Постанова
від 08.02.2011 по справі 2а-9521/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.11.6

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 лютого 2011 року Справа № 2а-9521/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Моркунцової І.І.

та

представників сторін:

від позивача - начальник юридично го відділу

Горбенко О.Ю. (довір еність від 20.07.2010 № 24)

від відповідача - старший державний по датковий інспектор юридично го

відділу Чуркін Д.С. (д овіреність від 29.12.2010 № 8706/100)

від третьої особи - начальник юридичног о відділу

Чернобай С.С. (довір еність від 05.01.2011 № 174/10)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

кредитної спілки «Лисичан ська кредитна спілка»

до державної податкової ін спекції в м. Ровеньки Лугансь кої області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а, - державна податкова інспек ція в м. Лисичанську Луганськ ої області

про визнання недійсним под аткового повідомлення-рішен ня

від 29 листопада 2010 року № 0000592342/0,

ВСТАНОВИВ:

09 грудня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов кредитної спілк и «Лисичанська кредитна спіл ка» до державної податкової інспекції в м. Ровеньки Луган ської області, в якому позива ч просить визнати недійсним податкове повідомлення - рі шення від 29 листопада 2010 року № 0000592342/0, яким йому визначено суму податкового зобов' язання ( з урахуванням штрафних (фіна нсових) санкцій) з комунально го податку у загальному розм ірі 1380,40 грн., у тому числі 20,40 грн. - за основним платежем, 1360,00 грн. - за штрафними (фінансовими) са нкціями.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що оск аржуване податкове повідомл ення - рішення складено нез аконно у зв' язку з відсутні стю порушень з боку позивача статті 15 Декрету Кабінету Мін істрів від 20 травня 1993 року № 56-93 « Про місцеві податки і збори» , рішення Ровеньківської міс ької ради від 04.06.2003 № 9/293 «Про внес ення змін в рішення Ровенькі вської міської ради від 24.06.1998 № 2/36 «Про затвердження положенн я про місцеві податки та збор и».

По-перше, зазначив позивач, згідно зі статтею 15 Декрету Ка бінету Міністрів від 20 травня 1993 року № 56-93 «Про місцеві подат ки і збори» комунальний пода ток справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ , організацій, планово-дотаці йних та сільськогосподарськ их підприємств. Виходячи з пр иписів статті 18 Декрету Кабін ету Міністрів від 20 травня 1993 р оку № 56-93 «Про місцеві податки і збори» органи місцевого сам оврядування самостійно вста новлюють і визначають порядо к сплати місцевих податків і зборів відповідно до перелі ку і в межах установлених гра ничних розмірів ставок.

По-друге, згідно зі статтею 19 Декрету Кабінету Міністрів від 20 травня 1993 року № 56-93 «Про мі сцеві податки і збори» місце ві податки і збори перерахов уються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, ви значеному Радами народних де путатів, якими вони встановл юються. Стягнення не внесени х в установлений термін місц евих податків і зборів здійс нюється згідно з чинним зако нодавством.

Відокремлений підрозділ, щ о розташований у м. Ровеньки, н е веде відокремленого баланс у і не має поточного рахунку в банку, тому, на думку позивача , у такому випадку юридична ос оба повинна сплачувати комун альний податок за працівникі в відокремленого структурно го підрозділу до місцевого б юджету територіальної грома ди у м. Ровеньки після реєстра ції відділення в органах дер жавної податкової інспекції . Ровеньківське відділення к редитної спілки «Лисичанськ а кредитна спілка» зареєстру валось в органах державної п одаткової інспекції у м. Рове ньки 04.08.2008 за № 93, про що свідчить довідка про взяття на облік п латника податків (форма 4-ОПП). Оскільки кредитна спілка «Л исичанська кредитна спілка» зареєструвала своє відділен ня у ІІІ кварталі 2008 року, тому, на думку позивача, нарахуван ня комунального податку пови нно було здійснюватися з ІІІ кварталу 2008 року, а не з ІІ квар талу 2008 року, як вказує на це по даткова інспекція.

З огляду на викладене, позив ач вважає податкове повідомл ення - рішення державної пода ткової інспекції в м. Ровеньк и Луганської області від 29 лис топада 2010 року № 0000592342/0 необґрунтованим та незак онним.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив адмініс тративний позов задовольнит и повністю, надав пояснення, а налогічні викладеним у позов і.

Ухвалою від 20 січня 2011 року до участі у справі № 2а-9521/10/1270 у якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні відпові дача, залучено державну пода ткову інспекцію в м. Лисичанс ьку Луганської області (арк. с прави 83).

Відповідач та третя особа п озов не визнали, про що подали заперечення на позовну заяв у відповідно від 19.01.2011 за № 403/100 (ар к. справи 81-82) та від 07.02.2011 б/н (арк. с прави 99-103), в яких у задоволенні позовних вимог просять відм овити в повному обсязі за нео бґрунтованістю. Заперечуючи проти позову, відповідач та т ретя особа зазначили таке.

Згідно плану-графіку прове дення планових виїзних перев ірок на 4 квартал 2010 року з 21.10.2010 по 10.11.2010 державною податковою інс пекцією в м. Лисичанську Луга нської області проведена пла нова виїзна перевірка кредит ної спілки «Лисичанська кред итна спілка» за період з 01.04.2008 п о 30.06.2010, за результатами якої ск ладений акт від 17.11.2010 за № 42/23-258576348. Перевіркою, серед інш ого, було встановлено, що у зв' язку зі змінами в організаці ї виробництва і праці, проток олом від 03.10.2005 № 8 кредитної спіл ки «Лисичанська кредитна спі лка» введено в дію Положення про Ровеньківське відділенн я кредитної спілки «Лисичанс ька кредитна спілка».

У перевіряємому періоді Ро веньківське відділення кред итної спілки «Лисичанська кр едитна спілка» розташоване з а адресою: м. Ровеньки, вул. К. Ма ркса, 135, згідно договору оренд и приміщення від 01.01.2008 № б/н. Орен додавець - комерційний центр «Форвард» (код 24846026), площа - 46,98 кв .м., орендна плата - 2500,00 грн. щоміс яця, термін дії угоди: 12 місяці в; договору оренди приміщенн я від 01.01.2010 № б/н. Орендодавець - к омерційний центр «Форвард» ( код 24846026), площа - 46,98 кв.м., орендна п лата - 2850,00 грн. щомісяця, термін дії угоди: 12 місяців.

Табелі відпрацьованого ча су за звітні місяці року в Ров еньківському відділені кред итної спілки «Лисичанська кр едитна спілка» ведуться з ур ахуванням чисельності відді лення (3 одиниці). На підставі д аних табелів відпрацьованог о часу за звітні місяці року п о кредитній спілці «Лисичанс ька кредитна спілка» розрахо вувалась середньооблікова ч исельність штатних працівни ків за кожний місяць та за зві тні квартали року (згідно Пол оження про комунальний подат ок, затвердженого рішенням Л исичанської міської ради від 18.06.2003 № 880 (зі змінами, внесеними р ішенням від 29.10.2004 № 762), базовим по датковим (звітним) періодом з і сплати комунального податк у є - календарний квартал). Ці д ані використовувались креди тною спілкою «Лисичанська кр едитна спілка» для визначенн я показника «Кількісний скла д працівників за базовий под атковий (звітний) період» код ряд. 01 у податкових розраху нках комунального податку, н аданих до державної податков ої інспекції в м. Лисичанську . Суми належного до сплати ком унального податку до місцево го бюджету м. Ровеньки Ровень ківським відділенням кредит ної спілки «Лисичанська кред итна спілка» не розраховувал ись та податкові розрахунки комунального податку за пері од з 01.04.2008 по 31.07.2008 до державної под аткової інспекції в м. Ровень ки Луганської області не над авалися. Комунальний податок , нарахований за перевіряєми й період як за працівників кр едитної спілки «Лисичанська кредитна спілка», так і за пра цівників Ровенківського від ділення кредитної спілки «Ли сичанська кредитна спілка» с плачувався на рахунки ГУДКУ у Луганській області, до місц евого бюджету м. Лисичанська .

Зазначене призвело до пору шення статті 15 Декрету Кабіне ту Міністрів України від 20 тра вня 1993 року № 56-93 «Про місцеві по датки і збори», із змінами та д оповненнями, рішення Ровеньк івської міської Ради від 04 чер вня 2003 року № 9/293 «Про внесення з мін в рішення Ровеньківської міської Ради від 24 червня 1998 ро ку № 2/36 «Про затвердження Поло ження про місцеві податки та збори», Положення про комуна льний податок, затвердженого рішенням Лисичанської міськ ої ради від 18 червня 2003 року № 880 (з і змінами, внесеними рішення м від 29 жовтня 2004 року № 762), порядк у заповнення рядку 01 (Кількісн ий склад працівників за базо вий податковий (звітний) пері од) податкового розрахунку к омунального податку, форма я кого затверджена наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 24 грудня 2003 ро ку № 625 «Про затвердження форм и податкового розрахунку ком унального податку», із зміна ми та доповненнями, в результ аті чого завищено суму комун ального податку до місцевого бюджету м. Лисичанська на заг альну суму 20,40 грн., у тому чи слі у періодах: 2 квартал 2008 рок у у розмірі 15,30 грн.; 3 квартал 2008 р оку у розмірі 5,10 грн. та занижен о суму комунального податку до місцевого бюджету м. Р овеньки на загальну суму 20,40 гр н., у тому числі у періодах: кві тень 2008 року у розмірі 5,10 грн.; тр авень 2008 року у розмірі 5,10 грн.; ч ервень 2008 року у розмірі 5,10 грн.; липень 2008 року у розмірі 5,10 грн. Також перевіркою встановлен о порушення підпункту 4.1.4 пунк ту 4.1 статті 4 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» в частині неподан ня податкових розрахунків ко мунального податку до держав ної податкової інспекції в м . Ровеньки Луганської област і за податкові періоди квіте нь 2008 року, травень 2008 року, черв ень 2008 року, липень 2008 року.

Враховуючи викладене, відп овідач та третя особа вважаю ть податкове повідомлення - р ішення державної податкової інспекції в м. Ровеньки Луган ської області від 29 листопада 2010 року № 0000592342/0 обґрунтованим та законним.

У судовому засіданні предс тавники відповідача та треть ої особи проти позову запере чували, просили відмовити у з адоволенні позовних вимог в повному обсязі, надали поясн ення, аналогічні викладеним у запереченнях на позовну за яву від 19.01.2011 за № 403/100 та від 07.02.2011 б/н.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, оцінивши докази відпові дно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд вважає позов ні вимоги такими, що підлягаю ть задоволенню повністю, з та ких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України, а також за стосовує інші нормативно-пра вові акти, прийняті відповід ним органом на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, пе редбачені Конституцією та за конами України, та принципом рівності усіх учасників адм іністративного процесу пере д законом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду сп рави, з 21.10.2010 по 10.11.2010 державною под атковою інспекцією в м. Лисич анську Луганської області пр оведена планова виїзна перев ірка кредитної спілки «Лисич анська кредитна спілка» з пи тань дотримання вимог податк ового, валютного та іншого за конодавства за період з 01.04.2008 по 30.06.2010, за результатами якої скл адено акт від 17.11.2010 за № 42/23/25876348 (арк . справи 11-49).

Згідно висновків акта пере вірки від 17.11.2010 за № 42/23/25876348, кредитн ою спілкою «Лисичанська кред итна спілка», серед іншого, по рушено статтю 15 Декрету Кабін ету Міністрів України від 20 тр авня 1993 року № 56-93 «Про місцеві п одатки і збори», із змінами та доповненнями, Положення про комунальний податок, затвер дженого рішенням Лисичанськ ої міської ради від 18 червня 2003 року № 880 (зі змінами, внесеними рішенням від 29 жовтня 2004 року № 762), рішення Ровеньківської мі ської Ради від 04 червня 2003 року № 9/293 «Про внесення змін в ріше ння Ровеньківської міської Р ади від 24 червня 1998 року № 2/36 «Про затвердження Положення про місцеві податки та збори», по рядок заповнення рядку 01 (Кіль кісний склад працівників за базовий податковий (звітний) період) податкового розраху нку комунального податку, фо рма якого затверджена наказо м Державної податкової адмін істрації України від 24 грудня 2003 року № 625 «Про затвердження ф орми податкового розрахунку комунального податку», із зм інами та доповненнями, чим за вищено суму комунального под атку до місцевого бюджету м. Лисичанськ а Луганської області на зага льну суму 68,00 грн. та занижено с уму комунального податку до місцевого бюджету м. Ровеньк и Луганської області на зага льну суму 20,40 грн., у тому числі у періодах: квітень 2008 року у роз мірі 5,10 грн.; травень 2008 року у ро змірі 5,10 грн.; червень 2008 року у р озмірі 5,10 грн.; липень 2008 року у р озмірі 5,10 грн. (арк. справи 48).

В акті перевірки від 17.11.2010 за № 42/23/25876348 зазначено (арк. справи 43-45):

- у перевіряємому періоді пр отоколом від 03.10.2005 № 8 кредитною спілкою «Лисичанська кредит на спілка» у зв'язку зі змінам и в організації виробництва і праці, введено в дію Положен ня про Ровеньківське відділе ння кредитної спілки «Лисича нська кредитна спілка»;

- Положення про Ровеньківсь ке відділення кредитної спіл ки «Лисичанська кредитна спі лка» затверджено рішенням сп остережної ради кредитної сп ілки «Лисичанська кредитна с пілка» 03.10.2005 та підписано Голов ою спостережної ради Філіп овим В.І.;

- відповідно до пункту 3.1 Поло ження про Ровеньківське відд ілення кредитної спілки «Лис ичанська кредитна спілка» кі лькість працівників та найма них посад визначається штатн им розкладом, затвердженим р ішенням спостережної ради;

- у перевіряємому періоді Ро веньківське відділення кред итної спілки «Лисичанська кр едитна спілка» розташоване з а адресою: м. Ровеньки, вул. К. Ма ркса, 135, згідно договору оренд и приміщення від 01.01.2008 № б/н. Орен додавець - комерційний центр «Форвард» (код 24846026), площа - 46,98 кв .м., орендна плата - 2500,00 грн. щоміс яця, термін дії угоди: 12 місяці в; договору оренди приміщенн я від 01.01.2010 № б/н. Орендодавець - к омерційний центр «Форвард» ( код 24846026), площа - 46,98 кв.м., орендна п лата - 2850,00 грн. щомісяця, термін дії угоди: 12 місяців;

- табелі відпрацьованого ча су за звітні місяці року в Ров еньківському відділені кред итної спілки «Лисичанська кр едитна спілка» ведуться з ур ахуванням чисельності відді лення (3 одиниці). На підставі д аних табелів відпрацьованог о часу за звітні місяці року п о кредитній спілці «Лисичанс ька кредитна спілка» розрахо вувалась середньооблікова ч исельність штатних працівни ків за кожний місяць та за зві тні квартали року (згідно Пол оження про комунальний подат ок, затвердженого рішенням Л исичанської міської ради від 18.06.2003 № 880 (зі змінами, внесеними р ішенням від 29.10.2004 № 762), базовим по датковим (звітним) періодом з і сплати комунального податк у є - календарний квартал). Ці д ані використовувались креди тною спілкою «Лисичанська кр едитна спілка» для визначенн я показника «Кількісний скла д працівників за базовий под атковий (звітний) період» код ряд. 01 у податкових роз рахунках комунального подат ку, наданих до державної пода ткової інспекції в м. Лисичан ську;

- суми належного до сплати к омунального податку до місце вого бюджету м. Ровеньки Рове ньківським відділенням кред итної спілки «Лисичанська кр едитна спілка» не розраховув ались та податкові розрахунк и комунального податку за пе ріод з 01.04.2008 по 31.07.2008 до державної п одаткової інспекції в м. Рове ньки Луганської області не н адавалися. Комунальний подат ок, нарахований за перевіряє мий період як за працівників кредитної спілки «Лисичансь ка кредитна спілка», так і за п рацівників Ровенківського в ідділення кредитної спілки « Лисичанська кредитна спілка » сплачувався на рахунки ГУД КУ у Луганській області, до мі сцевого бюджету м. Лисичансь ка;

- перевіркою встановлено за вищення суми комунального по датку до місцевого бюджету м . Лисичанська на загальну сум у 20,40 грн., у тому числі у періода х: 2 квартал 2008 року у розмірі 15,30 г рн.; 3 квартал 2008 року у розмірі 5, 10 грн. та заниження суми комун ального податку до місцевого бюджету м. Ровеньки на загаль ну суму 20,40 грн., у тому числі у пе ріодах: квітень 2008 року у розмі рі 5,10 грн.; травень 2008 року у розм ірі 5,10 грн.; червень 2008 року у роз мірі 5,10 грн.; липень 2008 року у роз мірі 5,10 грн.;

- перевіркою встановлено по рушення підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21 г рудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» в частині неподання податкових розрахунків кому нального податку до державно ї податкової інспекції в м. Ро веньки Луганської області за податкові періоди квітень 2008 року, травень 2008 року, червень 2008 року, липень 2008 року.

На підставі акта перевірки від 17.11.2010 за № 42/23/25876348 державна пода ткова інспекція в м. Ровеньки Луганській області згідно з підпунктом «а» підпункту 4.2.2 п ункту 4.2 статті 4, підпунктами 17 .1.1 та 17.1.2 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» (який був чинним на момент виникне ння спірних правовідносин) в инесла податкове повідомлен ня - рішення від 29 листопада 2010 року № 0000592342/0, яким кредитній сп ілці «Лисичанська кредитна с пілка» визначено суму податк ового зобов' язання (з ураху ванням штрафних (фінансових) санкцій) з комунального пода тку у загальному розмірі 1380,40 г рн., у тому числі 20,40 грн. - за ос новним платежем, 1360,00 грн. - за ш трафними (фінансовими) санкц іями (арк. справи 7).

За результатами розгляду а дміністративної справи суд п рийшов до висновку, що податк ове повідомлення - рішення де ржавної податкової інспекці ї в м. Ровеньки Луганській обл асті від 29 листопада 2010 року № 000 0592342/0 є протиправним, з огляду на нижчевикладене.

На момент виникнення спірн их правовідносин діяв Порядо к обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежі в) був затверджений наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакції наказу Дер жавної податкової адміністр ації України від 17 листопада 1 998 року № 552), зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 1 6 березня 1998 року за № 172/2612 (надалі - Порядок обліку платників податків № 80).

У відповідності із пунктом 2.1 розділу 2 Порядку обліку пла тників податків № 80 облік плат ників податків є однією з осн овних функцій органів держав ної податкової служби, яка ст ворює передумови для здійсне ння контролю за правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю перерахування подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) до бюджетів та до держа вних цільових фондів.

Узяття на облік як платникі в податків - юридичних осіб та відокремлених підрозділів ю ридичних осіб згідно з пункт ом 4.1 розділу 4 Порядку обліку п латників податків № 80 здійсню ється за їх місцезнаходження м відповідними органами держ авної податкової служби післ я внесення відомостей про ни х до Єдиного державного реєс тру або, у випадках, передбаче них законодавством, після пр исвоєння ідентифікаційних к одів за Єдиним державним реє стром підприємств та організ ацій України (далі - ЄДРПОУ).

Після взяття платника пода тків на облік орган державно ї податкової служби формує д овідку про взяття на облік пл атника податків за формою № 4-О ПП (додаток 4). Довідка про взят тя на облік платника податкі в за формою № 4-ОПП є єдиним док ументом, який підтверджує вз яття платника податків на об лік в органі державної подат кової служби (пункти 4.17 та 4.18 роз ділу 4 Порядку обліку платник ів податків № 80).

У відповідності із пунктом 4.14 розділу 4 Порядку обліку пла тників податків № 80 з моменту взяття на облік платник пода тків уважається таким, що пер ебуває на загальній системі оподаткування, якщо ним не об рано інший спосіб оподаткува ння відповідно до законодавс тва.

Ровеньківське відділення кредитної спілки «Лисичансь ка кредитна спілка» взято на облік платника податків у де ржавній податковій інспекці ї в м. Ровеньки Луганської обл асті з 04.08.2008 за № 93, що підтверджу ється довідкою про взяття на облік платника податків від 04.08.2008 № 93 (арк. справи 98).

З огляду на вимоги пункту 4.14 розділу 4 Порядку обліку плат ників податків № 80, платник по датків - Ровеньківське відді лення кредитної спілки «Лиси чанська кредитна спілка», ув ажається таким, що перебуває на загальній системі оподат кування з 04.08.2008 і саме з цієї дат и у нього виникає обов' язок та можливість подавати до де ржавної податкової інспекці ї в м. Ровеньки Луганської обл асті декларації, звітність т а інші документи, пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в та зборів.

Оскільки Ровеньківське ві дділення кредитної спілки «Л исичанська кредитна спілка» взято на облік як платник под атків з 04.08.2008, суд вважає, що Рове ньківське відділення кредит ної спілки «Лисичанська кред итна спілка» з огляду на прип иси Порядку обліку платників податків № 80 не могло розрахо вувати і подавати до державн ої податкової інспекції в м. Р овеньки Луганської області п одаткові розрахунки комунал ьного податку за період з 01.04.2008 по 31.07.2008 та сплачувати комуналь ний податок до місцевого бюд жету м. Ровеньки.

Враховуючи зазначені обст авини, суд вважає, що кредитна спілка «Лисичанська кредитн а спілка», нараховуючи та спл ачуючи у перевіряємому періо ді комунальний податок, як за працівників кредитної спілк и «Лисичанська кредитна спіл ка», так і за працівників Рове нківського відділення креди тної спілки «Лисичанська кре дитна спілка», на рахунки ГУД КУ у Луганській області, до мі сцевого бюджету м. Лисичансь ка, не порушила вимоги статті 15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року № 56 -93 «Про місцеві податки і збор и», якою регламентовано, що ко мунальний податок справляєт ься з юридичних осіб, крім бюд жетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільс ькогосподарських підприємс тв і його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсо тків річного фонду оплати пр аці, обчисленого виходячи з р озміру неоподатковуваного м інімуму доходів громадян.

Внаслідок того, що в ході су дового розгляду справи не зн айшли свого підтвердження об ставини щодо порушення позив ачем податкового законодавс тва в частині заниження суми комунального податку до міс цевого бюджету м. Ровеньки на загальну суму 20,40 грн. та непод ання податкових розрахунків комунального податку до дер жавної податкової інспекції в м. Ровеньки Луганської обла сті за податкові періоди кві тень 2008 року, травень 2008 року, че рвень 2008 року, липень 2008 року, су д прийшов до висновку про від сутність підстав для застосо вування до позивача штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 1360,00 грн. згідно із підпунктам и 17.1.1 та 17.1.2 пункту 17.1 статті 17 Зако ну України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и».

Відповідач як суб' єкт вла дних повноважень, на якого ча стиною 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладено обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, не довів суд у правомірність свого рішенн я, що є підставою для задоволе ння адміністративного позов у.

Щодо обраного позивачем сп особу захисту порушеного пра ва, суд вважає за необхідне за значити таке.

Встановлені статтями 105, 162 Ко дексу адміністративного суд очинства України способи зах исту порушеного права не є ви черпними.

Разом з тим, деякі із встано влених способів захисту пору шеного права носять обмежени й характер і не можуть бути за стосовані при виникненні буд ь-якого спору у сфері публічн их правовідносин. Так, вимога про визнання нечинним акта м оже стосуватися лише нормати вно-правового акта, а про визн ання протиправним - індивіду ального акта.

Нечинним нормативно-право вий акт стає з дати набрання в ідповідним рішенням суду зак онної сили, а протиправність індивідуального акта виника є, у разі набрання рішенням су ду про задоволення адміністр ативного позову законної сил и, з моменту прийняття такого акта суб'єктом владних повно важень (вчинення дії або безд іяльності).

Вимога про визнання протип равним (недійсним, незаконни м, неправомірним, скасування ) індивідуальних актів не міс тять різних способів захисту , а є одним і тим же способом, сф ормульованим у різних словес них формах.

Таким чином, у тих випадках, коли предметом спору є індив ідуальний акт, дія або бездія льність позовною вимогою за правилами Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и має бути визнання такого ак та, дії чи бездіяльності прот иправними (недійсними, незак онними, неправомірними, скас ування такого акту), а в разі о скарження нормативно-правов ого акта - визнання його нечин ним.

Відповідно до пункту 1 части ни 4 статті 105 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни адміністративний позов мо же містити вимоги про скасув ання або визнання нечинним р ішення відповідача - суб' єк та владних повноважень повні стю чи окремих його положень .

У справах щодо оскарження р ішень суб' єкта владних повн оважень суд перевіряє, зокре ма законність таких рішень, з а результатом чого, згідно з п унктом 1 частини 2 статті 162 Коде ксу адміністративного судоч инства України, у разі задово лення адміністративного поз ову може прийняти постанову про визнання протиправним рі шення суб' єкта владних повн оважень і про скасування або визнання його нечинним.

Враховуючи вищевикладене, належним способом захисту п орушеного права позивача у д аній адміністративній справ і є висновок суду про протипр авність рішення суб' єкта вл адних повноважень, а не про йо го недійсність.

Згідно правової позиції, як а викладена Судовою палатою в адміністративних справах В ерховного Суду України в пос танові від 24 січня 2006 року за ре зультатами перегляду за виня тковими обставинами постано ви Вищого господарського суд у України від 17 серпня 2005 року у справі № 9/175-04 за позовом АКБ «Мр ія» до Державної податкової інспекції у м. Вінниці про виз нання неправомірною позапла нової комплексної перевірки , звернення за захистом поруш еного права у сфері публічно -правових відносин з зазначе нням способу, який, на думку су ду, не призводить до захисту п рава, не може бути підставою д ля відмови в позові, тобто, зах исті права, що порушується. Су д, установивши порушення вим ог законодавства, має захист ити права та охоронювані зак оном інтереси, самостійно об равши спосіб, який би гаранту вав дотримання і захист прав , свобод, інтересів від поруше нь з боку суб' єктів владних повноважень.

Правову позицію щодо можли вості обрання самим судом ін шого способу захисту порушен ого права позивача, у разі, якщ о позивачем обрано неправиль ний спосіб захисту порушених прав, підтримано Судовою пал атою в адміністративних спра вах Верховного Суду України і у постанові від 20 квітня 2010 ро ку за результатами перегляду за винятковими обставинами справи за позовом спеціалізо ваної державної податкової і нспекції по роботі з великим и платниками податків у м. Хар кові до відкритого акціонерн ого товариства «Всеукраїнсь кий акціонерний банк», прива тної фірми «Орнатус» про зоб ов' язання вчинити певні дії . Зокрема, в зазначеній постан ові Судова палата в адмініст ративних справах Верховного Суду України вказала, що суд, пославшись на обрання позива чем неправильного способу за хисту публічних інтересів де ржави, не врахував, що правила частини 3 статті 105 КАС України , стосовно зазначення позива чем у позовній заяві способу захисту судом порушених пра в, не виключають можливості о брання іншого способу захист у самим судом. Зміст принципу офіційного з' ясування всіх обставин у справі зобов' яз ує адміністративний суд до а ктивної ролі у судовому засі данні, в тому числі і до уточне ння змісту позовних вимог, з н аступним обранням відповідн ого способу захисту порушено го права.

Враховуючи вищевикладене, за результатами судового ро згляду даної адміністративн ої справи податкове повідомл ення - рішення державної пода ткової інспекції в м. Ровеньк и Луганської області від 29 лис топада 2010 року № 0000592342/0 суд визнає протиправним.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 08 лютого 2011 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ск ладення постанови у повному обсязі відкладено до 14 лютого 2011 року, про що згідно вимог ча стини 2 статті 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни повідомлено після прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови у суд овому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Визнати протиправним податкове повідомлення - ріш ення державної податкової ін спекції в м. Ровеньки Лугансь кої області від 29 листопада 2010 року № 0000592342/0, яким кредитній спі лці "Лисичанська кредитна сп ілка" (ідентифікаційний код 258 76348) визначено суму податковог о зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкці й) з комунального податку у за гальному розмірі 1380,40 грн., у том у числі 20,40 грн. - за основним пла тежем, 1360,00 грн. - за штрафними (фі нансовими) санкціями.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь креди тної спілки "Лисичанська кре дитна спілка" (ідентифікацій ний код 25876348, місцезнаходження : 93120, Луганська область, м. Лисич анськ, пр. Леніна, буд. 100) судові витрати зі сплати судового з бору в сумі 3,40 грн. (три гривні с орок копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 14 лютого 2011 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14106122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9521/10/1270

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 04.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 19.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 08.02.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні