Ухвала
від 28.01.2008 по справі 26/335
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

26/335

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                           У  Х  В  А  Л  А  

28.01.08 р.                                                                                   Справа № 26/335                                                   

за позовом: Краснолиманського міжрайонного прокурору в інтересах держави в особі Краснолиманської міської ради Донецької області (м. Красний Лиман)

до Державного підприємства Донецька залізниця (м. Донецьк)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача -Комунальне підприємство “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” Краснолиманської міської ради (м. Красний Лиман)

про стягнення 39342грн. 54коп.

Суддя господарського суду Донецької області Наумова К.Г.

За участю:

прокурора: не з'явився.

від  позивача : представник не з'явився.

від  відповідача: Хартахай М.О. за дов. № Н-01/445 від 12.02.2007р.

від третьої особи : Колодій О.А. за дов. від 20.12.2007р.

           До господарського суду звернувся Краснолиманський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Краснолиманської міської ради Донецької області (м. Красний Лиман) до Державного підприємства Донецька залізниця (м. Донецьк), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне підприємство “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” Краснолиманської міської ради (м. Красний Лиман) про стягнення отриманих бюджетних коштів у розмірі 39342грн. 54коп.

З матеріалів справи встановлюється наступне.          

Між державним комунальним підприємством „ЖЕК” та Донецькою залізницею укладено договір № 209 від 08.09.03р. про постачання електричної енергії. На підставі даного договору відповідач постачав електричну енергію у строк та порядок обумовлений договором

У поясненнях до позовної заяви № 2933 від 26.12.2007р. прокурор пояснив, що Комунальне підприємство “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора”  використовує кошти, отримані від Краснолиманської міської ради, міська рада є засновником КП “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” та перебуває у її комунальній власності.

Згідно статуту Комунального підприємства „Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” (нова редакція), затвердженого рішенням Краснолиманської міської ради від 29.01.07р. № 5/9-376, - є самостійним суб'єктом господарської діяльності – юридичною особою, ціллю діяльності якого є одержання прибутку.

           У відповідності до ст. 1 Господарського процесуального кодексу України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також  для  вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

            Згідно із ст. 21 Господарського процесуального кодексу України, сторонами в судовому процесі - позивачами і відповідачами - можуть бути підприємства та організації, зазначені у статті 1 цього Кодексу. Позивачами є підприємства та організації, що подали позов або в інтересах яких  подано позов про захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу. Відповідачами є підприємства та організації, яким пред'явлено позовну вимогу.

          

Згідно абз. 4 ч. 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до суду в інтересах держави. Частиною третьою згаданої статті передбачено, що у позовній заяві прокурор самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави та обгрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Відповідно до п. 2 резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999р. № 3-рп/99 зі справи за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України під поняттям „орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах”, зазначеним у частині 2 ст.2 АПК України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Вищевикладене дозволяє зробити висновок, що прокурор може бути представником сторони у справі тільки у випадку, коли цією стороною у справі є орган державної влади або місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Згідно з частиною 2 ст. 29 ГПК України у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

У Схемі організації та взаємодії центральних органів виконавчої влади, затвердженій Указом Президента України від 15.12.1999 р. № 1573/99 міститься вичерпний перелік органів виконавчої влади. Комунальне підприємство “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” у цьому переліку не значиться, не є дане підприємство й органом місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади (абз.2 п.5 Рішення Конституційного Суду України від 8.04.99р. по справі № 1-1\99).

У позовній заяві прокурор просить суд стягнути з відповідача кошти на користь Краснолиманської міської ради Донецької області (м. Красний Лиман).

          Фактично зобов'язання виникли по даному договору між Комунальним підприємством “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” (м. Красний Лиман) та Державним підприємством Донецька залізниця (м. Донецьк).

Таким чином, прокурором пред'явлено позов не в інтересах держави, а в інтересах самостійного господарюючого суб'єкта.

За даних обставин, позовна заява підлягає залишенню без розгляду на підставі п.1 ст. 81 ГПК України.

На підставі вищевикладеного, та керуючись п. 1 ст.81 Господарського процесуального кодексу України, суд –

                                                                  У Х В А Л И В  :

               Позовну заяву Краснолиманського міжрайонного прокурору в інтересах держави в особі Краснолиманської міської ради Донецької області (м. Красний Лиман) до Державного підприємства Донецька залізниця (м. Донецьк), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунальне підприємство “Краснолиманська житлово-експлуатаційна контора” Краснолиманської міської ради (м. Красний Лиман) про стягнення 39342грн. 54коп. - залишити  без розгляду.

Суддя                                                                     Наумова  К Г.                               

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення28.01.2008
Оприлюднено11.03.2008
Номер документу1412013
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/335

Рішення від 26.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 04.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Рішення від 22.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 01.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Рішення від 30.10.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 28.01.2008

Господарське

Господарський суд Донецької області

Наумова К.Г.

Ухвала від 23.01.2008

Господарське

Господарський суд Донецької області

Наумова К.Г.

Ухвала від 27.12.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Наумова К.Г.

Ухвала від 14.11.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні