Ухвала
від 15.02.2011 по справі 2а-2761/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2011 р. Справа № 42667/09/9104

Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі:

головуючого судді Онишкевича Т. В.,

суддів Сапіги В.П., Попк а Я.С.,

розглянувши в порядку пись мового провадження у м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в м. Рівне Рівненської област і на постанову Рівненського міського суду Рівненської об ласті від 19 травня 2009 року у спр аві за позовом ОСОБА_1 до у правління Пенсійного фонду У країни в м. Рівне Рівненської області про зобов' язання п ровести нарахування та випла ту підвищення до пенсії, як ди тині війни,

ВСТАНОВИЛА :

31 грудня 2008 року ОСОБА_1 зв ернувся до суду з адміністра тивним позовом, у якому після уточнення просив визнати пр отиправною бездіяльність уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Рівне Рівненської о бласті (далі - УПФ України в м . Рівне) та зобов' язати нарах увати та виплатити позивачу передбачену ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» щомісячну державн у соціальну допомогу за пері оди з 02 квітня по 31 грудня 2006 рок у, з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня по 31 грудня 2008 року в р озмірі 2748,74 грн.

Постановою Рівненського м іського суду Рівненської обл асті від 19 травня 2009 року вказа ний позов задоволено частков о, визнано протиправною безд іяльність УПФ України в м. Рів не щодо ненарахування та нев иплати позивачу щомісячної с оціальної допомоги, як дитин і війни, у розмірі 30 % мінімальн ої пенсії за віком і зобов' я зано відповідача провести на рахування і виплату такої за період з 09 липня по 31 грудня 2007 р оку та з 22 травня по 31 грудня 2008 р оку в розмірі 1419,10 грн. У задовол енні решти позовних вимог ві дмовлено. Крім того, на корист ь ОСОБА_1 з Державного бюд жету України стягнуто судові витрати в сумі 14,19 грн.

У поданій апеляційній скар зі УПФ України в м. Рівне проси ть зазначену постанову скасу вати і прийняти нову про відм ову у задоволенні вимог пози вача в повному обсязі, поклик аючись на порушення судом пе ршої інстанції норм матеріал ьного і процесуального права та неповноту з' ясування іс тотних обставин справи. Апел яційну скаргу обґрунтовує ти м, що законодавство України н е містить жодного нормативно го акту, прийнятого на викона ння вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» про підвищення розмі ру пенсій дітей війни на 30 % мін імальної пенсії за віком та н е врегульовує питання про те , які саме органи мають провод ити такі виплати, за рахунок я ких коштів і джерел. Просить в рахувати, що встановлений ч.1 с т. 28 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» мінімал ьний розмір пенсії за віком з астосовується виключно для в изначення розміру пенсій, пр изначених відповідно до зазн аченого Закону, і не може вра ховуватися для перерахунків або підвищень інших пенсій. С тверджує, що при ухваленні ос каржуваного рішення судом не були враховані положення бю джетного законодавства Укра їни, а також видаткові можлив ості основного фінансового д окументу держави і Пенсійног о фонду України.

Особи, які беруть участь у с праві, в судове засідання апе ляційного суду не з' явилися , а відтак на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд прийшов до в исновку про можливість розгл яду справи у порядку письмов ого провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апелянта у їх с укупності, колегія суддів пр иходить до переконання, що по дана апеляційна скарга підля гає частковому задоволенню з наступних мотивів.

Частково задовольняючи по зовні вимоги ОСОБА_1, суд в иходив із того, що він належит ь до категорії громадян, на як их поширюються державні соці альні гарантії дітям війни, а тому має право на встановлен е ст. 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» підвищення до пенсії у розмі рі 30% мінімальної пенсії за ві ком. Оскільки Конституційний Суд України своїми рішенням и від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 та ві д 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнав неконституційними окремі по ложення Законів України про Державний бюджет України на 2007-2008 рр., якими було зупинено і о бмежено право на отримання с пірної доплати, відмова УПФ У країни в м. Рівне у проведенні нарахування і виплати ОСОБ А_1 щомісячної надбавки за п еріод з 09 липня до 31 грудня 2007 ро ку та з 22 травня до 31 грудня 2008 ро ку є незаконною. Виходячи з по ложень ст. 87 Закону України «П ро пенсійне забезпечення», п ри вирішенні справи строк зв ернення до адміністративног о суду не застосовується.

Такі висновки суду першої і нстанції, на думку колегії су ддів, частково відповідають нормам матеріального і проце суального права та фактичним обставинам справи.

Безспірно встановлено, що п озивач є дитиною війни та від повідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» у редакції, що була чи нною на час виникнення та існ ування спірних правовідноси н у 2007-2008 рр., мав право на підвище ння виплачуваної йому відпов ідачем пенсії у розмірі 30% мін імальної пенсії за віком.

Рішеннями Конституційного Суду України від 09.07.2007 року та 22. 08.2008 року визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни, положення Законів Укра їни про Державний бюджет на 200 7-2008 рр., якими було зупинено (обм ежено) дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни», із вказівкою на те, щ о дані рішення Конституційно го Суду України мають преюди ціальне значення для судів з агальної юрисдикції при розг ляді ними позовів у зв' язку з правовідносинами, які вини кли внаслідок дії положень с татей зазначених законів, що визнані неконституційними.

За чинним законодавством У країни розмір мінімальної пе нсії за віком визначається л ише за правилами, передбачен ими ч. 1 ст. 28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування». Іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей роз мір або встановлював інший р озмір, немає.

Положення ч. 3 ст. 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання», з якої випливає, що мін імальний розмір пенсії за ві ком, встановлений абзацом пе ршим частини першої цієї ста тті, застосовується виключно для визначення розмірів пен сій, призначених згідно з цим Законом, на думку колегії суд дів, не слід брати до уваги при вирішенні даного спору, оскі льки наявність такої норми з а відсутності іншого мінімал ьного розміру пенсії за віко м не є підставою для відмови в реалізації позивачкою конст итуційних гарантій та права на отримання підвищення до п енсії дітям війни, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, як це встановлено За коном України «Про соціальни й захист дітей війни».

Відповідно до ст. 152 Конститу ції України закони, інші прав ові акти або їх окремі положе ння, що визнані неконституці йними, втрачають чинність з д ня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Разом із тим, згідно із ч. 2 ст . 99 КАС України в редакції, що ді яла на момент виникнення та і снування спірних правовідно син, для звернення до адмініс тративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

Пропущення строку звернен ня до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін (ч.1 с т. 100 КАС України в редакції, що діяла на момент виникнення т а існування спірних правовід носин).

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач ОСОБА_1 з д аним адміністративним позов ом звернувся до суду лише 31 гр удня 2008 року, тобто з пропущенн ям встановленого законом річ ного строку звернення до адм іністративного суду.

Поважних причин, які б позба вляли можливості своєчасно з вернутися до суду за захисто м своїх порушених прав з часу прийняття 09 липня 2007 року Конс титуційним Судом України ріш ення за № 6-рп/2007, позивачем не на ведено.

За таких обставин та виходя чи із встановленого законом річного строку звернення до адміністративного суду, на з астосуванні якого наполягає відповідач, колегія суддів п риходить до переконання про підставність позовних вимог ОСОБА_1 лише за 31 грудня 2007 р оку та за період з 22 травня по 31 грудня 2008 року .

При цьому колегія суддів вв ажає помилковим висновок суд у першої інстанції про необх ідність застосування при вир ішення справи положень ч. 2 ст. 87 Закону України «Про пенсійн е забезпечення», якою передб ачено виплату за минулий час без обмежень будь-якими стро ками нарахованої, але не затр ебуваної своєчасно пенсії, д о якої спірна доплата не нале жить.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачу здійснює Пе нсійний фонд України в особі управління в м. Рівне Рівненс ької області, обов' язок щод о нарахування та виплати їй с пірного підвищення до пенсії , як дитині війни, слід покласт и саме на відповідача у справ і.

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивачу у передбаченому ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі за 31 грудня 2007 року та за період з 22 травня по 31 грудня 2008 року ко легія суддів не вбачає.

Питання про розподіл судов их витрат у справі вирішуєть ся колегією суддів виходячи з положень ст. 94 КАС України, п. 3 Прикінцевих та перехідних п оложень КАС України і Декрет у Кабінету Міністрів України «Про державне мито»

Покликання апелянта на від сутність бюджетного фінансу вання встановленого дітям ві йни підвищення до пенсії, як н а причину невиконання поклад ених на державу зобов' язань , до уваги не приймаються, оскі льки реалізація особою права , що пов' язане з отриманням б юджетних коштів, яке базуєть ся на спеціальних та чинних н а час виникнення спірних пра вовідносин нормативно-право вих актах національного зако нодавства, не може бути поста влена у залежність від бюдже тних асигнувань (рішення Євр опейського суду з прав людин и у справі «Кечко проти Украї ни»).

Доводи апелянта в іншій час тині на правомірність оскарж уваної постанови не впливают ь та до уваги колегією суддів не приймаються.

Таким чином, оскільки при ви рішенні даного публічно-прав ового спору у частині задово лення вимог позивачу судом п ершої інстанції допущено пор ушення норм процесуального п рава, а мотиви, з яких виходив суд під час ухвалення свого р ішення, не відповідають факт ичним обставинам справи, оск аржувана постанова у цій час тині підлягає скасуванню з п рийняттям нової про часткове задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 202, 205, 207, 25 4 КАС України колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА :

апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в м. Рівне задовольнити частк ово.

Постанову Рівненського мі ського суду Рівненської обла сті від 19 травня 2009 року у справ і № 2а-2761/09 у частині задоволення адміністративного позову ОСОБА_1 скасувати та прийня ти у цій частині нову постано ву, якою вимоги позивача задо вольнити частково.

Визнати протиправною відм ову управління Пенсійного фо нду України м. Рівне у нарахув анні та виплаті ОСОБА_1 пе редбаченого ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» підвищення до пен сії, як дитині війни, у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віко м за 31 грудня 2007 року та за періо д з 22 травня по 31 грудня 2008 року.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в м. Р івне здійснити нарахування т а виплату позивачу ОСОБА_1 передбаченого ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії, як дитині війни, у розмі рі 30% мінімальної пенсії за ві ком, обчисленої виходячи з ви мог ч. 1 ст. 28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування», за 31 грудня 2007 року та за період з 22 травня по 31 грудня 2008 року з у рахуванням проведених у цей час виплат.

У задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Присудити з Державного бюд жету України на користь пози вача ОСОБА_1 1 (одну) грн. 70 ко п. судового збору

У іншій частині постанову Р івненського міського суду Рі вненської області залишити б ез змін.

Постанова набирає законно ї сили через п' ять днів післ я направлення її копії особа м, що беруть участь у справі, т а може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної с карги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Т.В.Онишкевич

Судді В.П.Сапіга

Я.С.Попко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13955486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2761/09

Ухвала від 08.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Шолох З. Л.

Ухвала від 08.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Шолох З. Л.

Рішення від 25.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Шолох З. Л.

Постанова від 07.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 09.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 22.07.2009

Адміністративне

Калінінський районний суд м.Донецька

Ткаченко Л. В.

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні