Рішення
від 25.02.2011 по справі 16/197-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "25" лютого 2011 р. Справа № 16/197-НМ

Господарський суд Житомир ської області у складі:

судді Гансец ького В.П.

за участю представників ст орін:

від позивача: Комінарець О.О. - дов. №11-6266/11/02 від 28.12.10р.

від відповідача: - Андрушівс ької міськради: Пашківськи й П.В., дов. 02-19/15 від

12.01.11р.

від відповідача - ОСОБА_3 : не з'явився

прокурор: Алексєєв С.М.- посв . № 99

розглянув у відкритому суд овому засіданні в м.Житомирі справу за позовом прокурора Андрушівського району в інт ересах держави в особі Голов ного управління Держкомзему у Житомирській області (м.Жит омир)

до 1) Андрушівської міської ради (м.Андрушівка)

2) Фізичної особи - підприє мця ОСОБА_3 (м.Житомир)

про визнання протиправним рішення сесії Андрушівської міської ради від 22.09.06р. та визна ння недійсним договору оренд и землі від 02.10.06р.

Прокурор звернувся з позо вом про визнання протиправни м рішення сесії Андрушівсько ї міської ради від 22.09.06р. "Про пе редачу земельної ділянки в о ренду для підприємницької ді яльності", а також про визнанн я недійсним договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0514 га від 02.10.06р., укладено го між відповідачами.

Прокурор та представник по зивача позов підтримали у по вному обсязі згідно поданої позовної заяви. Крім іншого з азначили, що оспорюване ріше ння прийнято з порушенням чи нного законодавства, зокрема , що відповідачем - Андрушівсь кою міською радою неправомір но передано підприємцю ОСО БА_3 в оренду земельну ділян ку без обов'язкового розробл ення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ді лянки, а тільки на підставі те хнічної документації із земл еустрою. У зв'язку з цим вважаю ть, що оспорюваний договір ор енди землі від 02.10.06р., укладений між відповідачами, є недійсн им, оскільки оспорюване ріше ння сесії, на підставі якого у кладено вказаний договір, пр ийнято з порушенням чинного законодавства.

Відповідач - Андрушівська м іська рада у відзиві від 24.02.11р. № 02-19/93 та її представник в судов ому засіданні позов визнали.

Другий відповідач - ОСОБА _3 в судове засідання не з'яви лась, вимог ухвал суду не вико нала, свого представника не н аправила, про причини неявки суд не повідомила, хоча про ча с та місце розгляду справи по відомлена своєчасно та належ ним чином.

Заслухавши представників сторін та прокурора, досліди вши матеріали справи, господ арський суд,-

ВСТАНОВИВ:

22.09.2006 р. рішенням шостої сес ії п'ятого скликання Андруші вської міської ради "Про пере дачу земельної ділянки в оре нду для підприємницької діял ьності" вирішено передати пі дприємцю ОСОБА_3 в оренду земельну ділянку площею 0,0514 га за адресою: АДРЕСА_1 для пі дприємницької діяльності (об слуговування викупленого пр иміщення готелю) із земель за пасу міської ради на десять р оків з правом викупу (п.1) (а.с.40).

Прокурор та позивач просил и визнати протиправним зазна чене рішення сесії мотивуючи тим, що Андрушівська міська р ада передала земельну ділянк у ОСОБА_3 в оренду без прое кту із землеустрою щодо відв едення ділянки землі.

Також просили визнати неді йсним договір оренди землі в ід 02.10.06р., укладений між відпові дачами.

На виконання вищезазначен ого рішення сесії між Андруш івською міською радою (оренд одавець) та фізичною особою - п ідприємцем ОСОБА_3 (оренда р) 02.10.06р. укладено договір оренд и землі, згідно якого орендод авець передав орендарю в стр окове платне користування зе мельну ділянку площею 0,0514 га, я ка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.6,7).

Господарський суд вважає, щ о вищезазначені рішення сесі ї та договір оренди підлягаю ть визнанню, відповідно, прот иправним та недійсним, виход ячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.2 Закону У країни "Про місцеве самовряд ування в Україні" від 21.05.97р. № 280/97-В Р, місцеве самоврядування здійснюється територіаль ними громадами сіл, селищ, міс т як безпосередньо, так і чере з сільські, селищні, міські ра ди та їх виконавчі органи, а та кож через районні та обласні ради, які представляють спіл ьні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про місцеве самовря дування в Україні", сільські, селищні, міські ради є орга нами місцевого самоврядува ння, що представляють відпов ідні територіальні громади т а здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повн оваження місцевого самовряд ування, визначені Конституці єю України, цим та іншими зако нами.

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України "Про місцеве самовря дування в Україні", органи мі сцевого самоврядування є ю ридичними особами і наділяют ься цим та іншими законами вл асними повноваженнями, в меж ах яких діють самостійно і не суть відповідальність за сво ю діяльність відповідно до з акону.

Відповідно до ч.2 ст.151 Господ арського кодексу України, по рядок надання у користування природних ресурсів громадян ам і юридичним особам для зді йснення господарської діяль ності встановлюється земель ним, водним, лісовим та іншим с пеціальним законодавством.

Відповідно до пп."в" ч.1 ст.20 Зак ону України "Про землеустрій " від 22.05.03р. №858-IV, землеустрій пров одиться в обов'язковому поря дку на землях усіх категорій незалежно від форми власнос ті в разі надання, вилучення (в икупу), відчуження земельних ділянок.

Відповідно до ст.50 Закону Ук раїни "Про землеустрій", проек ти землеустрою щодо відвед ення земельних ділянок скл адаються у разі надання, пере дачі, вилучення (викупу), відчу ження земельних ділянок. Пор ядок складання проектів земл еустрою щодо відведення земе льних ділянок встановлюєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

Відповідно до ч.4 ст.15 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.98 р. № 161-XIV, невід'ємною частино ю договору оренди землі є, зок рема, проект відведення земе льної ділянки у разі його роз роблення згідно із законом.

Відповідно до абз.6 ч.1 ст.9 Зак ону України "Про державну екс пертизу землевпорядної доку ментації" від 17.06.04р. № 1808-IV (в редак ції, чинній на момент прийнят тя оспорюваного розпоряджен ня та укладення договору), обо в'язковій державній експерти зі підлягають проекти землеу строю щодо відведення земель них ділянок.

Отже, передача в оренду земе льної ділянки відбулась без проекту землеустрою щодо в ідведення земельної ділян ки та, як наслідок, без висновк у державної експертизи земле впорядної документації, оскі льки відсутній позитивний ви сновок експертизи, який є під ставою для прийняття рішення уповноваженим органом.

Відповідно до ст.74 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні", органи та пос адові особи місцевого самов рядування несуть відповіда льність за свою діяльність п еред територіальною громадо ю, державою, юридичними і фізи чними особами. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб мі сцевого самоврядування визн ачаються Конституцією Украї ни, цим та іншими законами.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України, органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Оспорюване рішення вимога м Конституції України та заз наченим нормативним актам не відповідає, а тому є протипра вним.

Відповідно до ст.ст.13,14 Конст итуції України, земля є об'єкт ом права власності Українськ ого народу, основним націона льним багатством і перебуває під особливою охороною держ ави. Надання земельної ділян ки в оренду з порушенням вимо г чинного законодавства супе речить інтересам держави.

Відповідно до ч.1 ст.21 Земельн ого кодексу України, порушен ня порядку встановлення та з міни цільового призначення з емель є підставою для:

а) визнання недійсними ріше нь органів державної влади т а органів місцевого самовряд ування про надання (передачу ) земельних ділянок громадян ам та юридичним особам;

б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок.

Відповідно до ст.211 Земельно го кодексу України, порушенн ям законодавства є, зокрема, у кладення угод з порушенням з емельного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.203 ЦК Укра їни, зміст правочину не може с уперечити цьому Кодексу, інш им актам цивільного законода вства, а також моральним заса дам суспільства.

Відповідно до ч.1 ст.215 ЦК Укра їни, підставою недійсності п равочину є недодержання в мо мент вчинення правочину стор оною (сторонами) вимог, які вст ановлені частинами першою - т ретьою, п'ятою та шостою статт і 203 цього Кодексу.

Прийняте сесією Андрушівс ької міської ради протиправн е рішення від 22.09.06р. стало підст авою для укладення оспорюван ого договору оренди землі ві д 02.10.06р.

На цій підставі, зазначений договір оренди, укладений мі ж Андрушівською міською радо ю та фізичною особою - підприє мцем ОСОБА_3 визнається су дом недійсним.

Враховуючи, що оспорюване р ішення сесії стало підставою для подання прокурором цьог о позову, господарський суд п окладає судові витрати на Ан друшівську міську раду.

Керуючись ст.ст.49, 82-85 ГПК Укра їни, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним ріше ння шостої сесії п'ятого скли кання Андрушівської міської ради від 22.09.06р. "Про передачу зе мельної ділянки в оренду для підприємницької діяльності ".

3. Визнати недійсним договір оренди землі від 02.10.06р., укладен ий між Андрушівською місько ю радою та фізичною особою - пі дприємцем ОСОБА_3.

4. Стягнути з Андрушівської міської ради, 13400, м.Андрушівка Житомирської області, площа Леніна 7, ідентифікаційний ко д 24706710:

- в доход Державного бюджету України (п/р 31118095700002 ГУДКУ у Житом ирській області, ЄДРПОУ 22062319, МФ О 811039, код 22090200, отримувач УДК в м.Ж итомирі) - 85,00грн. державного ми та;

- в доход Державного бюджету України (п/р 31217264700002 у ГУДКУ у Жито мирській області, МФО 811039, ЄДРП ОУ 22062319, отримувач УДК у м.Житоми рі) - 236,00 грн. за інформаційно-тех нічне забезпечення судового процесу.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.

Апеляційна скарга подаєть ся на рішення місцевого госп одарського суду протягом дес яти днів з дня його оголошенн я. У разі якщо в судовому засід анні було оголошено лише вст упну та резолютивну частину рішення, зазначений строк об числюється з дня підписання рішення, оформленого відпові дно до статті 84 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.

Повне рішення складено та підписано 25.02.11р.

Суддя Гансецький В.П.

Друк: 6 прим.

1 - у справу,

2-4 - сторонам (рек. з повідомл. п ро вруч.),

5,6 - прокурору.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення25.02.2011
Оприлюднено11.03.2011
Номер документу14054320
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/197-нм

Ухвала від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

Постанова від 09.08.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 18.07.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Постанова від 11.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 31.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Рішення від 25.02.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні