патенти на право зді йснення діяльності в сфері г рального бізнесу на суму 28900 гр н.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідачі пода ли апеляційні скарги, в яких п росять скасувати постанову с уду першої інстанції з мотив ів порушення судом норм мате ріального права, при цьому Го ловне управління Державного казначейства України у Київ ській області просить прийня ти нову постанову, якою відмо вити в задоволенні позовних вимог, фінансове управління Ірпінської міської ради прос ить закрити провадження у сп раві згідно п.1 ст.157 КАС України . Свої вимоги фінансове управ ління Ірпінської міської рад и мотивує тим, що воно не може бути стороною у справі, як суб ' єкт владних повноважень, к рім того, апелянт зазначає, що висновок Ірпінської ОДПІ пр о повернення позивачу плати за придбання торгового патен ту було повернуто до Ірпінсь кої ОДПІ для доопрацювання. Г оловне управління Державног о казначейства України у Киї вській області свої вимоги м отивує тим, що на підставі вис новку Ірпінської ОДПІ позива чу було повернуто на рахунок 29400,48 грн., інших висновків до ка значейства не надходило.
Особи, які беруть участь в с праві в судове засідання не з ' явилися, про дату та час слу хання справи були повідомлен і належним чином, тому у відпо відності до ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС Ук раїни фіксування судового за сідання за допомогою звукоз аписувального технічного за собу не здійснюється.
Заслухавши доповідь судді -доповідача, дослідивши мате ріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга не підлягає за доволенню, з наступних підст ав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що ТОВ «Екстрема-Се рвіс», основним видом діяльн ості якого за КВЕД є діяльніс ть з організації азартних іг ор, та Київською філією №1 ТОВ «Екстрема-Сервіс»було сплач ено авансові платежі за оста нні три місяці дії 50 патентів по наданню послуг у сфері гра льного бізнесу до місцевого бюджету, що підтверджується дослідженими платіжними дор ученнями.
25 червня 2009 року набрав чинно сті Закон України «Про забор ону грального бізнесу в Укра їні», яким заборонено гральн ий бізнес та участь в азартни х іграх. З дня набрання чиннос ті цим Законом видача ліценз ій на провадження діяльності з організації проведення аз артних ігор в Україні припин яється, а ліцензії, видані суб 'єктам підприємницької діяль ності до набрання чинності ц им Законом, скасовуються.
Керуючись зазначеним Зако ном, Міністерство фінансів У країни листом №31-35010-03-10 від 30 черв ня 2009 року визначило повернут и до Міністерства фінансів У країни ліцензії на проваджен ня організації діяльності з проведення азартних ігор, їх копії, завірені Міністерств ом фінансів України, до 07 липн я 2009 року. Таким чином, позивач втратив право на здійснення діяльності з організації про ведення азартних ігор та пов ернув до Міністерства фінанс ів України ліцензію на прова дження діяльності з проведен ня азартних ігор, в зв'язку з ч им звернувся до Ірпінської О ДПІ з письмовою заявою від 11 ч ервня 2009 року з проханням анул ювати з 01 липня 2009 року торгові патенти на гральні автомати в кількості 50 штук та поверну ти сплачені авансові платежі за останні місяці дії патент ів.
Ірпінською ОДПІ підготовл ено та передано для погоджен ня висновок № 699 від 19 серпня 2009 р оку до фінансового управлінн я Ірпінської міської ради, як ий не був погоджений останні м та повернутий для доопрацю вання з мотивів ненадання ін формації з картки особового рахунку стосовно нарахуванн я суми плати за весь термін ді ї торгових патентів ТОВ «Екс трема-Сервіс»та письмового п овідомлення про припинення д іяльності у сфері грального бізнесу. Отже, надмірно сплач ена сума вартості торгових п атентів у розмірі 28900 грн. не бу ла повернута позивачу.
У відповідності до п.5 ст.5 Зак ону України «Про патентуванн я деяких видів підприємницьк ої діяльності»оплата вартос ті торгового патенту на здій снення операцій з надання по слуг у сфері грального бізне су провадиться щоквартально до 15 числа місяця, що передує з вітному кварталу. Під час при дбання торгового патенту на здійснення операцій з наданн я послуг у сфері грального бі знесу суб'єкт підприємницько ї діяльності вносить однораз ову плату у розмірі вартості торгового патенту за 3 місяці . На суму, сплачену під час при дбання торгового патенту, зм еншується розмір плати за то рговий патент, яка підлягає в несенню в останній квартал й ого дії.
Згідно з абз.2 ч.3 ст.2 вказаног о Закону суб' єкт підприємни цької діяльності, який припи нив діяльність, котра відпов ідно до цього Закону підляга є патентуванню, до 15 числа міс яця, що передує звітному, пись мово повідомляє про припинен ня такої діяльності відповід ний державний податковий орг ан. При цьому торговий патент підлягає поверненню до держ авного податкового органу, щ о видав його, а суб'єкту підпри ємницької діяльності поверт ається надмірно сплачена сум а вартості торгового патенту .
Тобто, для суб'єкта підприєм ницької діяльності, який сво єчасно повідомив про припине ння діяльності відповідний д ержавний податковий орган, н адмірно сплаченою сумою варт ості торгового патенту вважа ється одноразова плата, що вн оситься під час придбання то ргового патенту, яка поверта ється згідно з діючим законо давством. У даному випадку су б'єкти господарювання, які пр идбали торговий патент на зд ійснення діяльності у сфері грального бізнесу, але внасл ідок прийняття Закону Україн и «Про заборону грального бі знесу в Україні»втратили мож ливість здійснювати діяльні сть, мають право на поверненн я надмірно сплаченої суми ва ртості патентів за період, ко ли вони не здійснювали діяль ність.
У відповідності до ч. 2 ст. 50 Бю джетного кодексу України Дер жавне казначейство України в еде бухгалтерський облік всі х надходжень, що належать Дер жавному бюджету України, та з а поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмір но зараховані до бюджету.
Згідно з п.5 ч.1 ст.64 Бюджетного кодексу України до доходів, щ о закріплюються за бюджетами місцевого самоврядування та враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансф ерів, належать такі податки і збори (обов'язкові платежі) як , зокрема, плата за торговий па тент на здійснення деяких ви дів підприємницької діяльно сті, що справляється виконав чими органами відповідних ра д.
На виконання ст.ст.48, 50, 78 Бюдже тного кодексу України та від повідно до Положення про Дер жавне казначейство України б уло розроблено Порядок повер нення платникам помилково та /або надміру сплачених подат ків, зборів (обов'язкових плат ежів), затвердженого наказом Державного казначейства Укр аїни від 10 грудня 2002 року № 226, яки й є основним документом, що ре гламентує процедуру поверне ння коштів, помилково або над мірно зарахованих до державн ого та місцевих бюджетів.
Згідно з п.5 гл.1 вищезазначен ого Порядку повернення помил ково або надмірно зараховани х до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інш их доходів бюджетів здійснює ться за заявою платника та по данням органів, які повинні з абезпечувати надходження пл атежів до бюджету та за якими згідно з законом закріплено контроль за справлянням (стя гненням) платежів до бюджету .
Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції щодо протиправної бе здіяльності фінансового упр авління Ірпінської міської р ади, яке у відповідності до ст .19 Конституції України зобов' язано діяти на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, щодо непог одження висновку Ірпінської ОДПІ на повернення ТОВ «Екст рема-Сервіс»коштів, сплачени х за торгові патенти на право здійснення діяльності у сфе рі грального бізнесу за оста нній квартал їх дії, як надмір но сплачених в розмірі 28900 грн., а також необхідності стягне ння на користь позивача з рах унків місцевого бюджету м.Ір пінь надміру сплачених кошті в за торгові патенти на право здійснення діяльності в сфе рі грального бізнесу на суму 28900 грн.
На підставі вищенаведеног о, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справ и, судове рішення ухвалено з д одержанням норм матеріально го та процесуального права, в исновки суду першої інстанці ї доводами апелянта не спрос товані, колегія суддів прихо дить до висновку про відсутн ість підстав для зміни або ск асування постанови суду.
Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Апеляційні скарги фін ансового управління Ірпінсь кої міської ради Київської о бласті, Головного управління Державного казначейства Укр аїни в Київській області - з алишити без задоволення.
Постанову Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 13 вересня 2010 року - зали шити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня її склад ення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Повний текст ухвали вигото влено 14 лютого 2011 року.
Головуючий суддя В.Е.Мацедонська
Судді Т.М.Грищенко
І.О.Лічевецький
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13948472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мацедонська В.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні