Категорія №8.2.6
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 січня 2011 року Справа № 2а-243/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді Качуріної Л.С.
при секретарі Єретикової К.В.,
в присутності сторін:
від позивача: Ходош В.Ю., свідоцтв о №437 від 17.09.97, Головіна І.Ю., до віреність від 10.01.11;
від відповідача: Купцова О.М., дові реність №5/10 від 04.01.11.
Розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Стройінвестсервіс» до Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську про скасування податк ового повідомлення-рішення в ід 22.12.2010 року №0021711510/0, -
В С Т А Н О В И В:
06 січня 2011 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду звернулося Това риство з обмеженою відповіда льністю «Стройінвестсервіс » з адміністративним позовом до Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську про скасуван ня податкового повідомлення -рішення від 22.12.2010 року №0021711510/0.
У позовній заяві позивач пр осив суд скасувати податкове повідомлення-рішення Ленінс ької МДПІ у м. Луганську від 22.12 .2010 року №0021711510/0.
В обґрунтування заявленог о позову представник позивач а зазначив, що на підставі акт у №3089/15-1 від 29.11.2010 року невиїзної д окументальної перевірки Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Стройінвестсерві с» з питання неподання подат кової звітності з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року Л енінською МДПІ у м. Луганську видане податкове повідомлен ня-рішення від 22.12.2010 року №0021711510/0, з а яким на підставі п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000 року №1 281-ІІІ «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (н адалі - Закон №2181) за порушенн я п.16.4 ст.16 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств» від 28.12.1994 року №334/94 в реда кції Закону від 22.05.1997 року №238/97-ВР , було визначено суму податко вого зобов' язання (з урахув анням штрафних (фінансових) с анкцій з податку на прибуток у сумі 170,00 грн.
Представник позивача вваж ає, що спірне податкове повід омлення-рішення підлягає ска суванню, оскільки відповідач не мав законних підстав нара ховувати податкове зобов' я зання з податку на прибуток у сумі 170,00 грн. за несвоєчасне на дання податкової звітності, так як податкова декларація з податку на прибуток була на дана за базовий податковий п еріод в межах строку, визначе ного пунктом «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 За кону №2181, а саме протягом 40 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) кварталу (п івріччя).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце судового р озгляду був повідомлений нал ежним чином, про причини непр ибуття суду не повідомив. Згі дно ч.4 ст.128 КАС України у разі н еприбуття відповідача - суб ' єкта владних повноважень, належним чином повідомленог о про дату, час і місце судовог о розгляду, без поважних прич ин або без повідомлення ним п ро причини неприбуття розгля д справи не відкладається і с праву може бути вирішено на п ідставі наявних у ній доказі в.
Заслухавши пояснення пози вача, вивчивши матеріали спр ави, дослідивши надані сторо нами докази, суд на підставі н аявних у справі доказів дійш ов до наступного.
В судовому засіданні встан овлено, що позивач - суб' єк т господарювання юридична ос оба Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Стройінве стсервіс» (надалі - ТОВ «Стр ойінвестсервіс»), зареєстров ане 14.03.2001 року виконавчим коміт етом Луганської міської ради за адресою: 91016, м. Луганськ, вул. 16 Лінія, буд.40, ідентифікаційни й номер юридичної особи 31376067, ді є на підставі нової редакції Статуту від 11.01.2008 року, взято на облік платником податків Ле нінською міжрайонною держав ною податковою інспекцією у місті Луганську.
Судом встановлено, що 29.11.2010 ро ку головним державним податк овим інспектором управління оподаткування юридичних осі б відділу адміністрування по датку на прибуток Ленінської МДПІ у м. Луганську Галюзін ою Т.С. була проведена невиї зна документальна перевірка ТОВ «Стройінвестсервіс» з п итання не подання податкової звітності з податку на прибу ток за 9 місяців 2010 року, та скла дено акт №3089/15-1 від 20.11.2010 року.
Згідно акту №3089/15-1 від 20.11.2010 року (а.с. 11) перевіркою встановлено , що на порушення п.п.4.1.4 п.4.1. ст.4 За кону України від 21.12.2000 року №1281-І ІІ «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» зі з мінами та доповненнями, та п.16 .4 ст.16 Закону України від 28.12.1994 ро ку №334/94-ВР «Про оподаткування п рибутку підприємств» зі змін ами та доповненнями, платник ом податку на прибуток не под ана (несвоєчасно подана) Декл арація з податку на прибуток підприємства за 9 місяців 2010 ро ку, граничний строк подання я кої є 09 листопада 2010 року. У акті зазначено, що дата фактичног о подання декларації відсутн я, та за неподання податкової декларації у строки, визначе ні законодавством, або її зат римку, відповідальність плат ника податку передбачена п.п .17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону №2181.
22 грудня 2010 року Ленінською М ДПІ у м. Луганську видане пода ткове повідомлення-рішення № 0021711510/0, яким за встановлене пору шення податкового законодав ства ТОВ «Стройінвестсервіс » визначено суму податкового зобов' язання (з урахування м штрафних (фінансових) санкц ій за платежем податок на при буток 170,00 грн. та вручено відпо відачу.
Суд не погоджується з обґру нтуванням правової позиції в ідповідача в акті №3089/15-1 від 20.11.2010 року, оскільки по відношенню до Закону України від 21.12.2000 рок у №1281-ІІІ «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» спеціальним законом щодо сп лати податку на прибуток є За кон України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» від 28.12.1994 року №334/94 в редакції Закону від 22.05.1997 року №238/97-ВР, яким у відп овідності до абзацу першого п.16.4 ст.16 визначено, що податок з а звітний період сплачується його платником до відповідн ого бюджету у строк, визначен ий законом для квартального податкового періоду.
Згідно абзацу другого п.16.4 ст .16 Закон України «Про оподатку вання прибутку підприємств» визначено, що платники подат ку у строки, визначені законо м, подають до податкового орг ану податкову декларацію про прибуток за звітний період, р озраховану наростаючим підс умком з урахуванням від'ємно го значення об'єкта оподатку вання минулих податкових пер іодів у разі його наявності в ідповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за зв ітні квартал, півріччя та три квартали платники податку п одають спрощену декларацію, а за результатами звітного р оку - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюютьс я центральним податковим орг аном за узгодженням з коміте том Верховної Ради України, щ о відповідає за проведення п одаткової політики.
Пунктом «б» підпункту 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181 визначено, що по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу або календа рному півріччю (у тому числі п ри сплаті квартальних або пі врічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календ арним днем звітного (податко вого) кварталу (півріччя).
Крім того, згідно п.4.1 Порядку заповнення та надання подат кової декларації з податку н а прибуток підприємства, зат вердженого наказом ДПА Украї ни від 29.03.2003 року №143, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 року за номером №2 71/7592, декларація подається плат ником податку до державного податкового органу для реєст рації протягом 40 календарних днів, наступних за останнім к алендарним днем звітного (по даткового) періоду.
Отже, базовий податковий (зв ітний) період з податку на при буток дорівнює календарному кварталу.
Пунктом 5.1 ст.5 Закону №2181 визн ачено, що податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації. Заз начене податкове зобов' яза ння не може бути оскаржене пл атником податків в адміністр ативному або судовому порядк у. Якщо у майбутніх податкови х періодах (з урахуванням стр оків давності, визначених ст аттею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларац ії, такий платник податків ма є право надати уточнюючий ро зрахунок.
Суд установив, що позивач у порядку та строки, визначені пунктом «б» підпункту 4.1.4 п.4.1 ст .4 Закону №2181 самостійно обчисл ив суму податкового зобов' я зання підприємства з податку на прибуток за 9 місяців 2010 рок у, та 09.11.2010 року за формою, встано вленою центральним податков им органом, направив деклара цію з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року поштою з Описо м вкладеного (а.с.13-14) та Повідом ленням-розпискою відправлен ня спецзв' язку (а.с.12), тобто до 10.11.2010 року, яке є датою, наступно ю за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу (півріччя).
При цьому, суд установив, що до направлення зазначеної д екларації поштою податковий інспектор відділу приймання звітності Ленінської МДПІ у м. Луганську відмовилась при йняти декларацію з податку н а прибуток, мотивуючи необхі дністю попереднього підтвер дження дотримання податково го навантаження у інспектора , що підтверджується наявним у справі актом, складеним ком ісією 09.11.2010 року (а.с. 16).
Зазначена обставина підтв ерджується заявою директора ТОВ «Стройінвестсервіс» нач альнику Ленінської МДПІ у м. Л уганську про необґрунтовану відмову в прийнятті деклара ції по податку на прибуток за 9 місяців 2010 року, яке мало місц е 09.11.2010 року, та повідомляється про направлення декларації п оштою згідно приписів п.п.4.1.2 п. 4.1 ст.4 Закону №2181 (а.с.15).
Згідно п.п. 4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону №218 1 передбачено, що прийняття по даткової декларації є обов' язком контролюючого органу. Податкова декларація прийма ється без попередньої переві рки зазначених у ній показни ків через канцелярію, чий ста тус визначається відповідни м нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадово ї) особи контролюючого орган у прийняти податкову деклара цію з будь-яких причин або вис ування нею будь-яких передум ов щодо такого прийняття (вкл ючаючи зміну показників тако ї декларації, зменшення або с касування від' ємного значе ння об' єктів оподаткування , сум бюджетних відшкодувань , незаконного збільшення под аткових зобов' язань тощо) з абороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що т ягне за собою її дисциплінар ну та матеріальну відповідал ьність у порядку, визначеном у законом.
Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов' язаний до закінчен ня граничного строку подання декларації надіслати таку д екларацію поштою з описом вк ладеного та повідомленням пр о вручення, до якої долучаєть ся заява на ім' я керівника в ідповідного контролюючого о ргану, складена у довільній ф ормі, із зазначенням прізвищ а службової (посадової) особи , яка відмовилася прийняти де кларацію, та/або із зазначенн ям дати такої відмови. При цьо му декларація вважається под аною в момент її вручення пош ті, а граничний десятиденний строк, встановлений для пошт ових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.
Таким чином, за наявними у с праві доказами суд установив , що факт отримання працівник ом Ленінської МДПІ у м. Луганс ьку саме 10.11.2010 року поштового ві дправлення ТОВ «Стройінвест сервіс» з декларацією по под атку на прибуток за 9 місяців 2 010 року, з додатком К1/1 до деклар ації та заявою на ім' я начал ьника Ленінської МДПІ у м. Луг анську про відмову в прийнят ті декларації 09.11.2010 року, підтве рджується Повідомленням-роз пискою відправлення спецзв' язку (а.с.12), і цей факт є беззапе речним.
Беззаперечним є й факт того , що позивач у зазначеній декл арації (а.с.32-33) самостійно узго див суму податкового зобов' язання з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року.
Отже, у зв' язку з необхідні стю визначення моменту подан ня податкової декларації по податку на прибуток суд врах овує норму пункту «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181, де зазначено, що податкові декларації подают ься за базовий податковий (зв ітний) період, що дорівнює кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю (у тому числ і при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків ), - протягом 40 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) кварталу (півріччя).
Таким чином, аналізуючи заз начену норму пункту «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181 суд прийшов д о висновку, що нарахування шт рафних санкцій в межах строк у надання декларації, яким дл я декларації по податку на пр ибуток є 40 календарних днів, н аступних за останнім календа рним днем звітного (податков ого) кварталу - є неприпусти мим, так як повинно проводити сь після закінчення такого с троку, і дата відліку такого н арахування прив' язна до мом енту спливу граничного строк у - тобто після закінчення 40 днів, в межах яких подається д екларація, в даному випадку с аме після дати 9 листопада 2010 ро ку, яка є граничним строком дл я подання декларації по пода тку на прибуток.
Таким чином, ґрунтуючись на наявних у справі доказах та а налізуючи норми чинного зако нодавства України з питань о податкування суд дійшов висн овку, що позовні вимоги позив ача щодо скасування податков ого повідомлення-рішення Лен інської МДПІ у м. Луганську ві д 22.12.2010 року №0021711510/0, відповідають чинному законодавству Украї ни, документально обґрунтова ні, підтверджені матеріалами справи та підлягають задово ленню у повному обсязі.
Згідно платіжного доручен ня №458 від 30.12.2010 року ТОВ «Стройін вестсервіс» сплатило держа вне мито за надання адмініст ративного позову до Ленінськ ої МДПІ у сумі 3 грн. 40 коп. Судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Стройінвестсерв іс» до Ленінської міжрайонно ї державної податкової інспе кції у м. Луганську про скасув ання податкового повідомлен ня-рішення від 22.12.2010 року №0021711510/0, з адовольнити у повному обсязі .
Скасувати податкове повідомлення-рішення Ленінс ької МДПІ у м. Луганську від 22.12 .2010 року №0021711510/0.
Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Стройінвестс ервіс» державне мито у сумі 3 г рн. 40 коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги про тягом 10днів з дня проголошенн я постанови, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку апеляційного ос карження.
Постанову складено у повному обсязі та підписано 25 січня 2011 року.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13949496 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні