Головуючий у 1 інстанції - Логойда Т.В.
Суддя-доповідач - Радіон ова О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 серпня 2011 року справа №2а/0 570/2673/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Радіоно вої О.О.
суддів Нікуліна О.А. , Жабо тинської С.В.
розглянувши у письмовому Комунального лік увально-профілактичного зак ладу
провадженні апеляційну ск аргу Центральна м іська лікарня №14
на постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду
від 15 березня 2011 року
по адміністративній справ і № 2а/0570/2673/2011
за позовом Прокурора м. Горлівки Донецької област і
в інтересах Дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго»
до Комунального ліку вально-профілактичного закл аду «Центральна міська лікар ня №14»
про стягнення к оштів,-
ВСТАНОВИЛА:
Прокурор м. Горлівки Донець кої області в інтересах Держ авного підприємства «Націон альна енергетична компанія « Укренерго» звернувся до Доне цького окружного адміністра тивного суду з позовом до Ком унального лікувально-профіл актичного закладу «Централь на міська лікарня №14» про стяг нення штрафу в розмірі 3400 грн. (арк. спр. 2-5).
Ухвалою Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 21 лютого 2011 року відкрито пр овадження у справі за правил ами Кодексу адміністративно го судочинства України (арк. с пр. 1).
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 15 березня 2011 року позовн і вимоги задоволені. Стягнут о з Комунального лікувально- профілактичного закладу Цен тральна міська лікарня №14 м. Д онецька на користь Державног о бюджету України штраф в роз мірі 3400 грн. (арк. спр. 103-104).
В обґрунтування прийнятог о рішення суд першої інстанц ії зазначив, що суб' єктом вл адних повноважень за порушен ня вимог законодавства - не виконання припису на відпов ідача правомірно накладено ш траф в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законод авства, який не було сплачено своєчасно.
Комунальний лікувально-пр офілактичний заклад «Центра льна міська лікарня №14» подав апеляційну скаргу, в якій про сить скасувати постанову Дон ецького окружного адміністр ативного суду від 15 березня 2011 року та прийняти нову постан ову, якою відмовити в задовол енні позовних вимог у повном у обсязі з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуаль ного права (арк. спр. 106).
В апеляційній скарзі скарж ник посилається на те, що прип ис Держенергонагляду не вико нано в строк з підстав відсут ності фінансування.
Також, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не пр ийнято до уваги, що постанова про накладення штрафу оскар жувалася відповідачем. Проте у задоволені клопотання бул о відмовлено.
Сторони у судове засіданні не з»явилися, про дату, час та місце розгляду справи були п овідомлені належним чином.
Керуючись пунктом 2 части ни 1 статті 197 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни судова колегія ухвалила з дійснити апеляційний розгля д справи у порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами.
Колегія суддів, перевіривш и матеріали справи, обговори вши доводи апеляційної скарг и, встановила наступне.
21 жовтня 2009 року державним ін спектором з енергетичного на гляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії в Донец ькій області відносно комуна льного лікувально-профілакт ичного закладу Центральна мі ська лікарня №14 м. Донецька, як ий є юридичною особою, винесе но припис 02/11 №0515 про усунення по рушень вимог законодавства п ро електроенергетику, які ви разилися в невиконанні припи су від 22 квітня 2009 року 02/11 №0191, скл аденого на підставі акту пер евірки від 21 жовтня 2009 року 02/11 №05 15, який слід було виконати до 22 липня 2010 року. Припис отримано відповідачем в день його скл адання та не оскаржувався.
В період з 16 березня 2010 року по 17 березня 2010 року державним ін спектором з енергетичного на гляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії в Донец ькій області проведено перев ірку виконання вимог вказано го припису від 21 жовтня 2009 року 02/11 №0515, за результатами якої ск ладено акт перевірки (проток ол) від 17 березня 2010 року 02/11 №0786, в я кому відображено не виконанн я припису.
Акт перевірки (протокол) скл адено в присутності уповнова женої особи відповідача, отр имано та підписано без заува жень.
20 квітня 2010 року на засіданні ради інспекції Держенергона гляду України в Донецькій об ласті, на якому був присутній представник відповідача, пр ийнято рішення про накладенн я на відповідача штрафу за по рушення законодавства про ел ектроенергетику в розмірі 3 400 грн. Рішення відображено в пр отоколі засідання від 20 квітн я 2010 року №4.
На підставі акту перевірки за невиконання припису від 21 жовтня 2010 року 02/11 №0515 начальнико м інспекції Держенергонагля ду в Донецькій області - ста ршим державним інспектором з енергетичного нагляду винес ено постанову від 28 липня 2010 ро ку №Д-103 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою накладено штраф у розмірі 3 400 г рн.
Вказана постанова отриман а відповідачем 12 серпня 2010 року . Суму штрафу сплачено не було .
26 серпня 2010 року Комунальний лікувально-профілактичний з аклад Центральна міська ліка рня №14 м. Донецька звернувся д о позивача з клопотанням про скасування постанови про на кладення штрафу від 28 липня 2010 року №Д-103. В обґрунтування пос илався на те, що невиконання п рипису відбулося через відсу тність бюджетного фінансува ння.
09 вересня 2010 року надано відп овідь, якою в задоволенні кло потання відмовлено та роз' я снено право на оскарження по станови.
Відповідно до статті 195 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд апеляційн ої інстанції переглядає судо ві рішення суду першої інста нції в межах апеляційної ска рги.
Суть спірних правовідноси н полягає у правомірності ст ягнення суми штрафу.
Спірні правовідносини рег улюються Конституцією Украї ни, Кодексом адміністративно го судочинства України та За коном України «Про електроен ергетику»
Згідно з пунктом 1 статті 9 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд при вир ішенні справи керується прин ципом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про електроенерге тику» державний нагляд в еле ктроенергетиці здійснюють Д ержавна інспекція з експлуат ації електричних станцій і м ереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші ор гани, визначені законодавств ом України. Державна інспекц ія з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії зд ійснює нагляд за електричним и і тепловикористовуючими ус тановками та тепловими мереж ами споживачів та суб'єктів е лектроенергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право :
- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергет ики інформацію, необхідну дл я виконання покладених на ни х завдань відповідно до норм ативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'є ктам електроенергетики обов 'язкові для виконання припис и про усунення порушень норм ативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'є ктам електроенергетики прип иси про приведення засобів о бліку, контролю та регулюван ня споживання електричної і теплової енергії у відповідн ість з нормами, правилами і ст андартами в електроенергети ці;
- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нор мативно-правовими актами реж имів споживання електричної і теплової енергії;
- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населенн я;
- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правов их актів та складати протоко ли про адміністративні право порушення.
Відповідно до частини 4 стат ті 26 Закону України «Про елект роенергетику» споживач енер гії несе відповідальність за порушення умов договору з ен ергопостачальником та прави л користування електричною і тепловою енергією та викона ння приписів державних інспе кцій з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії згідно із законодавством Укр аїни.
Згідно з частиною 3 статті 27 в казаного Закону суб'єкти гос подарської діяльності несу ть відповідальність за право порушення в електроенергети ці, зокрема, за ухилення від ви конання або несвоєчасне вико нання рішень чи приписів Нац іональної комісії регулюван ня електроенергетики Україн и, Державної інспекції з експ луатації електричних станці й і мереж, Державної інспекці ї з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії та п орушення умов ліцензій - у виг ляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мін імумів доходів громадян.
Відповідно до частин 6, 7 ста тті 27 зазначеного Закону сум и стягнених штрафів зарахову ються до Державного бюджету України.
Санкції, передбачені части ною 3 статті 27 Закону України « Про електроенергетику», заст осовуються в порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 3 Полож ення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законод авства в галузі електроенерг етики та сфері теплопостачан ня, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312, накладат и на суб'єктів господарюванн я штрафи мають право, зокрема Національна комісія регулюв ання електроенергетики; держ авні інспектори з експлуатац ії електричних станцій і мер еж; державні інспектори з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом 5 зазначеного Полож ення визначено, що старші дер жавні інспектори з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії мають право накл адати на суб'єктів господарю вання штрафи за правопорушен ня, передбачені в абзаці трет ьому пункту 2 зазначеного Пол оження (ухилення від виконан ня або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпорядже нь, інших розпорядчих докуме нтів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и, Державної інспекції з експ луатації електричних станці й і мереж, Державної інспекці ї з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії та п орушення умов ліцензій), - у ро змірі до трьох тисяч неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.
Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення. У разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .
Враховуючи, що протягом вст ановленого законом строку та на час розгляду справи сума ш трафу сплачена не була, вона п ідлягає стягненню з відповід ача.
Як вбачається із доповнень до заперечень на апеляційну скаргу Державного підприємс тво «Національна енергетичн а компанія «Укренерго» зазна чений штраф було сплачено ві дповідачем згідно платіжног о доручення № 137 від 14.06.2011р., копія якого додана до заперечень
Таким чином, судова колегія зазначає, що суд першої інста нції дійшов правильного висн овку, що суб' єктом владних п овноважень за порушення вимо г законодавства - не викона ння припису на відповідача п равомірно накладено штраф в порядку та розмірах, що відпо відали вимогам законодавств а.
Відповідно до статті 159 Коде ксу адміністративного судоч инства України судове рішенн я повинно бути законним і обґ рунтованим.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висно вку, що судом першої інстанці ї правильно встановлені обст авини справи та постанова пр ийнята з дотриманням норм ма теріального та процесуально го права, доводи апеляційної скарги не спростовують висн овків суду першої інстанції, тому підстав для задоволенн я апеляційної скарги та скас ування постанови суду не вба чається.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Комунал ьного лікувально-профілакти чного закладу «Центральна мі ська лікарня №14» на постанов у Донецького окружного адмін істративного суду від 15 берез ня 2011 року у адміністративній справі № 2а-0570/2673/2011 - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 15 березня 2011 року у адміні стративній справі № 2а-0570/2673/2011 за позовом Прокурора м. Горлівк и Донецької області в інтере сах Державного підприємства «Національна енергетична ко мпанія «Укренерго» до К омунального лікувально-проф ілактичного закладу «Центра льна міська лікарня №14» про ст ягнення коштів - залишити б ез змін.
Ухвала складена та підписа на колегією суддів 05 серпня 2011 року.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів з дня складанн я ухвали у повному обсязі, а я кщо її було прийнято за наслі дками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення її копії о собам, які беруть участь у спр аві.
Головуючий суддя О.О.Радіонова
Судді О.А. Нікулін
С.В. Жаботинська
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2011 |
Оприлюднено | 09.04.2012 |
Номер документу | 22402523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Радіонова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні