Постанова
від 25.01.2011 по справі 2а-243/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.2.6

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 січня 2011 року Справа № 2а-243/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді Качуріної Л.С.

при секретарі Єретикової К.В.,

в присутності сторін:

від позивача: Ходош В.Ю., свідоцтв о №437 від 17.09.97, Головіна І.Ю., до віреність від 10.01.11;

від відповідача: Купцова О.М., дові реність №5/10 від 04.01.11.

Розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Стройінвестсервіс» до Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську про скасування податк ового повідомлення-рішення в ід 22.12.2010 року №0021711510/0, -

В С Т А Н О В И В:

06 січня 2011 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду звернулося Това риство з обмеженою відповіда льністю «Стройінвестсервіс » з адміністративним позовом до Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську про скасуван ня податкового повідомлення -рішення від 22.12.2010 року №0021711510/0.

У позовній заяві позивач пр осив суд скасувати податкове повідомлення-рішення Ленінс ької МДПІ у м. Луганську від 22.12 .2010 року №0021711510/0.

В обґрунтування заявленог о позову представник позивач а зазначив, що на підставі акт у №3089/15-1 від 29.11.2010 року невиїзної д окументальної перевірки Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Стройінвестсерві с» з питання неподання подат кової звітності з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року Л енінською МДПІ у м. Луганську видане податкове повідомлен ня-рішення від 22.12.2010 року №0021711510/0, з а яким на підставі п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000 року №1 281-ІІІ «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (н адалі - Закон №2181) за порушенн я п.16.4 ст.16 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств» від 28.12.1994 року №334/94 в реда кції Закону від 22.05.1997 року №238/97-ВР , було визначено суму податко вого зобов' язання (з урахув анням штрафних (фінансових) с анкцій з податку на прибуток у сумі 170,00 грн.

Представник позивача вваж ає, що спірне податкове повід омлення-рішення підлягає ска суванню, оскільки відповідач не мав законних підстав нара ховувати податкове зобов' я зання з податку на прибуток у сумі 170,00 грн. за несвоєчасне на дання податкової звітності, так як податкова декларація з податку на прибуток була на дана за базовий податковий п еріод в межах строку, визначе ного пунктом «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 За кону №2181, а саме протягом 40 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) кварталу (п івріччя).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце судового р озгляду був повідомлений нал ежним чином, про причини непр ибуття суду не повідомив. Згі дно ч.4 ст.128 КАС України у разі н еприбуття відповідача - суб ' єкта владних повноважень, належним чином повідомленог о про дату, час і місце судовог о розгляду, без поважних прич ин або без повідомлення ним п ро причини неприбуття розгля д справи не відкладається і с праву може бути вирішено на п ідставі наявних у ній доказі в.

Заслухавши пояснення пози вача, вивчивши матеріали спр ави, дослідивши надані сторо нами докази, суд на підставі н аявних у справі доказів дійш ов до наступного.

В судовому засіданні встан овлено, що позивач - суб' єк т господарювання юридична ос оба Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Стройінве стсервіс» (надалі - ТОВ «Стр ойінвестсервіс»), зареєстров ане 14.03.2001 року виконавчим коміт етом Луганської міської ради за адресою: 91016, м. Луганськ, вул. 16 Лінія, буд.40, ідентифікаційни й номер юридичної особи 31376067, ді є на підставі нової редакції Статуту від 11.01.2008 року, взято на облік платником податків Ле нінською міжрайонною держав ною податковою інспекцією у місті Луганську.

Судом встановлено, що 29.11.2010 ро ку головним державним податк овим інспектором управління оподаткування юридичних осі б відділу адміністрування по датку на прибуток Ленінської МДПІ у м. Луганську Галюзін ою Т.С. була проведена невиї зна документальна перевірка ТОВ «Стройінвестсервіс» з п итання не подання податкової звітності з податку на прибу ток за 9 місяців 2010 року, та скла дено акт №3089/15-1 від 20.11.2010 року.

Згідно акту №3089/15-1 від 20.11.2010 року (а.с. 11) перевіркою встановлено , що на порушення п.п.4.1.4 п.4.1. ст.4 За кону України від 21.12.2000 року №1281-І ІІ «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» зі з мінами та доповненнями, та п.16 .4 ст.16 Закону України від 28.12.1994 ро ку №334/94-ВР «Про оподаткування п рибутку підприємств» зі змін ами та доповненнями, платник ом податку на прибуток не под ана (несвоєчасно подана) Декл арація з податку на прибуток підприємства за 9 місяців 2010 ро ку, граничний строк подання я кої є 09 листопада 2010 року. У акті зазначено, що дата фактичног о подання декларації відсутн я, та за неподання податкової декларації у строки, визначе ні законодавством, або її зат римку, відповідальність плат ника податку передбачена п.п .17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону №2181.

22 грудня 2010 року Ленінською М ДПІ у м. Луганську видане пода ткове повідомлення-рішення № 0021711510/0, яким за встановлене пору шення податкового законодав ства ТОВ «Стройінвестсервіс » визначено суму податкового зобов' язання (з урахування м штрафних (фінансових) санкц ій за платежем податок на при буток 170,00 грн. та вручено відпо відачу.

Суд не погоджується з обґру нтуванням правової позиції в ідповідача в акті №3089/15-1 від 20.11.2010 року, оскільки по відношенню до Закону України від 21.12.2000 рок у №1281-ІІІ «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» спеціальним законом щодо сп лати податку на прибуток є За кон України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» від 28.12.1994 року №334/94 в редакції Закону від 22.05.1997 року №238/97-ВР, яким у відп овідності до абзацу першого п.16.4 ст.16 визначено, що податок з а звітний період сплачується його платником до відповідн ого бюджету у строк, визначен ий законом для квартального податкового періоду.

Згідно абзацу другого п.16.4 ст .16 Закон України «Про оподатку вання прибутку підприємств» визначено, що платники подат ку у строки, визначені законо м, подають до податкового орг ану податкову декларацію про прибуток за звітний період, р озраховану наростаючим підс умком з урахуванням від'ємно го значення об'єкта оподатку вання минулих податкових пер іодів у разі його наявності в ідповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за зв ітні квартал, півріччя та три квартали платники податку п одають спрощену декларацію, а за результатами звітного р оку - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюютьс я центральним податковим орг аном за узгодженням з коміте том Верховної Ради України, щ о відповідає за проведення п одаткової політики.

Пунктом «б» підпункту 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181 визначено, що по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу або календа рному півріччю (у тому числі п ри сплаті квартальних або пі врічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календ арним днем звітного (податко вого) кварталу (півріччя).

Крім того, згідно п.4.1 Порядку заповнення та надання подат кової декларації з податку н а прибуток підприємства, зат вердженого наказом ДПА Украї ни від 29.03.2003 року №143, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 року за номером №2 71/7592, декларація подається плат ником податку до державного податкового органу для реєст рації протягом 40 календарних днів, наступних за останнім к алендарним днем звітного (по даткового) періоду.

Отже, базовий податковий (зв ітний) період з податку на при буток дорівнює календарному кварталу.

Пунктом 5.1 ст.5 Закону №2181 визн ачено, що податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації. Заз начене податкове зобов' яза ння не може бути оскаржене пл атником податків в адміністр ативному або судовому порядк у. Якщо у майбутніх податкови х періодах (з урахуванням стр оків давності, визначених ст аттею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларац ії, такий платник податків ма є право надати уточнюючий ро зрахунок.

Суд установив, що позивач у порядку та строки, визначені пунктом «б» підпункту 4.1.4 п.4.1 ст .4 Закону №2181 самостійно обчисл ив суму податкового зобов' я зання підприємства з податку на прибуток за 9 місяців 2010 рок у, та 09.11.2010 року за формою, встано вленою центральним податков им органом, направив деклара цію з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року поштою з Описо м вкладеного (а.с.13-14) та Повідом ленням-розпискою відправлен ня спецзв' язку (а.с.12), тобто до 10.11.2010 року, яке є датою, наступно ю за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу (півріччя).

При цьому, суд установив, що до направлення зазначеної д екларації поштою податковий інспектор відділу приймання звітності Ленінської МДПІ у м. Луганську відмовилась при йняти декларацію з податку н а прибуток, мотивуючи необхі дністю попереднього підтвер дження дотримання податково го навантаження у інспектора , що підтверджується наявним у справі актом, складеним ком ісією 09.11.2010 року (а.с. 16).

Зазначена обставина підтв ерджується заявою директора ТОВ «Стройінвестсервіс» нач альнику Ленінської МДПІ у м. Л уганську про необґрунтовану відмову в прийнятті деклара ції по податку на прибуток за 9 місяців 2010 року, яке мало місц е 09.11.2010 року, та повідомляється про направлення декларації п оштою згідно приписів п.п.4.1.2 п. 4.1 ст.4 Закону №2181 (а.с.15).

Згідно п.п. 4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону №218 1 передбачено, що прийняття по даткової декларації є обов' язком контролюючого органу. Податкова декларація прийма ється без попередньої переві рки зазначених у ній показни ків через канцелярію, чий ста тус визначається відповідни м нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадово ї) особи контролюючого орган у прийняти податкову деклара цію з будь-яких причин або вис ування нею будь-яких передум ов щодо такого прийняття (вкл ючаючи зміну показників тако ї декларації, зменшення або с касування від' ємного значе ння об' єктів оподаткування , сум бюджетних відшкодувань , незаконного збільшення под аткових зобов' язань тощо) з абороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що т ягне за собою її дисциплінар ну та матеріальну відповідал ьність у порядку, визначеном у законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов' язаний до закінчен ня граничного строку подання декларації надіслати таку д екларацію поштою з описом вк ладеного та повідомленням пр о вручення, до якої долучаєть ся заява на ім' я керівника в ідповідного контролюючого о ргану, складена у довільній ф ормі, із зазначенням прізвищ а службової (посадової) особи , яка відмовилася прийняти де кларацію, та/або із зазначенн ям дати такої відмови. При цьо му декларація вважається под аною в момент її вручення пош ті, а граничний десятиденний строк, встановлений для пошт ових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Таким чином, за наявними у с праві доказами суд установив , що факт отримання працівник ом Ленінської МДПІ у м. Луганс ьку саме 10.11.2010 року поштового ві дправлення ТОВ «Стройінвест сервіс» з декларацією по под атку на прибуток за 9 місяців 2 010 року, з додатком К1/1 до деклар ації та заявою на ім' я начал ьника Ленінської МДПІ у м. Луг анську про відмову в прийнят ті декларації 09.11.2010 року, підтве рджується Повідомленням-роз пискою відправлення спецзв' язку (а.с.12), і цей факт є беззапе речним.

Беззаперечним є й факт того , що позивач у зазначеній декл арації (а.с.32-33) самостійно узго див суму податкового зобов' язання з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року.

Отже, у зв' язку з необхідні стю визначення моменту подан ня податкової декларації по податку на прибуток суд врах овує норму пункту «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181, де зазначено, що податкові декларації подают ься за базовий податковий (зв ітний) період, що дорівнює кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю (у тому числ і при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків ), - протягом 40 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) кварталу (півріччя).

Таким чином, аналізуючи заз начену норму пункту «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181 суд прийшов д о висновку, що нарахування шт рафних санкцій в межах строк у надання декларації, яким дл я декларації по податку на пр ибуток є 40 календарних днів, н аступних за останнім календа рним днем звітного (податков ого) кварталу - є неприпусти мим, так як повинно проводити сь після закінчення такого с троку, і дата відліку такого н арахування прив' язна до мом енту спливу граничного строк у - тобто після закінчення 40 днів, в межах яких подається д екларація, в даному випадку с аме після дати 9 листопада 2010 ро ку, яка є граничним строком дл я подання декларації по пода тку на прибуток.

Таким чином, ґрунтуючись на наявних у справі доказах та а налізуючи норми чинного зако нодавства України з питань о податкування суд дійшов висн овку, що позовні вимоги позив ача щодо скасування податков ого повідомлення-рішення Лен інської МДПІ у м. Луганську ві д 22.12.2010 року №0021711510/0, відповідають чинному законодавству Украї ни, документально обґрунтова ні, підтверджені матеріалами справи та підлягають задово ленню у повному обсязі.

Згідно платіжного доручен ня №458 від 30.12.2010 року ТОВ «Стройін вестсервіс» сплатило держа вне мито за надання адмініст ративного позову до Ленінськ ої МДПІ у сумі 3 грн. 40 коп. Судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.

На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Стройінвестсерв іс» до Ленінської міжрайонно ї державної податкової інспе кції у м. Луганську про скасув ання податкового повідомлен ня-рішення від 22.12.2010 року №0021711510/0, з адовольнити у повному обсязі .

Скасувати податкове повідомлення-рішення Ленінс ької МДПІ у м. Луганську від 22.12 .2010 року №0021711510/0.

Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Стройінвестс ервіс» державне мито у сумі 3 г рн. 40 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги про тягом 10днів з дня проголошенн я постанови, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку апеляційного ос карження.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 25 січня 2011 року.

Суддя Л.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13949496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-243/11/1270

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 01.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні