Постанова
від 15.03.2011 по справі 2а/0570/2673/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2011 р. справа № 2а/0570/2673/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Логойди Т. В.

при секретарі Чегрин ець А.М.

з участю представника поз ивача Піднибесного А.П., п редставників відповідача Рудь Н.Л. та Русанової Н.О. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом про курора міста Горлівки Донець кої області в інтересах держ авного підприємства «Націон альна енергетична компанія « Укренерго» до комунального л ікувально-профілактичного з акладу Центральна міська лік арня №14 м. Донецька про стягне ння коштів,

в с т а н о в и в :

У лютому 2011 року прокурор мі ста Горлівки Донецької облас ті в інтересах державного пі дприємства «Національна ене ргетична компанія «Укренерг о» звернулося до суду з вказа ним адміністративним позово м, в якому зазначав, що актом п еревірки (протоколом) від 17 бе резня 2010 року 02/11 №0786 державного і нспектора з енергетичного на гляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії в Донец ькій області встановлено фак т невиконання комунальним лі кувально-профілактичним зак ладом Центральна міська ліка рня №14 м. Донецька 7 пунктів при пису від 21 жовтня 2009 року 02/11 №0515, с трок виконання якого скінчив ся. Акт перевірки (протокол) ск ладено в присутності уповнов аженої особи відповідача, от римано та підписано без заув ажень.

На підставі акту перевірки 28 липня 2010 року винесено поста нову №Д-103 про накладення штра фу за порушення законодавств а про електроенергетику на с уму 3 400 грн. та зазначено про вс тановлений законодавством 30 -денний строк для її виконанн я.

Ні припис ні постанова в суд овому порядку не оскаржували ся. Сума штрафу в установлени й законодавством строк сплач ена не була.

У зв' язку з наведеним прос ив стягнути з відповідача шт раф в розмірі 3 400 грн.

Відповідач подав заперече ння проти позову, в яких зазна чав, що на засіданні ради інсп екції Держенергонагляду Укр аїни в Донецькій області, що в ідбулося в м. Донецьку 28 червн я 2010 року, на якій був присутній представник комунального лі кувально-профілактичного за кладу Центральна міська ліка рня №14 м. Донецька, при прийнят ті рішення про накладення шт рафу за невиконання припису від 21 жовтня 2009 року № 02/11-0515 присут ні проголосували за накладен ня штрафу в розмірі 340 грн., а шт раф наклали в розмірі 3 400 грн. 26 серпня 2010 року з листом №01/6-690 лік арня зверталася до позивача з приводу скасування постано ви від 28 липня 2010 року № Д-103, між т им відповідь отримано не бул о. 10 вересня 2010 року відбулася ч ергова перевірка лікарні, за результатами якої складено акт та винесено наступну пос танову від 05 жовтня 2010 року №Д-285 про накладення штрафу на сум у 170 грн., і лікарня вважала, що м ає заплатити вказану суму за мість 3 400 грн. Крім того, Центра льна міська лікарня №14 м. Доне цька є комунальним лікувальн о-профілактичним закладом, з аснованим на комунальній вла сності, і підпорядкованим Уп равлінню охорони здоров' я Д онецької міської ради. Лікар ня є неприбутковим закладом, та фінансується з місцевого бюджету. Усунення порушень, з азначених в приписі, не викон ані в строк не з вини лікарні, а в зв' язку з відсутністю ко штів в бюджеті. Просив в задов оленні позову відмовити.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав викла дених в позові. Пояснив, що пос илання представників відпов ідача на прийняття на засіда нні ради інспекції Держенерг онагляду України в Донецькій області рішення про накладе ння меншої суми штрафу не від повідає дійсності та спросто вується протоколом засіданн я від 20 квітня 2010 року №4, в якому відображено прийняте рішенн я про накладення штрафу в сум і, яка і зазначена в постанові про накладення штрафу. Факт н енадання відповіді на лист в ідповідача від 26 серпня 2010 року №01/6-690 не відповідає дійсності , оскільки відповідь від 09 вер есня 2010 року направлялася на а дресу відповідача. Державний енергетичний нагляд здійсню ється з метою забезпечення б езпеки життя і здоров' я люд ини. Положень, які б встановлю вали пільги щодо сплати штра фу за порушення в сфері елект роенергетики в залежності ві д статусу підприємства, уста нови, організації, законодав ство не містить. Станом на ден ь розгляду справи накладений постановою штраф сплачено н е було. Просив задовольнити п озов.

Представники відповідача в судовому засіданні підтрим али заперечення проти позову . Пояснили, що порушення, викла дені в актах перевірки та при писах дійсно мали місце. Одна к припис не виконано за відсу тності виділених з бюджету к оштів. В судовому порядку при пис не оскаржували. Просили в задоволенні позову відмовит и.

Судом встановлено, що 21 жовт ня 2009 року державним інспекто ром з енергетичного нагляду Державної інспекції з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії в Донецькій о бласті відносно комунальног о лікувально-профілактичног о закладу Центральна міська лікарня №14 м. Донецька, який є ю ридичною особою, винесено пр ипис 02/11 №0515 про усунення поруше нь вимог законодавства про е лектроенергетику, які вирази лися в невиконанні припису в ід 22 квітня 2009 року 02/11 №0191, складен ого на підставі акту перевір ки від 21 жовтня 2009 року 02/11 №0515, яки й слід було виконати до 22 липн я 2010 року. Надано строк для його виконання припису до 21 січня 2010 року.

Припис отримано відповіда чем в день його складання та н е оскаржувався.

В період з 16 березня 2010 року по 17 березня 2010 року державним ін спектором з енергетичного на гляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії в Донец ькій області проведено перев ірку виконання вимог вказано го припису від 21 жовтня 2009 року 02/11 №0515, за результатами якої ск ладено акт перевірки (проток ол) від 17 березня 2010 року 02/11 №0786, в я кому відображено не виконанн я припису.

Акт перевірки (протокол) скл адено в присутності уповнова женої особи відповідача, отр имано та підписано без заува жень.

20 квітня 2010 року на засіданні ради інспекції Держенергона гляду України в Донецькій об ласті, на якому був присутній представник відповідача, пр ийнято рішення про накладенн я на відповідача штрафу за по рушення законодавства про ел ектроенергетику в розмірі 3 400 грн. Рішення відображено в пр отоколі засідання від 20 квітн я 2010 року №4.

На підставі акту перевірки за невиконання припису від 21 жовтня 2010 року 02/11 №0515 начальнико м інспекції Держенергонагля ду в Донецькій області - ста ршим державним інспектором з енергетичного нагляду винес ено постанову від 28 липня 2010 ро ку №Д-103 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою накладено штраф у розмірі 3 400 г рн.

Вказана постанова отриман а відповідачем 12 серпня 2010 року . Суму штрафу сплачено не було .

26 серпня 2010 року комунальний лікувально-профілактичний з аклад Центральна міська ліка рня №14 м. Донецька звернувся д о позивача з клопотанням про скасування постанови про на кладення штрафу від 28 липня 2010 року №Д-103. В обґрунтування пос илався на те, що невиконання п рипису відбулося через відсу тність бюджетного фінансува ння.

09 вересня 2010 року надано відп овідь, якою в задоволенні кло потання відмовлено та роз' я снено право на оскарження по станови.

Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає задов оленню з таких підстав.

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» державний нагляд в електр оенергетиці здійснюють Держ авна інспекція з експлуатаці ї електричних станцій і мере ж та Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України, та інші органи , визначені законодавством У країни. Державна інспекція з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії здійс нює нагляд за електричними і тепловикористовуючими уста новками та тепловими мережам и споживачів та суб'єктів еле ктроенергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право :

- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергет ики інформацію, необхідну дл я виконання покладених на ни х завдань відповідно до норм ативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'є ктам електроенергетики обов 'язкові для виконання припис и про усунення порушень норм ативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'є ктам електроенергетики прип иси про приведення засобів о бліку, контролю та регулюван ня споживання електричної і теплової енергії у відповідн ість з нормами, правилами і ст андартами в електроенергети ці;

- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нор мативно-правовими актами реж имів споживання електричної і теплової енергії;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населенн я;

- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правов их актів та складати протоко ли про адміністративні право порушення.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергет ику» споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.

Згідно з ч. 3 ст. 27 вказаного За кону суб'єкти господарської діяльності несуть відповід альність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - у вигляді штраф у у розмірі до п'яти тисяч неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян

Відповідно до ч. ч. 6 й 7 ст. 27 заз наченого Закону суми стягнен их штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Санкції, передбачені части ною 3 статті 27 Закону України « Про електроенергетику», заст осовуються в порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 3 Положення про порядок накладення на су б'єктів господарювання штраф ів за порушення законодавств а в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 21 л ипня 1999 року №1312, накладати на су б'єктів господарювання штраф и мають право, зокрема Націон альна комісія регулювання ел ектроенергетики; державні ін спектори з експлуатації елек тричних станцій і мереж; держ авні інспектори з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії.

Пунктом 5 зазначеного Полож ення визначено, що старші дер жавні інспектори з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії мають право накл адати на суб'єктів господарю вання штрафи за правопорушен ня, передбачені в абзаці трет ьому пункту 2 зазначеного Пол оження (ухилення від виконан ня або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпорядже нь, інших розпорядчих докуме нтів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и, Державної інспекції з експ луатації електричних станці й і мереж, Державної інспекці ї з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії та п орушення умов ліцензій), - у ро змірі до трьох тисяч неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.

Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення. У разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .

Положень, які б встановлюва ли пільги щодо сплати штрафу за порушення в сфері електро енергетики в залежності від статусу підприємства, устано ви, організації, законодавст во не містить.

Суб' єктом владних повнов ажень за порушення вимог зак онодавства - не виконання п рипису на відповідача правом ірно накладено штраф в поряд ку та розмірах, що відповідал и вимогам законодавства.

Оскільки протягом встанов леного законом строку та на ч ас розгляду справи сума штра фу сплачена не була, тому вона підлягає стягненню з відпов ідача.

Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Позов прокурора міста Горл івки Донецької області в інт ересах державного підприємс тва «Національна енергетичн а компанія «Укренерго» до ко мунального лікувально-профі лактичного закладу Централь на міська лікарня №14 м. Донець ка про стягнення коштів задо вольнити.

Стягнути з комунального лі кувально-профілактичного за кладу Центральна міська ліка рня №14 м. Донецька (код ЄДРПОУ 01 990074) на користь Державного бюдж ету України (рахунок №31115106700010 УДК Петровського району м. Донец ька ГУ ДКУ в Донецькій област і, МФО 834016, ЄДРПОУ 34687127, одержувач: Державний бюджет Петровсько го району м. Донецька, код бюдж етної класифікації 21081100) штраф в розмірі 3 400 (три тисячі чотир иста) грн.

Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції у порядку, в изначеному статтею 186 КАС Укра їни, шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.

Суддя Логойда Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2011
Оприлюднено21.03.2011
Номер документу14225733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/2673/2011

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 22.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 05.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 18.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Постанова від 15.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 21.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні